Gå til innhold

Er jeg den eneste i landet som synes hele coronasituasjonen er opphauset hysteri?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke den eneste. Jeg synes det tar helt av. Jeg ble henta av ambulansen for et par uker siden. 

Den ene hadde fullstendig panikk og gikk rundt med egetlaget munnbind, mens han andre kunne ikke brydd seg mindre. Jeg og han uten munnbind sto veldig nær hverandre inne på legevakta og skravla, mens hu andre satt minst 4meter unna.

Etter vi var ferdige på legevakta skulle jeg bli kjørt dit jeg skulle, da sto jeg og han andre ambulansearbeideren og spøkte om hu andre. Plutselig kommer hu ut med munnbindet nede på halsen. Jeg dro en spøk om det ikke var så farlig lenger. Da så det ut som jeg hadde prøvd å skyte hu, og hu dro det munnbindet opp så fort at jeg registrerte det nesten ikke. Partneren hennes så på meg og rista på hodet og gav meg et lurt smil. 

Så om det er sånn det er i helsevesenet så ser ikke jeg hvorfor jeg skal bry meg så mye. Jeg vasker henda, spriter meg inn og ut av butikken og går omveier for å ikke gå nær folk. Det får holde. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Men... er du ikke glad for at der var ambulanser nok? Og at du fikk den hjelpen du skulle da du kom fram? For i noen land har jo sykehusene og all infrastruktur omkring helse knela såpass grundig at folk blir liggende hjemme og dø, der er ingen til å ta seg av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Syngensang skrev:

Jaja, men det finst fleire enn deg her i landet. Eg vil ikkje miste foreldra mine 25 år for tidleg fordi du ikkje syns det er så nøye om du lever eller dør. 

Men jeg sa jo at jeg følger alle regler. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Men... er du ikke glad for at der var ambulanser nok? Og at du fikk den hjelpen du skulle da du kom fram? For i noen land har jo sykehusene og all infrastruktur omkring helse knela såpass grundig at folk blir liggende hjemme og dø, der er ingen til å ta seg av dem.

Jo, jeg setter pris på det. Men om noen andre trengte hjelpen mer enn meg så hadde det vært greit.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg setter pris på det. Men om noen andre trengte hjelpen mer enn meg så hadde det vært greit.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Da kan du bare dø, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Da kan du bare dø, altså?

Om det skjer så ja, det går fint

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foretrukket at politikerne hadde fulgt FHI sine anbefalinger. Da hadde ikke skolene stengt blant annet. 
Og jeg synes det er forkastelig alt dette som nå er ofret. Mange syke mennesker har ikke fått den behandling de burde, mens ressursene på sykehus er brukt til å endre arbeidsoppgaver og rutiner for ansatte. Til ingen nytte. 
 

Anonymkode: 0815a...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om det skjer så ja, det går fint

Anonymkode: 6a5ea...61e

🙄To dødssyke trenger jo hjelpen like mye. Legene vil helst slippe å leke gud, de har plikt til å hjelpe alle. Og de vil heller ikke stå med én respirator og to pasienter, og så måtte se på fødselsattesten for å velge den som er yngst. Det er jo poenget her: alle borgerne har rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

🙄To dødssyke trenger jo hjelpen like mye. Legene vil helst slippe å leke gud, de har plikt til å hjelpe alle. Og de vil heller ikke stå med én respirator og to pasienter, og så måtte se på fødselsattesten for å velge den som er yngst. Det er jo poenget her: alle borgerne har rettigheter.

Joda, jeg forstår det. Men jeg sier at jeg ikke bryr meg om min skjebne. Jeg foretrekker at andre får hjelp først. Jeg er ikke dødssyk så jeg tåler å vente, selv om jeg nok kan dø om jeg ikke får hjelp.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, jeg forstår det. Men jeg sier at jeg ikke bryr meg om min skjebne. Jeg foretrekker at andre får hjelp først. Jeg er ikke dødssyk så jeg tåler å vente, selv om jeg nok kan dø om jeg ikke får hjelp.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Og nettopp derfor er det jo flott at vi flater ut kurven, sånn at det kun er i ytterste nød at folk MÅ dø - av dette eller av noe annet. Hele poenget med å ha tiltak er jo at samfunnet finnes for medlemmenes skyld, på samme måte som sykehusene fins for pasientenes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Og nettopp derfor er det jo flott at vi flater ut kurven, sånn at det kun er i ytterste nød at folk MÅ dø - av dette eller av noe annet. Hele poenget med å ha tiltak er jo at samfunnet finnes for medlemmenes skyld, på samme måte som sykehusene fins for pasientenes skyld.

Men de fleste av oss følger jo anbefalingene. Jeg mener fortsatt at de av oss som kanskje ville dødd, burde få dø av dette. Ikke at hele landet skal stenges ned og at kanskje enda flere tar selvmord eller sånne ting. Da er jeg heller mer villig til å gi mitt liv sånn at disse menneskene får en sjanse. Nå er det ikke sånn. Psykologer har stengt, psyk avdelinger har stengt. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men de fleste av oss følger jo anbefalingene. Jeg mener fortsatt at de av oss som kanskje ville dødd, burde få dø av dette. Ikke at hele landet skal stenges ned og at kanskje enda flere tar selvmord eller sånne ting. Da er jeg heller mer villig til å gi mitt liv sånn at disse menneskene får en sjanse. Nå er det ikke sånn. Psykologer har stengt, psyk avdelinger har stengt. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Det der stemmer ikke. Psykologer gir konsultasjoner på skype, og de gir også en til en- timer til folk som har særlig behov. De har lov å se an hva pasienter trenger og å møte én av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Det der stemmer ikke. Psykologer gir konsultasjoner på skype, og de gir også en til en- timer til folk som har særlig behov. De har lov å se an hva pasienter trenger og å møte én av gangen. 

Det gjør de færreste. Og det vet jeg

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

De kan ikke nekte å ta imot, altså. 

Men det gjorde de altså,syns det er hysterisk. Bruker stortsett kort men akkurat idag hadde jeg bare kontanter med ettersom de ble en spontan tur på butikken.

Anonymkode: 3ff6a...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør de færreste. Og det vet jeg

Anonymkode: 6a5ea...61e

Forklarer endel... 

Anonymkode: 06832...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør de færreste. Og det vet jeg

Anonymkode: 6a5ea...61e

Ok, jeg snakket med en kjenning som jobber som psykolog på fylkessykehuset her, og hun skisserte den ordningen jeg sa. Da er det ulike praksiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det gjorde de altså,syns det er hysterisk. Bruker stortsett kort men akkurat idag hadde jeg bare kontanter med ettersom de ble en spontan tur på butikken.

Anonymkode: 3ff6a...5d3

De har ikke lov til det. Og penger er for øvrig ikke mer smittefarlige enn andre døde ting; virus overlever jo bare i en begrenset tid på ethvert objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

De har ikke lov til det. Og penger er for øvrig ikke mer smittefarlige enn andre døde ting; virus overlever jo bare i en begrenset tid på ethvert objekt.

Det er endel butikker her jeg bor og, som nekter det. Til og med det ene apoteket her nekter å ta i mot kontantbetaling, og det synes jeg er ille, for det er jo ikke alle mennesker som har bankkort.

Anonymkode: e7321...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva har det og si?

Anonymkode: 6a5ea...61e

Wow... 🙄🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner litt rart er at hele landet skal stenge ned istedenfor å isolere smitteområdene. Det har vært kommuner i landet som ikke har registrert noe smitte men alt er nedstengt for det om. I min kommune er det snakk om under 1% som er smittet og ja mørketallene er der. Men de kunne ha differensiert tiltakene etter hvor stor smittespredning det er. 

Anonymkode: 1474a...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at naturen bør gå sin gang. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Naturens gang ville vell vært å la deg klare deg selv, ikke sende en ambulanse for å hente deg?

Anonymkode: d0404...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg finner litt rart er at hele landet skal stenge ned istedenfor å isolere smitteområdene. Det har vært kommuner i landet som ikke har registrert noe smitte men alt er nedstengt for det om. I min kommune er det snakk om under 1% som er smittet og ja mørketallene er der. Men de kunne ha differensiert tiltakene etter hvor stor smittespredning det er. 

Anonymkode: 1474a...ffd

Her jeg bor er det bare 17 som er smittet men likevel er det full panikk her. Folk tør ikke å bussen,foreldre tok ungene ut av skolen lenge før myndighetene stengte de osv. 

Anonymkode: 3ff6a...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hannasbananas skrev:

Wow... 🙄🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Hva?

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Naturens gang ville vell vært å la deg klare deg selv, ikke sende en ambulanse for å hente deg?

Anonymkode: d0404...8e3

Ambulansen hadde null med korona å gjøre, og det var ikke jeg som ringte.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg finner litt rart er at hele landet skal stenge ned istedenfor å isolere smitteområdene. Det har vært kommuner i landet som ikke har registrert noe smitte men alt er nedstengt for det om. I min kommune er det snakk om under 1% som er smittet og ja mørketallene er der. Men de kunne ha differensiert tiltakene etter hvor stor smittespredning det er. 

Anonymkode: 1474a...ffd

Oi oi, vil du virkelig stikke hånda i det vepsebolet? Folk fra en viss by vil halshugge deg...

Anonymkode: 04d56...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ambulansen hadde null med korona å gjøre, og det var ikke jeg som ringte.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Skal naturen BARE gå sin gang når noen har korona? Hva med å la alle hjertesyke dø i stedet? Det er natur det også.

Anonymkode: 04d56...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...