Gå til innhold

Hvordan håndtere å bli kalt jæv... hore, jæv... fi...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver ikke å oppdra henne, men ville si til henne at hun ikke får kalle meg slike ting. Jeg legger meg ikke oppi hans (manglende) oppdragelse. Jeg oppdrar mine barn, han får oppdra sin datter. Men, uansett hvem som hadde sagt slikt til meg så hadde jeg sagt fra om at det ikke er greit. Jeg fikk bare beskjed om å brenne enn viss plass før hun smalt døra til rommet og låste. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Kanskje ikke, men du tilrettelegger for hans (manglende) oppdragelse, all den tid du anerkjenner han som kjæreste, uten ytterligere krav. 

Hadde noen snakket sånn til meg så hadde jeg ikke sagt noe tilbake til henne eller svart tilbake. Jeg hadde pakket sakene mine og sagt fra til far at han har en jobb å gjøre. 

Det er ikke jenta sin feil at far svikter, så hva hjelper det å svare tilbake til henne? 

Ingenting.

Anonymkode: a8899...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde flyttet. 

Forstår jeg det rett når du sier du har egne barn du oppdrar? I samme hus som denne jenta regjerer? 

Hadde overhodet ikke vært aktuelt. 

Du kan ikke oppdra henne, du kan ikke finne deg i å bli snakket til og behandlet på den måten, så da er det bare et alternativ igjen når ikke far heller takler henne, det er å flytte. 

Anonymkode: 7861d...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at man fint kan oppdra stebarn. Skulle bare mangle egentlig. Hvis man skal leve sammen som familie, så må alle stemmer høres og ikke bare biologiske foreldres. Så spørs det da om man orker det på sikt. En myndig, snill og bestemt steforelder kan gjøre mye godt og kanskje også sette fingeren på det foreldrene for lengst har akseptert og finner seg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, prekæs skrev:

Jeg mener bestemt at man fint kan oppdra stebarn. Skulle bare mangle egentlig. Hvis man skal leve sammen som familie, så må alle stemmer høres og ikke bare biologiske foreldres. Så spørs det da om man orker det på sikt. En myndig, snill og bestemt steforelder kan gjøre mye godt og kanskje også sette fingeren på det foreldrene for lengst har akseptert og finner seg i. 

Enig i dette. 

Vokste selv opp med stemor og stefar på hver sin kant, og i retrospekt tror jeg det var mer stabilt at hver husholdning var likestilt i oppdragelsen. Hadde feks min stemor vært "på utsiden" og aldri hatt noe hun skulle si så ville jo det blitt fryktelig rart. 

At en stemor/stefar kan stille krav og oppdra må jo være greit, spesielt hvis de bor sammen (jeg tenker ikke på de som kun har vært kjærester 2mnd, men der de enten er i et langsiktig forhold eller samboere og har kjent hverandre en stund), de er jo like mye en del av en familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at et steforelder kan være med å oppdra, stille krav i eget hjem osv, men da er det gjerne snakk om barn.

Her er det snakk om en 17-åring som hi er litt "redd", da er det for sent, toget har gått. En stemor kan ikke oppdra en rabiat 17-åring....

Anonymkode: 7861d...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier, og faktisk skal, ungdommer jo være litt vanskelige da.

Jeg ville ha tatt fra vedkommende PC, eller mobilen. Så hadde vedkommende fått tilbake den 24 timer senere hvis vedkommende ba om tilgivelse for å ha oppført seg dårlig.

Anonymkode: 7ea45...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan starte med å fjerne døra til rommet hennes. Hun skal ikke ha rett til å oppføre seg slik for så å fjerne seg fra situasjonen ved å låse døra.

Anonymkode: 8db33...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at et steforelder kan være med å oppdra, stille krav i eget hjem osv, men da er det gjerne snakk om barn.

Her er det snakk om en 17-åring som hi er litt "redd", da er det for sent, toget har gått. En stemor kan ikke oppdra en rabiat 17-åring....

Anonymkode: 7861d...d16

Akkurat. 

Anonymkode: a8899...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prekæs skrev:

Jeg mener bestemt at man fint kan oppdra stebarn. Skulle bare mangle egentlig. Hvis man skal leve sammen som familie, så må alle stemmer høres og ikke bare biologiske foreldres. Så spørs det da om man orker det på sikt. En myndig, snill og bestemt steforelder kan gjøre mye godt og kanskje også sette fingeren på det foreldrene for lengst har akseptert og finner seg i. 

Ikke uenig i dette, men jeg tror det hjelper lite når biologiske foreldre aldri har gjort sin jobb og tydeligvis heller ikke vil gjøre den jobben nå.

Hi, eneste sjansen å redde jenta og forholdet er å bli overtydelig med mannen og si at NÅ er det nok. NÅ får han ta ansvaret han har som far og skaffe seg, jenta og dere hjelp - hvis ikke går du, for du kan ikke oppdra andre barn i dette, alle i familien påvirkes negarivt av denne terroren, og det kan du ikke godta lenger.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke uenig i dette, men jeg tror det hjelper lite når biologiske foreldre aldri har gjort sin jobb og tydeligvis heller ikke vil gjøre den jobben nå.

Anonymkode: 0575c...3ec

Og de nye kjærestene som «overtar» jobben med oppdragelse der foreldrene svikter, ender nesten alltid opp med å gå lei. De sitter også helt uten rettigheter når de bryter av samlivet, slik at de da havner i en skvis med tanke på ungene, dersom de ønsker å gå sin vei. 

Anonymkode: a8899...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ev. rikdom er heller ingen unnskyldning. Vet om veldig mange virkelig rike, de lar ikke ungene sine holde på slik som His stedatter gjør.

Anonymkode: 0575c...3ec

Nei det er nok sant det. Men vi var vel disse som prøver å fremstå som det. De gjør mye for at det skal se velstående ut. Tenker at disse gjerne skjemmer bort barna sine lett mye...? 

Anonymkode: 9d4c5...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg flyttet ut og evt vært kjærester uten å bodd sammen. Hadde ikke orket å omgås en drittunge. Om noen år flytter hun ut og havnet i fengsel så er du kvitt henne🤣. Neida, joda men unge uten oppdragelse går det sjelden godt for. Å der får far og mor ta skylda.

Anonymkode: 2d923...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! 
Jeg må litt i tenkeboksen vedr. dette. Fokk nettopp beskjed om at jeg må være fire dager mindre på hytta i sommer (det er hans hytte) siden hun har bestemt seg for å være der sammen med venninner. Hun hadde sagt at hun ville ikke være der hvis jeg skulle være der, så da måtte jeg vike. 
Kjenner at jeg er så inderlig lei og sliten av hele dette opplegget med henne. Jeg har virkelig prøvd, men det går ikke. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk alle sammen! 
Jeg må litt i tenkeboksen vedr. dette. Fokk nettopp beskjed om at jeg må være fire dager mindre på hytta i sommer (det er hans hytte) siden hun har bestemt seg for å være der sammen med venninner. Hun hadde sagt at hun ville ikke være der hvis jeg skulle være der, så da måtte jeg vike. 
Kjenner at jeg er så inderlig lei og sliten av hele dette opplegget med henne. Jeg har virkelig prøvd, men det går ikke. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Såpass... Ja, da hadde jeg muligens gitt opp selv. 

Det jeg nevnte tidligere om at stemor også kan oppdra beror seg jo på at man er enig i oppdragelse, men det virker jo som om far velger minste motstand vei. Usikker på om det er verdt det da, når du evt både må oppdra far og datter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk alle sammen! 
Jeg må litt i tenkeboksen vedr. dette. Fokk nettopp beskjed om at jeg må være fire dager mindre på hytta i sommer (det er hans hytte) siden hun har bestemt seg for å være der sammen med venninner. Hun hadde sagt at hun ville ikke være der hvis jeg skulle være der, så da måtte jeg vike. 
Kjenner at jeg er så inderlig lei og sliten av hele dette opplegget med henne. Jeg har virkelig prøvd, men det går ikke. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Var det din mann som sa dette?

Jeg hadde seriøst avsluttet dette forholdet. Du kan ikke fortsette å leve med en slik mann, og dine barn fortjener å slippe å leve med ham også. Han er en elendig far, en elendig kjæreste og en elendig stefar til dine barn!

Bli kvitt ham, det finnes langt bedre menn der ute for deg!

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bli kvitt ham, det finnes langt bedre menn der ute for deg!

Anonymkode: 0575c...3ec

dont-worry-there-are-plenty-of-fish-in-t

Anonymkode: daf6b...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

dont-worry-there-are-plenty-of-fish-in-t

Anonymkode: daf6b...166

Haha, de fiskene der så tvilsomme ut uansett ;) 

Når det gjelder hva slags utvalg man har av menn, så handler jo ofte det mest om hvem man er selv. Tillater man slike fjotter som den HI er sammen med, så er det også det man ender opp med. Har man høyere krav, så tiltrekker man seg brått noe bedre. 

Anonymkode: a8899...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg godt om HI!

Jeg hadde «snille» stebarn, men totalt uten respekt for mine eiendeler og lite forståelse for hva jeg kaller vanlig høflighet. Jeg prøvde alt og fant meg selv i helt hårreisende situasjoner uten støtte fra partner. Det var temmelig strevsomt. Jeg var veldig glad i dem og er det ennå, men mine 5år som del av familien var visket ut da vi brøt opp. Ferier ble flyttet fordi barnas mor endret planer, min mann kunne ikke planlegge med meg i tilfelle barna ville til ham. Aaaah - jeg blir sint bare av å tenke på det. Nå er det så lett å tenke at jeg skulle gjort det annerledes, men spist er spist.
Fokus nå er fremover!

Jeg heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det din mann som sa dette?

Jeg hadde seriøst avsluttet dette forholdet. Du kan ikke fortsette å leve med en slik mann, og dine barn fortjener å slippe å leve med ham også. Han er en elendig far, en elendig kjæreste og en elendig stefar til dine barn!

Bli kvitt ham, det finnes langt bedre menn der ute for deg!

Anonymkode: 0575c...3ec

Ja, var han som sa det og han var lei seg. Men, han mente at han tross alt måtte spør henne siden hun er der hver sommer. 
Hele situasjonen er bare vond, jeg er jo glad i han. Hun var opprinnelig invitert i konfirmasjonen til mitt ene barn, men sa til han at jeg ønsker henne ikke der pga jeg ønsker å ha en fin dag.  

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Såpass... Ja, da hadde jeg muligens gitt opp selv. 

Det jeg nevnte tidligere om at stemor også kan oppdra beror seg jo på at man er enig i oppdragelse, men det virker jo som om far velger minste motstand vei. Usikker på om det er verdt det da, når du evt både må oppdra far og datter. 

 

 

Sier jeg noe så er han enig, men gjør ingenting med det. Hun sklir unna med alt fordi hun er « så vanskelig og sta». Det har hun alltid gjort slik jeg har skjønt det på hans familie. De sier selv at de flere ganger har vært sjokket over hennes oppførsel og foreldre som bare har latt henne ture frem som hun vil. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mitt barn så Hadde det ikke fått vært på hytta med venninner hvis ikke oppførselen hadde forandret seg.

Anonymkode: 460e9...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært mitt barn så Hadde det ikke fått vært på hytta med venninner hvis ikke oppførselen hadde forandret seg.

Anonymkode: 460e9...8cf

Ikke mitt barn heller, men hun får det jo alltid som hun vil, uansett oppførsel og slik ble det denne gangen også dessverre. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier jeg noe så er han enig, men gjør ingenting med det. Hun sklir unna med alt fordi hun er « så vanskelig og sta». Det har hun alltid gjort slik jeg har skjønt det på hans familie. De sier selv at de flere ganger har vært sjokket over hennes oppførsel og foreldre som bare har latt henne ture frem som hun vil. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Far har selv skapt denne datteren til å bli akkurat det hun er i dag. Det er han som har vært og er unnvikende, bevisstløs, totalt uansvarlig i sin rolle som far. Han har skapt et monster. En slik mann er virkelig ikke noe å samle på.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, var han som sa det og han var lei seg. Men, han mente at han tross alt måtte spør henne siden hun er der hver sommer. 
Hele situasjonen er bare vond, jeg er jo glad i han. Hun var opprinnelig invitert i konfirmasjonen til mitt ene barn, men sa til han at jeg ønsker henne ikke der pga jeg ønsker å ha en fin dag.  

Anonymkode: 9ec82...d81

Han er ikke lei seg. Han later som om han er lei seg, fordi han da tror han atter en gang får forståelse fra deg slik at du atter en gang aksepterer å bli behandlet som mindreverdig i familien.

Dette er en mann som du ikke vil få det bra med på sikt, for hun kommer til å fortsette å overstyre far - med hans tillatelse og velsignelse, hver gang. Selv når hun flytter hjemmefra vil han fortsette å la seg styre av henne, fordi han aldri blir en ordentlig far eller mann. Han bør ikke bo sammen med andre slik han holder på.

Kom deg unna ham, jo før jo heller.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk alle sammen! 
Jeg må litt i tenkeboksen vedr. dette. Fokk nettopp beskjed om at jeg må være fire dager mindre på hytta i sommer (det er hans hytte) siden hun har bestemt seg for å være der sammen med venninner. Hun hadde sagt at hun ville ikke være der hvis jeg skulle være der, så da måtte jeg vike. 
Kjenner at jeg er så inderlig lei og sliten av hele dette opplegget med henne. Jeg har virkelig prøvd, men det går ikke. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Nei, vet du hva.....! Da hadde jeg fortalt han at hvis hun følte det som et problem at jeg var der så kunne hun pitle seg hjemover selv! Du kan si det til han (og henne om så). For en utakknemlig #"¤%&¤#! Og det at hun får goder av å ha venninner på hytta er jo helt sykt, når hun oppfører seg slik. 

HI, du er ALT for snill, du får bare den respekten du forlanger og nå er det jaggu på tide at du setter foten ned. Mann deg opp og gjør noe med det NÅ! 

Jeg er i grunnen enig i at du må komme deg unna (som mange sier) men først så kan du sette inn hardt mot hardt og tvinge fram en reaksjon av din samboer. Han er en tøffel, hadde ikke klart å respektere en mann som til de grader mangler ryggrad. Du fortjener faktisk bedre og det er bare du som kan gjøre noe for at du får det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...