Gå til innhold

Elskeren min vil ikke ha kontakt med meg lenger fordi...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er kjempeforelsket i meg..Jeg skjønner at det sikkert er vanskelig å forstå..men sånn er det. Han er ikke forelsket i den nye kjæresten sin, men han liker henne kjempegodt.

Anonymkode: 98138...219

Nei, hvis man er kjempeforelsket, så er man blind for hindre.

Anonymkode: 76d22...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi elsker hverandre høyt nok..Men jeg er mye eldre enn ham. Jeg 45 og han er såvidt fylt 30. Jeg har gjort alt det som han ønsker å gjøre i fremtiden. Samtidig vil jeg ikke risikere å bli alene om 10 år..da er jeg kanskje ikke like attraktiv for ham seksuelt lenger. Trist men sånn er det bare. Vi visste at kjærlighetsforholdet vårt ikke egentlig hadde en fremtid, men (dessverre) ble vi så glade i hverandre at dette gjør fryktelig vondt. For oss begge. Jeg vil mye heller være vennen hans enn elskeren hans om det gjør at vi fortsatt kav være i hverandres liv.. For ham så er det umulig. Jeg må jo selvfølgelig bare godta det, jeg er jo med på å avslutte det seksuelle mellom oss.

Anonymkode: 98138...219

Og likevel elsker dere ikke hverandre høyt nok til å velge hverandre og finne et kompromiss...

Om du virkelig elsker ham, da lar du ham få leve sitt liv, det du ikke kan være en del av. Holder du ham fast er det egoisme.

Hva dere en gang avtalte, at dere alltid skulle være venner, det gjelder ikke lenger. Ting endrer seg, han greier ikke ha kontakt med deg om han skal skaffe seg det livet han ønsker seg. Da må du la ham få friheten til å gjøre det og ikke forsøke å holde ham fast. Å beholde et vennskap i denne situasjonen er ikke realistisk, det tror jeg du også egentlig vet, om du er ærlig. I hvert fall ikke hvis han skal få leve sitt liv.

Anonymkode: 50a6c...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at man skal alltid være venner, er en fin tanke som dessverre ikke er realistisk når det kommer til elskere. Det er en hvit løgn i øyeblikkets hete kjærlighet. 

Anonymkode: 382a2...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være venner etter å hatt sex er urealistisk for de fleste.

Jeg tenker nok også at med så stor aldersforskjell var du antakelig aldri var en potensiell partner. Ikke at det gjør forholdet deres mindre verdt, men nå vil han kanskje satse på noen.

Anonymkode: fab51...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og likevel elsker dere ikke hverandre høyt nok til å velge hverandre og finne et kompromiss...

Om du virkelig elsker ham, da lar du ham få leve sitt liv, det du ikke kan være en del av. Holder du ham fast er det egoisme.

Hva dere en gang avtalte, at dere alltid skulle være venner, det gjelder ikke lenger. Ting endrer seg, han greier ikke ha kontakt med deg om han skal skaffe seg det livet han ønsker seg. Da må du la ham få friheten til å gjøre det og ikke forsøke å holde ham fast. Å beholde et vennskap i denne situasjonen er ikke realistisk, det tror jeg du også egentlig vet, om du er ærlig. I hvert fall ikke hvis han skal få leve sitt liv.

Anonymkode: 50a6c...f67

Jaaa, jeg er jo selvfølgelig helt enig med deg...Men jeg synes det er helt forferdelig likevel..

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å være venner etter å hatt sex er urealistisk for de fleste.

Jeg tenker nok også at med så stor aldersforskjell var du antakelig aldri var en potensiell partner. Ikke at det gjør forholdet deres mindre verdt, men nå vil han kanskje satse på noen.

Anonymkode: fab51...be7

Jeg vet jo det..men jeg synes det er så utrolig grusomt forferdelig likevel  😞 

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og likevel elsker dere ikke hverandre høyt nok til å velge hverandre og finne et kompromiss...

Om du virkelig elsker ham, da lar du ham få leve sitt liv, det du ikke kan være en del av. Holder du ham fast er det egoisme.

Hva dere en gang avtalte, at dere alltid skulle være venner, det gjelder ikke lenger. Ting endrer seg, han greier ikke ha kontakt med deg om han skal skaffe seg det livet han ønsker seg. Da må du la ham få friheten til å gjøre det og ikke forsøke å holde ham fast. Å beholde et vennskap i denne situasjonen er ikke realistisk, det tror jeg du også egentlig vet, om du er ærlig. I hvert fall ikke hvis han skal få leve sitt liv.

Anonymkode: 50a6c...f67

Men jeg vil jo ikke at han skal angre på et valg han tok som var pga meg. Og jeg tror faktisk at han kommer til å anger om 10 år--

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaaa, jeg er jo selvfølgelig helt enig med deg...Men jeg synes det er helt forferdelig likevel..

Anonymkode: 98138...219

Og det forstår jeg, for det du føler nå er sorg. Du ønsker ikke å gi slipp. Men hvis du (dere) gir slipp og kutter kontakten så vil det bli enklere for dere begge å gå videre.

Å ha et vennskapsforhold vil ikke fungere for deg i lengden, da vil du bare bli såret gang på gang når han finner nye, velger andre damer, kanskje kommer for å ha sex med deg innimellom, så går til andre damer igjen. Det blir ødeleggende for deg. Og du fortjener bedre!

Sett pris på det dere har hatt sammen, men aksepter at den epoken er over, at det nå er det beste for deg å gå videre. Dere passer ikke sammen på de måtene dere begge trenger mer enn "bare" gode følelser for hverandre. Ja, dere er sikkert glade i hverandre, men dere passer likevel ikke sammen. Prøv å minne deg selv på det, han er ikke en mann som du ville blitt langsiktig lykkelig med, for han har andre ønsker for sitt liv enn du har. I tillegg vil du, som du skrev, stadig være redd for at han skal droppe deg og gå for en yngre dame. Er "kjærligheten" verdt å leve i stadig frykt for? Jeg synes ikke det. Og jeg synes du fortjener bedre. Du fortjener en mann som velger deg, fullt og helt og ikke er i tvil om det. Og du fortjener å finne en mann som du vil ha like fullt og helt.

Ta vare på deg selv, sørg det du må. Jobb for å akseptere situasjonen og minn deg selv på at eeegentlig er dere ikke riktige for hverandre, for dere har for ulike ønsker for resten av livet. Og gjør positive ting for deg selv. Ta vare på deg selv, tren, fokuser på ting som gir deg glede, vær sammen med gode venner og andre du er glad i. Legg planer for noe hyggelig litt frem i tid, noe du kan glede deg til, kanskje sammen med en god venninne.

Anonymkode: 50a6c...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er dessverre for gammel rett og slett 😞 Ikke det at jeg ikke kan få barn, men fordi han vil ha mange barn. Det har alltid vært drømmen hans. Jeg hadde glatt gitt ham ett barn..men etter det så går det ikke. Jeg vil ikke være småbarnsmor for to stk i slutten av 40 årene.

Anonymkode: 98138...219

Men hvis han ønsker barn så høyt og du ikke, så må du jo la han gå! Du bare drar det ut for dere begge! Hva så om han er forelsket i deg, så lenge han ikke er villig til å gå bort fra dette ønsket, så er jo forholdet deres dødfødt!

Anonymkode: c27b0...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vil jo ikke at han skal angre på et valg han tok som var pga meg. Og jeg tror faktisk at han kommer til å anger om 10 år--

Anonymkode: 98138...219

Angre på hva?

Anonymkode: 203bd...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg gjør jo det, jeg unner ham alt godt. Jeg vil at han skal få alle de barna han ønsker seg og det livet han har sett frem til. Jeg gjør virkelig det! Og det er ikke han som har dumpet meg, vi visste begge to at dette ville ta slutt.Jeg godtar det av hele mitt hjerte. Men "avtalen" vår var at vi skulle fortsette å være venner, nå må han kutte all kontakt..Det hadde jeg ikke regnet med og det er derfor jeg er så utrolig lei meg..

Anonymkode: 98138...219

Det er ikke alt som er lett her i livet..

Jeg har selv måttet kutte kontakt med en som jeg savner hver dag.. men sånn er livet.. man Jan ikke få i pose og sekk. 

Det blir bedre, selv om savnet vil ligge der. Men det dummeste du kan gjøre er å holde fast på tanken om at han innerst inne elsker deg. Da kommer savnet aldri til å gå over.

Han kommer til å elske den nye kjæresten sin, sikkert like høyt etterhvert, og i alle fall når de fpr et felles barn., og du vil gå rundt og tenke at han har de samme følelsene som han hadde før gan etablerte et liv sammen med noen andre.. og dermed ikke klare å gi slipp på ham. 

Anonymkode: 10e01...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare tull...rett og slett.Jeg kjenner ham og vet at jeg ikke bare var en tømmestasjon. Vi sitter oppe hele natten og snakker med hverandre uten å ha sex. Han har masse følelser for meg også, det vet jeg. Han har ikke indirekte avsluttet forholdet. Han har gjort det veldig direkte og rett frem. Hadde han ikke vært forelsket eller glad i meg så hadde det jo ikke vært noe problem å fortsatt være venner?! 

Anonymkode: 98138...219

Jo, du VAR en tømmestasjon for han og that’s it.

Jeg har hatt en greie med en gift mann som det bare var sexting og flørting med og litt bilder over snap, i starten. Vi har møttes noen ganger (ikke hatt sex, men andre ting) og han sier det samme som denne mannen sier til det og vi kunne ligge i senga og bare holde hender, kysse og snakke om alt og ingenting. Det betyr ikke at han har følelser for meg og vil ha meg som noe mer enn en som tilfredsstiller han seksuelt. 
 

uansett om du TROR han er mer glad i deg enn den nye jenta så må du BACKE OFF. Akkurat nå vil han bare ha den andre dama og ikke deg, så respekter det og get over yourself. Man kan også være glad i noen på flere måter. Han er sikkert mer glad i deg, men på en annen måte enn ‘’ny forelska’’-glad i deg. Som han er i den andre dama

Anonymkode: ce794...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du VAR en tømmestasjon for han og that’s it.

Jeg har hatt en greie med en gift mann som det bare var sexting og flørting med og litt bilder over snap, i starten. Vi har møttes noen ganger (ikke hatt sex, men andre ting) og han sier det samme som denne mannen sier til det og vi kunne ligge i senga og bare holde hender, kysse og snakke om alt og ingenting. Det betyr ikke at han har følelser for meg og vil ha meg som noe mer enn en som tilfredsstiller han seksuelt. 
 

uansett om du TROR han er mer glad i deg enn den nye jenta så må du BACKE OFF. Akkurat nå vil han bare ha den andre dama og ikke deg, så respekter det og get over yourself. Man kan også være glad i noen på flere måter. Han er sikkert mer glad i deg, men på en annen måte enn ‘’ny forelska’’-glad i deg. Som han er i den andre dama

Anonymkode: ce794...949

Hvorfor mener du at du kjenner HIs elsker godt nok til å vite dette? Og hvilken tilfredsstillese får du av å kalle et annet menneske "tømmestasjon" uansett?

Anonymkode: 027d0...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.10.2019 den 7.37, Anonym bruker skrev:

 

Angre på hva?

Anonymkode: 203bd...b2a

Angre på at han valgte en så mye eldre livspartner. Om han har lyst på meg nå så er det ikke sikkert at han har det om 10 år. Det kan selvfølgelig skje alle par..Men jeg tror sjansen er større når kvinnen er så mye eldre enn mannen. 15 år er ganske mye. Selv om han elsker meg nå så, så er det ikke sikkert at den samme kjærligheten er der om 10 år.

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 8.14, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alt som er lett her i livet..

Jeg har selv måttet kutte kontakt med en som jeg savner hver dag.. men sånn er livet.. man Jan ikke få i pose og sekk. 

Det blir bedre, selv om savnet vil ligge der. Men det dummeste du kan gjøre er å holde fast på tanken om at han innerst inne elsker deg. Da kommer savnet aldri til å gå over.

Han kommer til å elske den nye kjæresten sin, sikkert like høyt etterhvert, og i alle fall når de fpr et felles barn., og du vil gå rundt og tenke at han har de samme følelsene som han hadde før gan etablerte et liv sammen med noen andre.. og dermed ikke klare å gi slipp på ham. 

Anonymkode: 10e01...408

Jeg kommer nok ikke til å være like lei meg om en stund, jeg kommer jo over ham. Det er ikke den tanken om at han innerst inne elsker meg som gjør meg trist, det er tanken på at han ikke vil ha meg i livet overhodet. Når han eventuelt får et barn med den nye kjæresten så er jeg jo over ham. Jeg har allerede gitt slipp på ham på den måten

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 22.52, Anonym bruker skrev:

Men jeg vil jo ikke at han skal angre på et valg han tok som var pga meg. Og jeg tror faktisk at han kommer til å anger om 10 år--

Anonymkode: 98138...219

Hvis dere hadde blitt sammen, så hadde han kanskje angret på det, fordi han ikke fikk den barneflokken han ønsket seg

Anonymkode: bcb41...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hi igjen her...Jeg har latt ham være, ikke send mld eller ringt ham (det har jeg ikke gjort siden det ble slutt) .Jeg husker ikke hvor lenge det er siden vi snakket sammen jeg (hadde sex)  Og jeg har ikke kontaktet ham idet hele tatt..

 natt til både fredag og lørdag har han ringt meg (jeg sov) og sendt meg korte meldinger..Kun lagt igjen en emoji, feks. Den siste var et gråtefjes., ellers har jeg fått en sånn oppgitt mann og en sånn😬. Hva skal jeg gjøre da? Det virker jo som om han sliter nå? Det gjør jeg også og jeg sendte ham EN mld tilbake hvor jeg skrev "hva er det du holder på med nå"?. Det kan jo ikke bare sexen han er interessert i ? Nå sliter jeg også...Dagen etter får jeg selvfølgelig ingenting..

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, det virker som om han sliter, og helt klart at dette er noe annet enn kun sex. Men du har vært flink!

Jeg skjønner godt hans prinsipielle behov for å avslutte kontakten, det er ikke rettferdig overfor potensiell ny kjæreste å pleie et vennskapsforhold med noen man hadde et seksuelt/romantisk forhold til for kun kort tid siden. Det er ihvertfall himla vanskelig å holde det på et uskyldig plan, og kan gjøre det vanskelig å virkelig legge alle krefter inn i det nye forholdet. Men han virker ikke særlig god til å holde seg til sin egen beslutning da.. 

Jeg har vært i en lignende situasjon, det vil si med en mann som ville ha meg men samtidig ikke (men av helt andre årsaker enn det du beskriver). Der var det jeg som til slutt var nødt til å stå i mot, for han klarte ikke holde seg til noe som helst. 

Anonymkode: 1cca2...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg, det virker som om han sliter, og helt klart at dette er noe annet enn kun sex. Men du har vært flink!

Jeg skjønner godt hans prinsipielle behov for å avslutte kontakten, det er ikke rettferdig overfor potensiell ny kjæreste å pleie et vennskapsforhold med noen man hadde et seksuelt/romantisk forhold til for kun kort tid siden. Det er ihvertfall himla vanskelig å holde det på et uskyldig plan, og kan gjøre det vanskelig å virkelig legge alle krefter inn i det nye forholdet. Men han virker ikke særlig god til å holde seg til sin egen beslutning da.. 

Jeg har vært i en lignende situasjon, det vil si med en mann som ville ha meg men samtidig ikke (men av helt andre årsaker enn det du beskriver). Der var det jeg som til slutt var nødt til å stå i mot, for han klarte ikke holde seg til noe som helst. 

Anonymkode: 1cca2...e59

Æsj..Dette var det siste jeg trengte nå..Jeg blir så innmari lei meg. Det er så sinnsykt dårlig gjort av ham. Tusen takk for svar 

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig dårlig gjort av ham å kontakt deg på denne måten, og så kryptisk, da. Hvis han fortsetter, ville jeg svart at enten får han sende deg en ordentlig melding med innhold, eller så blokkerer du ham.

Anonymkode: 103ea...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for at jeg maser sånn om dette..men jeg holder på å gå i  oppløsning her. I natt ringte han og ville komme hjem til meg.Han kom og var brisen selvfølgelig..men han kom, vi hadde sex, jeg klarer ikke å si nei.. Vi lå ved siden av hverandre og han holdt meg helt fast og inntil seg, Han slapp ikke hånden min og når vi hadde sex så var det så inderlig . Nå, i dag har han blokkert meg igjen. Jeg skjønner ingenting og jeg er så sinnsykt lei meg..jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå 😞 

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld for at jeg maser sånn om dette..men jeg holder på å gå i  oppløsning her. I natt ringte han og ville komme hjem til meg.Han kom og var brisen selvfølgelig..men han kom, vi hadde sex, jeg klarer ikke å si nei.. Vi lå ved siden av hverandre og han holdt meg helt fast og inntil seg, Han slapp ikke hånden min og når vi hadde sex så var det så inderlig . Nå, i dag har han blokkert meg igjen. Jeg skjønner ingenting og jeg er så sinnsykt lei meg..jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå 😞 

Anonymkode: 98138...219

Jeg føler meg så dum også..er 45 år og lar en gutt som er 15 år yngre enn meg herse sånn med meg, at jeg godtar det. Alder betyr jo selvsagt ikke så mye, men jeg, med min livserfaring, burde klare å takle dette på en bedre måte

Anonymkode: 98138...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 20.16, Anonym bruker skrev:

Men jeg gjør jo det, jeg unner ham alt godt. Jeg vil at han skal få alle de barna han ønsker seg og det livet han har sett frem til. Jeg gjør virkelig det! Og det er ikke han som har dumpet meg, vi visste begge to at dette ville ta slutt.Jeg godtar det av hele mitt hjerte. Men "avtalen" vår var at vi skulle fortsette å være venner, nå må han kutte all kontakt..Det hadde jeg ikke regnet med og det er derfor jeg er så utrolig lei meg..

Anonymkode: 98138...219

Jeg synes det er rart at du ikke hadde regnet med at kontakten deres ebbes ut etter at han har fått seg kjæreste. 

Du sier også at han ikke er forelsket i dama... Klart han er det! Han bare forteller deg ikke alt. 

Anonymkode: b8463...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld for at jeg maser sånn om dette..men jeg holder på å gå i  oppløsning her. I natt ringte han og ville komme hjem til meg.Han kom og var brisen selvfølgelig..men han kom, vi hadde sex, jeg klarer ikke å si nei.. Vi lå ved siden av hverandre og han holdt meg helt fast og inntil seg, Han slapp ikke hånden min og når vi hadde sex så var det så inderlig . Nå, i dag har han blokkert meg igjen. Jeg skjønner ingenting og jeg er så sinnsykt lei meg..jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå 😞 

Anonymkode: 98138...219

Nå utnytter han deg og behandler deg stygt! Når han er full tar han kontakt, får sex - og så blokkerer han deg.

Det blir bare verre om du lar ham få komme og ha sex med deg. Enten vil han ha deg og være i et forhold til deg, eller så får han vise deg respekt og holde seg unna hvis han ikke vil noe mer.

Nå synes jeg du skal bli sint, for når han nå har blokkert deg så viser han deg hvor han står - og han er ikke en gang mann nok til å si til deg på en ordentlig måte at dette ikke kan fortsette, han bare blokkerer deg. Det fortjener du ikke, nå behandler han deg stygt!

Hold deg unna ham!

Klem ❤️

Anonymkode: 50a6c...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...