Gå til innhold

Er jeg den eneste i landet som synes hele coronasituasjonen er opphauset hysteri?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Der tiltakene er helt hinsides effekten? Jeg føler absolutt alle stoler blindt på at nedstengning er den eneste veien og gå, og om det kritiseres så er det for at tiltakene ikke er harde nok. 

Anonymkode: e9e94...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der tiltakene er helt hinsides effekten? Jeg føler absolutt alle stoler blindt på at nedstengning er den eneste veien og gå, og om det kritiseres så er det for at tiltakene ikke er harde nok. 

Anonymkode: e9e94...862

Noen ganger føler jeg det sånn. I dag måtte jeg sitte vakt på fotballbanen når sønnen på 12 år og 2 kompiser var der. Følte litt sånn om jeg var i barnehagen. Dem vet jo reglene og hva dem ikke kan gjøre. Men får ikke være der uten en voksen 

Anonymkode: e2509...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste. Jeg synes det tar helt av. Jeg ble henta av ambulansen for et par uker siden. 

Den ene hadde fullstendig panikk og gikk rundt med egetlaget munnbind, mens han andre kunne ikke brydd seg mindre. Jeg og han uten munnbind sto veldig nær hverandre inne på legevakta og skravla, mens hu andre satt minst 4meter unna.

Etter vi var ferdige på legevakta skulle jeg bli kjørt dit jeg skulle, da sto jeg og han andre ambulansearbeideren og spøkte om hu andre. Plutselig kommer hu ut med munnbindet nede på halsen. Jeg dro en spøk om det ikke var så farlig lenger. Da så det ut som jeg hadde prøvd å skyte hu, og hu dro det munnbindet opp så fort at jeg registrerte det nesten ikke. Partneren hennes så på meg og rista på hodet og gav meg et lurt smil. 

Så om det er sånn det er i helsevesenet så ser ikke jeg hvorfor jeg skal bry meg så mye. Jeg vasker henda, spriter meg inn og ut av butikken og går omveier for å ikke gå nær folk. Det får holde. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er dessverre flere av dere. 

‘Hele verden’ stenger ned, men du vet altså bedre? Den er ikke snau 🤪

Anonymkode: 43867...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. 
Store krigstyper i nettavisene, rullerende rød og gul tekst, og så viser det seg at - hold fast - én 94-år gammel mann med diabetes, kreft og Alzheimer er død med korona. 

Anonymkode: 08025...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg. 
Store krigstyper i nettavisene, rullerende rød og gul tekst, og så viser det seg at - hold fast - én 94-år gammel mann med diabetes, kreft og Alzheimer er død med korona. 

Anonymkode: 08025...b6d

Måten du bagatelliserer dødsfall på er egentlig veldig kvalmende.

Anonymkode: a8bea...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er blitt voldsomt hysteri! Skulle handle idag å hadde kun kontanter,de nektet butikken å ta imot. 

Reagerer også på foreldrene som nekter barna å møte noen andre,å itellegg har sagt at barna ikke begynne på skole igjen på mandag de skal forsette med hjemmeskole. Det syns jeg er veldig hysterisk når myndighetene har sagt at det er greit med en eller to faste lekevenner.

Anonymkode: 3ff6a...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke den eneste. Jeg synes det tar helt av. Jeg ble henta av ambulansen for et par uker siden. 

Den ene hadde fullstendig panikk og gikk rundt med egetlaget munnbind, mens han andre kunne ikke brydd seg mindre. Jeg og han uten munnbind sto veldig nær hverandre inne på legevakta og skravla, mens hu andre satt minst 4meter unna.

Etter vi var ferdige på legevakta skulle jeg bli kjørt dit jeg skulle, da sto jeg og han andre ambulansearbeideren og spøkte om hu andre. Plutselig kommer hu ut med munnbindet nede på halsen. Jeg dro en spøk om det ikke var så farlig lenger. Da så det ut som jeg hadde prøvd å skyte hu, og hu dro det munnbindet opp så fort at jeg registrerte det nesten ikke. Partneren hennes så på meg og rista på hodet og gav meg et lurt smil. 

Så om det er sånn det er i helsevesenet så ser ikke jeg hvorfor jeg skal bry meg så mye. Jeg vasker henda, spriter meg inn og ut av butikken og går omveier for å ikke gå nær folk. Det får holde. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

For en dårlig kollega han du snakket med var, sånt gjør man ikke.

Anonymkode: e7321...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke den eneste. Jeg synes det tar helt av. Jeg ble henta av ambulansen for et par uker siden. 

Den ene hadde fullstendig panikk og gikk rundt med egetlaget munnbind, mens han andre kunne ikke brydd seg mindre. Jeg og han uten munnbind sto veldig nær hverandre inne på legevakta og skravla, mens hu andre satt minst 4meter unna.

Etter vi var ferdige på legevakta skulle jeg bli kjørt dit jeg skulle, da sto jeg og han andre ambulansearbeideren og spøkte om hu andre. Plutselig kommer hu ut med munnbindet nede på halsen. Jeg dro en spøk om det ikke var så farlig lenger. Da så det ut som jeg hadde prøvd å skyte hu, og hu dro det munnbindet opp så fort at jeg registrerte det nesten ikke. Partneren hennes så på meg og rista på hodet og gav meg et lurt smil. 

Så om det er sånn det er i helsevesenet så ser ikke jeg hvorfor jeg skal bry meg så mye. Jeg vasker henda, spriter meg inn og ut av butikken og går omveier for å ikke gå nær folk. Det får holde. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Jeg ble så lagt inn på akutten ikke lenge etter, der fikk jeg spørsmål om jeg hosta. Jeg sa ja, da fikk jeg spørsmål om det var verre enn når det begynte noe jeg svarte nei på. Da var alt greit. 

Det kom en eldre mann inn en stund etter meg med pusteproblemer, han ble spurt om det samme og svarte nei. Så da var det greit også. Null smittevern tiltak.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For en dårlig kollega han du snakket med var, sånt gjør man ikke.

Anonymkode: e7321...983

Han var vel også lei av alt. Forståelig.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han var vel også lei av alt. Forståelig.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Nei, det er ikke forståelig å behandle en kollega sånn, uansett hvor idiotisk man synes personen er. Man gjør ikke narr av kollegaer sammen med pasienter.

Anonymkode: e7321...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvorfor endel mennesker mener at de vet bedre enn dem som sitter med kunnskapen? Hva er det som gjør at dere ikke klarer å stole på, eller å tro på, at så og si hele verden stenger ned og har andre tiltak for en grunn? Hvordan forklarer dere at mange land "ødelegger" både økonomi og andre ting, om dette bare er hysteri? 

Anonymkode: 3d5f1...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han var vel også lei av alt. Forståelig.

Anonymkode: 6a5ea...61e

Han var også nøyaktig det jeg trengte i det øyeblikket. Han hjalp meg. Det gjorde ikke den andre. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er drittlei hysteriske mødre (og fedre for den saks skyld, men av en eller annen grunn er det helst mødrene...😏) som mener det er verdens undergang at barnehager og småskolen åpner så vidt opp igjen. Hold nå ungen hjemme da, men forvent nå ikke å få dekket lønn av arbeidsgiver eller staten fordi dere ikke stoler på myndighetenes anbefalinger - merkelig nok stoler de på de tiltakene når alt ble stengt ned, DA hadde visst myndighetene rett. Vi MÅ åpne opp igjen samfunnet etter hvert, så ikke alt går til h! Så lenge folk ellers passer på og tar forholdsregler går det nok bra. Det et faktisk ikke sånn at hele verden kan stoppe opp i all fremtid til mammahjertene slutter å gjøre vondt🙄

Anonymkode: 5e0fc...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke forståelig å behandle en kollega sånn, uansett hvor idiotisk man synes personen er. Man gjør ikke narr av kollegaer sammen med pasienter.

Anonymkode: e7321...983

Jeg tviler på at den dama fikk med seg noe som helst. For så redd corona er det ikke lov å være når man skal ta vare på og trygge redde pasienter

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvorfor endel mennesker mener at de vet bedre enn dem som sitter med kunnskapen? Hva er det som gjør at dere ikke klarer å stole på, eller å tro på, at så og si hele verden stenger ned og har andre tiltak for en grunn? Hvordan forklarer dere at mange land "ødelegger" både økonomi og andre ting, om dette bare er hysteri? 

Anonymkode: 3d5f1...4be

Jeg er helt enig i de tiltakene som har vært så langt, og de som nå lettes opp på. Det har aldri vært meningen å stenge ned samfunnet frem til smitten var utryddet, men under kontroll ift kapasiteten på sykehusene. Folk kommer til å dø, og det gjør de sv mange andre grunner hver eneste dag også, men å dø av korona er visst nok verre enn å dø av kreft, influensa eller i bilulykke har jeg inntrykk av. 

Anonymkode: 5e0fc...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du om det. 

Det kan jo være en ørliten mulighet for at vi nettopp pga nedstenging og relativt strenge smitteverntiltak faktisk i skrivende stund "bare" jar 187 døde pga. Covid-19 her til lands. Joda, mange av disse 187 er gamle mennesker som ville dødd forholdsvis snart uansett, men de døde altså av viruset. 

I andre land har det gått ganske mye dårligere. Er det nok å nevne Sverige, England, Italia, Spania, USA? For ikke å snakke om alle mørketall fra land med langt dårligere utbygd helsevesen og rapporteringssystemer. 

Anonymkode: fa066...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, du om det. 

Det kan jo være en ørliten mulighet for at vi nettopp pga nedstenging og relativt strenge smitteverntiltak faktisk i skrivende stund "bare" jar 187 døde pga. Covid-19 her til lands. Joda, mange av disse 187 er gamle mennesker som ville dødd forholdsvis snart uansett, men de døde altså av viruset. 

I andre land har det gått ganske mye dårligere. Er det nok å nevne Sverige, England, Italia, Spania, USA? For ikke å snakke om alle mørketall fra land med langt dårligere utbygd helsevesen og rapporteringssystemer. 

Anonymkode: fa066...47a

Se på Island du

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er drittlei hysteriske mødre (og fedre for den saks skyld, men av en eller annen grunn er det helst mødrene...😏) som mener det er verdens undergang at barnehager og småskolen åpner så vidt opp igjen. Hold nå ungen hjemme da, men forvent nå ikke å få dekket lønn av arbeidsgiver eller staten fordi dere ikke stoler på myndighetenes anbefalinger - merkelig nok stoler de på de tiltakene når alt ble stengt ned, DA hadde visst myndighetene rett. Vi MÅ åpne opp igjen samfunnet etter hvert, så ikke alt går til h! Så lenge folk ellers passer på og tar forholdsregler går det nok bra. Det et faktisk ikke sånn at hele verden kan stoppe opp i all fremtid til mammahjertene slutter å gjøre vondt🙄

Anonymkode: 5e0fc...850

Det er jo akkurat det folk ikke gjør nå. Ser det overalt. Folk har sluttet å bry seg. Men de har vel ikke så mange de er glade i, så de driter i om de mister noen før tiden. De driter sikkert også i det hvis det blir for mange smittede og at hvis de selv skulle trenge intensivbehandling så får de det ikke, men dør istedenfor pga. manglende behandling. Men det er vel heller ikke så farlig.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ea0916b25c97a001105e79a

https://www.nrk.no/norge/bekymret-maeland-ber-folk-ha-is-i-magen_-__-kan-ikke-slippe-opp-na-1.14991709

Anonymkode: 6d4c7...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Se på Island du

Anonymkode: 6a5ea...61e

Jada, men Island har et helt annet bosetnings- og reisemønster enn Norge. 

Anonymkode: fa066...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se på Island du

Anonymkode: 6a5ea...61e

Island har hele tiden hatt en helt annen testekapasitet enn Norge og svært mange andre land. Dermed har de også kunnet kjøre en åpnere ordning, fordi oppdaging av smittede, smittesporing og isolering har vært langt mer effektivt.

 

Anonymkode: 6d4c7...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Island har hele tiden hatt en helt annen testekapasitet enn Norge og svært mange andre land. Dermed har de også kunnet kjøre en åpnere ordning, fordi oppdaging av smittede, smittesporing og isolering har vært langt mer effektivt.

 

Anonymkode: 6d4c7...f0f

Det kunne Norge også gjort. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kunne Norge også gjort. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Tryllet fram tester? Laget reagenser på kjøkkenbenken? 

Anonymkode: 85820...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kunne Norge også gjort. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Men det gjorde de ikke, fordi Norge har bestemt seg for å outsource mye av produksjonen av slike ting. Derfor er vi i manko nå.

Anonymkode: e9bb9...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tryllet fram tester? Laget reagenser på kjøkkenbenken? 

Anonymkode: 85820...f61

Hadde de ikke brukt så lang tid på å reagere, så kunne de ha gjort det også. Men neida, her venta i i flere måneder før vi gjorde noe. 

Anonymkode: 6a5ea...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...