Gå til innhold

Snakket med legen om alt.....vi er likevel usikre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men da blir jeg «hun stille» og jeg er så lei! Det er så kjedelig! Men hvorfor oppfordrer dere meg til å tro fint om meg selv når alt ved meg er håpløst?

Anonymkode: fd595...e69

Jeg har aldri oppfordret deg til det. Tro meg, det er det ingen grunn til. 

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri oppfordret deg til det. Tro meg, det er det ingen grunn til. 

Anonymkode: 9c0c3...85c

Jeg tror ikke folk som uttrykker seg med «tro meg» 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke folk som uttrykker seg med «tro meg» 

Anonymkode: fd595...e69

Du hører uansett ikke på noen av dem som svarer deg, så det samme kan det være om de sier "tro meg" eller ikke. 

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du hører uansett ikke på noen av dem som svarer deg, så det samme kan det være om de sier "tro meg" eller ikke. 

Anonymkode: 9c0c3...85c

Men de svarer bare at jeg må akseptere at jeg er den jeg er. Trodde jeg var på vei vekk fra «meg» en stund men så kommer jeg tilbake. 
Jeg har rett og slett fått identitetsproblemer. Jeg forteller at jeg er en ting. Hvis folk spør hva planene mine er osv, men jeg må lyve litt, for at jeg ikke skal stå og snakke om problemer til dem. Den andre delen av meg vet hvor jeg hører hjemme. Det er der jeg trivdes. Men det er jo rett og slett umulig for meg. Det er som om det er en forbannelse der. 
Jeg visste jo fra barnehagen allerede at jeg var verdt mindre. Så hvorfor prøvde lærerne og foreldre å løfte meg? De fortalte jo løyn. 
Mine ønsker passer rett og slett ikke slik jeg er. Jeg kan rett og slett ikke bli sammen med noen eller få så mage nye venner for jeg tror alltid de har baktanker om meg eller ser på meg son dum. Sånn dum autist som man kan manipulere. Herregud hva er egentlig et mindre kjærestemateriale? 
 

Så hva gjør man ikke passer seg selv? Det er ingen, absolutt ingen som vet noe særlig om meg. Jeg gjemmer meg. 
mamma og de nærmeste vet. Men jeg er temmelig lei av å være «hun med utfordringer» slik jeg har vært i alle år. Skjønner ikke at ikke mamma angrer på barna sine jeg.. særlig de første. Få sånne jævla utfordringsbarn som trenger å «bli tatt for hva de er». 
 

Folk ser ikke hvem jeg egentlig er. For jeg er bare deprimert fordi jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Jeg må være veldig lite snart siden jeg ikke klarer å finne en vei. 
 

Og dette med å velge kjærester.....hcorfor kan ikke jeg forelske meg når andre kan? Men siden jeg ikke har lov så for mobilen være taus. Jeg har aldri lenger planer. Jeg er verdens kjedeligste person som bare velger å være hjemme. Hvorfor får andre være i Tyrkia med kjærestene sine når ikke jeg får? Men jeg må jo ikke glemme hva «de fleste» gjør vettu ;) det er dem man må gå etter. 
Han blir det ikke noe med uansett nå. Men jeg bare vet at når jeg forelsker meg igjen så er det menn utenfor min rekkevidde. De fleste er det, for autistjenter er lavstatus. 
 

Jeg er da dum uansett hva jeg gjør. Jeg har noen gode dager. Men de drepes fordi jeg vet at jeg bare har oppført meg teit. Så det er bedre å skru seg litt ned og ikke le. Ikke smile. For da virker jeg kanskje mer jordbær. Men da er jeg jo sur. 
 

Og prøver jeg å snakke med noen så er det min feil om de ikke er pratsomme. Da har jeg enten ikke vært nok imøtekommende ellers så er jeg for pågående. Om jeg ikke er snakkesalig så har jeg oppført meg surt....

 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva nøyaktig er det du og legen er usikre på?

Anonymkode: 31f60...130

På hva som planene nå for alt er jo stengt: må egentlig si at jeg ikke gleder mwg til det er over. For da setter livet i gang igjen og jeg kan ikke det jeg vil fordi jeg er «annerledes»

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at legen din er usikker på noe som helst - det er bare du som ikke evner å ta til deg noen råd. Hvorfor ber du i det hele tatt om dem? Blir, om ikke annet, litt fascinert av det hele. 

Hvis du vil endre deg selv fullstendig, får du sette deg på ventelisten for hjernetransplantasjon. Eller så får du være realist og ta deg sammen; det eneste som hindrer deg i å gjøre livet ditt bedre er at du ikke evner annet enn å syte. Hva venter du egentlig på? Et mirakel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, beef sister skrev:

Tviler på at legen din er usikker på noe som helst - det er bare du som ikke evner å ta til deg noen råd. Hvorfor ber du i det hele tatt om dem? Blir, om ikke annet, litt fascinert av det hele. 

Hvis du vil endre deg selv fullstendig, får du sette deg på ventelisten for hjernetransplantasjon. Eller så får du være realist og ta deg sammen; det eneste som hindrer deg i å gjøre livet ditt bedre er at du ikke evner annet enn å syte. Hva venter du egentlig på? Et mirakel? 

Kan du nevne hvordan man er når man ikke trenger å ta seg sammen? Føler det liksom er greia for alle, man skal jobba seg sammen hele tiden.

Sliter du med rastløshet, da må ta deg sammen og sitte stille.

Sitter du mye stille, må du ta deg sammen og bli mer aktiv.

Jobber du i butikk må du ta deg sammen og få en bachelor.

Har du bachelor må du ta deg sammen og få master.

Uansett hvor hardt du trener, må du ta deg sammen og trene mer. 
 

Snakker du mye mø du ta deg sammen og snakke mindre. Snakker du lite må du ta deg sammen og snakke mer.

 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Kan du nevne hvordan man er når man ikke trenger å ta seg sammen? Føler det liksom er greia for alle, man skal jobba seg sammen hele tiden.

Sliter du med rastløshet, da må ta deg sammen og sitte stille.

Sitter du mye stille, må du ta deg sammen og bli mer aktiv.

Jobber du i butikk må du ta deg sammen og få en bachelor.

Har du bachelor må du ta deg sammen og få master.

Uansett hvor hardt du trener, må du ta deg sammen og trene mer. 
 

Snakker du mye mø du ta deg sammen og snakke mindre. Snakker du lite må du ta deg sammen og snakke mer.

 

Anonymkode: fd595...e69

Da er man som deg. Ser utelukkende problemer, ingen løsninger. Syter, mener at alt er alle andres feil (pluss sykdommen, da). Alt er kjedelig, det at man ikke klarer å forelske seg er grunnen til at alt er dritt. Den kjedelige bygda og familien som har gitt deg kjærlighet og en trygg oppvekst er lavstatus og sånn fortsetter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 15.36, Anonym bruker skrev:

Men det betyr sikkert at jeg ikke kan forelske meg med glede (for Asperger er lavstatus) jeg visste jo fra dag 1 at jeg var mindre verdt. 
 

tror du dette er hinderet for å bosette meg i Tyrkia og bli sammen med den jeg ønsker? Det MÅ ikke være Tyrkia. Men jeg lurer på hvordan det er å være så fri at man kan bare gjøre slik. Mens vi kjedelige lavstatus mennesker trenger ekstra trygghet og er mer byrder enn glede for andre. 

Anonymkode: fd595...e69

Du er IKKE mindre verdt fordi du har diagnosen Asperger, husk du er ikke diagnosen din! ❤️

Anonymkode: b5c1a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få et ræva liv uansett, fordi du ikke er villig til å høre på råd fra andre. 

Det er kun din skyld, og har ingenting med hvor du er født eller bor, i hvilket årstall du er født, hvilke kjærester du har eller ikke har hatt, hvilke jobb du har eller ikke har hatt, hvilke venner du har eller ikke har hatt. 

Du må høre på de som vil hjelpe deg og frem til det kommer du til å fortsette ditt miserable liv. Ditt valg. 

Anonymkode: 338eb...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du nevne hvordan man er når man ikke trenger å ta seg sammen? Føler det liksom er greia for alle, man skal jobba seg sammen hele tiden.

Sliter du med rastløshet, da må ta deg sammen og sitte stille.

Sitter du mye stille, må du ta deg sammen og bli mer aktiv.

Jobber du i butikk må du ta deg sammen og få en bachelor.

Har du bachelor må du ta deg sammen og få master.

Uansett hvor hardt du trener, må du ta deg sammen og trene mer. 
 

Snakker du mye mø du ta deg sammen og snakke mindre. Snakker du lite må du ta deg sammen og snakke mer.

 

Anonymkode: fd595...e69

ALLE må ta seg sammen stadig vekk. Ta seg sammen for å gjøre det som trengs for at man skal få et bedre liv, et godt liv.

ALLE må ta seg sammen stadig vekk for å gjøre kjedelige ting.

ALLE føler innimellom at de feiler, at ting går skeis, at det ikke hjelper uansett hva de gjør.

ALLE må bite tenna sammen stadig vekk for å skaffe seg et bedre liv.

ALLE!

Men du vil jo ikke, for du vil bare tro at alle andre slipper å føle på det samme som det du gjør.

Du er ikke diagnosene dine. Du tar helt bevisste valg hver dag. Du må sette deg kortsiktige- og langsiktige mål - og så må du være villig til å gjøre det som skal til for å komme i mål. Du må være villig til å gjøre det som skal til. Og hvis du virkelig mener du er villig til å gjøre det som skal til for at du skal få det bedre.... da logger du av og slutter å forsterke din egen angst og depresjon med alle disse negative trådene dine! Men til nå har du ikke vist deg villig til det, selv om du selv har innrømmet tidligere at du har det bedre når du ikke skriver på nett. Da står vi igjen med at du egentlig ikke gidder gjøre en innsats selv.

Tar jeg feil - bevis det! Ikke for meg eller for forumet eller for noen som helst andre. For deg selv!!!

Logg av nettet og kom deg ut og gjør noe for andre og deg selv.

(Og for hver gang du heretter svarer i denne tråden, eller du oppretter nye tråder her eller på kg så viser du at du ikke er villig til å gjøre det som skal til for å endre deg selv og få det bedre. Så bevis for deg selv at du både kan og vil - for du både kan og vil om du bestemmer deg for det, tross utfordringene du har på andre områder. La mangel på svar og nyopprettede tråder få bevise at du nå tar tak i deg selv og livet ditt fremfor å sitte og sutre på nett.)

 

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 18.06, Bjæk skrev:

Den skal du ha, Tyrkiadamen. Du klarer faktisk å lure folk utpå i tråd etter tråd her inne. Og folk biter på, synes synd på deg og bruker kilometer på kilometer med spalteplass på å komme med råd til deg. Jeg er faktisk dypt imponert! Dette får du i alle fall til, om ingenting annet i livet ditt 

Det er ganske fasinerende egentlig, at folk fortsetter å svare og svare og svare henne.

Anonymkode: 3d769...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, beef sister said:

Da er man som deg. Ser utelukkende problemer, ingen løsninger. Syter, mener at alt er alle andres feil (pluss sykdommen, da). Alt er kjedelig, det at man ikke klarer å forelske seg er grunnen til at alt er dritt. Den kjedelige bygda og familien som har gitt deg kjærlighet og en trygg oppvekst er lavstatus og sånn fortsetter det. 

Så utrolig stygg du og andre er mot ts. Dere vet aldri hele historien til noen som sliter. 

Sender deg en trøsteklem ts. Det er tydelig at andre her ikke har opplevd mye motgang i livet. Vi er mange som føler at vi aldri er gode nok og så tror alle at det bare er å ta seg ta seg sammen. Mange skal være glade for at dem aldri har hatt det vanskelig. 

Håper ting blir bedre for deg snart. ❤️ Riktig god påske. 🐣🐥🐤🌼🐇🐰🌞☀️

Anonymkode: 410ff...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig stygg du og andre er mot ts. Dere vet aldri hele historien til noen som sliter. 

Sender deg en trøsteklem ts. Det er tydelig at andre her ikke har opplevd mye motgang i livet. Vi er mange som føler at vi aldri er gode nok og så tror alle at det bare er å ta seg ta seg sammen. Mange skal være glade for at dem aldri har hatt det vanskelig. 

Håper ting blir bedre for deg snart. ❤️ Riktig god påske. 🐣🐥🐤🌼🐇🐰🌞☀️

Anonymkode: 410ff...8a7

Jo, vi vet absolutt HELE historien. Hun har skrevet mange hundre sider her. Det er flere selvbiografier. Hvert minutt er nedtegnet, ispedd en masse syting og furting.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Og dette med å velge kjærester.....hcorfor kan ikke jeg forelske meg når andre kan? Men siden jeg ikke har lov så for mobilen være taus.

Hvem sier at du ikke har lov? 

Har du aldri tenkt å slutte å være mammas baby?

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Så utrolig stygg du og andre er mot ts. Dere vet aldri hele historien til noen som sliter. 

Sender deg en trøsteklem ts. Det er tydelig at andre her ikke har opplevd mye motgang i livet. Vi er mange som føler at vi aldri er gode nok og så tror alle at det bare er å ta seg ta seg sammen. Mange skal være glade for at dem aldri har hatt det vanskelig. 

Håper ting blir bedre for deg snart. ❤️ Riktig god påske. 🐣🐥🐤🌼🐇🐰🌞☀️

Anonymkode: 410ff...8a7

Vet nesten mer om hennes liv enn jeg vet om min eget. Motgangen skaper hun i aller høyeste grad selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

ALLE må ta seg sammen stadig vekk. Ta seg sammen for å gjøre det som trengs for at man skal få et bedre liv, et godt liv.

ALLE må ta seg sammen stadig vekk for å gjøre kjedelige ting.

ALLE føler innimellom at de feiler, at ting går skeis, at det ikke hjelper uansett hva de gjør.

ALLE må bite tenna sammen stadig vekk for å skaffe seg et bedre liv.

ALLE!

Men du vil jo ikke, for du vil bare tro at alle andre slipper å føle på det samme som det du gjør.

Du er ikke diagnosene dine. Du tar helt bevisste valg hver dag. Du må sette deg kortsiktige- og langsiktige mål - og så må du være villig til å gjøre det som skal til for å komme i mål. Du må være villig til å gjøre det som skal til. Og hvis du virkelig mener du er villig til å gjøre det som skal til for at du skal få det bedre.... da logger du av og slutter å forsterke din egen angst og depresjon med alle disse negative trådene dine! Men til nå har du ikke vist deg villig til det, selv om du selv har innrømmet tidligere at du har det bedre når du ikke skriver på nett. Da står vi igjen med at du egentlig ikke gidder gjøre en innsats selv.

Tar jeg feil - bevis det! Ikke for meg eller for forumet eller for noen som helst andre. For deg selv!!!

Logg av nettet og kom deg ut og gjør noe for andre og deg selv.

(Og for hver gang du heretter svarer i denne tråden, eller du oppretter nye tråder her eller på kg så viser du at du ikke er villig til å gjøre det som skal til for å endre deg selv og få det bedre. Så bevis for deg selv at du både kan og vil - for du både kan og vil om du bestemmer deg for det, tross utfordringene du har på andre områder. La mangel på svar og nyopprettede tråder få bevise at du nå tar tak i deg selv og livet ditt fremfor å sitte og sutre på nett.)

 

Anonymkode: b3cd5...1be

Men jeg erså overbevist om at jeg er håpløs. Hvorfor er det ofte det samme som gjentar seg i livet da? Jeg vet ikke engang hva jeg bør bli. Helt greit å jobbe i butikk eller kafe, men da må jeg utelukke barn, for jeg vil ikke bli slik fattig mor som aldri har råd. Men slik går det når man har en hjerne som ikke takler så mye. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Men jeg erså overbevist om at jeg er håpløs. Hvorfor er det ofte det samme som gjentar seg i livet da? Jeg vet ikke engang hva jeg bør bli. Helt greit å jobbe i butikk eller kafe, men da må jeg utelukke barn, for jeg vil ikke bli slik fattig mor som aldri har råd. Men slik går det når man har en hjerne som ikke takler så mye. 

Anonymkode: fd595...e69

Trøsteklem ❤️

Anonymkode: 410ff...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, beef sister said:

Vet nesten mer om hennes liv enn jeg vet om min eget. Motgangen skaper hun i aller høyeste grad selv. 

Du er kjempe stygg. Trenger hjelp hvis du vet så lite om deg selv..... Hva mener du med siste setninga der? Trist hvordan noen av dere tråkker på andre. 

Anonymkode: 410ff...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er kjempe stygg. Trenger hjelp hvis du vet så lite om deg selv..... Hva mener du med siste setninga der? Trist hvordan noen av dere tråkker på andre. 

Anonymkode: 410ff...8a7

Stygg husky på bildet isåfall 😛 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Du er kjempe stygg. Trenger hjelp hvis du vet så lite om deg selv..... Hva mener du med siste setninga der? Trist hvordan noen av dere tråkker på andre. 

Anonymkode: 410ff...8a7

Nei, det er jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Stygg husky på bildet isåfall 😛 

Anonymkode: fd595...e69

Neh, den er sjarmerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg erså overbevist om at jeg er håpløs. Hvorfor er det ofte det samme som gjentar seg i livet da? Jeg vet ikke engang hva jeg bør bli. Helt greit å jobbe i butikk eller kafe, men da må jeg utelukke barn, for jeg vil ikke bli slik fattig mor som aldri har råd. Men slik går det når man har en hjerne som ikke takler så mye. 

Anonymkode: fd595...e69

Ting gjentar seg sannsynligvis fordi du ikke endrer deg selv og det du gjør nok.

Du må begynne å virkelig følge det terapeutene dine ber deg gjøre. Du må begynne å ta til deg gode råd. Du må begynne å gjøre ting som er positive for deg selv. Du må akseptere dagens situasjon for å greie å komme deg videre. Du bruker all energien din på å ikke akseptere at ting er som de er nå, og dermed blir fokuset ditt på å fornekte og snakke dritt om deg selv. Da vil du føle deg håpløs.

Du må akseptere at javel, så har du hatt masse problemer. Javel, du har noen ekstra utfordringer. Men det er det også veldig mange andre som har. Løsningen ligger i å fokusere fremover på hvordan du skal få det bedre og hva du må gjøre for å få det bedre. Du kan ikke forvente en rask løsning så lenge du selv motarbeider deg selv hele tiden. Igjen, du psyker ned deg selv enda mer hver eneste gang du skriver negative ting om deg selv eller situasjonen.

Javel, du har det vanskelig. Det er dritt. Det er deprimerende. Det er tøft. Men det er mulig å snu det - men da må du endre det du gjør som er negativt for deg selv. Og da er det første å SLUTTE å skrive og snakke negativt om deg selv, men heller få fokuset ditt over på andre ting, gjøre ting for andre og for deg selv som er positiv.

Anonymkode: b3cd5...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...