Gå til innhold

«Da får dere rett og slett bare droppe å komme»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så da mener du akkurat som meg, er ikke barna blitt omtalt i invitasjonen (det være seg formell, sms ol) så skal ikke de være med uansett hva de inviterte mener.  

Anonymkode: 70c28...042

Det samme gjelder hunder. De er ikke en selvfølge uansett om den er nevnt i invitasjonen eller ikke. Men jeg sier aldri «x og y inviterer til .... men uten hund/barn, for jeg liker ikke hunden/barna dine»

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hund selv, endatil en allergivennlig en, men jeg hadde aldri prøvd å presse den på andre! Det er utrolig rart at så mange synes HI er urimelig her, det er jo de med hunden som er det. I dette tilfellet ville jeg stått på mitt, og om det var meg med hunden, ville jeg takket så mye for tilbudet om å spise der, men så reise hjem igjen. Akkurat på kvelden ville jeg ikke latt hunden være alene igjen hjemme, da hadde jeg reist hjem til henne.

Anonymkode: 53e32...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er urimelig, vi kan heller ikke ha hund i vårt hus da mann og 1 av barna er allergiske. Jeg ønsker personlig ikke å ha hund/ dyr i hus så passer i grunnen bra. Vi har blitt «ekskludert» fra vennefeiringen av nyttårsaften da to vennepar har fått seg hund og de må være med på nyttårsaften. Har forståelse for det men allikevel litt sårt særlig på vegne av barna. 

Føler at «alle» skaffer seg hund nå så må nok venne oss til at det skaper noen begrensninger for oss. 

Anonymkode: ede08...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ei venninne som deg hi som mente at hunden min kunne settes igjen bestandig. Det er selvfølgelig ikke mulig så det var mange ganger jeg takket nei, og da ble hun sur fordi hun mente at hun og hennes familie måtte prioriteres foran hunden min. 

Men fy søren som hun fyrte seg opp da jeg inviterte til selskap og barnas hennes ikke var velkomne. Hun krevde at de måtte få komme fordi de var en naturlig del av henne, men å ha barn i mitt selskap var helt uaktuelt da jeg ikke liner ungene hennes. Hun trodde hun straffet meg når hun og mannen ikke kom, men jeg var bare glad til da jeg ikke ønsker vennskap med noen som har en så dårlig holdning mot hunder.

Anonymkode: 70c28...042

Oi.. 

Du er jo helt på bærtur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke naturlig å dra med seg ungene hele tiden. Når jeg inviterer foreldre til selskap så inkluderer det ikke barna. Hadde de vært ønsket hadde de blitt nevnt med navn i invitasjonen. Jeg har sågar bedt folk om å dra hjem da de møtte opp med barna og trodde det var helt normalt å dra med seg de hele tiden.

Anonymkode: 70c28...042

Hvis dyr er likestilt med mennesker, så håper jeg virkelig at du får besøk av en som drar med hest, hund, papegøye, 4 høner, 7 griser og en ku. HELT det samme som å ta med barna ikke sant?

 

haha du er sprøyte gal

Anonymkode: 8435d...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Barnet kommer foran hunden.

2. De kan ikke forvente at hunden alltid er velkommen.

3. De har hatt tid til å forberede seg. Det er deres problem at de ikke har pass til hunden.

4. Det finnes grader av allergi og hundeskrekk. Her må hundeeier ta hensyn.

Anonymkode: 780ee...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dyr er likestilt med mennesker, så håper jeg virkelig at du får besøk av en som drar med hest, hund, papegøye, 4 høner, 7 griser og en ku. HELT det samme som å ta med barna ikke sant?

 

haha du er sprøyte gal

Anonymkode: 8435d...b5c

Jeg sier ikke at dyr er sidestilt med barn, jeg sier at barn er kun invitert hvis det eksplisit blir skrevet/sagt når det inviteres. Hos meg er svært sjeldent barn invitert, og hvis foreldre tar med barna uten at de er invitert må de snu i døra og dra hjem. At folk ikke vil ha besøk av hunden min er helt greit, men hvis det ikke fungerer for meg å la hunden være alene som f.eks på nyttårsaften så er jeg hjemme. De fleste forstår det, men et eks vennepar av meg ble personlig fornærmet da jeg valgte hunden fremfor selskapligheter hos dem. Forøvrig er det svært få dyreeiere som lar dyra sine være alene på nyttårsaften da vi har ett ansvar for dyras helse, og mange av dyra blir vettskremte av fyrverkeri.

Anonymkode: 70c28...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to hunder, kunne aldri falt emg inn å ta de med bort til noen som ikke ønsket det, verken på nyttårsaften eller ellers! Vio har plan for nyttårsaften klar godt over en mnd i forveien da den ene hunden blir veldig redd.

Anonymkode: ec07d...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du får en invitasjon hvor ditt navn og din manns navn står på invitasjonen, tror du virkelig at det er greit å dra med deg ungene?

Anonymkode: 70c28...042

Med denne logikken er jo aldri hunder invitert, de nevnes da aldri i noen invitasjon...

Anonymkode: f5dbb...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke at dyr er sidestilt med barn, jeg sier at barn er kun invitert hvis det eksplisit blir skrevet/sagt når det inviteres. Hos meg er svært sjeldent barn invitert, og hvis foreldre tar med barna uten at de er invitert må de snu i døra og dra hjem. At folk ikke vil ha besøk av hunden min er helt greit, men hvis det ikke fungerer for meg å la hunden være alene som f.eks på nyttårsaften så er jeg hjemme. De fleste forstår det, men et eks vennepar av meg ble personlig fornærmet da jeg valgte hunden fremfor selskapligheter hos dem. Forøvrig er det svært få dyreeiere som lar dyra sine være alene på nyttårsaften da vi har ett ansvar for dyras helse, og mange av dyra blir vettskremte av fyrverkeri.

Anonymkode: 70c28...042

Men hvorfor sammenligner du meg med disse?

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg foreslo at den kunne være i bur i gangen. De ville ikke gå med på det. 

Anonymkode: e178a...548

La de være hjemme. Jeg hadde gjort nøyaktig det samme som deg, HI. 

Anonymkode: c3c2b...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med denne logikken er jo aldri hunder invitert, de nevnes da aldri i noen invitasjon...

Anonymkode: f5dbb...eaa

Hunder ER aldri invitert! 

Anonymkode: 44b82...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt hjem og du som har siste ordet. Skjønner ikke at folk ikke er oppegående nok til å skjønne det.? De har hund ikke dere. Verste jeg vet med folk med kjæledyr som mener at de har en forrang til absolutt alt, men barn som er redd hund og har allergier skal vike.

Dustete folk rett og slett. Du har vært mer enn fleksibel med å tilby at de kan ha hunden men da i buret. Passer det ikke dem, så får de holde seg hjemme. Vanlig folkeskikk er tydeligvis vanskelig å oppdrive hos enkelte. Jeeez.

Hadde ikke giddet å svart en gang på tåpeligheter..

Anonymkode: 51e76...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hunder ER aldri invitert! 

Anonymkode: 44b82...2ff

Jeg VET det, men den jeg svarte mente jo de skulle være med på lik linje med barn.

Anonymkode: f5dbb...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med denne logikken er jo aldri hunder invitert, de nevnes da aldri i noen invitasjon...

Anonymkode: f5dbb...eaa

Ja det er helt naturlig, har man da behov for å ha med hund spør man vertskapet om det og hvis det er umulig blir man hjemme. Forøvrig er barn svært sjeldent invitert, og så lenge de ikke er nevnt må de være et annet sted. Man kan selvfølgelig spørre om barna kan være med, men mitt svar vil alltid være nei. 

Anonymkode: 70c28...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke at dyr er sidestilt med barn, jeg sier at barn er kun invitert hvis det eksplisit blir skrevet/sagt når det inviteres. Hos meg er svært sjeldent barn invitert, og hvis foreldre tar med barna uten at de er invitert må de snu i døra og dra hjem. At folk ikke vil ha besøk av hunden min er helt greit, men hvis det ikke fungerer for meg å la hunden være alene som f.eks på nyttårsaften så er jeg hjemme. De fleste forstår det, men et eks vennepar av meg ble personlig fornærmet da jeg valgte hunden fremfor selskapligheter hos dem. Forøvrig er det svært få dyreeiere som lar dyra sine være alene på nyttårsaften da vi har ett ansvar for dyras helse, og mange av dyra blir vettskremte av fyrverkeri.

Anonymkode: 70c28...042

Du er sprøyte gal. Barn er en del av en familie. Det er ikke hunder. 

Anonymkode: 8435d...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de inviterte som er på bærtur her. Stå på ditt Hi, du har kommet med gode løsninger, og mye mer enn jeg hadde giddet. Jeg HATER hunder! Ingen hund skal inn i mitt hus, noen gang. Heldigvis er det ingen i min omgangskrets som har hund.

Anonymkode: 8d19c...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er urimelig. Folk med hund kan ikke forvente å ha den med alle steder. Da får de holde seg hjemme. Jeg ville ikke hatt en hund inn i mitt hus og mine møbler. Kunne stått i bur i et rom ja, men disse ville jo ikke det. Om hunden ikke hører raketter hjemme, så kan den vel være hjemme? Den bryr seg vel ikke om at det er nyttår?

Anonymkode: 2301e...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er sprøyte gal. Barn er en del av en familie. Det er ikke hunder. 

Anonymkode: 8435d...b5c

Barn er en del av familien, men det betyr ikke at jeg må invitere hele familien. Jeg vil svært sjeldent ha barn som gjest når jeg inviterer, og hvis foreldrene ikke skaffer barnevakt må de være hjemme. Det er helt uakseptabelt å komme drassende med barn og begrunne det med at de er en del av familien, gjør noen det så må de snu i døra og dra hjem.

Anonymkode: 70c28...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn er en del av familien, men det betyr ikke at jeg må invitere hele familien. Jeg vil svært sjeldent ha barn som gjest når jeg inviterer, og hvis foreldrene ikke skaffer barnevakt må de være hjemme. Det er helt uakseptabelt å komme drassende med barn og begrunne det med at de er en del av familien, gjør noen det så må de snu i døra og dra hjem.

Anonymkode: 70c28...042

Du skrev lenger oppe, at du nektet disse å komme med barna, fordi de hadde nektet deg å ta med hunden. Da er du sprøyte gal! Den sammenligningen holder kun på galehus. 

Anonymkode: 8435d...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skrev lenger oppe, at du nektet disse å komme med barna, fordi de hadde nektet deg å ta med hunden. Da er du sprøyte gal! Den sammenligningen holder kun på galehus. 

Anonymkode: 8435d...b5c

Da må du jobbe litt med leseforståelsen din. Jeg sa ikke at hennes barn ikke ble invitert fordi min hund ikke var velkommen til henne. Jeg sa at jeg takket nei mange ganger til hennes invitasjoner fordi jeg ikke ønsket å la hunden være alene, og hun reagerte med å bli sur da hun mente at hun og hennes familie måtte prioriteres. Jeg sa også at hun ble pottesur når jeg inviterte til selskap uten barn, men jeg sa ikke at jeg nektet hennes barn å komme fordi min hund ikke var velkommen til henne. Det er veldig enkelt, jeg forholder meg til at hun ikke ønsker at jeg har med meg hunden og det resulterer i at jeg ofte takket nei. Hun sto også fritt til å takke nei til min invitasjon uten barn, men hun kan ikke kreve at jeg må godta hennes barn i mine selskaper bare i tråd at de er barn. 

Anonymkode: 70c28...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ponni, den er livredd raketter. Mulig vi bør ta den med oss på besøk nyttårsaften? Jeg synes det er greit den står i gangen! 
 

hunder er ikke velkomne i mitt hus. Bekkager alle hundeeiere, men hår som ligger over alt og hundelukt kommer ikke inn dørene her.

Anonymkode: c948e...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du jobbe litt med leseforståelsen din. Jeg sa ikke at hennes barn ikke ble invitert fordi min hund ikke var velkommen til henne. Jeg sa at jeg takket nei mange ganger til hennes invitasjoner fordi jeg ikke ønsket å la hunden være alene, og hun reagerte med å bli sur da hun mente at hun og hennes familie måtte prioriteres. Jeg sa også at hun ble pottesur når jeg inviterte til selskap uten barn, men jeg sa ikke at jeg nektet hennes barn å komme fordi min hund ikke var velkommen til henne. Det er veldig enkelt, jeg forholder meg til at hun ikke ønsker at jeg har med meg hunden og det resulterer i at jeg ofte takket nei. Hun sto også fritt til å takke nei til min invitasjon uten barn, men hun kan ikke kreve at jeg må godta hennes barn i mine selskaper bare i tråd at de er barn. 

Anonymkode: 70c28...042

Hehe, at du ikke selv ser hvor vanvittig du er, er jo skremmende. 

Anonymkode: 8435d...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med denne logikken er jo aldri hunder invitert, de nevnes da aldri i noen invitasjon...

Anonymkode: f5dbb...eaa

Det er helt rett. De er aldri invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mine barn hadde vert allergisk eller redd for hunder. Så hadde også jeg sagt nei til å ha hund på besøk. 

En skal ta hensyn til barna. 

Anonymkode: 34526...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...