Gå til innhold

Snakket med legen om alt.....vi er likevel usikre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke hva jeg gjør ellers. 
Du vet ikke om jeg lufter noens hund, handler for folk eller bidrar på deres eiendom. Saken er at jeg likevel er deprimert. Fordi det er ikke menn å velge i her, det er ingen givende nok jobber. 
 

Ligger det ikke i mitt blod? Det å velge langt utenfor området? For hele min familie er veldig tett. Vet jeg har nevnt det før. Men de fant en partner fra samme distriktet og bor i distriktet. Sånn maks 1 times kjøring vekk. Eneste er min bror som bor 50 mil unna pga jobb. 

Anonymkode: fd595...e69

Jo, vi vet hva du har fortalt oss tidligere - og om du virkelig gjorde slike ting, da ville du har fortalt det. Men du har derimot ganske mange ganger fortalt at du ikke gidder gjøre noe for eldre eller trengende, ikke gidder lufte andres hunder, ikke gidder hjelpe andre, for det er kjedelig.

Men, nå har jeg kastet bort nok tid på deg. Logg av nettet siden du vet at det å skrive her og på kg bare gjør deg mer deprimert. Og ring terapeuten din i morgen og fortell at du er blitt verre og trenger hjelp.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.4.2020 den 18.09, Anonym bruker skrev:

Ja det er meg dere hater her inne.

Jeg føler ikke jeg kan skrive noe uten å bli beskyldt for å krenke yrkesgrupper osv. Men jeg er livredd for å måtte jobbe på gård, eldrehjem, barnehage eller noe sånt. Da kan jeg faktisk like gjerne få kreft og bli liggende.

Jeg føler meg så utenfor. Fordi jeg ikke har funnet de vennene jeg vil. Jeg har ødelagt med å ikke tro jeg er god nok. Jeg er og har vært overbevist om at jeg er lavstatus. 
Jeg er redd dette går i arv. Ikke fordi jeg synes min familie er lavstatus, for den tanken har jeg aldri tenkt, men at jeg er så forskjellig fra dem. De er liksom så knyttet til hjemstedet. Ikke særlig eventyr lystne og jeg har derfor ikke blitt noe støttet opp. Skulle ønske jeg kunne gå mine egne veier. Jeg bare vet ikke hva jeg skal nå. Må jeg jobbe på gård? Det gjør jeg gjerne midlertidig altså , men det er ikke av interesse eller noe jeg ønsker. Jeg vil heller ikke flytte til Molde eller en annen norsk liten drittby for å studere. Beklager til dere derfra om dere leste, men dette er bare min mening....mener ikke at alle skal se det slik. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Jeg kjenner deg ikke, og vil gjerne vite hva det dreier seg om... 

 

skjønner godt du ikke vil jobbe på gård 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest igjen svarene dine her inne, er du alt annet enn kjedelig. Jeg synes du skriver utrolig bra, med et snev av ironi,

Det oppleves for min del som at du egentlig sitter hjemme med et glass rødvin og underholder deg med alle de grettene damene her inne. 

Hvis du ikke gjør det, og du svarer for å virkelig forsvare deg så skal du vite at du er flink til å skrive, du formulerer deg godt og er helt tydelig ikke dum.

Jeg synes du skal ta kontakt med kommunen du bor. Kanskje de har noen gode tilbud om ulike kurs du kan gå. Det er mange kommuner som nå har gode tilbud til innbyggerne sine. Ulike mestringskurs for å finne sine styrker og bygge nettverk. 

 

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, vi vet hva du har fortalt oss tidligere - og om du virkelig gjorde slike ting, da ville du har fortalt det. Men du har derimot ganske mange ganger fortalt at du ikke gidder gjøre noe for eldre eller trengende, ikke gidder lufte andres hunder, ikke gidder hjelpe andre, for det er kjedelig.

Men, nå har jeg kastet bort nok tid på deg. Logg av nettet siden du vet at det å skrive her og på kg bare gjør deg mer deprimert. Og ring terapeuten din i morgen og fortell at du er blitt verre og trenger hjelp.

Anonymkode: b3cd5...1be

Jeg lufter folks hunder! Men de trenger det ikke alltid. De eldre som er her, har familie og pleiere stort sett. Det er ikke press i helsesystemer her slik som mange steder. 
Du vet absolutt ingenting om hva jeg gjør ellers og jeg har ikke skrevet at jeg nekter. Men når jeg har snakket om «kjedelig» så mener jeg det man skal fylle dagene med til vanlig, ikke midlertidige ting. Jeg er redd for å måtte jobbe på omsorgshjem, bhg eller noe slik.

 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lufter folks hunder! Men de trenger det ikke alltid. De eldre som er her, har familie og pleiere stort sett. Det er ikke press i helsesystemer her slik som mange steder. 
Du vet absolutt ingenting om hva jeg gjør ellers og jeg har ikke skrevet at jeg nekter. Men når jeg har snakket om «kjedelig» så mener jeg det man skal fylle dagene med til vanlig, ikke midlertidige ting. Jeg er redd for å måtte jobbe på omsorgshjem, bhg eller noe slik.

 

Anonymkode: fd595...e69

Og så, om du en periode må jobbe med noe som ikke interesserer deg eller som kjeder deg? Det vil likevel være en viktig erfaring, du får fylt på CV'n din, du får referanser, du får erfaring som kan gjøre deg mer attraktiv til andre jobber. Og ikke minst så gir det deg noe fornuftig å gjøre mens du utvikler deg, går i behandling og finner ut noe som du kan gjøre og som du kan like.

Logg av, ring terapeuten din i morgen!

 

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så, om du en periode må jobbe med noe som ikke interesserer deg eller som kjeder deg? Det vil likevel være en viktig erfaring, du får fylt på CV'n din, du får referanser, du får erfaring som kan gjøre deg mer attraktiv til andre jobber. Og ikke minst så gir det deg noe fornuftig å gjøre mens du utvikler deg, går i behandling og finner ut noe som du kan gjøre og som du kan like.

Logg av, ring terapeuten din i morgen!

 

Anonymkode: b3cd5...1be

Men jeg kjenner det er på tiden mer en ordentlig jobb snart. Er bare så lei av at jeg alltid tilhører gruppen med minst krav. Jeg er ei typisk kassadame. Ikke fordi de som jobber der er dumme, men fordi jobben er en slik jobb folk har ved siden av studiene. Saken min er bare at jeg vet ikke HVA!! Hva jeg vil bli og hvor studere det. 
 

dere tror det er så enkelt å «ta tar du opp fag» skal jeg virkelig ta opp hele videregående enda en jævla gang og på toppen av alt ha eksamen i de alle? Man velger ikke selv hvilket tema fra faget man får heller så en må da faen meg kunne lese alle bøkene baklegs for å få toppkarakter. Jeg kan jo ta studier på nett da...

Eller kortere kurs. 
 

 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva, nå blir jeg faktisk sint. Virkelig sint! 
Jeg gidder ikke å prøve å hjelpe deg lenger. Jeg er done! 

Du er en komplett idiot. Du skylder på diagnoser, oppvekst, miljø og alt rundt deg. Den eneste som står til ansvar for ditt liv er deg selv. Du er den eneste som ødelegger for deg selv. 
Ja, livet ditt suger. Og det kommer til å suge så lenge du lever. Og det er helt din egen skyld. Ikke skyld på Norge, norske byer eller noe annet. Du velger å synes synd på deg selv, omtaler deg selv som «sånne som meg», og generelt mener du visst at ingenting fungerer. Den eneste grunnen til at det ikke fungerer, er fordi du har bestemt deg selv for at det ikke fungerer. 
 

Du kan takke deg selv for at du er alene. 
Logg av forum, skaff hjelp og slutt å plag oss. Du eier ikke respekt for deg selv, andre eller noe annet rundt deg. Og du nekter å ta til deg råd, til tross for at du har fått hundrevis gjennom alle de trådene du har laget. Ergo: Du VIL/ØNSKER å ha det elendig. Helt greit. Ditt liv, ditt valg. Men slutt å sutre om det, når du selv velger å ha det sånn. 
 

 

Anonymkode: 16a9f...c08

Enig!!! Det er fryktelig vanskelig og prøve å hjelpe noen som ikke vil ta imot hjelp. Hi er en sånn, misunner ikke psykologen hennes!

Anonymkode: ae204...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eliseflisa skrev:

Etter å ha lest igjen svarene dine her inne, er du alt annet enn kjedelig. Jeg synes du skriver utrolig bra, med et snev av ironi,

Det oppleves for min del som at du egentlig sitter hjemme med et glass rødvin og underholder deg med alle de grettene damene her inne. 

Hvis du ikke gjør det, og du svarer for å virkelig forsvare deg så skal du vite at du er flink til å skrive, du formulerer deg godt og er helt tydelig ikke dum.

Jeg synes du skal ta kontakt med kommunen du bor. Kanskje de har noen gode tilbud om ulike kurs du kan gå. Det er mange kommuner som nå har gode tilbud til innbyggerne sine. Ulike mestringskurs for å finne sine styrker og bygge nettverk. 

 

Lykke til ❤️

Jeg sitter ikke med et glass vin nei :) jeg hater alkohol.

Denne kommunen har ingen interessante kurs. Dessuten skal jeg ikke være her. Så fort korona er over skal jeg vekk. Jeg bare vet ikke hva jeg skal velge. 
:(

Synes jeg er på feil plass i livet.

Jeg trenger liksom en utfordring. Men jeg vet ikke hva..... og tydeligvis så er min hjerne mindre utviklet enn snittet. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lurer jeg på hvordan det er å ha sex. Problemet er å finne noen jeg liker nok. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter ikke med et glass vin nei :) jeg hater alkohol.

Denne kommunen har ingen interessante kurs. Dessuten skal jeg ikke være her. Så fort korona er over skal jeg vekk. Jeg bare vet ikke hva jeg skal velge. 
:(

Synes jeg er på feil plass i livet.

Jeg trenger liksom en utfordring. Men jeg vet ikke hva..... og tydeligvis så er min hjerne mindre utviklet enn snittet. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Du får flytte til Østfold. I kommunen jeg bor er det masse bra tilbud til de som trenger bygge opp egen selvtillit og selvfølelse. 

Hvorfor tror du at du er mindre begavet enn andre egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Du får flytte til Østfold. I kommunen jeg bor er det masse bra tilbud til de som trenger bygge opp egen selvtillit og selvfølelse. 

Hvorfor tror du at du er mindre begavet enn andre egentlig?

Jeg vet ikke hvordan du føler deg. Noen virker til å bare gå en vei så går det. Selv om dere kanskje ikke finner det super spennende så tar dere det. Og kanskje har dere andre ting i livet som motiverer. 
 

Jeg er ikke bundet til familie, men så bør jeg heller ikke få noe barn. Så jeg er fri slik sett. Bekymrer meg egentlig litt for at jeg ikke følger alderen mentalt. Har liksom ikke forlatt 20- årene helt, selv om jeg straks er 30. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eliseflisa skrev:

Du får flytte til Østfold. I kommunen jeg bor er det masse bra tilbud til de som trenger bygge opp egen selvtillit og selvfølelse. 

Hvorfor tror du at du er mindre begavet enn andre egentlig?

Jeg tenkte jeg skulle gi deg en forklaring på hvordan jeg føler meg. Siden du liker hvordan jeg formulerer meg. 
Jeg føler jeg ligger lengre frem i tid enn mange andre, hvis du skjønner. Jeg kjenner en som føler han er født forsent, han lengter tilbake til 60-80-tallet, men er faktisk sent på 80. Men han deler dette med mange.

Jeg føler jeg ligger for langt frem. Ikke nødvendigvis teknologisk, men i hvordan vi der på ting. Nå står det jo at en del av fordelene med å ha ASD er evnen til å tenke nytt/annerledes. Jeg har hele livet følt meg bremset av «normalen». Derfor synes jeg også den er så kjedelig. «Dette er ikke normalt» «de fleste av oss gjør ikke det» osv....det er noe av det mest irriterende jeg hører. 
 

Før i tiden kunne du ikke si at du var homoseksuell uten å bli uglesett. Nå kan man det, ihvertfall i større grad. 
Men noen måtte drive frem til det. 
 

Alt slik er eksempel på hvor sauete mennesker er. Vi følger slavisk det vi lærer og det flest mener. 
Det er både skummelt og en stor fordel.

Jeg ser ikke ned på folk slik som ei her inne skal ha det til. Jeg bare tenker at det er fint folk har forskjellige ønsker og behov. Men problemet mitt er at jeg føler veldig mye er meningsløst og bullshit. 
Jeg tror kanskje dette her kan oppfattes veldig lite sammenhengende. Men håper du forstod 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likevel ønske at jeg hadde en sterkere evne til å være på bølgelengde med folk. Føler det alltid er min feil om ikke andre tar kontakt. Men noen ER faktisk veldig lukket og opptatt med sitt og. Som for eksempel den ene fetteren min. Veldig nær kontakt i barn og ungdomsårene, men han sluttet helt, tok aldri initiativ og det passer aldri for dem når andre spør heller. 
 

Og man har ikke samme interesser som alle og slik er det nå bare.... 

Men i motsetning til meg, har disse likevel funnet plassen sin. De har utdannelse, mann/kone, barn. De vil leve slik. Bor i samme by som de vokste opp. Trygt og godt. 
Jeg derimot føler jeg må komme med en forklaring på hvorfor jeg ikke «gjør noe» i livet mitt. Og føler jeg har fått 2 liv. Det ene er det som går bort. Det andre er det som er her..

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.4.2020 den 21.08, Anonym bruker skrev:

Hva vet dere om hvilken psykisk tilstand HI er i? Vet dere om HI sliter med suisidale tanker? Om HI er selvskader? Og jeg ser det spøkes om borrelås sko og hjelm over her. Hva vet egentlig dere?

VI VET ALT OM HI! Absolutt ALT! For det fins ikke den minste ting hun ikke har fortalt oss. Om hun selvskader? Det driter jeg i, for hver gang jeg ser hennes karakteristiske skrivestil, får jeg lyst til å stikke meg selv i øyet med en blyant, og ikke slutte på lang, lang tid!

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke bundet til familie, men så bør jeg heller ikke få noe barn. Så jeg er fri slik sett. Bekymrer meg egentlig litt for at jeg ikke følger alderen mentalt. Har liksom ikke forlatt 20- årene helt, selv om jeg straks er 30. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Tro meg, du har ikke engang startet på 20-årene mentalt. Du låter som en furten trettenåring som trenger en dagbok der hun kan skrive hvor teite alle andre er.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg, du har ikke engang startet på 20-årene mentalt. Du låter som en furten trettenåring som trenger en dagbok der hun kan skrive hvor teite alle andre er.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Hvorfor er du så opphengt i at jeg synes alle andre er teite? Det virker helt ærlig som at du føler deg truffet på noe.

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo fått høre sånn «vær deg selv, vær avslappet « osv, men det går jo galt da også? Hva gjør man egentlig da?

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så opphengt i at jeg synes alle andre er teite? Det virker helt ærlig som at du føler deg truffet på noe.

Anonymkode: fd595...e69

Hvis noen er "opphengt" her, så er det vel neppe vi som svarer deg. 

Dette er skrulleri på et nivå jeg kun har sett hos Nøffemor og Ribs-skog på dette forumet før.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har jo fått høre sånn «vær deg selv, vær avslappet « osv, men det går jo galt da også? Hva gjør man egentlig da?

Anonymkode: fd595...e69

Nei, du er vel like sytete og usympatisk når du er deg selv, da, og like lite keen på å lytte. Det er ingen som gidder å snakke med en vegg, og i alle fall ikke med en negativ og sur vegg.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen er "opphengt" her, så er det vel neppe vi som svarer deg. 

Dette er skrulleri på et nivå jeg kun har sett hos Nøffemor og Ribs-skog på dette forumet før.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Nøffemor og Ribs-skog av alle ting

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du er vel like sytete og usympatisk når du er deg selv, da, og like lite keen på å lytte. Det er ingen som gidder å snakke med en vegg, og i alle fall ikke med en negativ og sur vegg.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Kan jo få kritikk for å være glad og. Da har jeg plutselig sagt noe dumt. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan jo få kritikk for å være glad og. Da har jeg plutselig sagt noe dumt. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Ja, det er vel lite sannsynlig at du skulle komme til å snu på flisa og plutselig si noe klokt. 

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er vel lite sannsynlig at du skulle komme til å snu på flisa og plutselig si noe klokt. 

Anonymkode: 9c0c3...85c

Men da får jeg også kritikk for å være stille. Det er mange som sier mye tull, men disse virker ikke som det er så farlig for. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da får jeg også kritikk for å være stille. Det er mange som sier mye tull, men disse virker ikke som det er så farlig for. 

Anonymkode: fd595...e69

I ditt tilfelle ville det være lurest å si minst mulig. Det gjelder også skriftlig.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I ditt tilfelle ville det være lurest å si minst mulig. Det gjelder også skriftlig.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Men da blir jeg «hun stille» og jeg er så lei! Det er så kjedelig! Men hvorfor oppfordrer dere meg til å tro fint om meg selv når alt ved meg er håpløst?

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...