Gå til innhold

Datteren min ble slått og har vondt. Når vurderer man lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er sjelden jeg lar meg sjokkere,  men her har du sviktet datteren din grovt. Du må ta henne til lege i dag, og du må politianmelde dette.

Anonymkode: 534e9...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er håndballspiller og er keeper. Redd for at ball mot låret skal gjøre mer skade. Treneren er forøvrig fysioterapeut og har fått beskjed om smertene. Han har ikke stoppet henne under trening.

Anonymkode: 80ec9...f84

Selv om hun er keeper er det helt uansvarlig å la henne spille. Hvis treneren lar henne spille med en slik skade er det helt uansvarlig, enten treneren er fysioterapeut eller ikke!

Når datteren din har fått så store smerter etter vanlig trening er dette et sterkt signal om at hun nå IKKE kan belaste slik.

Du er svært uansvarlig om du lar henne spille i helgen! Samme er treneren om denne lar henne spille!

Anonymkode: 4c391...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en ubrukelig mor altså.  Du lar kvelning passere som om det var dult i skulderen, og lar henne trene og spille kamp skadet.

Anonymkode: 131fe...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er enda farligere og kan gå mye fortere hvis det skjer noe med milten og/eller leveren....

Det er jo ikke alt man trenger å oppsøke lege for, men hvis hun fremdeles har vondt i foten ved aktivitet nå flere dager etterpå ville jeg gjort en vurdering. Gjør det vondt i hvile, vondt å trø på den, vondt når man klemmer på den? Hvor gjør det vondt?

Anonymkode: 7203c...a12

 

3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Du må ta henne til legen nå. 

 

2 timer siden, Pashla skrev:

Nei, det er kun farlig hvis den er betent. Og det blir den ikke av et spark. 

Få ungen til lege hvis smerter varer i dagevis. Det er da basalkunnskap.

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta henne med til lege nå. Herregud.

Sånne skader bør registreres. Tenker også at datteren din ville følt seg tatt på alvor hvis du reagerte (adekvat). Å bagatellisere skader etter vold, altså..

Anonymkode: 131fe...9e3

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg visst hvem du var ville jeg vurdert en bekymring til barnevernet....

 

få ungen til lege, indre blødninger kan være skumle. Få legen til å notere hva som har skjedd og av hvem osv.

send inn melding ut i fra paragraf 9a der det skal gjøres tiltak for å sikre ditt barnsskolehverdag og gi for all del beskjed til skolen om hva som har skjedd. Skolen skal også skrive skademelding dersom dette skjedde i forbindelse med skolen.

anmeld saken slik at den andre ungen får et notat på seg dersom noe annet skjer. Ikkeminst for å vise jenta di at dette tar du på alvor.

Anonymkode: abb3f...b48

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter en sånn omgang juling hadde jeg ønsket at barnet ble skikkelig undersøkt og ikke minst få registrert hendelsen ved ev senvirkninger. 

Du vurderte det annerledes, men da ville jeg i det minste tatt henne til legen nå. 

Dette er en alvorlig hendelse som bør tas på største alvor selv om gjerningspersonen er mindreårig og dere har gjort opp innad i familiene. 

Anonymkode: 1593e...760

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke et uvennskap? Ungen din ble skambanket og du tar så lett på det? Stakkars unge som har deg til mor. Men godt du «ordnet opp» så du ikke ble uvenn med andre foreldre og laget en sak utav dette.

 

få ungen til lege.

Anonymkode: abb3f...b48

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ta henne med til legen, selvfølgelig skal du det. Det burde du alt ha gjort. Hun burde vært sjekket for indre skader og hun ble nå hvertfall få sjekket at lårbeinet og hofta er ok. 

Anonymkode: 5f76b...10c

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Iom at du er litt usikker så kan du ringe legevakt og høre med dem. Da vil de ta en vurdering på om hun bør sjekkes eller om det skal avventes. Det tror jeg er et lurere tips enn å spørre disse hysteriske her inne..

Anonymkode: 005bb...399

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden har du brukt de siste timene på forumet istedenfor å dra til fastlegen?

Og du lar selvfølgelig IKKE datteren din spille kamp i helgen!

Hilsen fysioterapeut (selv om man ikke skal undertegne med tittel så velger jeg å gjøre det i dette tilfellet fordi det kan hindre at His datter får en alvorligere skade! - så håper dette får stå for moderator!)

Anonymkode: 4c391...d28

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svart deg på at du bør ta henne til legen nå, og de har andre gjort også. 

Men nå har du drøyd det så lenge at legekontoret er stengt for helgen og det er jo ikke akutt nok til legevakten, så nå må du vente til mandag uansett. 

Du er noe av det mest tafatte menneske jeg har vært borte i. Noen ganger må man faktisk bare dra fingen ut og få ting gjort. 

Anonymkode: 1593e...760

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sjelden jeg lar meg sjokkere,  men her har du sviktet datteren din grovt. Du må ta henne til lege i dag, og du må politianmelde dette.

Anonymkode: 534e9...3e0

Over her er det 12 stk som mener at hun bør til legen i dag. Du har valgt å la dagen gå og får nok ingen lege til å se på henne før mandag. Gjort er gjort, det får du ikke forandret på, men du lar henne selvsagt ikke spille kamp. Det er jeg helt sikker på at du skjønner selv? 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste her har sagt at de ville ta henne til legen samme dag, ikke gitt fra situasjonen slik den er per nå. De fleste her svarer at de ville tatt henne til legen med tanke på smertene i magen og halsen, ikke for benet.  Så er det noen som sier at de ville sett an, så lenge magesmertene og halsen ikke lenger er vondt og varte så kort. 

 

Anonymkode: 80ec9...f84

 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevne slaget i halsen og magen når du tydeligvis kun fnyser av det? Det er muskelsmerter i låret du lurte på.. Altså skrev du da alt det andre for å provosere. 

Du kunne jo bare sagt at hun ble sparket i låret og ferdig med det.

Anonymkode: b9782...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over her er det 12 stk som mener at hun bør til legen i dag. Du har valgt å la dagen gå og får nok ingen lege til å se på henne før mandag. Gjort er gjort, det får du ikke forandret på, men du lar henne selvsagt ikke spille kamp. Det er jeg helt sikker på at du skjønner selv? 

 

Anonymkode: 1593e...760

De fleste du siterer snakker om alle andre ting enn det som er nå. De ville tatt henne til legen og fått sjekket magen og halsen, som ikke er et problem lenger. 

Det er ikke mange som refererer til slik det er nå. Det er heller ikke noen hast å ta henne til legen så lenge det ikke er vondt. Jeg ville fått en vanlig time om ei uke om jeg ringte i dag (jeg tok en telefon til legesekretæren og sjekket) og så måtte jeg avbestilt dersom det ble bedre. 

Jeg skriver jo at jeg er bekymret for kampen i helgen fordi det kan bli vondt. Jeg har ikke skrevet at hun skal spille.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor nevne slaget i halsen og magen når du tydeligvis kun fnyser av det? Det er muskelsmerter i låret du lurte på.. Altså skrev du da alt det andre for å provosere. 

Du kunne jo bare sagt at hun ble sparket i låret og ferdig med det.

Anonymkode: b9782...491

Jeg kunne det, men det var mer for å beskrive at de andre smertene svik raskt, men at dette har vedvart/kommet i ettertid.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste kan få litt vondt her og der. Det går ofte over etter kort tid. Det er «ingen årsak». Det at hun er blitt sparket i låret kan være en årsak til smertene og jeg vet at noe har skjedd som mest sannsynlig er årsak til smertene. I tillegg er det smerter ved aktivitet som hinter til at det er muskelen som har fått en trøkk. Er dette helt på viddene mener du?

Anonymkode: 80ec9...f84

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste kan få litt vondt her og der. Det går ofte over etter kort tid. Det er «ingen årsak». Det at hun er blitt sparket i låret kan være en årsak til smertene og jeg vet at noe har skjedd som mest sannsynlig er årsak til smertene. I tillegg er det smerter ved aktivitet som hinter til at det er muskelen som har fått en trøkk. Er dette helt på viddene mener du?

Anonymkode: 80ec9...f84

Litt vondt? Du skriver hun har veldig smerter og at benet svikter? Etter trening. Greier du ikke skjønne at det ikke er «litt vondt?» Du skriver at sparket kan værern årsak, mener du det ikke er det likevel nå? Stakars barn!

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt vondt? Du skriver hun har veldig smerter og at benet svikter? Etter trening. Greier du ikke skjønne at det ikke er «litt vondt?» Du skriver at sparket kan værern årsak, mener du det ikke er det likevel nå? Stakars barn!

Anonymkode: 19007...404

Les det som skrives. 

Jeg skriver at de fleste kan få litt vondt her og der. Jeg skriver dette som svar til noe helt annet enn smerten i benet. Det var svar til «smerter uten årsak»

Jeg har også skrevet at det er veldig smertefullt, ikke litt vondt. 

Videre skriver jeg at disse sparkene mest sannsynlig kommer av sparkene. Det VET jeg ikke. Det KAN komme av treningen. Eller noe helt annet. Men sannsynligheten for at det er spark som er årsaken er stor. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke et uvennskap? Ungen din ble skambanket og du tar så lett på det? Stakkars unge som har deg til mor. Men godt du «ordnet opp» så du ikke ble uvenn med andre foreldre og laget en sak utav dette.

 

få ungen til lege.

Anonymkode: abb3f...b48

Kjære meg. Hva er det for noe tull.

Ut fra denne ene hendelsen så mener du at det er synd på barnet som har HI til mamma. 

Tror alle mødre har en liten dritut konto iløpet av sitt mammaliv. Ungene klarer seg utmerket likevel, og vet de er elsket selv om mamma gikk på en blemme en gang eller to.

Men synes ikke dette går under kategorien blemme. Mor her vet nok godt hva som har skjedd, men spurte om et lite spørsmål. Hun burde nok holdt igjen litt informasjon, for å slippe unna hysteriske hønemødre.

Anonymkode: abbdc...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør når vi ville tatt henne med til legen, vi svarer at vi ville dratt til legen med en gang etter, du fortsetter med å fortelle at du mener hun ikke har behov for lege. Altså hva vil du?? Å ikke fi barn nødvendig helsehjelp er omsorgssvikt, så du bør ikke ta så lett på dette! Hun burde virkelig ha fått en legesjekk med en gang!! 

Anonymkode: 48284...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les det som skrives. 

Jeg skriver at de fleste kan få litt vondt her og der. Jeg skriver dette som svar til noe helt annet enn smerten i benet. Det var svar til «smerter uten årsak»

Jeg har også skrevet at det er veldig smertefullt, ikke litt vondt. 

Videre skriver jeg at disse sparkene mest sannsynlig kommer av sparkene. Det VET jeg ikke. Det KAN komme av treningen. Eller noe helt annet. Men sannsynligheten for at det er spark som er årsaken er stor. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Du må være et troll!

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les det som skrives. 

Jeg skriver at de fleste kan få litt vondt her og der. Jeg skriver dette som svar til noe helt annet enn smerten i benet. Det var svar til «smerter uten årsak»

Jeg har også skrevet at det er veldig smertefullt, ikke litt vondt. 

Videre skriver jeg at disse sparkene mest sannsynlig kommer av sparkene. Det VET jeg ikke. Det KAN komme av treningen. Eller noe helt annet. Men sannsynligheten for at det er spark som er årsaken er stor. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Tenk om det var noen mulighet til å få sjekke hva smertene kommer av! 

Hmm...noen som vet om det finnes noen som kan finne ut av skader og kanskje tilogmed behandle dem? 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du spør når vi ville tatt henne med til legen, vi svarer at vi ville dratt til legen med en gang etter, du fortsetter med å fortelle at du mener hun ikke har behov for lege. Altså hva vil du?? Å ikke fi barn nødvendig helsehjelp er omsorgssvikt, så du bør ikke ta så lett på dette! Hun burde virkelig ha fått en legesjekk med en gang!! 

Anonymkode: 48284...0b4

Jeg svarer at jeg ikke vurderte det til at hun trengte tilsyn av lege der og da. Smertene i beinet kom noen dager etter, på trening. Før det var hun smertefri. Jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg ikke vurderer lege nå. 

Nå er hun på trampolinen og helt uten smerter.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om det var noen mulighet til å få sjekke hva smertene kommer av! 

Hmm...noen som vet om det finnes noen som kan finne ut av skader og kanskje tilogmed behandle dem? 

Anonymkode: 1593e...760

Det er jo derfor jeg vurderer lege nå.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer at jeg ikke vurderte det til at hun trengte tilsyn av lege der og da. Smertene i beinet kom noen dager etter, på trening. Før det var hun smertefri. Jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg ikke vurderer lege nå. 

Nå er hun på trampolinen og helt uten smerter.

Anonymkode: 80ec9...f84

Kan du ikke bestille en legekonsultasjon via app?(KRY ol.) om du vegrer deg for å oppsøke legevakt. Da får du i hvert fall noen kvalitetssikrede råd.

Anonymkode: 885a2...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bestille en legekonsultasjon via app?(KRY ol.) om du vegrer deg for å oppsøke legevakt. Da får du i hvert fall noen kvalitetssikrede råd.

Anonymkode: 885a2...d4c

Jeg kan sende en forespørsel via appen til legen. Han svarer ofte på kveldstid også. Det var lurt. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer at jeg ikke vurderte det til at hun trengte tilsyn av lege der og da. Smertene i beinet kom noen dager etter, på trening. Før det var hun smertefri. Jeg har ikke en eneste gang sagt at jeg ikke vurderer lege nå. 

Nå er hun på trampolinen og helt uten smerter.

Anonymkode: 80ec9...f84

Hva med de andre 10 barna?

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva med de andre 10 barna?

Anonymkode: 19007...404

Det var vel de som slo.

Anonymkode: bed90...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo derfor jeg vurderer lege nå.

Anonymkode: 80ec9...f84

Du har vurdert det hele dagen? 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har vurdert det hele dagen? 

Anonymkode: 1593e...760

Jeg har tenkt en del frem og tilbake mens jeg har stelt i stand til konfirmasjon i morgen. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med de andre 10 barna?

Anonymkode: 19007...404

 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel de som slo.

Anonymkode: bed90...313

Er det sånn at alle som ikke er enig med dere og som kaster seg over tlf til legen så snart noe skjer er troll?

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Er det sånn at alle som ikke er enig med dere og som kaster seg over tlf til legen så snart noe skjer er troll?

Anonymkode: 80ec9...f84

Troll? 

Anonymkode: bed90...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...