Gå til innhold

Snakket med legen om alt.....vi er likevel usikre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det som stopper deg er ikke diagnosene dine, det er synet ditt på deg selv. 

Anonymkode: 81cc4...674

Men hvis jeg skal tro jeg kan forelske meg og gjøre det jeg vil blir jeg jo bare skuffet. For disse menn og mine ønsker generelt er utenfor min «aldergrense».

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan får man det i seg egentlig? Når man bare er kjedelig hele veien? 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får man det i seg egentlig? Når man bare er kjedelig hele veien? 

Anonymkode: fd595...e69

Du vil forbli kjedelig om du ikke snart blir villig til å begynne å gjøre noe av det du anser som kjedelig.

Tenk litt på den - og begynn å gjøre helt andre ting enn du har gjort til nå. Det er det som skal til.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo en taper, det viser du i innlegg, etter innlegg, etter innlegg. 

Anonymkode: e16f3...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du er jo en taper, det viser du i innlegg, etter innlegg, etter innlegg. 

Anonymkode: e16f3...df7

Jøss... Har du lest svarene her? Hi har asd

Anonymkode: 721f1...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil forbli kjedelig om du ikke snart blir villig til å begynne å gjøre noe av det du anser som kjedelig.

Tenk litt på den - og begynn å gjøre helt andre ting enn du har gjort til nå. Det er det som skal til.

Anonymkode: b3cd5...1be

Du har helt feil fokus. Tror du jeg venter på at det morsomme kommer av seg selv?? Jeg vet en må rydde, jeg vet en må vaske, jeg vet at matlaging også fører til at man må vaske og rydde, jeg vet man må jobbe, jeg vet man må trene om man vil holde seg i form eller se bra ut selv om trening er dørgende kjedelig

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Saken er at aspergersen kanskje vil gjøre meg annerledes for alltid. Derfor føler jeg ingen gleder rundt det jeg gjør. Tenker jeg diskvalifisert for det meste. 
Og tror også folk vil se annerledes på meg når de får vite jeg har Asperger. Altså, de snur ryggen til. En autist er lavstatus. Adhd er ok

Anonymkode: fd595...e69

Asperger gir det noen utfordringer, men det høres ut fra det du skriver, at det er depresjonen din som er det største problemet. Og synet på deg selv. Folk ser da virkelig ikke på Asperger som lavstatus. Jeg har hatt kjæreste med Asperger, og jeg har en sønn med Asperger. Og sønnen min har da mange muligheter.

Anonymkode: cae5c...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil forbli kjedelig om du ikke snart blir villig til å begynne å gjøre noe av det du anser som kjedelig.

Tenk litt på den - og begynn å gjøre helt andre ting enn du har gjort til nå. Det er det som skal til.

Anonymkode: b3cd5...1be

Skal krg flytte til små drittsteder som Sogndal, Molde, Florø for å studere til sykepleie feks? Det er så random ting å gjøre for meg. Synes ikke de som gjør det er random altså, men jeg er mer storbymennesker og søker til utlandet. Men så må man liksom tenke på sine utfordringer da, passe ekstra på så en ikke innleder noe med en tyrkisk mann eller skaffer ting i utland. Jeg bør helst holde meg i hjemdistriktet. Eller i Norge..for her får slike som meg forståelse -_- 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du er jo en taper, det viser du i innlegg, etter innlegg, etter innlegg. 

Anonymkode: e16f3...df7

Nei, hun er ingen taper. Hun føler seg som en taper. Det er noe helt annet. Du, derimot, som sier noe slikt, deg kan det stilles spørsmål om...

Hvis Hi endrer det hun må endre, tar tak i det hun må ta tak i, slutter å gjøre det som ikke har fungert til nå og heller velger å gjøre ting som hun anser som kjedelige, da vil hun komme ut av den negative boblen hun holder seg i nå så lenge hun også fortsetter med terapi.

Hun har en del ekstra utfordringer, men det er det jammen mange andre som også har, fysisk og/eller psykisk. Hun kan fint få et godt, tilfredsstillende og lykkelig liv om hun får riktig hjelp og er villig til å gjøre det som må til for å få det.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, hun er ingen taper. Hun føler seg som en taper. Det er noe helt annet. Du, derimot, som sier noe slikt, deg kan det stilles spørsmål om...

Hvis Hi endrer det hun må endre, tar tak i det hun må ta tak i, slutter å gjøre det som ikke har fungert til nå og heller velger å gjøre ting som hun anser som kjedelige, da vil hun komme ut av den negative boblen hun holder seg i nå så lenge hun også fortsetter med terapi.

Hun har en del ekstra utfordringer, men det er det jammen mange andre som også har, fysisk og/eller psykisk. Hun kan fint få et godt, tilfredsstillende og lykkelig liv om hun får riktig hjelp og er villig til å gjøre det som må til for å få det.

Anonymkode: b3cd5...1be

HVA mener du er riktig? Hva mener du med kjedelig? Skal jeg velge et studie bare for å studere, som jeg ikke har lyst eller tror jeg kan mestre feks? Jeg skjønner ikke hva det er dere mener med kjedelig. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har helt feil fokus. Tror du jeg venter på at det morsomme kommer av seg selv?? Jeg vet en må rydde, jeg vet en må vaske, jeg vet at matlaging også fører til at man må vaske og rydde, jeg vet man må jobbe, jeg vet man må trene om man vil holde seg i form eller se bra ut selv om trening er dørgende kjedelig

Anonymkode: fd595...e69

Nei, det er DU som har feil fokus.

Fordi du ikke vil gjøre noe annet som du anser som kjedelig eller som du ikke liker. Du vil ikke gjøre sånn og sånn, for det er kjedelig, du vil ikke ta slike eller slike jobber, for det er kjedelig og lavstatus.

Ta til deg det jeg skrev og begynn å gjøre positive endringer for deg selv og aksepter at det tar tid. Jo mer du stritter imot det faktum, jo lengre tid vil det ta for deg.

Øverst på listen din bør være å logge deg av nettet og alle forum du skriver på, for det har du selv innrømmet gjør deg dårligere av depresjonen din... og start heller med å gjøre andre ting, hva som helst, bare du bryter med det negative mønsteret du nå er inne i.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss... Har du lest svarene her? Hi har asd

Anonymkode: 721f1...9f5

Tror du helt ærlig at det hjelper hi å male og male på dette her inne, og at dere fyrer opp under det?

Anonymkode: 3d769...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HVA mener du er riktig? Hva mener du med kjedelig? Skal jeg velge et studie bare for å studere, som jeg ikke har lyst eller tror jeg kan mestre feks? Jeg skjønner ikke hva det er dere mener med kjedelig. 

Anonymkode: fd595...e69

Vet du, jeg har svart deg i en hel masse tråder, og forklart dette opp og ned og i mente flere ganger.

Du leser ikke svarene du får, eller du tar dem i hvert fall ikke til deg.

Meld deg frivillig nå til å handle for eldre som bør holde seg hjemme. Tilby deg å lufte hunden til folk i risikogrupper. Meld deg til kommunen og hør om de har noe du kan bidra med nå. Det er bruk for deg nå.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det betyr sikkert at jeg ikke kan forelske meg med glede (for Asperger er lavstatus) jeg visste jo fra dag 1 at jeg var mindre verdt. 
 

tror du dette er hinderet for å bosette meg i Tyrkia og bli sammen med den jeg ønsker? Det MÅ ikke være Tyrkia. Men jeg lurer på hvordan det er å være så fri at man kan bare gjøre slik. Mens vi kjedelige lavstatus mennesker trenger ekstra trygghet og er mer byrder enn glede for andre. 

Anonymkode: fd595...e69

Åh hold nå munn om Tyrkia!

Du blir aldri lykkelig. Norge eller Tyrkia har ikke noe å si. Det eneste som skal til, er psykolog og terapi. 
En tyrker sier hva som helst for p sjarmere. Mener ikke ett ord av det

Anonymkode: 16a9f...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal krg flytte til små drittsteder som Sogndal, Molde, Florø for å studere til sykepleie feks? Det er så random ting å gjøre for meg. Synes ikke de som gjør det er random altså, men jeg er mer storbymennesker og søker til utlandet. Men så må man liksom tenke på sine utfordringer da, passe ekstra på så en ikke innleder noe med en tyrkisk mann eller skaffer ting i utland. Jeg bør helst holde meg i hjemdistriktet. Eller i Norge..for her får slike som meg forståelse -_- 

Anonymkode: fd595...e69

Vet du hva, nå blir jeg faktisk sint. Virkelig sint! 
Jeg gidder ikke å prøve å hjelpe deg lenger. Jeg er done! 

Du er en komplett idiot. Du skylder på diagnoser, oppvekst, miljø og alt rundt deg. Den eneste som står til ansvar for ditt liv er deg selv. Du er den eneste som ødelegger for deg selv. 
Ja, livet ditt suger. Og det kommer til å suge så lenge du lever. Og det er helt din egen skyld. Ikke skyld på Norge, norske byer eller noe annet. Du velger å synes synd på deg selv, omtaler deg selv som «sånne som meg», og generelt mener du visst at ingenting fungerer. Den eneste grunnen til at det ikke fungerer, er fordi du har bestemt deg selv for at det ikke fungerer. 
 

Du kan takke deg selv for at du er alene. 
Logg av forum, skaff hjelp og slutt å plag oss. Du eier ikke respekt for deg selv, andre eller noe annet rundt deg. Og du nekter å ta til deg råd, til tross for at du har fått hundrevis gjennom alle de trådene du har laget. Ergo: Du VIL/ØNSKER å ha det elendig. Helt greit. Ditt liv, ditt valg. Men slutt å sutre om det, når du selv velger å ha det sånn. 
 

 

Anonymkode: 16a9f...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun er ingen taper. Hun føler seg som en taper. Det er noe helt annet. Du, derimot, som sier noe slikt, deg kan det stilles spørsmål om...

Hvis Hi endrer det hun må endre, tar tak i det hun må ta tak i, slutter å gjøre det som ikke har fungert til nå og heller velger å gjøre ting som hun anser som kjedelige, da vil hun komme ut av den negative boblen hun holder seg i nå så lenge hun også fortsetter med terapi.

Hun har en del ekstra utfordringer, men det er det jammen mange andre som også har, fysisk og/eller psykisk. Hun kan fint få et godt, tilfredsstillende og lykkelig liv om hun får riktig hjelp og er villig til å gjøre det som må til for å få det.

Anonymkode: b3cd5...1be

Poenget er at hi aldri kommer til å ta til seg noen råd i det hele tatt, og det gjør henne til en taper. Slik hun har gnålt om dette i tråd etter tråd etter tråd, uten å ha evnet å tatt til seg noe av det som blir sagt viser bare at hun er ett håpløst tilfelle.

Anonymkode: e16f3...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh hold nå munn om Tyrkia!

Du blir aldri lykkelig. Norge eller Tyrkia har ikke noe å si. Det eneste som skal til, er psykolog og terapi. 
En tyrker sier hva som helst for p sjarmere. Mener ikke ett ord av det

Anonymkode: 16a9f...c08

Men andre har jo blitt sammen med dem. Hvordan er det å ha det så godt? Tenk å klare å sjarmere folk uten å ha følelser? Men vi teite norske damer har jo evnen til å forelske oss. Forelsker ikke tyrkere seg? Visste det ikke ble Tyrkia uansett. Selv om det blir det for noen få andre. Men føler meg så teit. Jeg er teit som forelsker meg. 
Jeg tror nok han kan forelske seg men i bedre kvinner enn meg. Jeg skulle bare ønske jeg ikke hadde evnen. Lirer også på hvordan det føles å forelske seg og ha det gøy og flørte for så å bli noe../ for min del er det jo aldri sånn. Jeg trekker meg unna fordi jeg vet at de bare ser på meg som ei dum jente 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men andre har jo blitt sammen med dem. 1. Hvordan er det å ha det så godt? Tenk å klare å sjarmere folk uten å ha følelser? Men vi teite norske damer har jo evnen til å forelske oss. Forelsker ikke tyrkere seg? Visste det ikke ble Tyrkia uansett. Selv om det blir det for noen få andre. Men føler meg så teit. Jeg er teit som forelsker meg. 
Jeg tror nok han kan forelske seg men i bedre kvinner enn meg. Jeg skulle bare ønske jeg ikke hadde evnen. Lirer også på hvordan det føles å forelske seg og ha det gøy og flørte for så å bli noe../ for min del er det jo aldri sånn. 2. Jeg trekker meg unna fordi jeg vet at de bare ser på meg som ei dum jente 

Anonymkode: fd595...e69

1. Det handler å ta ansvar for eget liv, være villig til å gjøre det som skal til for at man skal få det bedre og mer stabilt bra og godt. De som tar ansvar er villig til å slutte å gjøre det de vet er destruktivt for dem selv, og de er villige til å gjøre det som skal til og er villige til å ta tidvis kjedelige valg som de kanskje ikke har tro på, men som de vet vil bringe dem videre i livet.

2. Her er det kun du selv og din egen frykt som stopper deg, ingen andre, ikke diagnosen din. Dette kan du jobbe med på to måter - ene er med behandlingen du får, det andre er ved å begynne å gjøre helt andre ting, selv alt det kjedelige, slik at du får mer mestringsfølelse i livet ditt.

Nå kan du starte med å kontakte kommunen din og tilby din hjelp i disse koronatider, slik jeg skrev over.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

1. Det handler å ta ansvar for eget liv, være villig til å gjøre det som skal til for at man skal få det bedre og mer stabilt bra og godt. De som tar ansvar er villig til å slutte å gjøre det de vet er destruktivt for dem selv, og de er villige til å gjøre det som skal til og er villige til å ta tidvis kjedelige valg som de kanskje ikke har tro på, men som de vet vil bringe dem videre i livet.

2. Her er det kun du selv og din egen frykt som stopper deg, ingen andre, ikke diagnosen din. Dette kan du jobbe med på to måter - ene er med behandlingen du får, det andre er ved å begynne å gjøre helt andre ting, selv alt det kjedelige, slik at du får mer mestringsfølelse i livet ditt.

Nå kan du starte med å kontakte kommunen din og tilby din hjelp i disse koronatider, slik jeg skrev over.

Anonymkode: b3cd5...1be

Du vet ikke hva jeg gjør ellers. 
Du vet ikke om jeg lufter noens hund, handler for folk eller bidrar på deres eiendom. Saken er at jeg likevel er deprimert. Fordi det er ikke menn å velge i her, det er ingen givende nok jobber. 
 

Ligger det ikke i mitt blod? Det å velge langt utenfor området? For hele min familie er veldig tett. Vet jeg har nevnt det før. Men de fant en partner fra samme distriktet og bor i distriktet. Sånn maks 1 times kjøring vekk. Eneste er min bror som bor 50 mil unna pga jobb. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som mener at tyrkere sier alt bare for å sjarmere.... det er det jeg mener med deilig. Det må være deilig å aldri forelske seg? Og se på alle teite norske damene som forelsker seg. Hvorfor i helvete gidder de å investere tid i å ha kontakt da, om det ikke er noen interesse? 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

En tyrker sier hva som helst for p sjarmere. Mener ikke ett ord av det

Anonymkode: 16a9f...c08

Det er nok fordi jeg fremstår så dum og enkel. Er kvinnen pen og oppegående så er sjansen større for at de mener det. 
ellers må det være kjipt å gi masse komplimenter uten å mene det

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du helt ærlig at det hjelper hi å male og male på dette her inne, og at dere fyrer opp under det?

Anonymkode: 3d769...412

Vet du hva asd er? Det hjelper ikke nei, men det kan det være fint lite annet som gjør og! Det er noe som heter å ikke si noe om man ikke har noe hyggelig å si. Og her er det veldig enkelt, skroll videre! Ingen tvang deg inn her!

Anonymkode: 721f1...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok fordi jeg fremstår så dum og enkel. Er kvinnen pen og oppegående så er sjansen større for at de mener det. 
ellers må det være kjipt å gi masse komplimenter uten å mene det

Anonymkode: fd595...e69

Den skal du ha, Tyrkiadamen. Du klarer faktisk å lure folk utpå i tråd etter tråd her inne. Og folk biter på, synes synd på deg og bruker kilometer på kilometer med spalteplass på å komme med råd til deg. Jeg er faktisk dypt imponert! Dette får du i alle fall til, om ingenting annet i livet ditt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjæk skrev:

Den skal du ha, Tyrkiadamen. Du klarer faktisk å lure folk utpå i tråd etter tråd her inne. Og folk biter på, synes synd på deg og bruker kilometer på kilometer med spalteplass på å komme med råd til deg. Jeg er faktisk dypt imponert! Dette får du i alle fall til, om ingenting annet i livet ditt 

Hva skal jeg ha? 
 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva asd er? Det hjelper ikke nei, men det kan det være fint lite annet som gjør og! Det er noe som heter å ikke si noe om man ikke har noe hyggelig å si. Og her er det veldig enkelt, skroll videre! Ingen tvang deg inn her!

Anonymkode: 721f1...9f5

Jeg har ikke sagt noe stygt til hi i det hele tatt, men det er en grunn til at mange av trådene hennes blir slettet.

Anonymkode: 3d769...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...