Gå til innhold

Er jeg urimelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal HUN gjøre? LIgge hjemme å være sliten?

Anonymkode: 76d20...132

Tja, fram til hun føder er det kanskje lurt, hun trenger alle kreftene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Å levere på sfo, dra på jobb, hente på sfo, og komme hjem og lage middag er IKKE vanskelig for en person som ikke er høygravid. 

Anonymkode: 84e97...d71

Det gjør f eks de fleste enslige foreldre hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du mann?

Selvfølgelig skal far bidra etter jobb, da skal arbeidsbyrden deles. Mors jobb er for tiden å ha omsorgen for det hjemmeværende barnet, hun sørger for å få de andre tre avgårde til skole og barnehage, gjør høyst sannsynlig husarbeid, samt at hun er høygravid, det er ikke å «gå hjemme». 

Far er «medskyldig» i barna, han har også ansvar for omsorgen for dem. Dersom du har barn selv, så vet du vel at de også krever oppfølging etter kl 16... Og for å sette det på spissen, så kunne ikke far «faktisk tjent penger til familien» dersom ikke mor tar seg av den minste, så lenge ikke det barnet har plass i barnehage. De er derfor gjensidig avhengige av hverandres innsats.

For ytterligere å sette ting på spissen, så sparer muligens mor samfunnet for en del kroner så lenge hun selv har omsorgen og ikke har barnehage (til den minste) eller SFO. Både barnehage og SFO er subsidiert av Staten, og det er dermed penger denne familien ikke koster samfunnet. Har du mange nok barn som ikke benytter slike tilbud, så ville ikke evt skattepenger hun ville bidratt med engang dekke subsidieringen.

En annen sak er at mor gjerne taper på å arbeide hjemme, hun taper blant annet pensjon, i alle fall dersom hun ellers ville hatt noe annet enn en lavt lønnet jobb. 

Men nå vet vi ikke om mor er i jobb, og langt mindre om hun har vært det tidligere, så det er ganske ufint å insinuere at hun aldri har jobbet 100%. 

Ingen grunn til å framstille henne som et snyltende, sutrete, bortskjemt nek fordi hun er utslitt akkurat nå!

Anonymkode: 47bcf...d46

Foreløpig er det ikke makspris på SFO, så i mange kommuner betaler ikke kommunen for plassene. Regner med hun mottar kontantstøtte på 7500 kr for barnet dom er hjemme. 

Anonymkode: ef2a4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreløpig er det ikke makspris på SFO, så i mange kommuner betaler ikke kommunen for plassene. Regner med hun mottar kontantstøtte på 7500 kr for barnet dom er hjemme. 

Anonymkode: ef2a4...7f3

Har pengene vært nevnt i det hele tatt her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2020 at 9:20 AM, Anonym bruker said:

Jeg er høygravid, hjemme med yngste som ikke har bhg plass. Jeg sover dårlig på nettene. Er jeg som får 3 barn avgårde på skole/bhg hver eneste dag. De eldste går ikke på sfo. Jeg har ALDRI tid til meg selv. Jeg må hente og bringe og lage middag til mannen kommer hjem.

Kan jeg be far få seg sykemelding? Mer hjelp ?

Anonymkode: c3dc5...45d

du har selv valgt og få barn, så du har ingenting og klage på

Anonymkode: 603c3...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

du har selv valgt og få barn, så du har ingenting og klage på

Anonymkode: 603c3...eef

Du er så enkel. 

Anonymkode: 5291f...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...