Gå til innhold

Skilsmisse og mannen vil ikke ha hundene vi kjøpte sammen i det hele tatt nå..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan kan ikke han ha noe ansvar for de når han var med på å kjøpe de? Det er det jeg ikke skjønner..

Anonymkode: 6981f...207

Mannen er en dust, og det er han som vil tape på det. Men jeg ser ikke hvordan du skal kunne tvinge han til å ta ansvar.

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg vært! Eksmannen gikk og skaffet hund til barna, uten min godkjenning. Etter skilsmissen fulgte den barna, men han syntes det ble så mye styr med å måtte hente den (barna byttet bosted etter skoledagen) så han nektet å ta den. Jeg ble sinna og det endte opp med at han måtte hente den da, men han endte da opp med å omplassere den. Allikevel klandret barna meg i lang tid. Skulle gjerne kommet med noe mer positivt, men dette var nå min erfaring. 

Anonymkode: 7c053...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at eksmannen din  er en selvopptatt egoistisk dust. Men det hjelper jo ikke noe hva jeg eller andre her mener om han, det forandrer ikke på situasjonen og at du må finne løsninger uavhengig av han.

Anonymkode: 79bc8...4da

Det hjelper meg litt at alle andre synes han er en dust og at jeg ikke er urimelig.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Var det du eller han som ville skilles? Hvis det var han, er det elendig oppførsel. 

Anonymkode: 5bebe...35d

Det var han..

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper meg litt at alle andre synes han er en dust og at jeg ikke er urimelig.

Anonymkode: 6981f...207

Du er ikke urimelig, du er en ansvarlig dyre eier som tar det ansvaret du har tatt på deg. Men du må se fremover, det nytter ikke at du henger deg helt opp i dustemannen, for han vil antageligvis ikke endre mening uansett.

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke urimelig, du er en ansvarlig dyre eier som tar det ansvaret du har tatt på deg. Men du må se fremover, det nytter ikke at du henger deg helt opp i dustemannen, for han vil antageligvis ikke endre mening uansett.

Anonymkode: 79bc8...4da

Det som kommer til å skje nå er at vi blir uvenner og at barna kommer til å være sinte og skuffet over pappaen sin i lang tid. De vil at hundene skal følge de og nå vil de ikke til pappa i hverdagen. Jeg har ikke sagt noe annet enn at pappa ikke vil ha hundene og at jeg synes det er dårlig gjort. Jeg sier også at han er verdens beste pappa bortsett fra akkurat dette. Jeg snakker aldri stygt om han til de, bare fremsnakker han. De er kjempeskuffet over pappaen sin nå.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke urimelig, du er en ansvarlig dyre eier som tar det ansvaret du har tatt på deg. Men du må se fremover, det nytter ikke at du henger deg helt opp i dustemannen, for han vil antageligvis ikke endre mening uansett.

Anonymkode: 79bc8...4da

Men tusen takk for fint svar. Han er en skikkelig dustemann!

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper meg litt at alle andre synes han er en dust og at jeg ikke er urimelig.

Anonymkode: 6981f...207

Full støtte herifra. Mannen er en premiedust. Har dessverre ikke noen råd. 

Anonymkode: e8294...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig kjip fyr!!! Tenker han ikke på at det er dumt for ungene at han går fra avtalen og at ungene må være uten hunden når de er hos ham? Kjip fyr! 

Anonymkode: 1d7ff...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selg de eller omplasser de. Barna kommer over det

Anonymkode: 69034...43e

Dette.

Eller sett hardt mot hardt med mannen: hvis han ikke tar med seg hundene når han henter barna, så holder du barna også hjemme.

Anonymkode: 70546...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tusen takk for fint svar. Han er en skikkelig dustemann!

Anonymkode: 6981f...207

Det er han, men til syvende og sist så er det han som vil tape på det, for ungene deres er så store at de selv ser hva pappa gjør

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Eller sett hardt mot hardt med mannen: hvis han ikke tar med seg hundene når han henter barna, så holder du barna også hjemme.

Anonymkode: 70546...df1

Men det har ikke hi lov til overhodet, det er jo et utrolig dårlig råd

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette.

Eller sett hardt mot hardt med mannen: hvis han ikke tar med seg hundene når han henter barna, så holder du barna også hjemme.

Anonymkode: 70546...df1

Det er jo det barna sier..Men jeg vil jo at de skal være hos pappaen sin og at de skal ha et godt forhold til ham. Jeg kommer ladri til å omplassere hundene men jeg kommer heller aldri til å holde ungene borte fra pappa eller å nekte ham å se de. Det jeg derimot ikke kommer til å gjøre fremover er å være grei når han vil ha barnefri. Det har jeg gjort flere ganger for å være grei og for å holde på freden. Jeg skal heller ikke la ham betale mindre enn det han skal i barnebidrag ( jeg har latt ham betale 2000 mindre i mnd enn det han egentlig skal.

 

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil ha hundene der?

Anonymkode: 79bc8...4da

Han liker de ikke..men han gjør jo heller ingenting med de når de er der, ungene tar fult ansvar.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det barna sier..Men jeg vil jo at de skal være hos pappaen sin og at de skal ha et godt forhold til ham. Jeg kommer ladri til å omplassere hundene men jeg kommer heller aldri til å holde ungene borte fra pappa eller å nekte ham å se de. Det jeg derimot ikke kommer til å gjøre fremover er å være grei når han vil ha barnefri. Det har jeg gjort flere ganger for å være grei og for å holde på freden. Jeg skal heller ikke la ham betale mindre enn det han skal i barnebidrag ( jeg har latt ham betale 2000 mindre i mnd enn det han egentlig skal.

 

Anonymkode: 6981f...207

Sånn hadde jeg og gjort. Å være grei skal jammen meg ikke bare gå en vei

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han liker de ikke..men han gjør jo heller ingenting med de når de er der, ungene tar fult ansvar.

Anonymkode: 6981f...207

Men han var jo med på å kjøpe de? eller var det mest du som ønsket hundene? Hvor mange hunder og hvor store hunder er det snakk om?

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men han var jo med på å kjøpe de? eller var det mest du som ønsket hundene? Hvor mange hunder og hvor store hunder er det snakk om?

Anonymkode: 79bc8...4da

Vi kjøpte de til barna. Det er to små røytefrie hunder.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der selv. Har en nå 11 år gammel hund, siden han var fem var jeg sammen med en mann som etter brudd skulle ha hunden ofte i følge han og familien. Ett år etter bruddet ble det aldri noe mer.

Jeg stod alene med hunden frem til ny kjæreste, med famillie som stiller opp om det trengs hundepass. 

Som noen nevnte, legg ut på feks Facebook at du ønsker noen til å passe hundene iblant. 

Finnes en gruppe som heter matmor trenger en hjelpende hånd foreksempel. 

Anonymkode: 75b97...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var der selv. Har en nå 11 år gammel hund, siden han var fem var jeg sammen med en mann som etter brudd skulle ha hunden ofte i følge han og familien. Ett år etter bruddet ble det aldri noe mer.

Jeg stod alene med hunden frem til ny kjæreste, med famillie som stiller opp om det trengs hundepass. 

Som noen nevnte, legg ut på feks Facebook at du ønsker noen til å passe hundene iblant. 

Finnes en gruppe som heter matmor trenger en hjelpende hånd foreksempel. 

Anonymkode: 75b97...b95

Tusen takk for svar 🙂

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Eller sett hardt mot hardt med mannen: hvis han ikke tar med seg hundene når han henter barna, så holder du barna også hjemme.

Anonymkode: 70546...df1

Kjempelurt. Månedens innlegg.

Anonymkode: 4434c...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal heller ikke la ham betale mindre enn det han skal i barnebidrag ( jeg har latt ham betale 2000 mindre i mnd enn det han egentlig skal.

De 2000 kan jo potensielt kjøpe en del hundepass. Kanskje han ser verdien i å ta jobben selv likevel, om du legger det frem slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at mannen er urimelig. Også stor sjanse for at han gjør dette bl.a. for å kontrollere deg.

Men som andre har sagt, det å terpe på hvorfor har ingen hensikt.

Jeg tror det absolutt smarteste du gjør er å late som om dette er null problem for deg. Da viser du også at han har null kontroll over deg - og det vil svi.

Så forholder du deg helt saktlig til ham ellers, får bidrag gjennom Nav, så slipper dere å diskutere akkurat den delen noe mer. Ett annet problem ryddet av veien.

Det beste du gjør nå er å bare akseptere at det er som det er, for slik som du grubler og frustrerer nå, det blir bare negativt for deg. Det er helt forståelig at du gjør det, men det gavner deg lite.

Uten å gjøre noe som helst poeng ut av det, bare vis ham at du greier deg uten ham, at du er helt uavhengig av ham, at du ikke trenger ham til noe. Ikke si det til ham, ikke gjør det til et poeng, bare vis det i praksis.

Og da er faktum, du har to hunder som du må forholde deg til at du har full tid. Sånn er det. Da må du finne løsninger. Kanskje du kan ta med hundene de helgene når du skal besøke noen som synes det er greit at du tar med hunder. Og så kan du kanskje få venner til å komme og besøke deg innimellom. Forstår at du føler behov for å komme til et større sted, men "bygda" har mye å tilby det også, om dere benytter dere av det. Gjør andre ting enn dere bruker å gjøre som venner - møkkavær? javel, ut og gå og bli søkk våte og slitne, bad i sjøen selv om det er iskaldt, hjem til en tidligere forberedt gryterett, litt vin og kryp i sofaen, skravle, spill spill. Alt etter hvilke interesser dere har, ha en temahelg hos deg. Trenger ikke kreve mye forberedelser. Kanskje en bokhelg, en håndarbeidshelg, en få-med seg-alle-sendinger-av-favorittsporten-på-tv-helg, en filmhelg, en fjellturhelg, en dele matinspirasjonshelg, en sjokoladesmakhelg, ta et dansekurs sammen... hva som helst Er det utested der du bor, ta en tur ut. Du må ikke reise ut av bygda hver gang du har fri, du kan bringe noe av byen til bygda også :)  Da trenger du ikke hundepass til fullt så mange helger, men får likevel en følelse av at du gjør mer for deg selv, at du har et sosialt liv.

Du kan ikke endre din stabeis av en eks, men du kan endre din egen holdning til hans idiotier og la dem prelle av på deg.

Anonymkode: d6bd7...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...