Gå til innhold

Datteren min ble slått og har vondt. Når vurderer man lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja.. dere hevder at dette bare er tull

Anonymkode: 80ec9...f84

Det ble jo bare mer og mer tydelig, for ingen er så uvitende og lite omtenksomme ovenfor barna sine. Når du nå dro inn konfirmasjon så er det jo tydelig. Kjeder du deg så mye altså?

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. dere hevder at dette bare er tull

Anonymkode: 80ec9...f84

Hvor har jeg hevdet det?

Anonymkode: bed90...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det ble jo bare mer og mer tydelig, for ingen er så uvitende og lite omtenksomme ovenfor barna sine. Når du nå dro inn konfirmasjon så er det jo tydelig. Kjeder du deg så mye altså?

Anonymkode: 19007...404

Du kan jo mene akkurat hva du vil om både meg og konfirmasjon. Det er ikke mitt barn som konfirmeres, men jeg hjalp til og det skal jeg i morgen også. 

Uvitende er også meningsbasert og med den overtolkningen og vri om på alt som er her inne, så var det jo bare dumt å spørre. Burde jo ha skjønt det.

Men det er jo selvsagt; har man et barn som er blitt slått og har vondt, skal hjelpe til i en konfirmasjon og ikke ringte lege straks, så lyver man. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg hevdet det?

Anonymkode: bed90...313

En skriver «hvor er de 10 andre barna» (indikerer at jeg har 11 trollunger og troller i skikkelig dårlig, men vanlig DIB-stil) og du svarer «det var vel de som slo» og på den måten henger deg på spøken. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan jo mene akkurat hva du vil om både meg og konfirmasjon. Det er ikke mitt barn som konfirmeres, men jeg hjalp til og det skal jeg i morgen også. 

Uvitende er også meningsbasert og med den overtolkningen og vri om på alt som er her inne, så var det jo bare dumt å spørre. Burde jo ha skjønt det.

Men det er jo selvsagt; har man et barn som er blitt slått og har vondt, skal hjelpe til i en konfirmasjon og ikke ringte lege straks, så lyver man. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Hvorfor mener du at å nevne konfirmasjonen på noen som helst måte skulle være relevant? 😂

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En skriver «hvor er de 10 andre barna» (indikerer at jeg har 11 trollunger og troller i skikkelig dårlig, men vanlig DIB-stil) og du svarer «det var vel de som slo» og på den måten henger deg på spøken. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Hvilken spøk? Alt hun skrev var de 10 andre barna. 

Anonymkode: bed90...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du at å nevne konfirmasjonen på noen som helst måte skulle være relevant? 😂

Anonymkode: 19007...404

Jeg har hatt flere ting å gjøre i dag enn å tenke på om jeg skal ta barnet til legen? Jeg har hatt ting å gjøre som førte til at jeg ble avledet. I en pause tenkte jeg på om jeg skulle kontakte legen og da laget jeg dette innlegget for å tenke sammen med noen. Så hentet jeg barna på skolen, kjøpte og laget middag og så var klokken over 14.30. Tlf til legen stenges 13.30. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilken spøk? Alt hun skrev var de 10 andre barna. 

Anonymkode: bed90...313

Hun indikerte/hevdet at jeg var et troll

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun indikerte/hevdet at jeg var et troll

Anonymkode: 80ec9...f84

Hvor skrev han det? Er tallet 10 liksom magisk? Er det noe jeg har gått glipp av?

Anonymkode: bed90...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor skrev han det? Er tallet 10 liksom magisk? Er det noe jeg har gått glipp av?

Anonymkode: bed90...313

Antakelig noe du har gått glipp av. Hun mente jeg er et troll. Antakelig forstod du ikke det. 

Det er 10 andre barn, mitt er det 11. 11 trollunger. Det var sånn hun mente det

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antakelig noe du har gått glipp av. Hun mente jeg er et troll. Antakelig forstod du ikke det. 

Det er 10 andre barn, mitt er det 11. 11 trollunger. Det var sånn hun mente det

Anonymkode: 80ec9...f84

Nei? 

Har du slått deg i hodet?

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? 

Har du slått deg i hodet?

Anonymkode: 1593e...760

Nei. Hun skriver jo selv senere at det var sånn hun mente det. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære meg. Hva er det for noe tull.

Ut fra denne ene hendelsen så mener du at det er synd på barnet som har HI til mamma. 

Tror alle mødre har en liten dritut konto iløpet av sitt mammaliv. Ungene klarer seg utmerket likevel, og vet de er elsket selv om mamma gikk på en blemme en gang eller to.

Men synes ikke dette går under kategorien blemme. Mor her vet nok godt hva som har skjedd, men spurte om et lite spørsmål. Hun burde nok holdt igjen litt informasjon, for å slippe unna hysteriske hønemødre.

Anonymkode: abbdc...408

Hysteriske hønemødre, faktisk. Jenta blei slått, sparka og tatt kvelertak på. 😡

Anonymkode: 67a9d...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer at jeg ikke vurderte det til at hun trengte tilsyn av lege der og da. Smertene i beinet kom noen dager etter, på trening. Før det var hun smertefri. Jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg ikke vurderer lege nå. 

Nå er hun på trampolinen og helt uten smerter.

Anonymkode: 80ec9...f84

Hva med at hun hadde problemer med å svelge? Og vondt i halsen? Ikke en bitteliten bjelle som ringte og tenkte at lege burde se på ungen?

Anonymkode: abb3f...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med at hun hadde problemer med å svelge? Og vondt i halsen? Ikke en bitteliten bjelle som ringte og tenkte at lege burde se på ungen?

Anonymkode: abb3f...b48

Hun hadde ikke problemer med å svelge. Hun hadde litt vondt når hun svelget mat. Ikke slik at hun ikke fikk spist. Mer ubehag enn smerter. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste du siterer snakker om alle andre ting enn det som er nå. De ville tatt henne til legen og fått sjekket magen og halsen, som ikke er et problem lenger. 

Nei, jeg snakker om smertene her og nå. Jeg nevnte aldri verken magesmertene eller kvelertaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med normalt mener jeg at jeg ikke ville tatt henne med til lege om det var litt vondt uten noen årsak. 

Ikke anmeldt, men vi foreldre har snakket om det og barna har også gjort opp seg i mellom. Barnet som slo er godt under strafferettslig alder. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Si at du tuller !!

Anonymkode: ca924...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som vet nr til bv ?🤔

Anonymkode: ca924...1b5

Jeg har hørt om 1881. Der kan man visst finne det. 

Hva skal du med det?

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva du ville ha gjort dersom dette var blitt gjort mot deg. Dratt til legen? Anmeldt (være seg politi eller annen instans- personen må jo få straff eller hjelp)? Fortsatt å være venn med den som banket deg opp?

At barnet er under straffemessig alder bør ikke hindre deg i at ta dette videre. Om ikke barnet få hjelp hvem vet hvem som blir neste offer. Kanskje datteren din igjen.

Du sier de er venner igjen. Samtidig sier du at din datter ikke selv klarte fortelle om episoden for hun hadde fortrengt det. Er du sikker på din datter klarer vurder om de to barn bør omgåes?

Anonymkode: 803af...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unormalt at barn tar kvelertak på hverandre og gir hverandre såpass juling som i dette tilfellet. Det betyr at det er noe GALT med barnet som gjorde det, for det er ikke en normal relasjon. 

At barnet også liksom tror at man kan si unnskyld etterpå og så er alt greit er feil. 

Men hva gjorde datteren din mot det andre barnet da, for å utløse en slik reaksjon? Truet med kniv? Gikk hun løs på det andre barnet først? Var det uprovosert? 

Poenget er at årsaken er viktig. Men stort sett betyr slike utbrudd at det enten er noe alvorlig galt med gjerningspersonen, som MÅ FØLGES OPP, og/eller så betyr drt at det er noe ALVORLIG galt i hjemmet til barnet. 

Det kan være ting du ikke ser nå. Men å utagere sånn er farlig, og som sagt unormalt. Det er et symptom. 

Med mindre datteren din truet han/henne med kniv. 

Alle er ikke venner igjen etterpå, ikke etter noe som gjør så stor skade. Og hvis det var nærmest uprovosert kan det veldig fort skje igjen enten mot ditt barn eller et annet barn. Slike voldsomme reksjoner er sjelden engangs, med mindre man handlet i nødverge!!!

Skaden BØR dokumenteres HOS lege. NÅ.

Anonymkode: 739ec...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en eneste gang dette har skjedd skulle du ha tatt henne til lege. For å få dette dokumentert. Skjedde dette på skolen, ? Har de sendt inn skademelding og  avviksmelding. ?  

Har du tatt bilder? 

 

Anonymkode: cb36d...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt. Hadde det vært meg eller mitt barn hadde jeg tatt henne til lege med en gang for å fått sjekket henne og dokumentert skadene. Så hadde jeg vurdert anmeldelse. Skjønner virkelig ikke hvorfor barn skal måtte *godta* å bli banket opp, mobbet. Hadde dette skjedd med oss voksne hadde vi satt himmel og helvete i bevegelse. Hadde aldri godtatt å bli banket opp av en venn, med å bare snakke om det og gå videre.

Anonymkode: 549ac...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...