Gå til innhold

«Da får dere rett og slett bare droppe å komme»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du seriøst ene familien ikke kommer fordi barnet er redd hund? For det var vel bare snakk om en med allergi?

 

Anonymkode: 9b01a...16c

Jenta mi er livredd hunder. Vi var hjemme hos foreldrene mine noen timer. Det var et mareritt😫 mye grining og stress. 

Barn kommer først. 

Anonymkode: f23bc...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barn er en del av familien, men det betyr ikke at jeg må invitere hele familien. Jeg vil svært sjeldent ha barn som gjest når jeg inviterer, og hvis foreldrene ikke skaffer barnevakt må de være hjemme. Det er helt uakseptabelt å komme drassende med barn og begrunne det med at de er en del av familien, gjør noen det så må de snu i døra og dra hjem.

Anonymkode: 70c28...042

Hehe. Hva gjør du her inne egentlig? En som misliker barn så mye... Usj. 

Anonymkode: f23bc...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hunder og hadde hatt 10 av dem om jeg kunne. Men du har faktisk foreslått ganske mange forslag som de sier nei til. 
Jeg hadde aldri noensinne behandlet et dyr som et barn. Du sier de bor langt inni skogen uten støy fra raketter? Da kan den bikkja være der. Ærlig talt. 
Da jeg hadde hund forventet jeg aldri å ta den med til andre. Noensinne! Med mindre det hadde vært snakk om overnatting men da hadde jeg nok vurdert kennel 

Anonymkode: 57d01...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker hunder og hadde hatt 10 av dem om jeg kunne. Men du har faktisk foreslått ganske mange forslag som de sier nei til. 
Jeg hadde aldri noensinne behandlet et dyr som et barn. Du sier de bor langt inni skogen uten støy fra raketter? Da kan den bikkja være der. Ærlig talt. 
Da jeg hadde hund forventet jeg aldri å ta den med til andre. Noensinne! Med mindre det hadde vært snakk om overnatting men da hadde jeg nok vurdert kennel 

Anonymkode: 57d01...f14

De påstår at det ikke høres raketter det og derfor var det best om vi bare flyttet hele feiringen dit så hunden ikke ble redd. Men den kunne ikke være der alene. Jeg skjønte helt ærlig ikke det der.

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn er en del av familien, men det betyr ikke at jeg må invitere hele familien. Jeg vil svært sjeldent ha barn som gjest når jeg inviterer, og hvis foreldrene ikke skaffer barnevakt må de være hjemme. Det er helt uakseptabelt å komme drassende med barn og begrunne det med at de er en del av familien, gjør noen det så må de snu i døra og dra hjem.

Anonymkode: 70c28...042

Regner med det er fordi du inviterer til fest med alkohol. 🍾🥂

Visst ikkje virker du veldig spesiell. 😃

Anonymkode: f5fe4...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De påstår at det ikke høres raketter det og derfor var det best om vi bare flyttet hele feiringen dit så hunden ikke ble redd. Men den kunne ikke være der alene. Jeg skjønte helt ærlig ikke det der.

Anonymkode: e178a...548

Det er vel en sånn hund som aldri kan være alene da. Innmari slitsomt å forholde seg til! 
jeg har en kompis som alltid må ha med hunden fordi han ikke er lært til å være alene. Selvom jeg forguder den bikkja så er det veldig kjedelig at han mååååå være med overalt 

Anonymkode: 57d01...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel en sånn hund som aldri kan være alene da. Innmari slitsomt å forholde seg til! 
jeg har en kompis som alltid må ha med hunden fordi han ikke er lært til å være alene. Selvom jeg forguder den bikkja så er det veldig kjedelig at han mååååå være med overalt 

Anonymkode: 57d01...f14

Den er alene hjemme når de er her ellers og når de er på jobb

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med hunden er jo langt ut på jordet. Hvorfor må den absolutt være med på nyttårsaften når den er alene hjemme ellers? Har de kommet med en begrunnelse? 

Kos deg på nyttårsaften med de andre vennene. Blir de med hunden sure etter dette, hadde jeg glatt ofret vennskapet altså. 

Anonymkode: f3639...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange som både føler og mener noe de ikke leser i hi og ikke har lest hi ordentlig. 

Må si jeg synes det verste med dette er måten denne familien gjør hi til syndebukk og skriver flere meldinger om hvor mye hi har ødelagt dems kveld.

De har fått flere alternativer for å kunne komme. Både med og uten hund. Butikken er åpen i morgen. Hvorfor skal en hund ødelegge kvelden til 3 familier enn at den familien med hund bare kan ts hensyn til 3 andre familier? Smålig. Og lite trivelig av dem med hund å holde på sånn. 

Anonymkode: d503f...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er vanskelig, nei. Du sa tydelig i fra helt fra starten at det ikke var aktuelt å ta med hunden til deg og de aksepterte det. Da må de bare ta innover seg at hunden er faktisk ikke velkommen og at hvis de ikke finner noen som kan ta vare på den og de ikke vil ha den alene hjemme, må de selv bli hjemme. Mat kan de handle i morgen, det får være måte på selvmedlidenhet og hersketeknikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Absurd problemstilling. HI har bedt familiens mennesker på besøk, uten hund, og de har selv satt seg i en posisjon der de ikke kan takke ja til innbydelsen. Så i stedet prøver de å overtale, mase og guilte HI til å endre innbydelsen. 

Hun vil ikke, og hun er ikke urimelig - premissene var lagt for en måned siden. Hun skal ikke måtte forklare seg eller forsvare seg; hunden var ikke velkommen, og de folka som ikke kan dra uten den, må holde den med selskap hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med det er fordi du inviterer til fest med alkohol. 🍾🥂

Visst ikkje virker du veldig spesiell. 😃

Anonymkode: f5fe4...1d9

Eller fordi de voksne, også uten alkohol, innimellom liker å snakke med hverandre i stedet for å renne etter ungene. Helt normalt i min verden, altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker ikke hunder! Ingen hunder slipper inn her. Fordrar ikke lukta, hårene, siklingen, klørne på gulvet - liker absolutt ingenting med hund!! 

Ikke pokker om min kveld skulle blitt ødelagt pga noen insisterer på å dra bikkja inn til meg! Hadde jo ikke bare ødelagt kvelden min, men flere dager etterpå også, siden jeg da må ha storvask for å bli kvitt alle hår og sikkel etter udyret!  

Anonymkode: 5b505...2c3

Men hvis ungene dine var savnet, da hadde det vært fint med ettersøkshunder (eller udyr som du kaller de) son kunbe sporet de opp? Det verste jeg vet er hundehatere, de er dårlige mennesker i mine øyne. Fysj og æsj! 

Anonymkode: 6b263...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund selv og vi er derfor hjemme på nyttårsaften. Det ville aldri falt meg inn å ta med hunden i selskap med mindre den eksplisitt invitert. Vi har hundeallergikere i familien, alvorlig allergi. Hvis jeg skal dit eller til andre i familien som jeg vet har dem på besøk så dusjer jeg, skifter klær og unngår hunden før jeg kommer dit. Jeg vil ikke ha sykehusinnleggelse på samvittigheten fordi jeg ikke tar hensyn. 

Anonymkode: 59c89...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt hus😀du bestemmer. Hunden bør være hjemme. Hvis de ikke kan komme på grunn av hunden er det deres problem😀Du er ikke vanskelig.ville gjort det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis ungene dine var savnet, da hadde det vært fint med ettersøkshunder (eller udyr som du kaller de) son kunbe sporet de opp? Det verste jeg vet er hundehatere, de er dårlige mennesker i mine øyne. Fysj og æsj! 

Anonymkode: 6b263...08d

Jøje meg... er det sånn at ekte hundeelskere må være bittelitt menneskehatere? 

Hunder som har en funksjon er jo helt supre! Jeg regner ikke med at noen hadde bedt sin blinde venn om å la førerhunden sin bli igjen hjemme. 
Hunder som ikke har noen annen funksjon enn å sikle og røyte kommer ikke inn i mitt hus. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 44b82...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøje meg... er det sånn at ekte hundeelskere må være bittelitt menneskehatere? 

Hunder som har en funksjon er jo helt supre! Jeg regner ikke med at noen hadde bedt sin blinde venn om å la førerhunden sin bli igjen hjemme. 
Hunder som ikke har noen annen funksjon enn å sikle og røyte kommer ikke inn i mitt hus. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 44b82...2ff

De aller fleste hunder har en funksjon. Som f.eks å være familiemedlemmer. 

Anonymkode: 6b263...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste hunder har en funksjon. Som f.eks å være familiemedlemmer. 

Anonymkode: 6b263...08d

Et dyr er aldri likestilt med et menneske. 

Anonymkode: 34526...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var jeg som sa dette. Jeg ble da beskyldt for å være urettferdig og vrang. Og det får bare være.

Nyttårsaften har jeg invitert 3 vennepar med barn. Et av disse har hund, men fordi jeg ikke liker hunder, et av barna er allergisk og et annet barn er redd, så sa jeg fra at de ikke kunne ha med hunden. Det ville ikke by på problemer, hunden kunne være hos noen andre. Nå har de vært sent ute med å spørre, og de har ikke noe sted hunden kan være. Jeg forstår at hunder som blir redde av raketter ikke ble være hjemme alene. Men hunden kan altså ikke komme til oss. Hvis de ikke får noen til å passe hunden, så må de bare bli hjemme med den. Alternativt kan de komme til oss og spise, så dra hjem til hunden. Dette ville de ikke. Hunden kunne ikke være alene noen tid på døgnet denne dagen. Greit nok. Den kan stå i bur i gangen mens vi spiser. Nei, den kan ikke det heller. Kan vi ikke bare feire hos dem da? De bor langt inne i skogen og der er det ikke lyd av raketter. Der blir ikke hunden redd. Nei, det kan vi selvsagt ikke. De andre inviterte familiene kjenner ikke denne familien, og en av de skal overnatte her også. Dessuten vil det ikke hjelpe allergien å ta med noen til dette hjemmet. Og hvis hunden ikke blir redd der, hvorfor kan den ikke være «alene hjemme» der og de komme likevel? Ingen skal være alene på nyttårsaften! Men det er en hund! Den vet ikke hvilken dag det er? Nei, det vet de ikke, men den er en del av familien,  og skal være med familien. Ville jeg latt et av barna mine være alene hjemme på nyttårsaften? Nei, men mine barn er barn. Hunden er 10 år og en voksen hund. 
 

Nå har jeg i snart et døgn måtte forsvare at jeg ikke vil ha den hunden inn i mitt hus og hvilke hensyn jeg må ta til de andre familiene. Dette er selvsagt bare bagateller for dem. Hunden er jo så snill skal vite. De har hatt en mnd på å skaffe pass til hunden. De starter spørringen få dager før, og da kan de skylde seg selv. Jeg ba de bli hjemme og det var selvsagt jeg som er slem her. Jeg utestenger og splitter og lar en familie sitte uten mat på nyttårsaften. Butikkene er åpne i morgen, men de skal selvsagt ikke dit, for det var ikke planlagt at de skulle være hjemme på denne dagen. 
 

Jeg vet at det er de som er urimelige her, men jeg blir så irritert at jeg nesten er generelt sur. Det ødelegger dagen min. Det tikker inn meldinger jevnlig om hvor vanskelig og urimelig jeg er, og hvordan jeg har ødelagt for deres familie. 
 

Er jeg mer, mindre, eller like barnslig som dem om jeg i morgen handler inn til nyttårsmiddag og leverer det på døren deres? Det frister veldig. Enda mer frister det å avslutte 16 års vennskap.

Anonymkode: e178a...548

Altså, allergisk eller ikke, vil du ikke ha hund i huset ditt så er det selvfølgelig helt opp til deg!!! Jeg er ikke begeistret for dyr, hvertfall ikke hunder som slever, røyter flasser, æsj..  nei du er ikke urimelig på noen måte, de får sitte å sutre hjemme med hunden sin, det er de som går glipp av noe ikke du/dere 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ganger vært grei og latt venner ta med hund inn i huset mitt. Verste er når hunden huker seg ned og dra seg bortover gulvet med rumpehullet ned i parketten. 😕

Anonymkode: f5fe4...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har noen ganger vært grei og latt venner ta med hund inn i huset mitt. Verste er når hunden huker seg ned og dra seg bortover gulvet med rumpehullet ned i parketten. 😕

Anonymkode: f5fe4...1d9

😂😬

Anonymkode: 99440...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...