Gå til innhold

Jeg har vært utro på fylla. Hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møtet gikk greit. Han sier at han ikke husker noenting. Men at det kom litt tilbake til han når kjæresten min fortalte det jeg hadde sagt og da fikk han til svar «det høres jo ut som et overgrep, dere burde jo anmeldt meg» ble ganske satt ut og forventet virkelig ikke at kompisen skulle si det. Men deg var som sagt tidligere ingen overgrep. Vi var begge med på det til jeg ikke ville mer og da stoppet han også. Kompisen tilbudte seg å ta en prat med meg også om jeg følte for det.

Anonymkode: 6fe68...ac9

Vet du, jeg synes dere alle har taklet dette veldig bra!

Det er jo i din og kompisens fordel at mannen din vet fra før hvor lite du egentlig har likt kompisen hans tidligere, så det er jo ikke noe fare for at dere skulle få lyst til å gjenta dette. Jeg synes kompisen fortjener et pluss også for måten han taklet samtalen med mannen din, han er nok ikke så ille når det kommer til stykket likevel.

Jeg tror du og kjæresten finner ut av ting også. Og kanskje greier mannen og kompisen også å redde vennskapet.

Lykke til videre :)

Anonymkode: 15fc5...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg synes dere alle har taklet dette veldig bra!

Det er jo i din og kompisens fordel at mannen din vet fra før hvor lite du egentlig har likt kompisen hans tidligere, så det er jo ikke noe fare for at dere skulle få lyst til å gjenta dette. Jeg synes kompisen fortjener et pluss også for måten han taklet samtalen med mannen din, han er nok ikke så ille når det kommer til stykket likevel.

Jeg tror du og kjæresten finner ut av ting også. Og kanskje greier mannen og kompisen også å redde vennskapet.

Lykke til videre :)

Anonymkode: 15fc5...c9c

Ja jeg tror jammen du har helt rett i det du sier. Har fått et nytt syn på kompisen nå egentlig. Ikke mange som hadde turt å gjort det som han gjorde nå. Syns egentlig det var utrolig stort og modig gjort av både kjæresten min og kompisen. Ting er på ingen måte ordnet opp i og ok igjen. Enda ihvertfall. men det kan det bli med tiden. Vi får se.

Tusen takk igjen 😊 

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 21.34, Anonym bruker skrev:

Jeg ble satt ut når jeg hørte at han bare hadde dratt og satt meg ned i frustrasjon bare. Herlighet

Anonymkode: 6fe68...ac9

Skjønner 😊

Anonymkode: be2cf...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange sier at det kommer til å «spise deg opp innvendig» og «hjemsøke» deg. 

Nei, det gjør det ikke nødvendigvis. Jeg hadde en glipp, og har aldri sagt ett ord. Er ikke noe jeg tenker over i hverdagen. Å bevare forholdet Og familien er viktigst. Alle kan ha én glipp. 

Anonymkode: 9484d...730

Bare en liten glipp? Ikke så alvorlig altså? Da gjør det jo mannen ingenting. Så da kan du fortelle han om det glippet så kan dere le sammen av det. Husk på, i et forhold er dere "vi", ikke et jeg og et du (eller bare et jeg).

Anonymkode: 93c34...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 17.08, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp derfor at ditt samtykke ikke gjelder, selv om du hadde sagt ja 1000 ganger. Du var svært sårbar i situasjonen, noe det er straffbart å ikke forstå.

Men det virker ikke som han hadde til hensikt å utføre noe overgrep. Derfor er dette kun "uaktsom voldtekt". Hadde ham fortsatt da du sa nei hadde dette vært "grov voldtekt".

Anonymkode: 56857...480

Kan du klappe igjen? Hun sier SELV at dette ikke var et overgrep og at hun var med på det til hun stoppa og han AKSEPTERTE det! 
 

Jeg har hatt MYE sex i fylla med menn jeg egentlig ikke var tiltrukket av, men skulle jeg anmeldt hver jævla en av de så hadde INGEN tatt meg seriøst lenger og da ikke jeg kunnet være ute blant folk når jeg er full. Noen mennesker blir bare kåte i fylla, sånn er det. 
 

Det er straffbart å ha sex med noen som ikke er istand til å motsette seg handlingen og som er full, MEN det handler like mye om hva personen SELV føler om hendelsen og TS føler ikke at det var et overgrep, men noe hun ville i et svakt øyeblikk, men så angra seg og da var det stopp. Så syns faktisk ikke du skal sitte her å prakke på henne at hun er blitt voldtatt. Det er meget alvorlig.

Du virker litt sosiopat og en som man egentlig burde holde seg unna. Du er en som kan finne på å ha frivillig sex med en mann og etterpå anmelde de for voldtekt bare på grunnlag av at du var full og mannen burde ha visst at kåtheta di på han ikke gjaldt da. Skrekk og gru. Lær deg bedre folkeskikk og verdier før du reproduserer deg takk.

Anonymkode: c422a...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 8.27, Anonym bruker skrev:

Mange sier at det kommer til å «spise deg opp innvendig» og «hjemsøke» deg. 

Nei, det gjør det ikke nødvendigvis. Jeg hadde en glipp, og har aldri sagt ett ord. Er ikke noe jeg tenker over i hverdagen. Å bevare forholdet Og familien er viktigst. Alle kan ha én glipp. 

Anonymkode: 9484d...730

Manen min har faktisk sagt det. Hvis jeg er utro så får jeg holde skammen for meg selv og slite med den.. og ikke lesse den over på han for å føle at samvittigheten lettes. Han hadde foretrukket å ikke vite.. 

Anonymkode: 3382a...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Møtet gikk greit. Han sier at han ikke husker noenting. Men at det kom litt tilbake til han når kjæresten min fortalte det jeg hadde sagt og da fikk han til svar «det høres jo ut som et overgrep, dere burde jo anmeldt meg» ble ganske satt ut og forventet virkelig ikke at kompisen skulle si det. Men deg var som sagt tidligere ingen overgrep. Vi var begge med på det til jeg ikke ville mer og da stoppet han også. Kompisen tilbudte seg å ta en prat med meg også om jeg følte for det.

Anonymkode: 6fe68...ac9

Han sier dere burde anmeldt han, det sier litt om samvittigheten og måten hans å tenke. Ikke nødvendigvis negativt altså, men i denne situasjonen var det han som var så full at han såvidt husker dere hadde sex og dermed sikkert ikke hadde klart å tydelig si nei eller motsette seg handlingen om det var du som la an på han - ergo han som opplevde overgrep.

Men dere er jo enig i at det var frivillig fra begges side og du skrev jo at han la an på deg først, og du stoppa det og han aksepterte det. Så finnes ingen ‘’skyldige’’ i noe overgrep her.

Anonymkode: c422a...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Manen min har faktisk sagt det. Hvis jeg er utro så får jeg holde skammen for meg selv og slite med den.. og ikke lesse den over på han for å føle at samvittigheten lettes. Han hadde foretrukket å ikke vite.. 

Anonymkode: 3382a...2a8

Det sier litt om hvor "ekte" kjærligheten deres er. 

Anonymkode: 2a2de...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sier dere burde anmeldt han,

Men dere er jo enig i at det var frivillig fra begges side og du skrev jo at han la an på deg først

Anonymkode: c422a...108

De aller fleste anmeldte voldtekter er uten innslag av vold eller trusler. Det er kun snakk om for mye alkohol, typisk er begge "for fulle" og husker minimalt av hva som har skjedd.

Her har HI vært i en sårbar situasjon som han har utnyttet. Samtykket og frivilligheten hennes er ugyldig på grunn av alkoholen. Hun ble ledet til å utføre en seksuell handling i en sårbar situasjon, som hun ved full bevissthet ikke ville gjort.

Han sier jo selv at han burde vært anmeldt, men det blir jo litt rart å anmelde seg selv.

Anonymkode: 56857...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste anmeldte voldtekter er uten innslag av vold eller trusler. Det er kun snakk om for mye alkohol, typisk er begge "for fulle" og husker minimalt av hva som har skjedd.

Her har HI vært i en sårbar situasjon som han har utnyttet. Samtykket og frivilligheten hennes er ugyldig på grunn av alkoholen. Hun ble ledet til å utføre en seksuell handling i en sårbar situasjon, som hun ved full bevissthet ikke ville gjort.

Han sier jo selv at han burde vært anmeldt, men det blir jo litt rart å anmelde seg selv.

Anonymkode: 56857...480

Herregud, nå må du gi deg. Så all seksuell kontakt mellom 2 mennesker etter inntak av alkohol er overgrep? Jeg har tydeligvis blitt voldtatt en del ganger... Nei, vent. Det har skjedd én gang, men DA var det faktisk voldtekt. Og nei, det ble ikke utøvd vold da heller.. Stakkars menn i dag, de kan jo ikke prøve seg en gang uten å bli beskyldt for overgrep. 

Anonymkode: 9d669...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har HI vært i en sårbar situasjon som han har utnyttet. Samtykket og frivilligheten hennes er ugyldig på grunn av alkoholen. Hun ble ledet til å utføre en seksuell handling i en sårbar situasjon, som hun ved full bevissthet ikke ville gjort.

Da er jo samtykket og frivilligheten hans også ugyldig pga alkoholen. Han ble også ledet til å utføre en seksuell handling i en sårbar situasjon som han ved full bevissthet ikke ville gjort. Så da har jeg like gjerne gjort et overgrep mot han like mye som han skulle gjort det mot meg. Som sagt, vi begge samtykket, jeg ville det der og da og tok et valg om å bli med på det slik som han gjorde også. Fulle og bare jævlig dumme begge to, uten å tenke konsekvenser, ingenting annet. Så sa jeg stopp og vi begge stoppet. Ferdig diskusjon mener jeg. 

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei HI, har fulgt med på tråden din og syns du fremkommer som et solid og flott menneske. Har stor forståelse for manges valg og argument med  at en glipp holder man kjeft om og ikke ødelegger et forhold med. Jeg kan fortelle kort om min erfaring, fra din manns ståsted. Min mann har vært utro, og det over tid. Ha. Kom ikke og så det selv. Jeg fant messenger-loggen hans. Dette er så nedrig og kleint, men lell, det har dessverre funnet sted. En ting er sex, det er på mange vis forståelig, eller, jævlig, men åpenbart viser verdenshistorien at det skjer. Tilgivelse er fullt mulig og reparasjon like så i et solid forhold, med ydmykhet og respekt for mannen din og forholdet som du har, tross ditt store feiltrinn. Det som har tatt år her, å bearbeide for meg, er nettopp det at han holdt på løgnen og ikke kom til meg og sa hva han hadde gjort og ba om tilgivelse. Jeg hadde opplevd det som respektfullt overfor forholdet og meg som menneske og jeg ville hatt lettere for å legge det bak meg. Løgnen og det at han tydeligvis ikke hadde planer om å si noe, altså her pågikk det delvis enda. Selv om der spiste han opp, selv om de ødela for oss, selv om han visste hvor ødeleggende det var. Det at han var emosjonelt nærere en annen ved at de hadde en hemmelighet på min bekostning og hadde planer om å bevare den. Den forbanna disrespekten. Hadde han latt den emosjonelle nærheten forbli mellom oss etter feiltrinnene, ville han vist at jeg var det viktigste mennesket å være nær. Min erfaring er at måten du har løst det på er aller best og absolutt lurest for deg og ham og en fremtid med barn osv. Dette klarer dere. Vi hwr klart det, men det har tatt lang tid. Forakten jwg fikk for ham i forhold til måten han håndterte det, ikke hva han hadde gjort, har gjort reparasjonsarbeidet vårt vanskeligere enn nødvendig. Jeg tror også dere kan ende opp med et enda mere solid forhold. Han vet han kan stole på seg, for er det noe, skjer det noe, sier du fra. Det er det viktigste av alt etter å ha blitt sviktet og krenket slik han har. 

 

Lykke til. Husk å la ham få stille spørsmål og be om forklaringer og ha lov å avvise deg i så lang tid han trenger. På et tidspunkt er det også hans ansvar å velge å stole på deg. Det velger han ved å tilgi deg. 

Anonymkode: b17a8...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste anmeldte voldtekter er uten innslag av vold eller trusler. Det er kun snakk om for mye alkohol, typisk er begge "for fulle" og husker minimalt av hva som har skjedd.

Her har HI vært i en sårbar situasjon som han har utnyttet. Samtykket og frivilligheten hennes er ugyldig på grunn av alkoholen. Hun ble ledet til å utføre en seksuell handling i en sårbar situasjon, som hun ved full bevissthet ikke ville gjort.

Han sier jo selv at han burde vært anmeldt, men det blir jo litt rart å anmelde seg selv.

Anonymkode: 56857...480

Seriøs, nå må du gi deg. Det er da like mye hun som har ledet og utnyttet han, han er i en like sårbar situasjon

Anonymkode: 308df...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da like mye hun som har ledet og utnyttet han, han er i en like sårbar situasjon

Anonymkode: 308df...f46

Er det liksom ok at han unnskylder seg med å være for full til å forstå?

Nei, han er lovpålagt å ikke utnytte jenter i denne situasjonen.

Ikke begynn å surr med at hun har ledet han til dette. At jenter ikke skal kunne drikke så mye de vil uten å bli utnyttet, er like dumt som å si st jenter ikke skal kle seg hva de vil uten å få uønsket oppmerksomhet.

Anonymkode: 56857...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det liksom ok at han unnskylder seg med å være for full til å forstå?

Nei, han er lovpålagt å ikke utnytte jenter i denne situasjonen.

Ikke begynn å surr med at hun har ledet han til dette. At jenter ikke skal kunne drikke så mye de vil uten å bli utnyttet, er like dumt som å si st jenter ikke skal kle seg hva de vil uten å få uønsket oppmerksomhet.

Anonymkode: 56857...480

Men hun ble ikke utnyttet, det sier hun jo selv

Anonymkode: 308df...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun ble ikke utnyttet, det sier hun jo selv

Anonymkode: 308df...f46

Det er akkurat det som blir så feil. Altså at hun tar på seg hans skyld.

Han skulle vært 100 % sikker på at hun var ved sine fulle 5, og at dette er noe hun også ville gjort edru, før han i det hele tatt la en finger på henne.

Han sier jo selv at han skulle vært anmeldt.

Anonymkode: 56857...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det som blir så feil. Altså at hun tar på seg hans skyld.

Han skulle vært 100 % sikker på at hun var ved sine fulle 5, og at dette er noe hun også ville gjort edru, før han i det hele tatt la en finger på henne.

Han sier jo selv at han skulle vært anmeldt.

Anonymkode: 56857...480

Nå må du slutte

Anonymkode: 308df...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det som blir så feil. Altså at hun tar på seg hans skyld.

Han skulle vært 100 % sikker på at hun var ved sine fulle 5, og at dette er noe hun også ville gjort edru, før han i det hele tatt la en finger på henne.

Han sier jo selv at han skulle vært anmeldt.

Anonymkode: 56857...480

Herregud, du er ikke riktig klok!! 

Anonymkode: a0ac9...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Espen10 skrev:

Ærlighet varer ikke lengst! Ikke si noe. Håper du har lært

Om du leser lenger opp så har jeg fortalt alt og det riktige var å si noe, det sa kjæresten min også. Han sa at dette forholde kommer til å bli reddet nettopp fordi jeg var ærlig og ikke skjulte det. Han har tatt en lang prat med både meg og kompisen sin. Så nå er vi alle tre på god vei til å ordne opp. Jeg er sikker på at vi kommer sterkere ut av dette enn noen gang, så lenge vi fortsetter å kommunisere og at begge går inn for å ordne det.

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøs, nå må du gi deg. Det er da like mye hun som har ledet og utnyttet han, han er i en like sårbar situasjon

Anonymkode: 308df...f46

 

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det som blir så feil. Altså at hun tar på seg hans skyld.

Han skulle vært 100 % sikker på at hun var ved sine fulle 5, og at dette er noe hun også ville gjort edru, før han i det hele tatt la en finger på henne.

Han sier jo selv at han skulle vært anmeldt.

Anonymkode: 56857...480

Som jeg skrev oppe: da har jeg like gjerne gjort et overgrep mot han like mye som han skulle gjort det mot meg. Som sagt, vi begge samtykket, jeg ville det der og da og tok et valg om å bli med på det slik som han gjorde også. Fulle og bare jævlig dumme begge to, uten å tenke konsekvenser, ingenting annet. Så sa jeg stopp og vi begge stoppet. Ferdig diskusjon mener jeg. dette har jeg fortalt til kompisen også slik at han slipper å gå å tro at han burde vært anmeldt. 

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei HI, har fulgt med på tråden din og syns du fremkommer som et solid og flott menneske. Har stor forståelse for manges valg og argument med  at en glipp holder man kjeft om og ikke ødelegger et forhold med. Jeg kan fortelle kort om min erfaring, fra din manns ståsted. Min mann har vært utro, og det over tid. Ha. Kom ikke og så det selv. Jeg fant messenger-loggen hans. Dette er så nedrig og kleint, men lell, det har dessverre funnet sted. En ting er sex, det er på mange vis forståelig, eller, jævlig, men åpenbart viser verdenshistorien at det skjer. Tilgivelse er fullt mulig og reparasjon like så i et solid forhold, med ydmykhet og respekt for mannen din og forholdet som du har, tross ditt store feiltrinn. Det som har tatt år her, å bearbeide for meg, er nettopp det at han holdt på løgnen og ikke kom til meg og sa hva han hadde gjort og ba om tilgivelse. Jeg hadde opplevd det som respektfullt overfor forholdet og meg som menneske og jeg ville hatt lettere for å legge det bak meg. Løgnen og det at han tydeligvis ikke hadde planer om å si noe, altså her pågikk det delvis enda. Selv om der spiste han opp, selv om de ødela for oss, selv om han visste hvor ødeleggende det var. Det at han var emosjonelt nærere en annen ved at de hadde en hemmelighet på min bekostning og hadde planer om å bevare den. Den forbanna disrespekten. Hadde han latt den emosjonelle nærheten forbli mellom oss etter feiltrinnene, ville han vist at jeg var det viktigste mennesket å være nær. Min erfaring er at måten du har løst det på er aller best og absolutt lurest for deg og ham og en fremtid med barn osv. Dette klarer dere. Vi hwr klart det, men det har tatt lang tid. Forakten jwg fikk for ham i forhold til måten han håndterte det, ikke hva han hadde gjort, har gjort reparasjonsarbeidet vårt vanskeligere enn nødvendig. Jeg tror også dere kan ende opp med et enda mere solid forhold. Han vet han kan stole på seg, for er det noe, skjer det noe, sier du fra. Det er det viktigste av alt etter å ha blitt sviktet og krenket slik han har. 

 

Lykke til. Husk å la ham få stille spørsmål og be om forklaringer og ha lov å avvise deg i så lang tid han trenger. På et tidspunkt er det også hans ansvar å velge å stole på deg. Det velger han ved å tilgi deg. 

Anonymkode: b17a8...e9a

Off så utrolig trist å høre.. det må være skikkelig vanskelig å finne slike meldinger og ikke minst at det har pågått i lengre tid og gjerne med samme person. Da blir det litt mer følelser i det også. Forstår godt at det har tatt lang tid, men dere er sterke som har klart det. Det går om begge bare virkelig vil selvom det kan ta lang lang tid. Du er veldig sterk som klarer å tilgi og prøve videre. 

Håper dere har det fint sammen nå❤️

Helt sant. Jeg gir kjæresten min all tid han trenger og har sagt at han må snakke om det når/hvis han vil og spørre om hva som helst. 

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste anmeldte voldtekter er uten innslag av vold eller trusler. Det er kun snakk om for mye alkohol, typisk er begge "for fulle" og husker minimalt av hva som har skjedd.

Her har HI vært i en sårbar situasjon som han har utnyttet. Samtykket og frivilligheten hennes er ugyldig på grunn av alkoholen. Hun ble ledet til å utføre en seksuell handling i en sårbar situasjon, som hun ved full bevissthet ikke ville gjort.

Han sier jo selv at han burde vært anmeldt, men det blir jo litt rart å anmelde seg selv.

Anonymkode: 56857...480

Jeg skjønner at du har et sterkt behov for å diskutere hva som er voldtekt og ikke. Det er også en viktig diskusjon.

Men en voldtektsdiskusjon har absolutt ingenting i denne tråden å gjøre. Hi har fortalt mannen sin, som sant er, at hun aldri har tenkt på sex med kompisen, hun har aldri hatt lyst på sex med ham, men i fylla ble hun med på å ha sex med ham likevel. Idet øyeblikket hun ble klar over hva hun holdt på med ba hun ham om å stoppe, noe han gjorde umiddelbart. At han kom med den kommentaren han kom med til HIs mann er forståelig, fordi han innså at hun hadde hatt sex med en hun i edru tilstand ikke ville hatt det med, så han følte nok der og da at han hadde gjort henne urett. Men de var begge to like fulle da de hadde sex, ikke bare hun, og hun var med på det, iflg. henne selv. HUN føler ikke at dette var en voldtekt, fordi hun ble med på det til å begynne med, og fordi han sluttet i det samme øyeblikk hun ga uttrykk for at dette var noe hun ikke ønsket. Da er det ikke voldtekt!

Du, 480, gjør ingen noen tjeneste ved å påstå voldtekt der det ikke var det. Men vil du diskutere temaet voldtekt videre, opprett din egen tråd og ta diskusjonen der, for i denne tråden er det ikke noe tema.

Anonymkode: 15fc5...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei HI, har fulgt med på tråden din og syns du fremkommer som et solid og flott menneske. Har stor forståelse for manges valg og argument med  at en glipp holder man kjeft om og ikke ødelegger et forhold med. Jeg kan fortelle kort om min erfaring, fra din manns ståsted. Min mann har vært utro, og det over tid. Ha. Kom ikke og så det selv. Jeg fant messenger-loggen hans. Dette er så nedrig og kleint, men lell, det har dessverre funnet sted. En ting er sex, det er på mange vis forståelig, eller, jævlig, men åpenbart viser verdenshistorien at det skjer. Tilgivelse er fullt mulig og reparasjon like så i et solid forhold, med ydmykhet og respekt for mannen din og forholdet som du har, tross ditt store feiltrinn. Det som har tatt år her, å bearbeide for meg, er nettopp det at han holdt på løgnen og ikke kom til meg og sa hva han hadde gjort og ba om tilgivelse. Jeg hadde opplevd det som respektfullt overfor forholdet og meg som menneske og jeg ville hatt lettere for å legge det bak meg. Løgnen og det at han tydeligvis ikke hadde planer om å si noe, altså her pågikk det delvis enda. Selv om der spiste han opp, selv om de ødela for oss, selv om han visste hvor ødeleggende det var. Det at han var emosjonelt nærere en annen ved at de hadde en hemmelighet på min bekostning og hadde planer om å bevare den. Den forbanna disrespekten. Hadde han latt den emosjonelle nærheten forbli mellom oss etter feiltrinnene, ville han vist at jeg var det viktigste mennesket å være nær. Min erfaring er at måten du har løst det på er aller best og absolutt lurest for deg og ham og en fremtid med barn osv. Dette klarer dere. Vi hwr klart det, men det har tatt lang tid. Forakten jwg fikk for ham i forhold til måten han håndterte det, ikke hva han hadde gjort, har gjort reparasjonsarbeidet vårt vanskeligere enn nødvendig. Jeg tror også dere kan ende opp med et enda mere solid forhold. Han vet han kan stole på seg, for er det noe, skjer det noe, sier du fra. Det er det viktigste av alt etter å ha blitt sviktet og krenket slik han har. 

 

Lykke til. Husk å la ham få stille spørsmål og be om forklaringer og ha lov å avvise deg i så lang tid han trenger. På et tidspunkt er det også hans ansvar å velge å stole på deg. Det velger han ved å tilgi deg. 

Anonymkode: b17a8...e9a

Så fint svar. Det du skriver her er også årsaken til at jeg mente HI burde fortelle, for det viser mer respekt for partneren og dennes følelser enn å prøve å snike seg unna og skjule det man har gjort.

Flott at du og mannen har greid å jobbe dere gjennom dette likevel! Jeg kjenner to par som har greid det samme etter samme som du har opplevd. De måtte jobbe mye i etterkant, måtte velge hverandre på nytt, gikk i parterapi også. Og begge de to parene har kommet styrket ut av det og er lykkelige sammen selv nå, ganske mange år etterpå.

Anonymkode: 15fc5...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...