Gå til innhold

Datteren min ble slått og har vondt. Når vurderer man lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir bare mer og mer målløs

Anonymkode: a6619...37c

Det må du gjerne bli, men min vurdering var ikke feil. Hun har ingen skader nå og har ikke hatt det annet enn rett etter hendelsen. Det eneste som sitter igjen er smerter i det ene låret der hun ble sparket, men det er kun vondt ved mye aktivitet. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En "lårhøne" er vondt i mange dager, ikke noe jeg ville vurdert lege for.

Men det høres jo ut som hun har fått skikkelig juling og kanskje trenger noen å snakke med. Hvor skjedde dette? Ville vurdert helsesøster på skolen.

Anonymkode: a5a62...126

Jeg har snakket med barnet og sagt at hun må si fra hvis det blir vanskelig psykisk. Jeg har vært i kontakt med helsesøster, men hun er på skolen annenhver onsdag bare, men skulle følge med.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne bli, men min vurdering var ikke feil. Hun har ingen skader nå og har ikke hatt det annet enn rett etter hendelsen. Det eneste som sitter igjen er smerter i det ene låret der hun ble sparket, men det er kun vondt ved mye aktivitet. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Kanskje du var heldig denne gangen og hun ikke har noen skader som trenger tilsyn. Men jeg tenker at psykisk for henne så ville hun bli tatt litt mer på alvor, oppleve mer omsorg og trygghet ved å bli tatt til legetilsyn etter noe sånn skjer. Du sier jo selv at hun var helt oppskaket av dette. Tenk om hun hadde fått en blødning i buken feks., det kunne blitt alvorlig uten at dere merket det engang. Det er veldig viktig å utelukke at noe er skadet før man drar på trening også feks. Blir litt matt faktisk av slik tafatthet. 

Anonymkode: 19007...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne bli, men min vurdering var ikke feil. Hun har ingen skader nå og har ikke hatt det annet enn rett etter hendelsen. Det eneste som sitter igjen er smerter i det ene låret der hun ble sparket, men det er kun vondt ved mye aktivitet. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Så hvorfor spurte du da?

Anonymkode: a6619...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du var heldig denne gangen og hun ikke har noen skader som trenger tilsyn. Men jeg tenker at psykisk for henne så ville hun bli tatt litt mer på alvor, oppleve mer omsorg og trygghet ved å bli tatt til legetilsyn etter noe sånn skjer. Du sier jo selv at hun var helt oppskaket av dette. Tenk om hun hadde fått en blødning i buken feks., det kunne blitt alvorlig uten at dere merket det engang. Det er veldig viktig å utelukke at noe er skadet før man drar på trening også feks. Blir litt matt faktisk av slik tafatthet. 

Anonymkode: 19007...404

Kjære meg. 

HI klarer vel å gi barnet sitt omsorg og kjærlighet uten at en lege må involveres. 

Jeg har fire gutter tett i alder,og skal love deg det har gått mange kuler varmt oppigjennom årene. 

Jeg har da fint klart å trøste og gitt kjærlighet til de etterhvert som de har fått juling av en bror. Ingen av de har noen form for psykiske problemer.  Og alle er de veldig glade i hverandre og hverandres beste venn nå som de er store. 

Anonymkode: abbdc...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære meg. 

HI klarer vel å gi barnet sitt omsorg og kjærlighet uten at en lege må involveres. 

Jeg har fire gutter tett i alder,og skal love deg det har gått mange kuler varmt oppigjennom årene. 

Jeg har da fint klart å trøste og gitt kjærlighet til de etterhvert som de har fått juling av en bror. Ingen av de har noen form for psykiske problemer.  Og alle er de veldig glade i hverandre og hverandres beste venn nå som de er store. 

Anonymkode: abbdc...408

mobbing skal tas på alvor

Anonymkode: 739ec...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvorfor spurte du da?

Anonymkode: a6619...37c

Jeg spurte da ikke om hennes vurdering av skadeomfanget, men om man bør vurdere lege om det gjør vondt ved aktivitet. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig så er det farlig om noe skulle skje med den.

Anonymkode: 80ec9...f84

Nei, det er kun farlig hvis den er betent. Og det blir den ikke av et spark. 

Få ungen til lege hvis smerter varer i dagevis. Det er da basalkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du var heldig denne gangen og hun ikke har noen skader som trenger tilsyn. Men jeg tenker at psykisk for henne så ville hun bli tatt litt mer på alvor, oppleve mer omsorg og trygghet ved å bli tatt til legetilsyn etter noe sånn skjer. Du sier jo selv at hun var helt oppskaket av dette. Tenk om hun hadde fått en blødning i buken feks., det kunne blitt alvorlig uten at dere merket det engang. Det er veldig viktig å utelukke at noe er skadet før man drar på trening også feks. Blir litt matt faktisk av slik tafatthet. 

Anonymkode: 19007...404

Hun er da tatt på alvor selv om jeg ikke løp til legen med en gang. Tror du jeg kontaktet foreldrene til det andre barnet og de andre foreldrene og lo av det hele? 

Vi har åpenbart forskjellig oppfatning av når barn bør få legetilsyn og sånn er det bare.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke gått til lege for dette. Gud, dere er hysteriske altså. Hun har sikkert fått en skikkelig lårhøne. Datteren vår ble galoppert over av en hest. Han traff låret. Det var vondt i ca 14 dager. Men hun hadde noen hundre ml blødning inni der da. God bedring. Tror det er viktigst å ta psyken på alvor. 

Anonymkode: dd931...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde heller ikke gått til lege for dette. Gud, dere er hysteriske altså. Hun har sikkert fått en skikkelig lårhøne. Datteren vår ble galoppert over av en hest. Han traff låret. Det var vondt i ca 14 dager. Men hun hadde noen hundre ml blødning inni der da. God bedring. Tror det er viktigst å ta psyken på alvor. 

Anonymkode: dd931...533

Bare en lårhøne? Du bare overså at hun ble tatt kvelertak på, at hun ble sparket og slått i rygg og mage i tillegg til i låret

Anonymkode: a6619...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte da ikke om hennes vurdering av skadeomfanget, men om man bør vurdere lege om det gjør vondt ved aktivitet. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Dette spurte du om i hovedinnlegget, og det er det du får svar på

"Normalt sett ville jeg ikke tatt henne til lege, men jeg vet at hun er både sparket og slått i mage, rygg og lår.  Når vurderer man å ta barnet til legen etter noe slikt? "

Anonymkode: a6619...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta henne med til lege nå. Herregud.

Sånne skader bør registreres. Tenker også at datteren din ville følt seg tatt på alvor hvis du reagerte (adekvat). Å bagatellisere skader etter vold, altså..

Anonymkode: 131fe...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette spurte du om i hovedinnlegget, og det er det du får svar på

"Normalt sett ville jeg ikke tatt henne til lege, men jeg vet at hun er både sparket og slått i mage, rygg og lår.  Når vurderer man å ta barnet til legen etter noe slikt? "

Anonymkode: a6619...37c

Og jeg vurderte det til at det ikke var nødvendig samme dag. Når smertene vedvarer på et sted, så lurer jeg på når man vurderer lege.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må bare spørre, hva i alle dager skjedde? Stakkars jente.

Anonymkode: 0abf9...6b0

Det velger jeg å ikke svare på.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ta henne med til lege nå. Herregud.

Sånne skader bør registreres. Tenker også at datteren din ville følt seg tatt på alvor hvis du reagerte (adekvat). Å bagatellisere skader etter vold, altså..

Anonymkode: 131fe...9e3

Tenker du at jeg ikke reagerte? Det eneste jeg ikke gjorde var å ta henne til legen. Må lege involveres for at det skal bli alvorlig?

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst hvem du var ville jeg vurdert en bekymring til barnevernet....

 

få ungen til lege, indre blødninger kan være skumle. Få legen til å notere hva som har skjedd og av hvem osv.

send inn melding ut i fra paragraf 9a der det skal gjøres tiltak for å sikre ditt barnsskolehverdag og gi for all del beskjed til skolen om hva som har skjedd. Skolen skal også skrive skademelding dersom dette skjedde i forbindelse med skolen.

anmeld saken slik at den andre ungen får et notat på seg dersom noe annet skjer. Ikkeminst for å vise jenta di at dette tar du på alvor.

Anonymkode: abb3f...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg visst hvem du var ville jeg vurdert en bekymring til barnevernet....

 

få ungen til lege, indre blødninger kan være skumle. Få legen til å notere hva som har skjedd og av hvem osv.

send inn melding ut i fra paragraf 9a der det skal gjøres tiltak for å sikre ditt barnsskolehverdag og gi for all del beskjed til skolen om hva som har skjedd. Skolen skal også skrive skademelding dersom dette skjedde i forbindelse med skolen.

anmeld saken slik at den andre ungen får et notat på seg dersom noe annet skjer. Ikkeminst for å vise jenta di at dette tar du på alvor.

Anonymkode: abb3f...b48

For å få vite så lite, verdi veldig mye.

Dette skjedde ikke på skolen. Dette er ikke et uvennskap. Dette skjedde en gang, alle foreldre til de involverte barna tok det på alvor og løste saken der og da. Barna er venner igjen og det har ikke vært annet enn en hyggelig tone mellom mitt barn og barnet som slo. 

Tenker at en anmeldelse av barn langt under strafferettslig alder er unødvendig. Hadde de vært eldre, så hadde jeg vurdert det, eller om det skjedde ofte. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du at jeg ikke reagerte? Det eneste jeg ikke gjorde var å ta henne til legen. Må lege involveres for at det skal bli alvorlig?

Anonymkode: 80ec9...f84

Etter en sånn omgang juling hadde jeg ønsket at barnet ble skikkelig undersøkt og ikke minst få registrert hendelsen ved ev senvirkninger. 

Du vurderte det annerledes, men da ville jeg i det minste tatt henne til legen nå. 

Dette er en alvorlig hendelse som bør tas på største alvor selv om gjerningspersonen er mindreårig og dere har gjort opp innad i familiene. 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare en lårhøne? Du bare overså at hun ble tatt kvelertak på, at hun ble sparket og slått i rygg og mage i tillegg til i låret

Anonymkode: a6619...37c

Hun hadde jo vondt i halsen bare en liten stund etterpå. Magen og. Det er låret som er vondt. 

Anonymkode: dd931...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Etter en sånn omgang juling hadde jeg ønsket at barnet ble skikkelig undersøkt og ikke minst få registrert hendelsen ved ev senvirkninger. 

Du vurderte det annerledes, men da ville jeg i det minste tatt henne til legen nå. 

Dette er en alvorlig hendelse som bør tas på største alvor selv om gjerningspersonen er mindreårig og dere har gjort opp innad i familiene. 

Anonymkode: 1593e...760

Det er jo lege jeg vurderer nå. 

Ja, det er alvorlig og alle foreldre og barn tok det alvorlig. Barnet som slo måtte virkelig stå for det det har gjort og saken er ite av verden. Det blir nok ikke noen senskader av dette, og om det skulle bli det, så får jeg en erklæring fra de andre foreldrene om hva som skjedde.

Anonymkode: 80ec9...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å få vite så lite, verdi veldig mye.

Dette skjedde ikke på skolen. Dette er ikke et uvennskap. Dette skjedde en gang, alle foreldre til de involverte barna tok det på alvor og løste saken der og da. Barna er venner igjen og det har ikke vært annet enn en hyggelig tone mellom mitt barn og barnet som slo. 

Tenker at en anmeldelse av barn langt under strafferettslig alder er unødvendig. Hadde de vært eldre, så hadde jeg vurdert det, eller om det skjedde ofte. 

Anonymkode: 80ec9...f84

Ikke et uvennskap? Ungen din ble skambanket og du tar så lett på det? Stakkars unge som har deg til mor. Men godt du «ordnet opp» så du ikke ble uvenn med andre foreldre og laget en sak utav dette.

 

få ungen til lege.

Anonymkode: abb3f...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo lege jeg vurderer nå. 

Ja, det er alvorlig og alle foreldre og barn tok det alvorlig. Barnet som slo måtte virkelig stå for det det har gjort og saken er ite av verden. Det blir nok ikke noen senskader av dette, og om det skulle bli det, så får jeg en erklæring fra de andre foreldrene om hva som skjedde.

Anonymkode: 80ec9...f84

Men hva er det du vil ha av oss da? De fleste sier at du bør ta henne til legen nå, men likevel så nøler du? Hvorfor spør du mår du tydligvis ikke hører på andres mening? 

Anonymkode: 1593e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...