Gå til innhold

Skilsmisse og mannen vil ikke ha hundene vi kjøpte sammen i det hele tatt nå..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det betyr at jeg aldri får en eneste frihelg. Om jeg ikke hadde hatt barn, så kunne jeg ha omplassert de om jeg fant et bra nok hjem. Men ungene elsker jo hundene og jeg kunne aldri ha gjort det mot de. Vi kjøpte hundene sammen.  Vi ble også enige om at hundene skulle følge barna etter skilsmissen. Det bety at slik som det er nå så har han hundene ca 11dager i mnd. Jeg har nå sagt at jeg kan ha hundene i hverdagene, men jeg vil jo har fri i helgene jeg også.

Om jeg må ha hundene hver eneste helg så kommer jeg meg aldri noe sted. Jeg har ingen å passe de. Ungene er helt knust og synes pappa er både slem og urettferdig (jeg har ikke sagt noe stygt om han, bare fortalt de hva han har sagt) Om det var jeg som presset igjennom det å skaffe hunder, så hadde jeg forstått og tatt konsekvensene av det, men vi var to om valget om å kjøpe de. Hadde jeg visst at skulle bli alene så hadde jeg ikke kjøpt de.

Hva kan jeg gjøre? Noen som vet, eller har noen tips?

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk etter en hundepasser?

Søk på Finn og sett opp en lapp på butikken, betal en ungdom, en eldre eller hvem som helst som kan ta hundene hjem til seg å passe dem om du skal noe.

Regner ikke med du driver å reiser bort hver helg du er uten ungene, så å betale noen for å passe hundene de gangene du blir bedt på en hyttetur e.l. burde ikke være noe problem.

Sønnen min har vært slik hundevakt for en ungkar i nabolaget, han har hund og sønnen min har av og til luftet hunden når han har jobbet overtid, og passet den her hjemme hos oss ved noen anledninger. Det har gått helt fint, ikke stort sønnen min har tatt for det heller, han elsker hunder. En 50-lapp hver gang han har gått tur med den liksom, og noen hundre for å passe den et døgn i en helg. Er nok mange som er glad i hunder men ikke har mulighet til å ha en selv, de passer gjerne av og til.

Skulle du finne på å ta en helaften med en venninne kan hundene være hjemme alene så lenge du har noen som kommer og går en tur med dem i løpet av kvelden, og skulle du reise bort må du ha en hundepasser.

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søk etter en hundepasser?

Søk på Finn og sett opp en lapp på butikken, betal en ungdom, en eldre eller hvem som helst som kan ta hundene hjem til seg å passe dem om du skal noe.

Regner ikke med du driver å reiser bort hver helg du er uten ungene, så å betale noen for å passe hundene de gangene du blir bedt på en hyttetur e.l. burde ikke være noe problem.

Sønnen min har vært slik hundevakt for en ungkar i nabolaget, han har hund og sønnen min har av og til luftet hunden når han har jobbet overtid, og passet den her hjemme hos oss ved noen anledninger. Det har gått helt fint, ikke stort sønnen min har tatt for det heller, han elsker hunder. En 50-lapp hver gang han har gått tur med den liksom, og noen hundre for å passe den et døgn i en helg. Er nok mange som er glad i hunder men ikke har mulighet til å ha en selv, de passer gjerne av og til.

Skulle du finne på å ta en helaften med en venninne kan hundene være hjemme alene så lenge du har noen som kommer og går en tur med dem i løpet av kvelden, og skulle du reise bort må du ha en hundepasser.

Anonymkode: f7afc...26f

Jo, jeg reiser bort hver helg jeg ikke har barna. Jeg bor i en liten bygd og reiser hjem til Oslo og venninnene mine da. Jeg har foreslått hundepasser men mannen vil ikke være med på å betale for det, jeg har ikke så god råd og kan ikke ta det alene.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man anskaffer dyr så har man faktisk ansvaret for de så lenge de lever. 

Anonymkode: be1b0...483

Ja, jeg vet jo det og mannen var med på å kjøpe de. Jeg synes ikke jeg er så urimelig om jeg mener at de kan være hos ham ca 4-5 dager i mnd. Jeg betaler alt som hundene trenger, mat, klipping, tannrens, forsikringer osv. Jeg ønsker bare at han skal ha de i de helgene ungene er der. Det som skjer nå er at ungene kommer til å bli både sinte og skuffet over pappaen sin, og jeg vil jo ikke det...men det ser ikke ut som om han bryr seg om det i det hele tatt.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker han hundene for å kontrollere deg, hindre deg i å reise til Oslo og "ha det gøy", eller gidder han bare ikke ta ansvaret for dem.

Hvor gamle er barna og hva slags hunder er det? Litt forskjell på om barna er 13 og 15 og selv kan passe de hos far, og litt forskjell på hva en chiuaua og en setter trenger av stell, turer og tilsyn...

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man dyr og eller barn «kommer man seg aldri noe sted»! Man får ta konsekvens av valgene de få årene det pågår og bruke kennel til hundene/finne på ting hundene kan bli med på etc. Ser du har en unnskyldning for alt, men ta de med deg da! 

Anonymkode: e9f0c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg reiser bort hver helg jeg ikke har barna. Jeg bor i en liten bygd og reiser hjem til Oslo og venninnene mine da. Jeg har foreslått hundepasser men mannen vil ikke være med på å betale for det, jeg har ikke så god råd og kan ikke ta det alene.

Anonymkode: 6981f...207

Men da må du bli hjemme eller ta de med deg

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker han hundene for å kontrollere deg, hindre deg i å reise til Oslo og "ha det gøy", eller gidder han bare ikke ta ansvaret for dem.

Hvor gamle er barna og hva slags hunder er det? Litt forskjell på om barna er 13 og 15 og selv kan passe de hos far, og litt forskjell på hva en chiuaua og en setter trenger av stell, turer og tilsyn...

Anonymkode: f7afc...26f

Jeg  har en misstanke om at han bruker de for å straffe meg egentlig. Ungene er 11 og 13 og går alle turene, mater de, koser med de osv. Det er små hunder som ikke trenger nevneverdig stell. De røyter ikke og jeg tar meg av klippingen når de trenger det

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da må du bli hjemme eller ta de med deg

Anonymkode: 79bc8...4da

Jeg kan jo ikke ta de med meg hjem til noen andre, er ikke alle som liker det. Mener du ikke at eksmannen har noe som helst ansvar? Når han var med på å kjøpe de? Det er faktisk ikke bare å omplassere hunder som barna er så knyttet til og som er knyttet til oss,  jeg synes det bør gå foran det at han ikke ønsker å ha de noen få dager i mnd. Vi var to om å ta valget om å kjøpe de, hvorfor skal jeg da sitte igjen med alt ansvaret?

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er ungene sinte på pappa som ikke vil ha hundene, men omplasserer du dem vil de bli sinte på deg fordi du gav de bort bare fordi pappa ikke ville ha hund lenger.

Så denne kampen får du ikke vunnet uansett hva du gjør... 

Her sitter far med all makt.

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har man dyr og eller barn «kommer man seg aldri noe sted»! Man får ta konsekvens av valgene de få årene det pågår og bruke kennel til hundene/finne på ting hundene kan bli med på etc. Ser du har en unnskyldning for alt, men ta de med deg da! 

Anonymkode: e9f0c...156

Det der er ikke noe godt tips til meg egentlig. Vi er skilt, vi kjøpte hundene sammen og jeg ønsker ikke å sitte hjemme alene de helgene jeg ikke har ungene mine.Da vi fortsatt var gift, så var det jo ikke noe problem å komme seg ut av huset noen dager, da var jo den andre hjemme og passet både barn og hunder.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan jo ikke ta de med meg hjem til noen andre, er ikke alle som liker det. Mener du ikke at eksmannen har noe som helst ansvar? Når han var med på å kjøpe de? Det er faktisk ikke bare å omplassere hunder som barna er så knyttet til og som er knyttet til oss,  jeg synes det bør gå foran det at han ikke ønsker å ha de noen få dager i mnd. Vi var to om å ta valget om å kjøpe de, hvorfor skal jeg da sitte igjen med alt ansvaret?

Anonymkode: 6981f...207

Selvfølgelig er alle enige i at far har et visst ansvar han også, men du har påtatt deg å ha hundene i hverdagen og da kan ingen tvinge far til å da dem når du vil ha fri.

Du kommer ingen vei her, uansett hva du eller vi mener så kan far bare nekte, og du står der med ansvaret.

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå er ungene sinte på pappa som ikke vil ha hundene, men omplasserer du dem vil de bli sinte på deg fordi du gav de bort bare fordi pappa ikke ville ha hund lenger.

Så denne kampen får du ikke vunnet uansett hva du gjør... 

Her sitter far med all makt.

Anonymkode: f7afc...26f

Jeg kommer aldri til å omplassere de.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kan jo ikke ta de med meg hjem til noen andre, er ikke alle som liker det. Mener du ikke at eksmannen har noe som helst ansvar? Når han var med på å kjøpe de? Det er faktisk ikke bare å omplassere hunder som barna er så knyttet til og som er knyttet til oss,  jeg synes det bør gå foran det at han ikke ønsker å ha de noen få dager i mnd. Vi var to om å ta valget om å kjøpe de, hvorfor skal jeg da sitte igjen med alt ansvaret?

Anonymkode: 6981f...207

Jeg mener at eksmannen din  er en selvopptatt egoistisk dust. Men det hjelper jo ikke noe hva jeg eller andre her mener om han, det forandrer ikke på situasjonen og at du må finne løsninger uavhengig av han.

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer aldri til å omplassere de.

Anonymkode: 6981f...207

Da må du finne løsninger som ikke involverer eksmannen din

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er alle enige i at far har et visst ansvar han også, men du har påtatt deg å ha hundene i hverdagen og da kan ingen tvinge far til å da dem når du vil ha fri.

Du kommer ingen vei her, uansett hva du eller vi mener så kan far bare nekte, og du står der med ansvaret.

Anonymkode: f7afc...26f

Jeg har sagt meg villig til å iha hundene i hverdagen om han har de i helgene når ungene er der.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt meg villig til å iha hundene i hverdagen om han har de i helgene når ungene er der.

Anonymkode: 6981f...207

Men han vil jo ikke det. Da må du finne andre løsninger

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da må du finne løsninger som ikke involverer eksmannen din

Anonymkode: 79bc8...4da

Men hvordan kan ikke han ha noe ansvar for de når han var med på å kjøpe de? Det er det jeg ikke skjønner..

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt meg villig til å iha hundene i hverdagen om han har de i helgene når ungene er der.

Anonymkode: 6981f...207

Men han har ombestemt seg...

Selvfølgelig er det dårlig av han, det er rett og slett drittsekkoppførsel. Men du får ikke gjort noe med det.

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men han vil jo ikke det. Da må du finne andre løsninger

Anonymkode: 79bc8...4da

Men hvorfor skal ikke han ha noe som helst ansvar for de når vi kjøpte de sammen, det klarer jeg ikke å forstå..

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal ikke han ha noe som helst ansvar for de når vi kjøpte de sammen, det klarer jeg ikke å forstå..

Anonymkode: 6981f...207

Hva tenker du da, at han etter loven har et ansvar? Han har ikke det.

Du har tatt ansvaret for hundene etter skilsmissen og du kommer ingen vei med å mene han skal ta de når ungene er der. 

Ikke engang fedre som ikke gidder ha sine egne unger på samvær kan man tvinge, selvfølgelig kan du ikke tvinge han til å ta to hunder på samvær som han ikke vil ha.

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er åpenbart en idiot, men det er du å! Av hensyn til alle, kvitt deg med de hundene! Hjelper ikke sitte her å gnåle! Tror du noen kan presse mannen din til å ta ansvar for de eller hva i himmelens navn vil du folk skal svare? 

Anonymkode: e9f0c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet i akkurat samme situasjon som deg etter bruddet HI. Først tok bf ansvar for en av tre hunder på fulltid da han mente dette var hans hund. Men etterhvert ba han meg passe hunden litt og så nektet han å hente den igjen og mente den burde være med de andre og at han hadde ikke noe ansvar for de hundene. Kort fortalt sitter jeg her 6 år etter alene med 3 hunder. Får ikke tvunget noen til å ta et ansvar de ikke vil ta dessverre.

Anonymkode: 28938...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...