Gå til innhold

Leser engelsk bedre enn norsk


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man leser godt PÅ engelsk. Man er god I et språk, men leser godt PÅ språket. 

Ja, det er en stor fordel å være god i engelsk, men ulempen ved å være dårlig i morsmålet er mye større. Dessuten foregår faktisk ikke alle studier hovedsakelig på engelsk. 

Anonymkode: b51d7...7fc

Takk for korrigering. Det skal jeg huske. 

At man er god i ett språk betyr jo ikke at man er dårlig i et annet (morsmålet). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, ♥Coxinelle♥ skrev:

Takk for korrigering. Det skal jeg huske. 

At man er god i ett språk betyr jo ikke at man er dårlig i et annet (morsmålet). 
 

Nei, på ingen måte. Men at et barn synes at det er lettere å lese på et fremmedspråk enn på morsmålet kan absolutt være grunn til å stusse. 

Anonymkode: b51d7...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Takk! At jeg var god i språk på skolen var i alle fall en fordel fordi da kunne jeg bruke tid på og fokusere på de fagene jeg ikke var så god i. Så for meg ga det meg mye gratis 😊

Nå var ikke mitt innlegg, om det tragiske ved å ikke prioritere morsmålet, rettet spesifikt til trådstarter. Den som har gode leseferdigheter vil ha fått med seg det. 

Min kommentar var på generelt grunnlag, og ikke  en direkte kommentar til HI, men heller som en del av utviklingen meningsutvekslingen tok. 

Anonymkode: b7b68...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 9.40, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Begge ungene leser engelsk bedre enn norsk. De leser selvsagt norsk helt tilfredsstillende etter hva som er forventet av deres alder men de har alltid hatt lettere for engelsk. Leser nå fra skolens notater om eldstemann i 8 og det samme gjentar seg. Han gjør det bedre og har mer innsikt i engelsk . Begge snakker flytende. Det virker som engelsken på noe vis er lettere å forstå og i alle fall eldste vil uten unntak velge å lese en bruksanvisning på engelsk. Noen som har vært borti at engelsk ( eller annet språk) har vært lettere for barna enn norsk ? 

De er sikkert evnerike barn med usedvanlig høy IQ.

Anonymkode: 9fd29...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er sikkert evnerike barn med usedvanlig høy IQ.

Anonymkode: 9fd29...a96

Jeg er ganske sikker på at de er helt normalt begavede 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...