Gå til innhold

Snakket med legen om alt.....vi er likevel usikre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja det er meg dere hater her inne.

Jeg føler ikke jeg kan skrive noe uten å bli beskyldt for å krenke yrkesgrupper osv. Men jeg er livredd for å måtte jobbe på gård, eldrehjem, barnehage eller noe sånt. Da kan jeg faktisk like gjerne få kreft og bli liggende.

Jeg føler meg så utenfor. Fordi jeg ikke har funnet de vennene jeg vil. Jeg har ødelagt med å ikke tro jeg er god nok. Jeg er og har vært overbevist om at jeg er lavstatus. 
Jeg er redd dette går i arv. Ikke fordi jeg synes min familie er lavstatus, for den tanken har jeg aldri tenkt, men at jeg er så forskjellig fra dem. De er liksom så knyttet til hjemstedet. Ikke særlig eventyr lystne og jeg har derfor ikke blitt noe støttet opp. Skulle ønske jeg kunne gå mine egne veier. Jeg bare vet ikke hva jeg skal nå. Må jeg jobbe på gård? Det gjør jeg gjerne midlertidig altså , men det er ikke av interesse eller noe jeg ønsker. Jeg vil heller ikke flytte til Molde eller en annen norsk liten drittby for å studere. Beklager til dere derfra om dere leste, men dette er bare min mening....mener ikke at alle skal se det slik. 
 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva vil du med dette innlegget? Du tar aldri til deg råd, du bare gnager på det samme til vi får lyst til å fjerne deg fra all nettilgang for alltid. 

Ja, vi er lei av deg og nei du må ikke jobbe på gård eller flytte til Molde. Gjør hva faen du vil og slutt og gnål!

Anonymkode: 338eb...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare studere det du vil og flytte dit du vil? Hvorfor skulle du måtte jobbe på en gård? Hvilke studier har du søkt?

Anonymkode: 44e0e...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare studere det du vil og flytte dit du vil? Hvorfor skulle du måtte jobbe på en gård? Hvilke studier har du søkt?

Anonymkode: 44e0e...ff7

Ikke mat trollet. 

Anonymkode: 6de66...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke særlig eventyr lystne og jeg har derfor ikke blitt noe støttet opp. Skulle ønske jeg kunne gå mine egne veier.

Nei, men du er 29 år og trenger ikke gjøre som morra di sier. Gjør det du vil.

Anonymkode: 9c0c3...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva vil du med dette innlegget? Du tar aldri til deg råd, du bare gnager på det samme til vi får lyst til å fjerne deg fra all nettilgang for alltid. 

Ja, vi er lei av deg og nei du må ikke jobbe på gård eller flytte til Molde. Gjør hva faen du vil og slutt og gnål!

Anonymkode: 338eb...611

Så lenge dere forer henne, så kommer hun til å fortsette

Anonymkode: 3d769...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare studere det du vil og flytte dit du vil? Hvorfor skulle du måtte jobbe på en gård? Hvilke studier har du søkt?

Anonymkode: 44e0e...ff7

Jeg har ikke søkt noen ting. Hvorfor er studier det ENESTE som står i hodet på folk? Det eneste riktige man gjør er å sitte og lese virker det som.

Jeg vurderer psykologi. Det er mulig på nett. Å forbedre fra videregående er ikke tale om nå. Det er prøvd flere ganger. Jeg skal ikke ærlig talt huske ALT i en bok fordi eksamen kan trekke hvilket som helst tema. 
 

Men ellers tenker jeg å gå for kurs. Flyvertinne eller vekter. Eller jobbe i kafe...det har jeg masse erfaring med . Jeg skulle egentlig det nå, men korona kansellerte alt.

 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så lenge dere forer henne, så kommer hun til å fortsette

Anonymkode: 3d769...412

Du er med på det

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er med på det

Anonymkode: fd595...e69

Nei

Anonymkode: 3d769...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gård. Du kan være helt trygg. Ingen bonde med vettet tilnærmet i behold vil komme til å ansette deg.

Anonymkode: 82b7a...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gård. Du kan være helt trygg. Ingen bonde med vettet tilnærmet i behold vil komme til å ansette deg.

Anonymkode: 82b7a...15a

Hvorfor? Jeg kan rake, diverse renhold. Jeg bør kanskje bare ikke kjøre traktor, ta eneansvar for dyr osv 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd vi ikke tjener penger på foruminnlegg. Jeg hadde sikkert klart å få nok visninger. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synd vi ikke tjener penger på foruminnlegg. Jeg hadde sikkert klart å få nok visninger. 

Anonymkode: fd595...e69

Du kunne jo starte en blogg. Du er sabla god til å få folk irritert og det er vanskelig å la være å engasjere seg i det du skriver.

Anonymkode: 82b7a...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kunne jo starte en blogg. Du er sabla god til å få folk irritert og det er vanskelig å la være å engasjere seg i det du skriver.

Anonymkode: 82b7a...15a

Vil liksom ikke bli hatet. Er redd for misforståelser også.

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 29? Hva har du gjort etter videregående? Om du ikke har jobbet må du bare begynne en plass for å få noe på CV’n, da blir det lettere å få jobb videre. Du må bare ta den jobben du får til å begynne med, arbeidsledigheten er enorm nå.

Anonymkode: 97a31...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du 29? Hva har du gjort etter videregående? Om du ikke har jobbet må du bare begynne en plass for å få noe på CV’n, da blir det lettere å få jobb videre. Du må bare ta den jobben du får til å begynne med, arbeidsledigheten er enorm nå.

Anonymkode: 97a31...22a

Jeg jobbet. Så fikk jeg meg nye jobber. Så tok jeg et valg jeg ikke angrer på men det åpnet opp så mye i meg men var visst ikke særlig lønnsomt. Så fikk jeg nesten jobb igjen nå, men korona stoppet alt. 

Men jeg burdte egentlig vært kommet lenger. Hatt en jobb som krever mer av en. Men slike som meg, er vel sosialt mindreverdige fordi vi ikke er født på riktig sted, av riktige folk... vokser du opp i isolerte bygder så får du ikke innlært den sosiale intelligensen på samme måte. Du møter jo bare de samme hele tiden. 
 

Føler på mange måter jeg ikke får komme hjem igjen. Søsknene mine er mer normale. Vel, broren min som er fra samme foreldre har hatt mye av de samme utfordringene men han har ille vært deprimert på samme måte og har ikke samme interesse som meg for å være sosial. Har gitt han opp likevel, kunne vært naboen hans og han hadde ikke merket om jeg hadde dødd. 
 

De andre er mer normale. Ikke samme far. Ambisjoner og tar det sosiale og skolen lett. Jeg ser vel egentlig på meg og broren min som taperkullet

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøjemeg for noen grublerier du driver med hele tiden....

Folk flest aksepterer at livet består av mest hverdager og gjør det beste utav de mulighetene de har, men du, du grubler og grubler, uten å noen gang lande på noe som helst.

 

Anonymkode: 81cc4...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jøjemeg for noen grublerier du driver med hele tiden....

Folk flest aksepterer at livet består av mest hverdager og gjør det beste utav de mulighetene de har, men du, du grubler og grubler, uten å noen gang lande på noe som helst.

 

Anonymkode: 81cc4...674

Kanskje du misforstår at folk faktisk gjør det beste ut av mulighetene. Hva om de faktisk er noenlunde fornøyd med livet sitt?

Noen vil ha familie og ingen behov for å se nye ting. De liker seg der de vokste opp i sin trygge verden. Og tar da de jobbene som er få i området siden det viktigste er å bo der. Det er greit.

Andre har behov for andre utfordringer. 
 

poenget mitt er, hvordan vet man hvilke muligheter man har? Når man tror at man skal finne meningen med livet et helt annet sted? Men så er det noen usynlige sperrer der som man faktisk kanskje aldri kommer over? 
hvordan kan man være glad når man rett og slett har en usynlig vegg foran seg? Hvis man tror man har gjort noe bra men så er det ikke bra (nok)? 
 

Folk møter noen, forelsker seg og det klaffer. Mens for andre av oss virker det som at dette aldri står for tur?

Jada, jeg har hørt det. At en jente som meg kan få en bra mann uten å være noe spesielt. At dette er så lett for meg. Men jeg er faktisk ikke noe interessert i å være en sånn trofékone eller hva man kaller det. Jeg liker ikke menn som skal ha en fin dame å vise frem. Jeg sier ikke at dette er ting jeg hører hver dag. Det kan også være ting de sier for å trøste meg. Uten at jeg har bedt om det, for det er alltid andre som spør om jeg har noen i kikkerten , jeg går ikke inn på det selv. Men det bare virker som det går så lett for andre.... de av vennene mine som jeg ikke trodde kom til å finne seg noen har gjort det. Det er greit. Han jeg var forelsket i for sånn 6-5 år siden var en veldig god venn av meg og vi er det enda. Han hadde ikke hatt dame før og jeg trodde vi var i ferd med å bli noe. Vi hadde blitt hverandres første. Men livene våre tok forskjellige retninger og følelsene dabbet vekk. Han har nå ei. Det er absolutt greit. Men jeg var nok en gang ikke heldig, fordi jeg kanskje krever litt for mye forandringer og spenning. En utlending var så mye mer eksotisk og er det enda. Trenger ikke være tyrker. Men det er menn fra Norge som har vært ville etter meg i ettertid, men de finner jeg selvfølgelig ingenting i. Han ene møtte jeg i over 1 år nesten hver dag, men ingen følelser fra min side. Han andre tror jeg nok ikke var forelsket, typisk mann som vil ha trofekvinne...ha meg for sex altså. 
 

jeg føler forelske skaper mindre glede enn det gir bra ting. Valg jeg tar generelt. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du misforstår at folk faktisk gjør det beste ut av mulighetene. Hva om de faktisk er noenlunde fornøyd med livet sitt?

Noen vil ha familie og ingen behov for å se nye ting. De liker seg der de vokste opp i sin trygge verden. Og tar da de jobbene som er få i området siden det viktigste er å bo der. Det er greit.

Andre har behov for andre utfordringer. 
 

poenget mitt er, hvordan vet man hvilke muligheter man har? Når man tror at man skal finne meningen med livet et helt annet sted? Men så er det noen usynlige sperrer der som man faktisk kanskje aldri kommer over? 
hvordan kan man være glad når man rett og slett har en usynlig vegg foran seg? Hvis man tror man har gjort noe bra men så er det ikke bra (nok)? 
 

Folk møter noen, forelsker seg og det klaffer. Mens for andre av oss virker det som at dette aldri står for tur?

Jada, jeg har hørt det. At en jente som meg kan få en bra mann uten å være noe spesielt. At dette er så lett for meg. Men jeg er faktisk ikke noe interessert i å være en sånn trofékone eller hva man kaller det. Jeg liker ikke menn som skal ha en fin dame å vise frem. Jeg sier ikke at dette er ting jeg hører hver dag. Det kan også være ting de sier for å trøste meg. Uten at jeg har bedt om det, for det er alltid andre som spør om jeg har noen i kikkerten , jeg går ikke inn på det selv. Men det bare virker som det går så lett for andre.... de av vennene mine som jeg ikke trodde kom til å finne seg noen har gjort det. Det er greit. Han jeg var forelsket i for sånn 6-5 år siden var en veldig god venn av meg og vi er det enda. Han hadde ikke hatt dame før og jeg trodde vi var i ferd med å bli noe. Vi hadde blitt hverandres første. Men livene våre tok forskjellige retninger og følelsene dabbet vekk. Han har nå ei. Det er absolutt greit. Men jeg var nok en gang ikke heldig, fordi jeg kanskje krever litt for mye forandringer og spenning. En utlending var så mye mer eksotisk og er det enda. Trenger ikke være tyrker. Men det er menn fra Norge som har vært ville etter meg i ettertid, men de finner jeg selvfølgelig ingenting i. Han ene møtte jeg i over 1 år nesten hver dag, men ingen følelser fra min side. Han andre tror jeg nok ikke var forelsket, typisk mann som vil ha trofekvinne...ha meg for sex altså. 
 

jeg føler forelske skaper mindre glede enn det gir bra ting. Valg jeg tar generelt. 

Anonymkode: fd595...e69

Og igjen, du grubler og grubler, vil ha ting som tydeligvis er utenfor din rekkevidde fordi du ikke har det i deg å gå de ekstra skrittene for å nå dit.

Folk flest driver ikke med denne sinnsyke grublingen. Folk lever og folk gjør, noen slår seg som du sier ned på avsidesliggende steder og er fornøyd med det, andre søker ut og reiser til storbyer eller til og med andre land. De sitter ikke på "pikerommet" hos mamma og grubler og grubler over livet. De lever livet.

Anonymkode: 81cc4...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og igjen, du grubler og grubler, vil ha ting som tydeligvis er utenfor din rekkevidde fordi du ikke har det i deg å gå de ekstra skrittene for å nå dit.

Folk flest driver ikke med denne sinnsyke grublingen. Folk lever og folk gjør, noen slår seg som du sier ned på avsidesliggende steder og er fornøyd med det, andre søker ut og reiser til storbyer eller til og med andre land. De sitter ikke på "pikerommet" hos mamma og grubler og grubler over livet. De lever livet.

Anonymkode: 81cc4...674

Men hvordan kan man bli glad i seg selv når man ikke har noe i seg? Det er dette jeg føler er problemet. Mitt liv er å gjøre de tingene, men jeg har hele livet hatt en slik usynlig vegg. Hva er det som gjør at jeg ikke har ting i meg? Er det genetisk arv? Pappa er super introvert og dette ser jeg hos broren min. Han mener jeg er veldig ekstrovert siden jeg har så behov for sosialisering, mens mange andre mener jeg er noe av det mest stille de har vært borti og jeg er så lei. Men det går liksom ikke bort. 
 

De andre søsknene mine har helt andre interesser enn meg. De er andre typer. 
 

Ja? Andre lever livet. Men de har det jo i seg. Jeg aner ikke hva det egentlig er jeg skal bli elller gjør med meg. «Snakk fint til deg selv» «vær fornøyd med deg selv» sier folk/dere. Men hvordan være fornøyd med meg? 
Jeg tør liksom ikke legge mye penger i noen studier eller andre ting heller, for jeg har erfaring (livslang) med at det går skeis. 
 

Jeg aner ikke hvor feilen i meg sitter. Og jeg tør ikke få barn, fordi jeg kommer mest sannsynlig til å hate mitt eget barn. Skal ikke få altså, men det barnet blir garantert likt meg. Blir utenfor. Og jeg blir hun moren som ikke har råd, kunnskap eller er noe sosial. Mannen vil selvfølgelig forlate meg når han ser han traff ei lavstatusjente. 
 

Med lavstatus mener jeg ikke spesifikke yrker, klærne de går med eller hvilken partner de er sammen med. Jeg mener at man er en person som er avhengig av foreldrene sine langt ut i voksen alder, ikke klarer å engasjere folk, ikke finner sine sterke sider, fremstår som en person totalt uten ambisjoner. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sko med borrelås og hjelm? 🙈😂

Anonymkode: 31bbf...627

?

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobbet. Så fikk jeg meg nye jobber. Så tok jeg et valg jeg ikke angrer på men det åpnet opp så mye i meg men var visst ikke særlig lønnsomt. Så fikk jeg nesten jobb igjen nå, men korona stoppet alt. 

Men jeg burdte egentlig vært kommet lenger. Hatt en jobb som krever mer av en. Men slike som meg, er vel sosialt mindreverdige fordi vi ikke er født på riktig sted, av riktige folk... vokser du opp i isolerte bygder så får du ikke innlært den sosiale intelligensen på samme måte. Du møter jo bare de samme hele tiden. 
 

Føler på mange måter jeg ikke får komme hjem igjen. Søsknene mine er mer normale. Vel, broren min som er fra samme foreldre har hatt mye av de samme utfordringene men han har ille vært deprimert på samme måte og har ikke samme interesse som meg for å være sosial. Har gitt han opp likevel, kunne vært naboen hans og han hadde ikke merket om jeg hadde dødd. 
 

De andre er mer normale. Ikke samme far. Ambisjoner og tar det sosiale og skolen lett. Jeg ser vel egentlig på meg og broren min som taperkullet

Anonymkode: fd595...e69

Aldri noensinne møtt noen som elsker å være offer, like mye som du gjør. Du tilber jo offerrollen. Drukner deg selv i selvmedlidenhet. Og for hva? Så du kan sikre deg enda mer elendighet, og klage til alle rundt deg?

Anonymkode: 16a9f...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye hasj røyker du?

Anonymkode: 16a9f...c08

Hvorfor akkurat hasj? Blir man slik da? Jeg røyker ikke hasj. Har prøvd det 6 ganger i livet uten virkning. Enten var det dårlig hasj enten klarte jeg ikke å dra det ned ordentlig, det er jo dritsterkt. Jeg røyker ikke vanlig røyk heller. 

Anonymkode: fd595...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...