Gå til innhold

Barnet utelatt fra vennegruppe fordi jeg ikke er på facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp vite at det var arrangert vennegruppe (første klasse), men mitt barn fikk ikke vært med fordi vi ikke fikk beskjed. Det har blitt sagt på foreldremøte at ikke alle er på facebook og at man må sørge for at informasjonen nås ut til alle. Men vi har visst blitt glemt, kjenner jeg er lei meg på barnets vegne. Er det så uvanlig å ikke være på facebook? Føler det er et krav å være på facebook for å ikke være utenfor/gå glipp av info?

Anonymkode: b6ad9...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Facebook må man være på når man har barn i 2019 altså, nesten all info går der.

Både klassetrinn og fritidsaktiviteter, selv tweensklubben i menigheten. Man må rett og slett ha facebook for å få med seg all infoen rundt barna.

Flere foreldre i klassene til mine barn som har facebook bare pga ungene, uten personlig bilde (bare en figur e.l.) og ingen venner utenom, ikke aktive i det hele tatt bortsett fra at de får info der.

Anonymkode: 13302...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte svaret på det er ja.

Jeg er ikke spesielt glad i Facebook selv, men barnet vårt hadde gått glipp av mye med barn i klassen hvis vi ikke var med på Facebook.

det kan være alt fra vennegrupper til f.eks en mld på fredags ettermiddag om at det er en gjeng som skal ake dagen etter, og at det bare å slenge seg på.

Anonymkode: e9a2f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk uvanlig å ikke være på FB. 

Så jeg tenker du bør skaffe deg FB, for mye informasjon går nettopp via der.

Anonymkode: d7e2b...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør som jeg. Bruker kun Facebook til diverse grupper som jeg må være medlem i pga barna. Er ikke venner med noen. Det går ikke an å søke meg opp eller legge meg til som venn. Men går an å sende messenger til meg. 

Anonymkode: c29ed...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør som jeg. Bruker kun Facebook til diverse grupper som jeg må være medlem i pga barna. Er ikke venner med noen. Det går ikke an å søke meg opp eller legge meg til som venn. Men går an å sende messenger til meg. 

Anonymkode: c29ed...f13

Ok jeg visste ikke at det gikk an å ikke være søkbar.

Jeg er en grunn til at jeg ikke er på facebook. Har tidligere vært utsatt for gjentatt hacking av kontoen av en person som utga seg for å være meg og skrev usanne ting om meg til vennene mine.

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn og en straks ferdig med ungdomsskolen. Har ikke fb, synes det er en uting og presses til å bruke en udatert app bare for å få info. Skolen bruker Mail som er mere seriøst og synes det bør være ett must at alt i skolesammenheng informeres PR Mail. 
   Jeg varsler at jeg har ikke fb kort og greit. Ingen av de yngre bruker det lengre. 

Anonymkode: e85f0...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig å ikke ha det ja. Jeg skrev på gruppen til barnets klasse for noen dager siden at folk mått huske å levere innbydelser osv. fysisk også, ikke bare skrive det på gruppa. Det siste halvåret har ei i klassen vært i en bursdag og det var til mitt barn, nettopp fordi jeg leverte ut innbydelse fysisk i tillegg til å skrive det på Facebook 

Anonymkode: 90aed...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få deg en konto. Har flere på skolen som har brukt navnet på hunden sin eller noe bare for å være der og i grupper der info om barna går ut. Så lenge facebook blir brukt, kan du være helt sikker på å bli glemt innimellom. Det er jo et valg du må ta, men du tar det også på vegne av barna dine og ikke bare for deg selv. Det er ikke bare andres ansvar, men også ditt.

Anonymkode: bdedf...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke er på sosiale medier skjønner ikke hvor mye de ødelegger for sine barns sosiale relasjoner i virkeligheten.

For sorry, jeg føler meg ikke forpliktet til å sende sms til Kevins mor som boikotter Facebook, eller telegram til Brors far som ikke tror på telefoni.

Følg med tiden, eller la barna deres falle utenfor pga dere.

Anonymkode: 8b20e...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folk som ikke er på sosiale medier skjønner ikke hvor mye de ødelegger for sine barns sosiale relasjoner i virkeligheten.

For sorry, jeg føler meg ikke forpliktet til å sende sms til Kevins mor som boikotter Facebook, eller telegram til Brors far som ikke tror på telefoni.

Følg med tiden, eller la barna deres falle utenfor pga dere.

Anonymkode: 8b20e...914

Og det er ikke alltid gjort med vilje, det er faktisk ikke så lett å huske unntakene. Vi bruker Facebook i barnehagen, i skolen, på turninga, på fotballen, i borettslaget osv. Jeg kan ikke forvente at alle disse privatpersonene husker å sende sms til meg som velger å ikke være på Facebook. Barnehagen bruker MyKid, men det er jo foresatte som sender ut innbydelser til bursdag, ikke barnehagen. Så vi kan godt forvente at skolen bruker en mer "profesjonell" arena, men vi kan ikke forvente det av vanlige mammaer og pappaer.

Anonymkode: 87271...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fikk nettopp vite at det var arrangert vennegruppe (første klasse), men mitt barn fikk ikke vært med fordi vi ikke fikk beskjed. Det har blitt sagt på foreldremøte at ikke alle er på facebook og at man må sørge for at informasjonen nås ut til alle. Men vi har visst blitt glemt, kjenner jeg er lei meg på barnets vegne. Er det så uvanlig å ikke være på facebook? Føler det er et krav å være på facebook for å ikke være utenfor/gå glipp av info?

Anonymkode: b6ad9...c8a

Seriøst? Kom deg på Facebook! Det er IKKE farlig. 

Anonymkode: 1b445...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke ha hele ditt navn der, profilbilde eller noe annet. Kun være medlem av grupper som har med barnet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Kom deg på Facebook! Det er IKKE farlig. 

Anonymkode: 1b445...38d

Som sagt har kontoen min blitt hacket og identiteten min misbrukt gjentatte ganger. Jeg prøvde å sende mail til facebook og skrev at det ikke var meg osv. men de gjorde ikke noe. Det er noen år siden nå, men jeg fikk skrekken for facebook etter det og turte ikke å ha det mer. Synes det er trist at det er sånn press. 

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du også benytter sjekkhefte fremfor bankkort er det bare å komme seg på facebook (som er utdatert og noe ungdom ikke bruker lenger, men så lenge det er der voksne kommuniserer så er du der, eller så velger du selv å ikke motta info). 

Anonymkode: 05923...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Du trenger jo ikke ha hele ditt navn der, profilbilde eller noe annet. Kun være medlem av grupper som har med barnet å gjøre. 

Ja jeg ser meg nesten nødt til å ha facebook så ikke hun blir utelatt igjen. Får prøve å anonymisere navnet mitt litt, men hvordan vet de andre at jeg er mamman til "Oda"? hvis jeg bruker katten min sitt navn?

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel så gammeldags at jeg mener at når man inviterer til noe så sørger man for at alle får invitasjonen. Hvis jeg hadde glemt et barn hadde jeg vært flau. Synes det er mamman som hadde vennegruppe  som bør være ansvarlig/flau her. De er 5 barn på vennegruppe. Særlig når det ble sagt på foreldremøtet at info må nås ut til alle ( de som ikke har fb). Men jeg ser meg nesten nødt til å ha facebook nå når barnet blir utelatt fra ting. Det skulle ikke vært sånn, men..

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt har kontoen min blitt hacket og identiteten min misbrukt gjentatte ganger. Jeg prøvde å sende mail til facebook og skrev at det ikke var meg osv. men de gjorde ikke noe. Det er noen år siden nå, men jeg fikk skrekken for facebook etter det og turte ikke å ha det mer. Synes det er trist at det er sånn press. 

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Da må du lage deg et veldig sterkt passord, og for guds skyld, skru på totrinnsverifisering! Da må man ha tilgang til mobilen din i tillegg til passordet, så med mindre det er mannen din som hacker deg, så er kontoen din trygg.

Anonymkode: 87271...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg ser meg nesten nødt til å ha facebook så ikke hun blir utelatt igjen. Får prøve å anonymisere navnet mitt litt, men hvordan vet de andre at jeg er mamman til "Oda"? hvis jeg bruker katten min sitt navn?

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Hvis du heter Heidi, kan du for eksempel la Hei være fornavnet og Di være etternavnet. Og så må du be om lenke til Facebook-gruppen, og be om å bli medlem.

Anonymkode: 87271...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vel så gammeldags at jeg mener at når man inviterer til noe så sørger man for at alle får invitasjonen. Hvis jeg hadde glemt et barn hadde jeg vært flau. Synes det er mamman som hadde vennegruppe  som bør være ansvarlig/flau her. De er 5 barn på vennegruppe. Særlig når det ble sagt på foreldremøtet at info må nås ut til alle ( de som ikke har fb). Men jeg ser meg nesten nødt til å ha facebook nå når barnet blir utelatt fra ting. Det skulle ikke vært sånn, men..

HI

Anonymkode: b6ad9...c8a

Og legg av deg martyrnykkene, det er helt unødvendig. Det er du som har gjort det slik at barnet ditt blir utelatt fra ting. Jeg sier ikke at det er riktig, men denne mammaen har nok ikke utelatt deg med vilje. Du gjør hverdagen til alle rundt deg ørlite mer krevende ved at de alltid må huske på deg, at du er et unntak, at de må gjøre ekstra steg bare for å tekkes deg og dine nykker.

Anonymkode: 87271...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ja dessverre er du nesten nødt  til å ha Facebook i dagens  skole/ trening og fritidsaktiviteter noe jeg egentlig mener er en uting. 
Det blir for mye og for mange plattformer og forholde seg til.  

 

Anonymkode: f205f...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...