Gå til innhold

Datteren min ble slått og har vondt. Når vurderer man lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ta henne med til legen, selvfølgelig skal du det. Det burde du alt ha gjort. Hun burde vært sjekket for indre skader og hun ble nå hvertfall få sjekket at lårbeinet og hofta er ok. 

Anonymkode: 5f76b...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke et uvennskap? Ungen din ble skambanket og du tar så lett på det? Stakkars unge som har deg til mor. Men godt du «ordnet opp» så du ikke ble uvenn med andre foreldre og laget en sak utav dette.

 

få ungen til lege.

Anonymkode: abb3f...b48

Barna er venner igjen og de er sammen på fritiden også. Altså er de like gode venner nå som de var før hendelsen. 

Jeg er ikke venn med de andre foreldrene. Derfor er det ikke noe vennskap å ødelegge. Men barna er fornøyd med denne løsningen og ønsker ikke å være uvenner.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva er det du vil ha av oss da? De fleste sier at du bør ta henne til legen nå, men likevel så nøler du? Hvorfor spør du mår du tydligvis ikke hører på andres mening? 

Anonymkode: 1593e...760

Jeg lurer på om når noen ville vurdert lege. Jeg har ikke sagt at jeg nøler med å ta henne til legen nå. Jeg svarer på hvorfor jeg ikke tok henne til legen med en gang. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er da tatt på alvor selv om jeg ikke løp til legen med en gang. Tror du jeg kontaktet foreldrene til det andre barnet og de andre foreldrene og lo av det hele? 

Vi har åpenbart forskjellig oppfatning av når barn bør få legetilsyn og sånn er det bare.

Anonymkode: 80ec9...f84

Men hvorfor i alle dager spør du her inne da? Når du uansett mener hun ikke ttenger dra til lege? Enkelte folk takler bare ikke at andre har andre meninger, da bør du kanskje la være å spørre?

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du at jeg ikke reagerte? Det eneste jeg ikke gjorde var å ta henne til legen. Må lege involveres for at det skal bli alvorlig?

Anonymkode: 80ec9...f84

Ja, da tar man der jo faktisk på alvor. Det teller psykisk også det! 

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du beskriver av låret ville jeg ikke tatt henne til legen nå. Lårhøner gjør vondt ei stund, og så lenge det ikke blir verre men bedre fikser kroppen det stort sett selv. Men magesmerter rett vold mot magen, og halssmerter etter vold mot halsen hadde jeg tatt mer seriøst!

Anonymkode: 7203c...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde heller ikke gått til lege for dette. Gud, dere er hysteriske altså. Hun har sikkert fått en skikkelig lårhøne. Datteren vår ble galoppert over av en hest. Han traff låret. Det var vondt i ca 14 dager. Men hun hadde noen hundre ml blødning inni der da. God bedring. Tror det er viktigst å ta psyken på alvor. 

Anonymkode: dd931...533

😱

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor i alle dager spør du her inne da? Når du uansett mener hun ikke ttenger dra til lege? Enkelte folk takler bare ikke at andre har andre meninger, da bør du kanskje la være å spørre?

Anonymkode: 19007...404

Fordi jeg vurderer å ta henne til legen med det som fortsatt er vondt flere dager etterpå. Alle svarer på at de ville tatt henne til legen for flere dager siden, ikke sånn det er nå. Jeg har ikke sagt noe om at jeg vurderer å droppe legen nå.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da tar man der jo faktisk på alvor. Det teller psykisk også det! 

Anonymkode: 19007...404

Man kan ta noe på alvor uten å gå til legen. Hun er godt ivaretatt psykisk.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ut fra det du beskriver av låret ville jeg ikke tatt henne til legen nå. Lårhøner gjør vondt ei stund, og så lenge det ikke blir verre men bedre fikser kroppen det stort sett selv. Men magesmerter rett vold mot magen, og halssmerter etter vold mot halsen hadde jeg tatt mer seriøst!

Anonymkode: 7203c...a12

Ja, men de smertene var borte på dag to

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du vet selv hvordan du vurderer hele saken, så stol på deg selv. Ang låret, om det er muskulært kan det kjennes en stund og så lenge hun ellers virker ok i foten, ikke rød/hoven/varm, hadde jeg sett det an.

Anonymkode: 005bb...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du vet selv hvordan du vurderer hele saken, så stol på deg selv. Ang låret, om det er muskulært kan det kjennes en stund og så lenge hun ellers virker ok i foten, ikke rød/hoven/varm, hadde jeg sett det an.

Anonymkode: 005bb...399

Ikke rød, hoven eller varm, men etter aktivitet (ikke vanlig gange, men treninger) så er det veldig smertefullt og benet svikter under henne. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke rød, hoven eller varm, men etter aktivitet (ikke vanlig gange, men treninger) så er det veldig smertefullt og benet svikter under henne. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Iom at du er litt usikker så kan du ringe legevakt og høre med dem. Da vil de ta en vurdering på om hun bør sjekkes eller om det skal avventes. Det tror jeg er et lurere tips enn å spørre disse hysteriske her inne..

Anonymkode: 005bb...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Iom at du er litt usikker så kan du ringe legevakt og høre med dem. Da vil de ta en vurdering på om hun bør sjekkes eller om det skal avventes. Det tror jeg er et lurere tips enn å spørre disse hysteriske her inne..

Anonymkode: 005bb...399

Litt av problemet er at legevakten ikke vil sjekke henne nå. Hun har ikke smerter nå. Men hun skal spille kamp i helgen og da kan det være at det kommer igjen. Kanskje sjekke med legevakten om det blir vondt etter kamp. De sjekker jo ikke barn som ikke har vondt.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt av problemet er at legevakten ikke vil sjekke henne nå. Hun har ikke smerter nå. Men hun skal spille kamp i helgen og da kan det være at det kommer igjen. Kanskje sjekke med legevakten om det blir vondt etter kamp. De sjekker jo ikke barn som ikke har vondt.

Anonymkode: 80ec9...f84

Kanskje hun skulle avlastet og ikke belastet foten før den hadde kommet seg mer?

Anonymkode: 005bb...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hun skulle avlastet og ikke belastet foten før den hadde kommet seg mer?

Anonymkode: 005bb...399

Nå må du ikke bli helt hysterisk da....

Anonymkode: a6619...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var ironisk ment da

Anonymkode: a6619...37c

Forstår du ikke forskjellen på hva jeg har skrevet, kontra endel andre her? Mitt svar er ikke hysterisk, men en vurdering utifra den lille informasjonen man har fått her. Har ikke lov å skrive under med tittel.

Anonymkode: 005bb...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du ikke forskjellen på hva jeg har skrevet, kontra endel andre her? Mitt svar er ikke hysterisk, men en vurdering utifra den lille informasjonen man har fått her. Har ikke lov å skrive under med tittel.

Anonymkode: 005bb...399

Fiorstår du ikke hva ironi er

Anonymkode: a6619...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fiorstår du ikke hva ironi er

Anonymkode: a6619...37c

Jeg lurer på om ikke du helt mestrer det, jeg.

Anonymkode: 005bb...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hun ikke har vondt nå og jeg ikke vet om hun får vondt neste gang hun trener/spiller kamp. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lar du henne spille kamp i helgen er du helt uansvarlig og du risikerer at hun får en større skade i benet sitt.

Når hun får "veldige sterke smerter" etter trening så sier det seg selv at hun ikke burde trene som hun har gjort, og det burde også si seg selv at hun IKKE kan spille kamp i helgen!

Jeg håper du tar på alvor det jeg sier, for jeg har sett nok av unge som har fått langvarige skader eller varige skader fordi foreldre og trenere ikke har satt ned foten i lignende situasjoner. Spiller hun håndball eller fotball? Spiller hun håndballkamp med en slik lårskade har hun ikke normal stabilitet i kneet sitt - ergo er det stor sjanse for at hun kan risikere en større kneskade om du lar henne spille, i tillegg til at skaden i låret kan forverre seg eller bli større.

Nå må du rett og slett ta ansvar som mor og fortelle datteren din at hun kan bli med og se laget sitt, men hun kan IKKE spille i helgen! Og så varsler du treneren om det samme!

Anonymkode: 4c391...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg vurderer å ta henne til legen med det som fortsatt er vondt flere dager etterpå. Alle svarer på at de ville tatt henne til legen for flere dager siden, ikke sånn det er nå. Jeg har ikke sagt noe om at jeg vurderer å droppe legen nå.

Anonymkode: 80ec9...f84

Jeg har svart deg på at du bør ta henne til legen nå, og de har andre gjort også. 

Men nå har du drøyd det så lenge at legekontoret er stengt for helgen og det er jo ikke akutt nok til legevakten, så nå må du vente til mandag uansett. 

Du er noe av det mest tafatte menneske jeg har vært borte i. Noen ganger må man faktisk bare dra fingen ut og få ting gjort. 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lar du henne spille kamp i helgen er du helt uansvarlig og du risikerer at hun får en større skade i benet sitt.

Når hun får "veldige sterke smerter" etter trening så sier det seg selv at hun ikke burde trene som hun har gjort, og det burde også si seg selv at hun IKKE kan spille kamp i helgen!

Jeg håper du tar på alvor det jeg sier, for jeg har sett nok av unge som har fått langvarige skader eller varige skader fordi foreldre og trenere ikke har satt ned foten i lignende situasjoner. Spiller hun håndball eller fotball? Spiller hun håndballkamp med en slik lårskade har hun ikke normal stabilitet i kneet sitt - ergo er det stor sjanse for at hun kan risikere en større kneskade om du lar henne spille, i tillegg til at skaden i låret kan forverre seg eller bli større.

Nå må du rett og slett ta ansvar som mor og fortelle datteren din at hun kan bli med og se laget sitt, men hun kan IKKE spille i helgen! Og så varsler du treneren om det samme!

Anonymkode: 4c391...d28

Hun er håndballspiller og er keeper. Redd for at ball mot låret skal gjøre mer skade. Treneren er forøvrig fysioterapeut og har fått beskjed om smertene. Han har ikke stoppet henne under trening.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun er håndballspiller og er keeper. Redd for at ball mot låret skal gjøre mer skade. Treneren er forøvrig fysioterapeut og har fått beskjed om smertene. Han har ikke stoppet henne under trening.

Anonymkode: 80ec9...f84

Er du helt ute sv stand til å både ta inn informasjon OG tenke selv? 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svart deg på at du bør ta henne til legen nå, og de har andre gjort også. 

Men nå har du drøyd det så lenge at legekontoret er stengt for helgen og det er jo ikke akutt nok til legevakten, så nå må du vente til mandag uansett. 

Du er noe av det mest tafatte menneske jeg har vært borte i. Noen ganger må man faktisk bare dra fingen ut og få ting gjort. 

Anonymkode: 1593e...760

De fleste her har sagt at de ville ta henne til legen samme dag, ikke gitt fra situasjonen slik den er per nå. De fleste her svarer at de ville tatt henne til legen med tanke på smertene i magen og halsen, ikke for benet.  Så er det noen som sier at de ville sett an, så lenge magesmertene og halsen ikke lenger er vondt og varte så kort. 

 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt ute sv stand til å både ta inn informasjon OG tenke selv? 

Anonymkode: 1593e...760

Krisemaksimerer du alt? Dette var svar på et spørsmål om hvilken idrett hun drev med og min bekymring for kampen i helgen, ikke noe annet. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...