Gå til innhold

Hvordan håndtere å bli kalt jæv... hore, jæv... fi...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Elina skrev:

Nei, vet du hva.....! Da hadde jeg fortalt han at hvis hun følte det som et problem at jeg var der så kunne hun pitle seg hjemover selv! Du kan si det til han (og henne om så). For en utakknemlig #"¤%&¤#! Og det at hun får goder av å ha venninner på hytta er jo helt sykt, når hun oppfører seg slik. 

HI, du er ALT for snill, du får bare den respekten du forlanger og nå er det jaggu på tide at du setter foten ned. Mann deg opp og gjør noe med det NÅ! 

Jeg er i grunnen enig i at du må komme deg unna (som mange sier) men først så kan du sette inn hardt mot hardt og tvinge fram en reaksjon av din samboer. Han er en tøffel, hadde ikke klart å respektere en mann som til de grader mangler ryggrad. Du fortjener faktisk bedre og det er bare du som kan gjøre noe for at du får det godt.

Ja, jeg vet at jeg er feig, men jeg makter ikke mer med den ungen!!Jeg kan ikke gå på tå der i fire dager pga at jeg må passe på at hun ikke setter i gang et helvete hele tiden hvis noe ikke passer henne. Ja, jeg har funnet meg i mye bl.a har han brytt avtaler med meg pga at hun da har funnet ut at hun og han skal på shopping da.

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er mor? Samme som får? Verden omhandler kun datteren?

Null goder. Skal klær vaskes og da et spesifikt plagg må det ligge på gulvet uten for maskinen. Kjører ikke, før man oppfører seg. Feil mat, da blir det ingen mat. Dårlig oppførsel, ingen goder, ingen prat. 

Her må far sette ned foten. Få time på fvk, velger hun å flytte, er det hennes valg. Men trist for far

Anonymkode: 99b5d...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er mor? Samme som får? Verden omhandler kun datteren?

Null goder. Skal klær vaskes og da et spesifikt plagg må det ligge på gulvet uten for maskinen. Kjører ikke, før man oppfører seg. Feil mat, da blir det ingen mat. Dårlig oppførsel, ingen goder, ingen prat. 

Her må far sette ned foten. Få time på fvk, velger hun å flytte, er det hennes valg. Men trist for far

Anonymkode: 99b5d...8b0

Mor er på datteren sin side og kan aaaldriii skjønne hva far snakker om da det gjelder oppførsel. Datteren er sååååå snill og grei hjemme hos henne og det er aldri noe problem. Det er ene og alene fordi at datteren styrer der hjemme. Moren gjør akkurat som hun sier, kjører/henter overalt og aksepterer oppførselen hennes med at «hun er jo tenåring, så det må man regne med». FVK nytter ikke, de hjelper kun opp til 15 år. 
Hun sa i dag at nå kan han bare ha det så godt for nå flytter hun til moren på heltid. Så sendte hun masse meldinger etter hverandre om at hun kommer ikke til å være hos han på lenge, at jævla (mitt navn)  måtte holde kjeft og at han måtte vise meg mld så jeg skulle få vite hvor mye hun hatet meg osv osv. 
Håper hun stikker fort som f.... og aldri kommer tilbake hit. 
Moren ringte like etterpå og sa at nå skulle hun ha fullt bidrag. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mor er på datteren sin side og kan aaaldriii skjønne hva far snakker om da det gjelder oppførsel. Datteren er sååååå snill og grei hjemme hos henne og det er aldri noe problem. Det er ene og alene fordi at datteren styrer der hjemme. Moren gjør akkurat som hun sier, kjører/henter overalt og aksepterer oppførselen hennes med at «hun er jo tenåring, så det må man regne med». FVK nytter ikke, de hjelper kun opp til 15 år. 
Hun sa i dag at nå kan han bare ha det så godt for nå flytter hun til moren på heltid. Så sendte hun masse meldinger etter hverandre om at hun kommer ikke til å være hos han på lenge, at jævla (mitt navn)  måtte holde kjeft og at han måtte vise meg mld så jeg skulle få vite hvor mye hun hatet meg osv osv. 
Håper hun stikker fort som f.... og aldri kommer tilbake hit. 
Moren ringte like etterpå og sa at nå skulle hun ha fullt bidrag. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Det forholdet ditt er virkelig ikke mye verdt. Alt dette du har fortalt oss (regner med at det er enormt mye mer du ikke har fortalt oss), det TILLATER din såkalt "kjære". Han TILLATER at du blir behandlet som en dritt. Og ikke bare det - han bidrar til det selv også ved å skvise deg ut når det ikke passer den bortskjemte datteren han selv har vært med på å ødelegge.

Denne mannen kommer aldri til å ta ansvar.

Kom deg unna før du blir helt nedbrutt, du kan ikke ha det slik.

Flytt, og gjør det veldig klart for ham at du flytter fordi HAN ikke har tatt ansvar som far og heller ikke som mann/kjæreste.

Men du må gjøre endringen i eget liv, for han har vist at han ikke skaper noen endringer til det bedre... så unn deg selv uendelig mye bedre enn det du har nå.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det forholdet ditt er virkelig ikke mye verdt. Alt dette du har fortalt oss (regner med at det er enormt mye mer du ikke har fortalt oss), det TILLATER din såkalt "kjære". Han TILLATER at du blir behandlet som en dritt. Og ikke bare det - han bidrar til det selv også ved å skvise deg ut når det ikke passer den bortskjemte datteren han selv har vært med på å ødelegge.

Denne mannen kommer aldri til å ta ansvar.

Kom deg unna før du blir helt nedbrutt, du kan ikke ha det slik.

Flytt, og gjør det veldig klart for ham at du flytter fordi HAN ikke har tatt ansvar som far og heller ikke som mann/kjæreste.

Men du må gjøre endringen i eget liv, for han har vist at han ikke skaper noen endringer til det bedre... så unn deg selv uendelig mye bedre enn det du har nå.

Anonymkode: 0575c...3ec

Ja, det er mange andre episoder også, selvfølgelig. Jeg ser jo ting klarer da jeg leser hva folk skriver her inne. Det er liksom bare blitt sånn at jeg har akseptert det. Jeg er allerede preget av det. Har dager der jeg bare vil være sammen med han, mens andre dager vil jeg bare kaste han ut. Er skikkelig berg og dalbane. Han er veldig glad i meg, det vet jeg, men han lever på en måte delt føler jeg. På ene siden er han enig med meg, på andre siden føyer han datteren hele tiden. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er mange andre episoder også, selvfølgelig. Jeg ser jo ting klarer da jeg leser hva folk skriver her inne. Det er liksom bare blitt sånn at jeg har akseptert det. Jeg er allerede preget av det. Har dager der jeg bare vil være sammen med han, mens andre dager vil jeg bare kaste han ut. Er skikkelig berg og dalbane. Han er veldig glad i meg, det vet jeg, men han lever på en måte delt føler jeg. På ene siden er han enig med meg, på andre siden føyer han datteren hele tiden. 

Anonymkode: 9ec82...d81

På sitt vis er han sikkert glad i deg. Men det er en veldig egoistisk kjærlighet når han tillater at du blir behandlet så stygt av ham selv og hans datter i ditt eget hjem...

Men skal det ha noen som helst sjanse så må han begynne å sette grenser. Når han sier det med hytten i sommer, da viser han deg veldig tydelig at det har han ikke tenkt å gjøre. Tvert imot sier han at du er mindre verdt, du må bare finne deg i å bli behandlet som en dritt av egen familie.

Jeg ville snakket med ham og fortalt det som det er, at nå er det nok, du kan ikke lenger akseptere å bli behandlet så dårlig i eget hjem fordi han ikke har oppdratt sitt eget barn og fordi han ikke greier å sette grenser nå og slik vise at han også respekterer deg og står på din side. Si at du har fått nok, og så se hva han sier.

Han er jo egentlig rett stygg med deg når han tillater at datteren turer frem slik hun gjør. Og det bryter deg ned. Ikke la det få fortsette, ta vare på deg selv!

Klem ❤️

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På sitt vis er han sikkert glad i deg. Men det er en veldig egoistisk kjærlighet når han tillater at du blir behandlet så stygt av ham selv og hans datter i ditt eget hjem...

Men skal det ha noen som helst sjanse så må han begynne å sette grenser. Når han sier det med hytten i sommer, da viser han deg veldig tydelig at det har han ikke tenkt å gjøre. Tvert imot sier han at du er mindre verdt, du må bare finne deg i å bli behandlet som en dritt av egen familie.

Jeg ville snakket med ham og fortalt det som det er, at nå er det nok, du kan ikke lenger akseptere å bli behandlet så dårlig i eget hjem fordi han ikke har oppdratt sitt eget barn og fordi han ikke greier å sette grenser nå og slik vise at han også respekterer deg og står på din side. Si at du har fått nok, og så se hva han sier.

Han er jo egentlig rett stygg med deg når han tillater at datteren turer frem slik hun gjør. Og det bryter deg ned. Ikke la det få fortsette, ta vare på deg selv!

Klem ❤️

Anonymkode: 0575c...3ec

Tusen takk, jeg er virkelig i tenkeboksen nå❤️Jeg er voksen og kan ikke la meg styre av en drittunge på det viset. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har lest om liknende her inne, men jeg har ikke skrevet her før. Det nytter ikke snakke med henne, verken for faren eller jeg. Hun er helt rabiat, føler meg ikke trygg i nærheten av henne da hun får disse «anfallene», vet ikke hva hun kan finne på å gjøre. Hun skriker for alt, middagen er feil, tøyet er ikke vasket, alt er galt og det klikker totalt for henne. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Høres ut som min kusine og hun har faktisk en diagnose. Du får enten sette deg i respekt eller flytte ut. Ingen normale, snart 17!åringer oppfører som en ape.

Anonymkode: d3798...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, jeg er virkelig i tenkeboksen nå❤️Jeg er voksen og kan ikke la meg styre av en drittunge på det viset. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Nei, du kan ikke la deg styre av en 17-årig som oppfører seg slik. Og du kan heller ikke lenger tillate at den mannen du bor med behandler deg så dårlig stadig vekk - for det er det han gjør når han tillater og aksepterer datterens oppførsel.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du kan ikke la deg styre av en 17-årig som oppfører seg slik. Og du kan heller ikke lenger tillate at den mannen du bor med behandler deg så dårlig stadig vekk - for det er det han gjør når han tillater og aksepterer datterens oppførsel.

Anonymkode: 0575c...3ec

Det begynner virkelig å gå opp for meg. Har på «isolert» hver hendelse , men da jeg går gjennom så ser jeg at det har vært mye, veldig mye. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er så enig. Men, hun er svært bortskjemt og har hele sitt liv fått det som hun vil. Krever og forlanger hele tiden og får hun det ikke som hun vil blir det et kaos uten like. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Har ikke falt deg inn at det kanskje ikke er så lett å være skilsmissebarn?? 

Anonymkode: 66602...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke falt deg inn at det kanskje ikke er så lett å være skilsmissebarn?? 

Anonymkode: 66602...272

Ja, selvfølgelig! Jeg har også barn som er skilsmisse barn og tenåringer, men de oppfører seg ikke i nærheten av dette. Jeg var ikke årsak til bruddet, de gikk fra hverandre to år før jeg kom inn i bildet. Det er også derfor jeg har gjort mitt beste for å være imøtekommende, tråkket forsiktig og gjort mitt beste.  

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke falt deg inn at det kanskje ikke er så lett å være skilsmissebarn?? 

Anonymkode: 66602...272

Man kan fint være skillsmissebarn og likevel ikke terrorisere sine omgivelser og forvente at alle andre skal være tjenere for en...

Er man 17 år bør man også av seg selv forstå dette, selv om foreldrene har sviktet så totalt som det His mann og hans datters mor har gjort...

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke falt deg inn at det kanskje ikke er så lett å være skilsmissebarn?? 

Anonymkode: 66602...272

Det er muligens ikke lett å være skilsmissebarn, jeg kjenner mange, men ingen oppfører seg slik som denne apen her. Hun viser total mangel på oppdragelse og respekt for sine omgivelser. Barnevernet burde sikkert vært koblet inn for lengst. Når foreldre ikke er istand til å ta vare på egne unger, så bør gjerne andre gjøre det.

Anonymkode: d3798...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er den type ape som er sånn. Gled deg!

Anonymkode: daf6b...166

Tenåring er ikke det samme som ufordragelig drittsekk. Ingen tenåring jeg kjenner (uten diagnoser) ville drevet på slik. Jeg har tre av slaget hjemme. 

Anonymkode: 85dbb...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres hun ut som en som har fått altforlite grenser og tydelige voksenpersoner. Noen barn tåler det, noen ikke. Det er på ingen måte din feil! - derfor er det drit urettferdig at du blir stående med møkka til knærne! 

Min eks hadde utrolig dårlig samvittighet for at barna hans ble skilsmissebarn. Han er ikke noen dum fyr, men der har han skikkelig blindflekk! Resultatet er at han (fremdeles) aldri sier nei til dem og har endt om som en pussig kombo av taxisjåfør, bank og all-inklusive med døgnåpen service for voksne barn. Det er helt ekstremt. Ett av barna forholder seg etterhvert voksent til dette, men de to andre skulle man tro ikke eier stolthet i livet. Det er en så stor bjørnetjeneste! Jeg vil selvsagt også gjøre det jeg kan for mine barn, men så grenseløst blir det en hemsko i den virkelige verden.

Jeg støtter deg hi! Du har prøvd og all ære til deg for det, men nå må du tenke på hva slags liv DU vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, oslofrk skrev:

For meg høres hun ut som en som har fått altforlite grenser og tydelige voksenpersoner. Noen barn tåler det, noen ikke. Det er på ingen måte din feil! - derfor er det drit urettferdig at du blir stående med møkka til knærne! 

Min eks hadde utrolig dårlig samvittighet for at barna hans ble skilsmissebarn. Han er ikke noen dum fyr, men der har han skikkelig blindflekk! Resultatet er at han (fremdeles) aldri sier nei til dem og har endt om som en pussig kombo av taxisjåfør, bank og all-inklusive med døgnåpen service for voksne barn. Det er helt ekstremt. Ett av barna forholder seg etterhvert voksent til dette, men de to andre skulle man tro ikke eier stolthet i livet. Det er en så stor bjørnetjeneste! Jeg vil selvsagt også gjøre det jeg kan for mine barn, men så grenseløst blir det en hemsko i den virkelige verden.

Jeg støtter deg hi! Du har prøvd og all ære til deg for det, men nå må du tenke på hva slags liv DU vil ha!

Du beskriver det veldig godt. Her er det også taxi sjåfør, bank og hele pakka. 
Sa til han i går at jeg syntes ikke det er greit å bare bli skviset ut fire dager på hytta pga han, men fikk da til svar at det er jo tross alt hans datter. Jeg sa han burde snakket med henne vedr. oppførsel før han sa hun og venninner kunne være med. Ikke bare la henne bestemme at hun ville være fra da til da og ferdig snakket. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 9.39, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver ikke å oppdra henne, men ville si til henne at hun ikke får kalle meg slike ting. Jeg legger meg ikke oppi hans (manglende) oppdragelse. Jeg oppdrar mine barn, han får oppdra sin datter. Men, uansett hvem som hadde sagt slikt til meg så hadde jeg sagt fra om at det ikke er greit. Jeg fikk bare beskjed om å brenne enn viss plass før hun smalt døra til rommet og låste. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Har du barn selv som bor i dette kaoset sammen med dere? I såfall må du ta ditt ansvar som mor og flytte, slik at du kan tilby dem en tryggere oppvekst. Det er én ting at du vil holde det ut for egen del, fordi du ikke ønsker å miste kjæresten din. Men barna dine bør virkelig gå først, og du bør verne dem mot å leve i dette. 

Anonymkode: 4df3c...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du barn selv som bor i dette kaoset sammen med dere? I såfall må du ta ditt ansvar som mor og flytte, slik at du kan tilby dem en tryggere oppvekst. Det er én ting at du vil holde det ut for egen del, fordi du ikke ønsker å miste kjæresten din. Men barna dine bør virkelig gå først, og du bør verne dem mot å leve i dette. 

Anonymkode: 4df3c...000

Da jeg så hvor det bar avsted byttet jeg uke, slik at min tenåring er her da hun er hos sin mor. Det går veldig greit med min tenåring og samboeren min, de har et veldig godt forhold. Min tenåring er ikke særlig begeistret for henne, og hun har heldigvis aldri vært ufin mot min. Jeg ser nå at vi aldri burde flyttet sammen, men iom at vi i starten hadde våre barn samme uke så var det ikke så mye jeg merket til det annet enn at han sa hun kunne være vanskelig. Det lille jeg var hos han da han hadde henne, så jeg stort sett ikke noe til henne siden hun bare satt på rommet.  

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg så hvor det bar avsted byttet jeg uke, slik at min tenåring er her da hun er hos sin mor. Det går veldig greit med min tenåring og samboeren min, de har et veldig godt forhold. Min tenåring er ikke særlig begeistret for henne, og hun har heldigvis aldri vært ufin mot min. Jeg ser nå at vi aldri burde flyttet sammen, men iom at vi i starten hadde våre barn samme uke så var det ikke så mye jeg merket til det annet enn at han sa hun kunne være vanskelig. Det lille jeg var hos han da han hadde henne, så jeg stort sett ikke noe til henne siden hun bare satt på rommet.  

Anonymkode: 9ec82...d81

Uspiselig datter og en usjarmerende mann. Hvorfor gidder du? Han har null respekt for deg. 

Et lite PS: den gang DA og hver gang NÅR. Du skriver ikke så verst, så denne bør komme på plass. 

Anonymkode: 8f622...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du bør sette deg ned og ta en ordentlig prat med samboeren din. Ikke flisespikke på hvem som sa eller gjorde hva den gangen men ta opp barnets oppførsel og hans manglende grensesetting som et generelt problem. Si noe om alvorlighetsgraden. At dette går ut over forholdet deres og høre om han er villig til å bidra fremover, sette grenser og oppdra ungen sin. Om han ikke ønsker/ser problemet så er det bare å gi opp. Da vil det aldri bli bedre. Det verste er jo at de ødelegger ungen når de ikke oppdrar et fungerende menneske. 

Anonymkode: 4f27c...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uspiselig datter og en usjarmerende mann. Hvorfor gidder du? Han har null respekt for deg. 

Et lite PS: den gang DA og hver gang NÅR. Du skriver ikke så verst, så denne bør komme på plass. 

Anonymkode: 8f622...6fd

Vet, surrer litt med da og når. Har litt annet å tenke på nå🤔

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du bør sette deg ned og ta en ordentlig prat med samboeren din. Ikke flisespikke på hvem som sa eller gjorde hva den gangen men ta opp barnets oppførsel og hans manglende grensesetting som et generelt problem. Si noe om alvorlighetsgraden. At dette går ut over forholdet deres og høre om han er villig til å bidra fremover, sette grenser og oppdra ungen sin. Om han ikke ønsker/ser problemet så er det bare å gi opp. Da vil det aldri bli bedre. Det verste er jo at de ødelegger ungen når de ikke oppdrar et fungerende menneske. 

Anonymkode: 4f27c...1a5

Tro meg, jeg har gjort det flere ganger. Han er fortvilet, sier han ikke får snakket med henne. Utover det gjør han ikke noe særlig. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han misforstår jo helt. Han skal ikke snakke med henne. Han skal sette grenser for uspiselig oppførsel, ikke belønne den med hytteturer, kjøring og shopping. Ungdommer av den sorten pleier å bli ganske lydhøre når privilegiene forsvinner.

Anonymkode: 4f27c...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han misforstår jo helt. Han skal ikke snakke med henne. Han skal sette grenser for uspiselig oppførsel, ikke belønne den med hytteturer, kjøring og shopping. Ungdommer av den sorten pleier å bli ganske lydhøre når privilegiene forsvinner.

Anonymkode: 4f27c...1a5

Han gjør ikke det, og om han prøver så klikker det totalt for henne. Så det en gang han ikke kjørte henne pga vi var på vei ut. For et rabalder 😱

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...