Gå til innhold

Skilsmisse og mannen vil ikke ha hundene vi kjøpte sammen i det hele tatt nå..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er hundene hun vil ha fri fra. Du er visst ikke blant de skarpeste?

Anonymkode: 70546...df1

 

Nei jeg er ikke det siden du sier det.

uansett om jeg er dum eller ikke så har hun barn så er det ikke noe som heter frihelg om det er med eller uten hunder. 

Anonymkode: 4e1c8...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo legge til at menn er i flertall når det kommer til å ditche kone og barn for en elskerinne, eller for å finne seg selv.... Hvor mange alenemødre er det der ute, vs alenefedre?

Anonymkode: ae9f3...44f

Nå svarte jeg på det med at det ble satt et likhetstegn mellom at noen menn ikke vil ha hunden ved skillsmisse og at menn generelt er egositer. Nå drar du plutselig inn helt andre ting, som lyser av bitterhet...

Hvor ofte er det ikke slik at siden mor har hatt mest permisjon så er det hun som regnes som hovedomsorgsperson og dermed også får mest samvær mens barna er små?

Og hvor mange fedre er det som ikke får ha ungene sine så mye som de ønsker pga. mor sabotterer eller flytter langt unna?

Hverken kvinner eller menn har godt av en slik polarisering som det ble lagt opp til med de jeg svarte over her og ditt svar her.

Kanskje burde det bli tatt mer seriøst at kvinner som går på p-pillen oftere velger menn de egentlig ikke passer sammen med, fordi pillene gjør at de foretrekker menn som de egentlig ikke er kompatible med. Og at dette trolig også går andre veien, at kvinnens dufter endrer seg av hormontilskuddene slik at menn da tiltrekkes kvinner de ellers ikke villle ha foretrukket. Kvinner og menn bør være like opptatt av å oppdra guttene og jentene sine til å bli gode på kommunikasjon, på omsorg og til å ta ansvar der man bor, på respekt.

Å bidra i en diskusjon kun for å fortelle at alle eller de fleste av det annet kjønn er egoister er polarisering, men også en del av populismens overforenkling... for er det ikke deilig å fraskrive seg ansvar for forholdet med å si at den andre har all skyld...

Anonymkode: d6bd7...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 17.10, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte de til barna. Det er to små røytefrie hunder.

Anonymkode: 6981f...207

Er det små hunder så er det sikkert mange som vil passe om du legger ut på Finn.no 🙂

Anonymkode: def6d...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt 

"Hei, har tenkt litt på det du sa om at du ikke ønsker å ha hundene likevel. Har kommet frem til at det er greit, jeg har hundene hele tiden. Men da tar vi bidraget gjennom nav, da vil det øke en del og jeg kan bruke de pengene til å betale for pass når jeg vil reise til venner de barnløse helgene. Du må forstå at jeg er villig til å strekke meg langt for å ha et godt forhold til deg så vi kan samarbeide greit om ungene, men det å være grei må gå begge veier... Da låntaker jeg nav på mandag også snakker vi ikke mer om dette "

Sender du den meldingen tar det nok ikke lang tid før du får det som du vil, regner med han heller vil ha hundene to helger i måneden enn å betale mer bidrag. 

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2019 den 20.06, TheWitch skrev:

På tide å tenke nytt. Først så ordner du bidraget, du trenger ikke å være snill med han.

Hva med å ta med barna og hundene og flytte nærmere Oslo? Barna kan jo fortsatt besøke faren sin, du kan ta deg en tur ut med venninner, besøke familie og gjøre det du vil, hundene klarer seg noen timer alene. Det kan godt være han snur om han får høre at det går rykte om at dere vil flytte til Oslo. 

Ja, sier meg veldig enig med dette svaret her 😊

Anonymkode: 78316...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er så fryktelig negative til at TS ønsker å ha «fri» fra hundene (dvs fortsette å dele på ansvaret for felles hunder), har dere egentlig hund selv?

I så fall, er det slik at dere ikke skal reise noe som helst sted uten hund de neste ti-tolv-seksten årene? For om dere synes det er ok å skaffe hundepass, kennel eller overlate ansvaret til partner/foreldre/barn/nabo eller andre kjente for en helgetur/bryllup/storbyferie eller jobbreise en gang i blant, sitter dere i verdens skjøreste glasshus. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...