Gå til innhold

«Da får dere rett og slett bare droppe å komme»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjetter at problemet helst er at du ikke liker hunder og at det er derfor ikke hunden får komme. Hadde jeg vært venneparet ditt hadde jeg droppet å komme og droppet vennskapet i samme slengen. Å gjøre seg så vanskelig at man ikke klarer noen timer med hund på en dag i året hunder ikke kan være hjemme alene synes jeg er å være vanskelig. Det hjelper forøvrig ikke å skjerme barn for alt de er redd for, frykten blir ikke mindre av det. Så lenge ikke allergien er veldig stor hadde jeg latt hunden komme. 

Anonymkode: cce85...dfd

Selvsagt er hovedårsaken at jeg ikke liker hunder. Jeg inviterte de uten hund og var veldig klar på det. De sa at det ikke var noe problem. Det er det jo ikke ellers heller. Jeg vet ikke hvilken grad allergien er, men allergi skal man ta hensyn til før man tar hensyn til et dyr. Frykt kan ikke jeg tvinge noen til å møte. Jeg er ikke forelder til barnet, og det er ikke min sak.

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjetter at problemet helst er at du ikke liker hunder og at det er derfor ikke hunden får komme. Hadde jeg vært venneparet ditt hadde jeg droppet å komme og droppet vennskapet i samme slengen. Å gjøre seg så vanskelig at man ikke klarer noen timer med hund på en dag i året hunder ikke kan være hjemme alene synes jeg er å være vanskelig. Det hjelper forøvrig ikke å skjerme barn for alt de er redd for, frykten blir ikke mindre av det. Så lenge ikke allergien er veldig stor hadde jeg latt hunden komme. 

Anonymkode: cce85...dfd

Å eie en hund er et valg. Det er som å få barn, man må ta valg og kan ikke være med på alt lenger. Å ha allergi eller angst er ikke et valg. 

Anonymkode: 3311b...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som deg hi som mente at hunden min kunne settes igjen bestandig. Det er selvfølgelig ikke mulig så det var mange ganger jeg takket nei, og da ble hun sur fordi hun mente at hun og hennes familie måtte prioriteres foran hunden min. 

Men fy søren som hun fyrte seg opp da jeg inviterte til selskap og barnas hennes ikke var velkomne. Hun krevde at de måtte få komme fordi de var en naturlig del av henne, men å ha barn i mitt selskap var helt uaktuelt da jeg ikke liner ungene hennes. Hun trodde hun straffet meg når hun og mannen ikke kom, men jeg var bare glad til da jeg ikke ønsker vennskap med noen som har en så dårlig holdning mot hunder.

Anonymkode: 70c28...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hunder (er vel mer en fobi egentlig) og det er ingen hemmelighet. Vi har venner med bikkje og de kommer til oss, uten hund. Aldri vært et problem.

Å ha hunden i bur stående i gangen må da være god nok alternativ, men jeg har mistanke dette er folk som slipper den ut av buret etter en halv time likevel.

Du har gitt tidlig beskjed, kommet med løsninger for et problem de har lagd selv, er ingen god nok for dem, ja da kan de dessverre ikke komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er verken barnslig eller vanskelig. Jeg støtter deg 100% og ville gjort og sagt det samme. 
 

Jeg har også begynt å si nei til at noen venner kan ha med sin hund fordi hunden er uoppdragen, sikler, røyter og klatrer på

mine møbler (men eierne ser ikke dette). Jeg skylder på allergi. Allergien er reell, men samtidig ville jeg fint overlevd en kveld med en hund i huset. Mine venner respekterer heldigvis dette, men jeg hadde glatt kuttet vennskapet om de hadde reagert som dine venner. Dine venner er totalt urimelige!

Anonymkode: 9697b...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjetter at problemet helst er at du ikke liker hunder og at det er derfor ikke hunden får komme. Hadde jeg vært venneparet ditt hadde jeg droppet å komme og droppet vennskapet i samme slengen. Å gjøre seg så vanskelig at man ikke klarer noen timer med hund på en dag i året hunder ikke kan være hjemme alene synes jeg er å være vanskelig. Det hjelper forøvrig ikke å skjerme barn for alt de er redd for, frykten blir ikke mindre av det. Så lenge ikke allergien er veldig stor hadde jeg latt hunden komme. 

Anonymkode: cce85...dfd

Det er da ingen menneskerett å ha hund! Jeg har vokst opp med hunder, så har ingen problem med hund. Men folk som behandler dyra sine som barn, og som ikke greier å respektere at andre ikke liker dyret/er allergisk/er redd, det har jeg et problem med! Hvis ikke hunden kan være hjemme alene, og de tydeligvis ikke gidder å prøve å få noen til å passe på hunden, da får de holde seg hjemme. Ikle skylde på og bli sinte på vertskapet!

Anonymkode: 15221...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ei venninne som deg hi som mente at hunden min kunne settes igjen bestandig. Det er selvfølgelig ikke mulig så det var mange ganger jeg takket nei, og da ble hun sur fordi hun mente at hun og hennes familie måtte prioriteres foran hunden min. 

Men fy søren som hun fyrte seg opp da jeg inviterte til selskap og barnas hennes ikke var velkomne. Hun krevde at de måtte få komme fordi de var en naturlig del av henne, men å ha barn i mitt selskap var helt uaktuelt da jeg ikke liner ungene hennes. Hun trodde hun straffet meg når hun og mannen ikke kom, men jeg var bare glad til da jeg ikke ønsker vennskap med noen som har en så dårlig holdning mot hunder.

Anonymkode: 70c28...042

Men da kan man jo bare takke nei. Jeg ville ikke blitt sur om de svarte at de ikke kunne komme fordi hunden ikke kunne bli med. Det er helt ok for meg. Barn og hund er heller ikke det samme. Om jeg måtte takke nei fordi jeg ikke fikk barnevakt eller barna ikke kunne være alene hjemme, så er det også helt ok. Jeg blir ikke sur av den grunn. Vil man ha et selskap uten barn, så forsøker jeg å finne barnevakt, og får jeg ikke det, så må jeg bare takke nei. Så enkelt er det. Trenger ikke bli dramaqueen av den grunn.

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ei venninne som deg hi som mente at hunden min kunne settes igjen bestandig. Det er selvfølgelig ikke mulig så det var mange ganger jeg takket nei, og da ble hun sur fordi hun mente at hun og hennes familie måtte prioriteres foran hunden min. 

Men fy søren som hun fyrte seg opp da jeg inviterte til selskap og barnas hennes ikke var velkomne. Hun krevde at de måtte få komme fordi de var en naturlig del av henne, men å ha barn i mitt selskap var helt uaktuelt da jeg ikke liner ungene hennes. Hun trodde hun straffet meg når hun og mannen ikke kom, men jeg var bare glad til da jeg ikke ønsker vennskap med noen som har en så dårlig holdning mot hunder.

Anonymkode: 

Hadde du vært venninna mi, hadde det ikke vært noe tap at det vennskapet var over!

Anonymkode: 15221...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du vært venninna mi, hadde det ikke vært noe tap at det vennskapet var over!

Anonymkode: 15221...2a3

Fordi du mener at dine unger skal få være med over alt? I såfall er jeg ekstremt glad for at jeg ikke har noe med deg å gjøre. Foreldre som tror ungene sine er det beste i verden evner ikke å se at mange synes ungene er noen drittunger og hvert ett minutt med ungene er en lidelse.

Anonymkode: 70c28...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE du som er den vanskelige her, HI! 

De blir sittende uten mat på nyttårsaften fordi de har planer om å bare være hjemme i morgen?? Jaja, hvis det er SÅ vanskelig for de å komme seg på butikken, så får de bare sitte der uten mat! Snakk om å være vanskelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder skal inn i mitt hjem, da må det være en liten veskehund.... Vi er verken allergiske eller redde for hunder, men jeg har ikke lyst til det. Måtte i så fall vært en som kun lå stille, ikke maset rund og siklet etter mat og oppmerksomhet. Orker ikke store siklende og stressa hunder. 

Du sa tidlig ifra, deres problem.

Kusina mi har en bokser, og spør stadig om hun kan ha med den om hun blir bedt hit. Kan ligge i bilen sier jeg. Vet ikke om en mer slitsom hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du mener at dine unger skal få være med over alt? I såfall er jeg ekstremt glad for at jeg ikke har noe med deg å gjøre. Foreldre som tror ungene sine er det beste i verden evner ikke å se at mange synes ungene er noen drittunger og hvert ett minutt med ungene er en lidelse.

Anonymkode: 70c28...042

Er vel kanskje noe mer med måten du sa det på? «Barna dine får ikke være med fordi jeg ikke liker de»

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang blir det nesten krangel pga hund/ikke hund her inne. Funker hver gang. 

Gratulerer hi. 😊

Anonymkode: acebb...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjetter at problemet helst er at du ikke liker hunder og at det er derfor ikke hunden får komme. Hadde jeg vært venneparet ditt hadde jeg droppet å komme og droppet vennskapet i samme slengen. Å gjøre seg så vanskelig at man ikke klarer noen timer med hund på en dag i året hunder ikke kan være hjemme alene synes jeg er å være vanskelig. Det hjelper forøvrig ikke å skjerme barn for alt de er redd for, frykten blir ikke mindre av det. Så lenge ikke allergien er veldig stor hadde jeg latt hunden komme. 

Anonymkode: cce85...dfd

Er du dum, eller bare gjør du deg vrang?

Det er jo ikke HI som har allergi eller er redd for hunden. Les hovedinnlegget før du svarer. 

Jeg har hund, men hadde aldri tatt den med til et sted hvor den ikke var invitert. 

 

Anonymkode: 0608b...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det sjølvsagt å ta meir omsyn til eit allergisk barn enn nokon som må ha med seg hunden, til tross for å ha fått beskjed i god tid.  Du har prøvd å vere konstruktiv, og gjeve alternative løysingar, så når dette ikkje er godt nok får dei vere heime.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Så sant det ikke er snakk om ekstrem allergi, så er du vanskelig. 
Har ikke hun selv, til mitt forsvar.

Anonymkode: 9b01a...16c

Nei det er hun ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er vanskelig og ikke en spesielt god venn. 

Anonymkode: 754ff...282

Hvordan er det jeg som er vanskelig her? De kunne bare takket nei i stedet for å si «ikke noe problem» da jeg sa hunden ikke kunne bli med. Jeg har kommet med forslag som ikke er bra nok. De foreslo å flytte feiringen til dem, noe som selvsagt ikke er aktuelt.

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det jeg som er vanskelig her? De kunne bare takket nei i stedet for å si «ikke noe problem» da jeg sa hunden ikke kunne bli med. Jeg har kommet med forslag som ikke er bra nok. De foreslo å flytte feiringen til dem, noe som selvsagt ikke er aktuelt.

Anonymkode: e178a...548

Hvorfor er ikke det aktuelt??? Jeg synes du er ekstremt vanskelig det er snakk om en 10 år gammel hund den hunden er mest sannsynlig ganske rolig av seg bare med tanke på alder. Har du i det hele tatt spurt de to andre familiene om den hunden? Eller antar du at de ikke kommer om hunden kommer? Det er en voldsom overreaksjon om det så er tilfellet. En hund et virkelig ikke ille altså for en kveld. Kun om barnet er super duper hyper allergisk men da kan egentlig ikke de komme uansett da de mest sannsynlig har masse allergener på klærne sine allerede...

Anonymkode: 82932...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er vanskelig og ikke en spesielt god venn. 

Anonymkode: 754ff...282

Hvorfor er HI vanskelig? Hi har tom sagt at hunden kan være i bur i gangen. Men det er ikke godt nok. Hva er vanskelig med det? Skjønner godt at hi ikke vil at hunden skal være løs i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med hund trenger ikke være idiot. De bør bare gå ut fra at ingen noen gang vil ha bikkja deres på besøk, med mindre den er spesifikt invitert. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke det aktuelt??? Jeg synes du er ekstremt vanskelig det er snakk om en 10 år gammel hund den hunden er mest sannsynlig ganske rolig av seg bare med tanke på alder. Har du i det hele tatt spurt de to andre familiene om den hunden? Eller antar du at de ikke kommer om hunden kommer? Det er en voldsom overreaksjon om det så er tilfellet. En hund et virkelig ikke ille altså for en kveld. Kun om barnet er super duper hyper allergisk men da kan egentlig ikke de komme uansett da de mest sannsynlig har masse allergener på klærne sine allerede...

Anonymkode: 82932...873

Jeg har snakket med de andre ja. Jeg spurte om det var ok at jeg inviterte denne familien også fordi jeg hadde lyst til å ha de på besøk. Tok selvsagt bare kontakt med den familien som har allergiker og en som er redd Vedr hunden. På grunn av hunden kan vi ikke flytte selskapet til dem. Det er hunden som er problemet, ikke familien.

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke det aktuelt??? Jeg synes du er ekstremt vanskelig det er snakk om en 10 år gammel hund den hunden er mest sannsynlig ganske rolig av seg bare med tanke på alder. Har du i det hele tatt spurt de to andre familiene om den hunden? Eller antar du at de ikke kommer om hunden kommer? Det er en voldsom overreaksjon om det så er tilfellet. En hund et virkelig ikke ille altså for en kveld. Kun om barnet er super duper hyper allergisk men da kan egentlig ikke de komme uansett da de mest sannsynlig har masse allergener på klærne sine allerede...

Anonymkode: 82932...873

Man trenger ikke å være hyperallergisk for at kvelden skal bli ødelagt av allergi, altså. 

Jeg bestemmer selv hvem som får komme på besøk til meg, og hunder er ikke velkommen. Sånn er det bare. 

Jeg synes HI har vært ganske rund i kantene, og skjønner godt at hun nå setter ned foten. Familien har hatt god tid på seg til å ordne dette, så dette får de rett og slett ta på egen kappe.

Anonymkode: cf4b8...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er vanskelig og ikke en spesielt god venn. 

Anonymkode: 754ff...282

Hvor god venn hadde hun vært for familien med det allergiske barnet dersom de kom og måtte dra hjem igjen fordi det var en hund der? Ts er slett ikke urimelig, hundeeierne gjør seg vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Livet hadde vært lettere uten allergikere over alt 

Anonymkode: f5992...32b

Get used to it!

Innen ti år fra nå regner WHO med at halvparten av verdens befolkning har en eller flere allergier...

Anonymkode: 75712...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...