Gå til innhold

Er jeg den eneste i landet som synes hele coronasituasjonen er opphauset hysteri?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Pashla skrev:

Det var du selv som skrev at corona er farligere enn influensa. Jeg påpeker at blodpropp og hjerteinfarkt er vanlig også ved andre virusinfeksjoner: som feks influensa. Og det er det. Så hvorfor gjøre folk her inne enda mer redde?

Så er det kanskje heller ikke så veldig rart at folk får blodpropp når de er i kategorien ekstrem fedme som mange av de som dør av/med corona i USA. 
 

Jeg gidder forøvrig ikke å følge en link som har Facebook med i linken..

Anonymkode: e9e94...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Pashla skrev:

Det er en myte at det kun er eldre som dør av dette. Flest eldre dør, det er riktig, slik som det er riktig for alle sykdommer. Men det er så mye ukjent og nytt med dette viruset at vi ikke aner det minste om ettersykdommene eller sekundære skader folk pådrar seg.

At noen ytterst få yngre personer dør av dette, endrer ikke mitt resonnement: nå lider uendelig mange flere av tiltakene enn det dør mennesker av corona. Konsekvensene på sikt av altfor strenge tiltak vil bli enorme. 

Anonymkode: e9e94...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At noen ytterst få yngre personer dør av dette, endrer ikke mitt resonnement: nå lider uendelig mange flere av tiltakene enn det dør mennesker av corona. Konsekvensene på sikt av altfor strenge tiltak vil bli enorme. 

Anonymkode: e9e94...862

I Norge i dag er det få som dør av korona, men om vi hadde droppet alle tiltak ville vi kunnet fått svært stygge tall. Da kunne vi endt opp med at kandkje 10% av befolkningen døde. Spørsmålet er da. Hvor mange dæde synes du er ok og hvilke tiltak mener du burde gjøres for å holde på det nivået?

Det som er bra nå er at testkapasiteten økes kraftig. Hvis vi bruker den tstingen sammen med nitid smittesporing vil vi kunne ta ut, som i issolere, de aller fleste smittede før de smitter fler og holde smittetallene nede selv om vi åpner opp mye.

Utenlandsreiser og utenlandske turister i Norge, vil nok fortsatt være vanskelig siden det vil vanskliggjøre smitteoppsporingen. Det samme gjelder nok store menneslemengder,  men ellers yror jeg vi vil kunne leve ganske som vanlig om ikke så lenge. Det forutsetter imidøertid at smittetallene ikke går opp før testingen og smittesporingen er helt på plass.

Anonymkode: d0404...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Norge i dag er det få som dør av korona, men om vi hadde droppet alle tiltak ville vi kunnet fått svært stygge tall. Da kunne vi endt opp med at kandkje 10% av befolkningen døde. Spørsmålet er da. Hvor mange dæde synes du er ok og hvilke tiltak mener du burde gjøres for å holde på det nivået?

Det som er bra nå er at testkapasiteten økes kraftig. Hvis vi bruker den tstingen sammen med nitid smittesporing vil vi kunne ta ut, som i issolere, de aller fleste smittede før de smitter fler og holde smittetallene nede selv om vi åpner opp mye.

Utenlandsreiser og utenlandske turister i Norge, vil nok fortsatt være vanskelig siden det vil vanskliggjøre smitteoppsporingen. Det samme gjelder nok store menneslemengder,  men ellers yror jeg vi vil kunne leve ganske som vanlig om ikke så lenge. Det forutsetter imidøertid at smittetallene ikke går opp før testingen og smittesporingen er helt på plass.

Anonymkode: d0404...8e3

Det er da ingen land som er i nærheten av 10%(!?) døde. Slike tall er det vel ingen som tror på lenger..? Sverige har svært lite tiltak og der er tallet 0,02% av befolkningen. 

Anonymkode: e9e94...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ingen land som er i nærheten av 10%(!?) døde. Slike tall er det vel ingen som tror på lenger..? Sverige har svært lite tiltak og der er tallet 0,02% av befolkningen. 

Anonymkode: e9e94...862

Det er ingen land som har droppet alle tiltak heller. Prøv et år med et totalt knelende helsevesen.

Anonymkode: d0404...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen land som har droppet alle tiltak heller. Prøv et år med et totalt knelende helsevesen.

Anonymkode: d0404...8e3

Og det er ingen land der alle har blitt smittet enda. Det er imidlertid mange land der 10% av de registrert smittede allerede er døde. Så spørs det med mørketall og om vi kan få det flere ganger.

Anonymkode: d0404...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kan være grei å lese for dere som tror korona er som en mild influensa som bare påvirker de gamle.

Anonymkode: d0404...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du leste ikke det jeg skrev? Man må se på demografi og helsesektor også? Og de som ikke har helseforsikring har det fremdeles ikke selv de hadde hatt tiltak. Vi aner ingenting om hvor mange som ville dødd med de tiltakene vi har. Det er ikke sånn at Norge er en fasit for verden. USA har feks et enormt problem med ekstrem overvekt, og de sykdommer som følger av dette, svært mange av de som dør i USA er i denne kategorien. Om lag alle som dør i USA har minst to alvorlig kroniske sykdommer.

Anonymkode: e9e94...862

Å ja, men da så. Da er de jo litt mindre verd.

Eller mener du å si at folk med kroniske sykdommer ville ha klart seg hvis de bodde i Norge og ble smittet? 🙄

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var du selv som skrev at corona er farligere enn influensa. Jeg påpeker at blodpropp og hjerteinfarkt er vanlig også ved andre virusinfeksjoner: som feks influensa. Og det er det. Så hvorfor gjøre folk her inne enda mer redde?

Så er det kanskje heller ikke så veldig rart at folk får blodpropp når de er i kategorien ekstrem fedme som mange av de som dør av/med corona i USA. 
 

Jeg gidder forøvrig ikke å følge en link som har Facebook med i linken..

Anonymkode: e9e94...862

«Hvorfor skremme»? Eeeeh. Bedre å ikke vite sannheten, liksom, så slipper vi å bli nervøse av all håndvaskingen? 

Linken er til Seattle Times og har kun Facebook med fordi jeg klikket på den da jeg var på Facebook, slik at jeg ble omdirigert dit. Ytterst beklagelig, men trøst deg med at du med et minimum av ferdigheter kan klippe den ned til kun avisens lenke og få samme innhold. Husk, å insistere på å beholde egen uvitenhet er ikke et argument som fjerner gyldigheten i ny kunnskap...

www.seattletimes.com/nation-world/a-mysterious-blood-clotting-complication-is-killing-coronavirus-patients/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...