Gå til innhold

«Da får dere rett og slett bare droppe å komme»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med denne logikken er jo aldri hunder invitert, de nevnes da aldri i noen invitasjon...

Anonymkode: f5dbb...eaa

Så klart hunder aldri er invitert! Har hatt hund i 14 år, og har i svært få tilfeller dukket opp med hunden uanmeldt. Man spør så klart om det passer! Alltid! Og i de fleste sammenhenger er det best å la hunden være hjemme. Som i HIs tilfelle kan det være andre folk som er invitert som er allergiske, eller ukomfortable med hund. 

Hjemme hos oss er hunden «likestilt», og vi elsker den, men det er hos oss. Kunne aldri finne på å påtvinge andre mennesker en hund. 

Anonymkode: 9eaae...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis ungene dine var savnet, da hadde det vært fint med ettersøkshunder (eller udyr som du kaller de) son kunbe sporet de opp? Det verste jeg vet er hundehatere, de er dårlige mennesker i mine øyne. Fysj og æsj! 

Anonymkode: 6b263...08d

Ikke meg du svarer, men jeg mener brukshunder er helt topp. Og nå er det sånn at de som har ekte brukshunder vet at de er nettopp det, og hverken fjaser, diller eller påfører de menneskelige egenskaper/følelser. Selv har jeg i mange år vært forvert til både politihunder, jakthunder og søkshunder, og de er noe helt annet å være sammen med en "familiehunder" hvor eieren sidestiller de med barn. 

Mange fine hunder blir rett og slett ødelagt av dillete eiere. 

Anonymkode: bd299...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal forvente at man lar en redd hund være alene hjemme på nyttårsaften, men hundeeiere skal heller ikke forvente at man kan ta med hunden overalt. Jeg har selv hatt en veldig redd hund, og da må man være hjemme, sånn er det å være en ansvarlig dyreeier. En redd hund har det vel heller ikke så bra med å sitte i et bur i gangen his andre, så det skjønner jeg at de ikke vil. Men en redd hund har det nok heller ikke så bra med å være sammen med mange fremmede, antageligvis litt støy og styr. Så jeg synes ikke de tenker så mye på hunden egentlig heller, for en redd hund vil selvfølgelig ha det best hjemme, med sine mennesker som den er trygg på i et hus som ligger et sted hvor det sendes opp få raketter.

De survemeldingen du har fått fra de, er bare pinlig. jeg kjenner jeg blir flau på de sine vegne. Du har ødelagt for de sin familie faktisk, den er drøy altså.

Har hunden vært mye med på besøk hos dere i de 10 årene de har hatt den?

Anonymkode: 6222e...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valp som selvsagt aldri har opplevd nyttårsaften. Har valgt å bli hjemme i morgen pga hunden. Et vennepar av oss er litt fornærmet fordi jeg prioriterer valpen fremfor å komme til de. 

 

Anonymkode: 6b263...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.12.2019 den 12.55, Anonym bruker skrev:

Jeg foreslo at den kunne være i bur i gangen. De ville ikke gå med på det. 

Anonymkode: e178a...548

Da kan de bare være hjemme med hunden sin! Du er ikke urimelig. 

Anonymkode: af83f...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår HI veldig godt! Og jeg tenker at selv om ingen hadde vært allergiske er det fortsatt helt ok å si at man ikke vil ha hunder inn. Selv liker jeg ikke hunder noe særlig, og for litt siden var det ei på jobben som plutselig tok med seg den digre hunden sin inn på ett jobbmøte. For det første var det veldig forstyrrende, for den pep, reiste seg osv noe som «avbrøt» møtet og fikk oppmerksomhet hver gang. I tillegg ble jeg egentlig sittende å følge med på hunden og fikk ikke konsentrert meg slik jeg burde, da jeg er litt skeptisk/engstelig rundt hunder. 

Kan jo legge til at jeg ikke synes det hadde vært greit med barn på møtet heller. Og noen ganger passer det heller ikke med barn i middagsselskaper. Det som er interessant er at foreldre stort sett aksepterer at det er invitasjon uten barn og enten finner barnevakt eller melder avbud, mens de med hund lager ramaskrik om hunden ikke kan bli med overalt hele tiden!

Anonymkode: 25302...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 23.32, Anonym bruker skrev:

Hva blir det til med festen, HI?

Anonymkode: f3639...10c

Det var en veldig hyggelig kveld. Jeg fikk noen meldinger om hvor slemt det var her og der dagen før nyttårsaften. Jeg dro på butikken og kjøpte godteri og stjerneskudd og dro innom og leverte det. Samtidig sa jeg at jeg synes det var trist at de måtte bli hjemme, for det hadde vært veldig koselig om de hadde fått det til. 
de endte opp med å komme til middag, og En av dem dro hjem til hunden ved midnatt og kom så tilbake og hentet familien. Det var plutselig ikke et problem at hunden var hjemme alene. 
Men kjenner at dette er mennesker som får mindre av min tid i 2020

Anonymkode: e178a...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 15.07, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, JEG synes ikke hi gjorde det rette her. Det er hi som hater hunder nyttårsaften er en spesiell og ofte veldig tøff dag for noen hunder, det at de aldri tar med hunden ellers viser også at dette er ett engangstilfelle. Det er ikke slik at de drasser den med seg overalt men nå har de ikke noe valg. Det et veldig mye mer man kunne ha gjort feks avgrenset badet til at hunden kunne være der eller kun i en etasje osv. Det er ikke alle hunder som kan være alene i ett bur om en ikke har lyst å høre på uling og bjeffing hele kvelden da...

Anonymkode: 82932...873

Nettopp! Og derfor er det jo helt riktig at disse folkene heller holder seg hjemme, når situasjonen er slik HI har beskrevet her😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...