Gå til innhold

Skilsmisse og mannen vil ikke ha hundene vi kjøpte sammen i det hele tatt nå..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Merkelige svar du får her synes jeg. 

Vi har også hund, men ingen å passe de. Nå er vi sammen da, men kan sammenligne litt. 

Om det er til Oslo du skal, og skal kjøre bil dit, kan dette løse seg. Finn en sånn hundeside på facebook som gjelder for Oslo og omegn f eks. Der legger du ut annonse på at "Fido og Tassen (putt inn info). De trenger pass i helgene av og til, så jeg ønsker å finne noen som kan vere interessert i avtale på fast basis (eller noe sånt)". 

Vi har gjort dette da det er ofte østover vi skal. Da har vi funnet folk som ønsker å passe hund. Jeg vet noen tar mye penger men er også mange som ikke tar mye penger, men som ønsker å ha hund av og til. Så om du har mulighet å ta med hundene til Oslo for å levere der kan dette være løsningen. 

Det er ikke lett å finne kjentfolk til å passe hund, og mange ønsker ikke ha hund i huset. Kjenner godt til det. 

Anonymkode: 264ab...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg over her. 

Vil også legge til at manne din er en idiot som ender opp med å straffe barna. Nå er det deg direkte han straffer. Desverre, du får nok ikke gjort noe. 

Du er iallefall (ut i fra innlegget) en ansvarlig dyreeier som bryr deg om hundene ve og vel. Mange hadde valgt å omplassere, du ønsker faktisk å finne en løsning. 

Anonymkode: 264ab...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dem med til Oslo-området og få dem til å snuse i grøfter og på andre hunder (neida). Evt. Avliv dem. 

Enig i at eksmannen din burde ta ansvar. Men du ønsker ikke å betale for hundevakt, ta ansvaret alene, eller omplassere dem så da har du ikke så mange alternativ?

Anonymkode: 8a182...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å tenke nytt. Først så ordner du bidraget, du trenger ikke å være snill med han.

Hva med å ta med barna og hundene og flytte nærmere Oslo? Barna kan jo fortsatt besøke faren sin, du kan ta deg en tur ut med venninner, besøke familie og gjøre det du vil, hundene klarer seg noen timer alene. Det kan godt være han snur om han får høre at det går rykte om at dere vil flytte til Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TheWitch skrev:

På tide å tenke nytt. Først så ordner du bidraget, du trenger ikke å være snill med han.

Hva med å ta med barna og hundene og flytte nærmere Oslo? Barna kan jo fortsatt besøke faren sin, du kan ta deg en tur ut med venninner, besøke familie og gjøre det du vil, hundene klarer seg noen timer alene. Det kan godt være han snur om han får høre at det går rykte om at dere vil flytte til Oslo. 

Jah... for det er jo lurt å true med å rykke barna bort fra skole, venner, hjemsted... for to hunder...

 

Anonymkode: d6bd7...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta dem med til Oslo-området og få dem til å snuse i grøfter og på andre hunder (neida). Evt. Avliv dem. 

Enig i at eksmannen din burde ta ansvar. Men du ønsker ikke å betale for hundevakt, ta ansvaret alene, eller omplassere dem så da har du ikke så mange alternativ?

Anonymkode: 8a182...411

Herregud, selvfølgelig skal de ikke avlives. Hadde jeg vært så kald så hadde jeg jo heller omplassert de. Jeg skrev ikke at jeg ikke ønsket å betale for hundevakt, jeg skrev at jeg har dårlig råd. Om eksmannen hadde betalt halvparten så hadde det kanskje gått.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TheWitch skrev:

På tide å tenke nytt. Først så ordner du bidraget, du trenger ikke å være snill med han.

Hva med å ta med barna og hundene og flytte nærmere Oslo? Barna kan jo fortsatt besøke faren sin, du kan ta deg en tur ut med venninner, besøke familie og gjøre det du vil, hundene klarer seg noen timer alene. Det kan godt være han snur om han får høre at det går rykte om at dere vil flytte til Oslo. 

Jeg kan ikke ta barna mine vekk fra skole, venner, trening osv. De har akkurat vært gjennom et samlivsbrudd og jeg ønsker ikke å gjøre hverdagen ennå mer utrygg for de. Dessuten vil nok han gjerne flytte til Oslo også, så da hadde han bare blitt glad tror jeg 😕

Det med bidraget skal ordnes asap, ingen tvil om det!

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine er så snille at de har tilbudt seg å komme hjem hit til meg når de er hos pappaen sin for å kose med og gå på tur med hundene. Men da vil de jo ikke få noen kvalitetstid med pappaen sin, om de må sykle hit flere ganger om dagen. Vil ikke utsette de for det heller. Jeg vil jo at de skal ha det fint hos ham. Jeg kan ikke begripe at 5 dager i mnd med hunder betyr så mye for ha å slippe, at han vil skape spild mellom oss.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan ta en tur til familievernkontoret for å se om de kan få ham til å forandre mening...Om de skjønner meg da, og ungene. Ikke det at de kan gjøre så mye, men at de kan snakke til ham og få ham til å se det fra min side...Om de er enige med meg, det er det jo ikke sikkert at de er.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje vi kan ta en tur til familievernkontoret for å se om de kan få ham til å forandre mening...Om de skjønner meg da, og ungene. Ikke det at de kan gjøre så mye, men at de kan snakke til ham og få ham til å se det fra min side...Om de er enige med meg, det er det jo ikke sikkert at de er.

Anonymkode: 6981f...207

Slutt å lage mer styr ut av dette, det vil bare gå utover samarbeidet med om ungene.

Han vil ikke ha hundene.

Aksepter at han ikke vil ha hundene, og slutt å lage mer styr ut av det.

Anonymkode: d6bd7...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om ungene vil dra å lufte, mate og kose med de så synes jeg du bør prøve det ut. 

Fint for faren å se at barna tar mer ansvar enn det han gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TheWitch skrev:

Men om ungene vil dra å lufte, mate og kose med de så synes jeg du bør prøve det ut. 

Fint for faren å se at barna tar mer ansvar enn det han gjør. 

De er for unge til å ha det ansvaret, iflg. loven.

Og hvis det medfører at de da omtrent ikke vil se far, eller far ikke kan ha planer med barna når de er hos ham - hvor lurt tror du det er?

Anonymkode: d6bd7...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er for unge til å ha det ansvaret, iflg. loven.

Og hvis det medfører at de da omtrent ikke vil se far, eller far ikke kan ha planer med barna når de er hos ham - hvor lurt tror du det er?

Anonymkode: d6bd7...7c1

De klarer helt fint å gå på tur med hundene altså, kose med de og å leke med de også. De skal jo ikke akkurat sove over, de skal komme innom og være litt med de...Som de selvfølgelig har lyst til. De har aldri noen planer med far. Bortsett fra å dra til svømmehallen eller se på en film om kvelden. Og det er koselig nok det, men det er også noe de får til selv om de skal innom her for å være litt med hundene.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått barn, det er ingen ting som heter frihelg.

Anonymkode: 4e1c8...bf6

Barn? Om jeg hadde hatt de hver helg så ville jeg vært overlykkelig. Jeg synes det er fælt å ikke se de jeg. Derfor vil jeg ikke være hjemme når de er borte. 

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, TheWitch skrev:

Men om ungene vil dra å lufte, mate og kose med de så synes jeg du bør prøve det ut. 

Fint for faren å se at barna tar mer ansvar enn det han gjør. 

Ja, vi kommer til å prøve ut det 🙂

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å lage mer styr ut av dette, det vil bare gå utover samarbeidet med om ungene.

Han vil ikke ha hundene.

Aksepter at han ikke vil ha hundene, og slutt å lage mer styr ut av det.

Anonymkode: d6bd7...7c1

Det har allerede gått utover samarbeidet om ungene, og jeg er kjempeirritert på ham pga dette. Men det sier jeg ikke til ungene. Jeg synes han er en skikkelig dust, og det kommer jeg til å synes lenge. En egoistisk dust, som bare vil gjøre livet surt for meg.

 

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juliea ruger skrev:

Finn en person som vil ha «litt hund» vi deler vår litt med en annen familie:)

Ja, jeg skal prøve det tror jeg...Men jeg er redd for at hundene blir engstelige av det?

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, selvfølgelig skal de ikke avlives. Hadde jeg vært så kald så hadde jeg jo heller omplassert de. Jeg skrev ikke at jeg ikke ønsket å betale for hundevakt, jeg skrev at jeg har dårlig råd. Om eksmannen hadde betalt halvparten så hadde det kanskje gått.

Anonymkode: 6981f...207

Men hvis du får resten av bidraget du har rett på, så har du 2000 ekstra som du kan bruke til det

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg skal prøve det tror jeg...Men jeg er redd for at hundene blir engstelige av det?

Anonymkode: 6981f...207

 Ja det kommer jo veldig an på rasen og lynne på hunden. For oss er det topp, men vi har en retriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juliea ruger skrev:

 Ja det kommer jo veldig an på rasen og lynne på hunden. For oss er det topp, men vi har en retriver

Blir ikke hunden forvirret av det?

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir ikke hunden forvirret av det?

Anonymkode: 79bc8...4da

Blir vel ikke mer forvirret av det enn av å reise til far annenhver helg? Hunden vil jo kjenne denne familien veldig godt om den er der jevnlig.

Anonymkode: f7afc...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal ikke han ha noe som helst ansvar for de når vi kjøpte de sammen, det klarer jeg ikke å forstå..

Anonymkode: 6981f...207

Fordi at slik er det bare. Han har et moralsk ansvar han velger å frasi seg, det er ingenting du kan gjøre for å påvirke det.

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn hadde jeg og gjort. Å være grei skal jammen meg ikke bare gå en vei

Anonymkode: 79bc8...4da

Hvorfor vil du straffe barna fordi han ikke vil ha hundene? Det er jo de som evt må til barnevakt fremfor å være hjemme hos deg?

Og hvorfor la han slippe billigere unna enn nødvendig med barnebidraget? Han har vel ikke akkurat gjort noe for å fortjene det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...