Gå til innhold

Jeg har vært utro på fylla. Hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at det ikke var hun som voldtok ham, han var tross alt full og sårbar han også. 

Anonymkode: 2a2de...21a

Han hadde lyst til å fortsette.. men godtok det når jeg sa nei og vi avsluttet. Men ja voldtekt kan gå begge veier, han var like full og sårbar han også som meg. Vi samtykket begge to der og da og jeg avsluttet så fort jeg innså hva jeg faktisk egentlig holdt på med og ikke kunne forstå at jeg hadde blitt med på dette. 

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke du skal snakke med denne kompisen, for det blir egentlig enda et svik om mannen din finner det ut.

Denne kompisen er en mann du ikke liker, det er en mann som du ikke stoler på, en du mener ikke er bra for mannen din. Er du sikker på at det er særlig smart å legge hele din fremtid i hendene på en mann du ikke liker og ikke vet om du kan stole på?

Går du til denne kompisen med tanke på å snakke om å skjule det dere gjorde så blir sviket enda større, for da er det ikke lenger bare en fylleepisode, da er det også bevisst skjuling og løgner og samarbeid med kompisen i ettertid.

Det som skjedde da du var så full, det kan godt være mannen din kan tilgi og gå videre med. Men at du skjuler det og rotter deg sammen med kompisen for å skjule det og holde mannen din for narr, det blir egentlig et større svig enn selve utroskapen - som du tross alt hadde nærvær nok til å avslutte så snart du kom litt til deg selv.

Den eneste du kan stole på er deg selv. Du kan ikke stole på kompisen, selv ikke om han her og nå skulle si og mene at han vil holde kjeft til evig tid om dette. Det er en høyst reell sjanse for at han ikke greier å holde kjeft i fremtiden, spesielt siden han også har en tendens til å drikke altfor mye, og så mye at han ikke har kontroll på hva han gjør. Når han ikke har kontroll på hva han gjør i fylla så kan jeg garantere deg at han i hvert fall ikke har kontroll på hva han sier. Og da er det lett for at han glipper og forteller det til din mann, eller mer trolig, en eller annen annen - så begynner ryktene å gå, og plutselig vet alle hva du og han gjorde, og din mann vil være den siste som får vite det, og da på verst tenkelige måte.

Din beste sjanse for å redde forholdet er å legge deg flat og være helt ærlig med mannen din. Og også vise i praksis at du ikke drikker noe mer så lenge du ikke kan begrense inntaket ditt...

Anonymkode: 15fc5...c9c

Tusen takk. Ja du har virkelig helt rett i alt dette

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg velger å si det, burde jeg gi denne kompisen en heads up først? Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette trolling eller hva pokker er dette for noe? Er jo noe i denne «historien» som ikke henger på grep..

Anonymkode: 18930...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg velger å si det, burde jeg gi denne kompisen en heads up først? Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 6fe68...ac9

Nei. Drit i kompisen. Han er ikke ditt problem. Din lojalitet til mannen din er ditt problem.

Anonymkode: d2250...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp derfor at ditt samtykke ikke gjelder, selv om du hadde sagt ja 1000 ganger. Du var svært sårbar i situasjonen, noe det er straffbart å ikke forstå.

Men det virker ikke som han hadde til hensikt å utføre noe overgrep. Derfor er dette kun "uaktsom voldtekt". Hadde ham fortsatt da du sa nei hadde dette vært "grov voldtekt".

Anonymkode: 56857...480

Hun har forstått hva hun har gjort og hun samtykket. Hun ombestemte seg og sa nei og da stoppet han. Dette er ikke et overgrep. Hun har ikke vært ute av stand til å si nei eller samtykke. 
Vi kvinner må slutte å skrike overgrep hver gang vi driter oss ut i fylla. Er jo snart ikke mulig å få seg et ligg ute på byen på grunn av dette!

Anonymkode: b507c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg velger å si det, burde jeg gi denne kompisen en heads up først? Eller hva tenker dere?

Anonymkode: 6fe68...ac9

Nei, hvorfor skulle du det? Hi, si det, vær ærlig med kjæresten din. Ikke skjul det. Du hører hva mange sier her. Det kan komme fram for en dag, å tenk deg hvor ille det vil bli. Du vet at du har dritt deg ut, legg deg flat. Jo før, jo bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det blir jo det. Politiet skriver på sine sider: "Det er heller ikke lov å ha seksuell omgang med noen som er så full at de ikke er i stand til å vise at de ikke har lyst".

Hun hadde jo egentlig ikke lyst, men var så sårbar på grunn av høyt alkoholinntak at hun gjorde det motsatte av hva hun hadde lyst til.

At han samtidig var full spiller ingen rolle. Domstolene ser ikke lenger på fyll som formildende omstendigheter.

Anonymkode: 56857...480

Jeg er jurist og jobber med slike saker. Så lenge hun er våken, aktiv og i stand til å motsette seg handlingen, er det ikke mer straffbart for ham å ligge med en som er påvirket av alkohol enn det er for henne å ligge med ham. Hun hadde aldri kommet noen vei med å anmelde dette. (Hovedpersonen selv sier for øvrig at det var frivillig - men du vet visst bedre?)

Anonymkode: d2250...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva om du gjør som den dama gjorde da. Men så 6 år og 2 barn frem i tid, så kommer det frem, og mannen din finner ut at du har løyet for han i flere år. Sviket er jo enda større når det er en kamerat det gjelder. Hva tror du skjer da, tror du det blir noe mer happy family?

Anonymkode: 308df...f46

Nekte nekte nekte

Anonymkode: c132d...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte lenger opp, men vil bare legge til.. 

Hadde jeg vært i denne situasjonen, altså at min mann hadde gjort det du har gjort. Så ville jeg nok kanskje klart å se forbi et feiltrinn i fylla. Men hadde jeg etter en stund fått vite at han og min venninne bevisst hadde holdt dette hemmelig, og latt som ingenting. Begge to. Da hadde veien til tilgivelse blitt betydelig lengre.. 

Anonymkode: 9d669...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med denne saken er vel at om din kjæreste og hans kompis en gang skulle hatt en uoverensstemmelse, så kan du banne på at han sier det. Bedre at han hører det fra deg nå enn av kompisen senere. Sannheten kommer alltid for en dag.

Anonymkode: b507c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har forstått hva hun har gjort og hun samtykket. Hun ombestemte seg og sa nei og da stoppet han. Dette er ikke et overgrep. Hun har ikke vært ute av stand til å si nei eller samtykke. 
Vi kvinner må slutte å skrike overgrep hver gang vi driter oss ut i fylla. Er jo snart ikke mulig å få seg et ligg ute på byen på grunn av dette!

Anonymkode: b507c...48f

Dette👆 

Altså, stakkars menn. All seksuell kontakt i fylla er jo overgrep snart. 

Anonymkode: 9d669...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kjæresten» din KOMMER til å få vite dette - garantert!! Kompisen kommer enten til å betro seg om dette til noen eller røpe seg en gang han er full - uavhengig av hva han lover deg eller hva dere er blitt enige om. Du kan aldri føle deg trygg. Kan du forestille deg scenario der dere om noen år har fått barn og han finner det ut - så ødelegges livet til barna dine pga din totale idioti og mangel på selvkontroll? Jeg begriper ikke at folk kan drikke seg så fulle, tragisk. Har ingen sympati med deg dessverre.

Anonymkode: 57a90...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Ja du har virkelig helt rett i alt dette

Anonymkode: 6fe68...ac9

En ting til - du bør virkelig hoppe i å si det, for jo lenger tid som går, jo mer virker det som om du vurderer å skjule det... og jo større risiko er det for at kompisen din røper seg til mannen din eller andre. Ikke vent lenger.

Anonymkode: 15fc5...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kjæresten min og kompisen går på quiz hver tirsdag. Tirsdag er i morgen!!! Sist gang de var på quiz avtalte de å spise middag sammen før de drar ut å tar noen øl på quiz så det skal jo han i morgen. Herregud tenk om han nevner det da. Jeg har serriøst bare 3-4 timer maks på meg til å fortelle om jeg skal før de møtes i morgen. Magen vrir seg så enormt.

Anonymkode: 6fe68...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Kjæresten min og kompisen går på quiz hver tirsdag. Tirsdag er i morgen!!! Sist gang de var på quiz avtalte de å spise middag sammen før de drar ut å tar noen øl på quiz så det skal jo han i morgen. Herregud tenk om han nevner det da. Jeg har serriøst bare 3-4 timer maks på meg til å fortelle om jeg skal før de møtes i morgen. Magen vrir seg så enormt.

Anonymkode: 6fe68...ac9

Da er det bare å hoppe i det og fortelle det her og nå! Ellers er løpet kjørt!

Du kan ikke la mannen din møte kompisen i morgen uten å vite, for det blir også et svik - for da lot du mannen møte kompisen som om ingenting har skjedd.

Er mannen din hjemme nå så fortell det her og nå.

Anonymkode: 15fc5...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han hadde lyst til å fortsette.. men godtok det når jeg sa nei og vi avsluttet. Men ja voldtekt kan gå begge veier, han var like full og sårbar han også som meg. Vi samtykket begge to der og da og jeg avsluttet så fort jeg innså hva jeg faktisk egentlig holdt på med og ikke kunne forstå at jeg hadde blitt med på dette. 

Anonymkode: 6fe68...ac9

Og nå må du si det til kjæresten din. Når (ikke hvis, men når) han får vite det av kompisen sin, vil det gjøre mye større skade enn om du sier det.

For alt du vet, kan noen av oss vite hvem du er og bli fristet til å si det.

Anonymkode: 2a2de...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vist omvendt av de fleste.

Hvis jeg fikk vite at mannen min og min venninne hadde hatt sex i går tror jeg at jeg hadde kastet ham ut umidelbart. Om jeg derimot fant ut at de hadde hatt sex for 10 år siden ville jeg blitt såret, men jeg hadde ikke reagert like sterkt. Da tror jeg alt det fine vi hadde opplevd i mellomtiden hadde tatt litt av brodden av det.

Anonymkode: 33211...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker vist omvendt av de fleste.

Hvis jeg fikk vite at mannen min og min venninne hadde hatt sex i går tror jeg at jeg hadde kastet ham ut umidelbart. Om jeg derimot fant ut at de hadde hatt sex for 10 år siden ville jeg blitt såret, men jeg hadde ikke reagert like sterkt. Da tror jeg alt det fine vi hadde opplevd i mellomtiden hadde tatt litt av brodden av det.

Anonymkode: 33211...3eb

Alt det fine, falske, som var bygget på en sort og slimete løgn. Akkurat, ja.

Anonymkode: 2a2de...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alt det fine, falske, som var bygget på en sort og slimete løgn. Akkurat, ja.

Anonymkode: 2a2de...21a

Det vol jo okke være bygget på noen løgn. Selv om man har gjort en tabbe en gang betyr ikke det at man ikke er glad i partneren sin.

Anonymkode: 33211...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker vist omvendt av de fleste.

Hvis jeg fikk vite at mannen min og min venninne hadde hatt sex i går tror jeg at jeg hadde kastet ham ut umidelbart. Om jeg derimot fant ut at de hadde hatt sex for 10 år siden ville jeg blitt såret, men jeg hadde ikke reagert like sterkt. Da tror jeg alt det fine vi hadde opplevd i mellomtiden hadde tatt litt av brodden av det.

Anonymkode: 33211...3eb

Men det et jo det da. Dere ville ikke vært sammen om 10 år om du fikk vite det nå. 
Jeg mener ikke at det er galt å holde det hemmelig, men jeg tror ikke jeg ville hatt tillit til at det ble holdt hemmelig.

Anonymkode: b507c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kommer til å få vite det, en eller annen gang... Tro meg. 

Anonymkode: a86f2...8d6

Hvorfor er du så skråsikker på det? Det finnes da hemmeligheter som aldri kommee for en dag, jeg er selv bærer av noen av dem. 

Å fortelle dette til samboer med hensikt å ‘være ærlig’ er jo kun for å lette egen samvittighet. Ved å si det er det garantert å såre han, mulig brudd og i hvert fall en hel haug med bråk og vonde følelser. Hvem tjener på det?

Nei, dette er en byrde hi og kompisen må bære selv. 

Anonymkode: 8429e...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt kjeft og satset på at kompisen hans verdsatte vennskapet deres nok til å gjøre det samme. 

Anonymkode: e5370...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt det fine, falske, som var bygget på en sort og slimete løgn. Akkurat, ja.

Anonymkode: 2a2de...21a

Å herre, for en dramaqueen! En feil, en eneste feil gjør da for søren ikke alt det andre de har sammen til løgn! For noen hysteriske høns som øser hverandre opp her inne!  

Å fortelle om denne tabben vil kun føre til sorg og bråk. 

Anonymkode: 8429e...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å herre, for en dramaqueen! En feil, en eneste feil gjør da for søren ikke alt det andre de har sammen til løgn! For noen hysteriske høns som øser hverandre opp her inne!  

Å fortelle om denne tabben vil kun føre til sorg og bråk. 

Anonymkode: 8429e...2de

Jeg hadde vært enig dersom det var en vilt fremmed hun hadde dumma seg ut med. Men her er det nok med en fyllefest til og så forsnakker en av dem seg.. Eller fylla bare får en av dem til å ville si noe. Da er det gjort. 

Anonymkode: 9d669...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...