Gå til innhold

Skilsmisse og mannen vil ikke ha hundene vi kjøpte sammen i det hele tatt nå..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Fordi at slik er det bare. Han har et moralsk ansvar han velger å frasi seg, det er ingenting du kan gjøre for å påvirke det.

Hvorfor vil du straffe barna fordi han ikke vil ha hundene? Det er jo de som evt må til barnevakt fremfor å være hjemme hos deg?

Og hvorfor la han slippe billigere unna enn nødvendig med barnebidraget? Han har vel ikke akkurat gjort noe for å fortjene det?

Hææ?

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Fordi at slik er det bare. Han har et moralsk ansvar han velger å frasi seg, det er ingenting du kan gjøre for å påvirke det.

Hvorfor vil du straffe barna fordi han ikke vil ha hundene? Det er jo de som evt må til barnevakt fremfor å være hjemme hos deg?

Og hvorfor la han slippe billigere unna enn nødvendig med barnebidraget? Han har vel ikke akkurat gjort noe for å fortjene det?

Jeg hadde aldri hatt barnevakt for ungene mine, om han hadde valgt det så hadde jeg selvfølgelig hatt de hjemme hos meg. Men han hadde ikke skaffet barnevakt, det vet jeg. Han hadde blitt hjemme med de. Jeg lot ham slippe for å være grei rett og slett, fordi han ikke har så god råd han heller. Jeg vil jo at ungene skal ha det fint når de er der.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått barn, det er ingen ting som heter frihelg.

Anonymkode: 4e1c8...bf6

Det er hundene hun vil ha fri fra. Du er visst ikke blant de skarpeste?

Anonymkode: 70546...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det har ikke hi lov til overhodet, det er jo et utrolig dårlig råd

Anonymkode: 79bc8...4da

Nei, det er jo det ungene selv vil? Det er jo bare at han løser det: tar BÅDE unger og hunder med i bilen. La oss si at lille Fido tilhører HIs datter og lille Passopp tilhører HIs sønn, og vips er det fars problem. Ikke HIs. Barna drar på samvær, men de drar MED hund, ettersom den er deres - ikke morens.

Anonymkode: 70546...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jo det ungene selv vil? Det er jo bare at han løser det: tar BÅDE unger og hunder med i bilen. La oss si at lille Fido tilhører HIs datter og lille Passopp tilhører HIs sønn, og vips er det fars problem. Ikke HIs. Barna drar på samvær, men de drar MED hund, ettersom den er deres - ikke morens.

Anonymkode: 70546...df1

Så du mener at det å skyve det over på barna er en god ide?

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at det å skyve det over på barna er en god ide?

Anonymkode: 79bc8...4da

Ingen "skyver det over på barna".

Barna er allerede i konflikt med far fordi han ikke vil ha med hundene når han har barna. Ungene vil ikke behøve å gjøre noe annet enn de gjør i dag, forskjellen vil bare bli at mor begynner å høre på dem og føye dem, i stedet for å motivere dem til å dra og å la far bestemme.

Anonymkode: 70546...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått barn, det er ingen ting som heter frihelg.

Anonymkode: 4e1c8...bf6

Far har og fått barn, er det noe som heter frihelg for han?

Anonymkode: 92291...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjede her. Da vi gikk fra hverandre, ville han ikke ta noe ansvar for hunden i det hele tatt. Så den ble værende hos meg 100% av tiden. 

Det samme skjedde en venninne, hun ble også sittende med hunden, selv om de i utgangspunktet var enige om at hunden følger barna. 

Ser ut til at dette er typisk menn altså...

Anonymkode: 482c1...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelige svar du får her synes jeg. 

Vi har også hund, men ingen å passe de. Nå er vi sammen da, men kan sammenligne litt. 

Om det er til Oslo du skal, og skal kjøre bil dit, kan dette løse seg. Finn en sånn hundeside på facebook som gjelder for Oslo og omegn f eks. Der legger du ut annonse på at "Fido og Tassen (putt inn info). De trenger pass i helgene av og til, så jeg ønsker å finne noen som kan vere interessert i avtale på fast basis (eller noe sånt)". 

Vi har gjort dette da det er ofte østover vi skal. Da har vi funnet folk som ønsker å passe hund. Jeg vet noen tar mye penger men er også mange som ikke tar mye penger, men som ønsker å ha hund av og til. Så om du har mulighet å ta med hundene til Oslo for å levere der kan dette være løsningen. 

Det er ikke lett å finne kjentfolk til å passe hund, og mange ønsker ikke ha hund i huset. Kjenner godt til det. 

Anonymkode: 264ab...29b

Men jeg skrev jo avlastningshjem. Hva er merkelig med det? Du skriver jo det samme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme skjede her. Da vi gikk fra hverandre, ville han ikke ta noe ansvar for hunden i det hele tatt. Så den ble værende hos meg 100% av tiden. 

Det samme skjedde en venninne, hun ble også sittende med hunden, selv om de i utgangspunktet var enige om at hunden følger barna. 

Ser ut til at dette er typisk menn altså...

Anonymkode: 482c1...0c5

En i fam. ble sittende med hunden 100% etter at kjerringa var utro og stakk av. Men han - igjen - overlater hunden 80% til sine gamle, uføre foreldre. Så ja - du har rett. Menn elsker å stikke av fra ansvar og la andre i stikken! 

(Foreldrene har ytret maaange ganger at de ikke vil passe hunden. Men de føler de må. De faller med den og skader seg osv., det er en stor hund som er umulig i adferden).

Anonymkode: 87c0c...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelige svar du får her synes jeg. 

Vi har også hund, men ingen å passe de. Nå er vi sammen da, men kan sammenligne litt. 

Om det er til Oslo du skal, og skal kjøre bil dit, kan dette løse seg. Finn en sånn hundeside på facebook som gjelder for Oslo og omegn f eks. Der legger du ut annonse på at "Fido og Tassen (putt inn info). De trenger pass i helgene av og til, så jeg ønsker å finne noen som kan vere interessert i avtale på fast basis (eller noe sånt)". 

Vi har gjort dette da det er ofte østover vi skal. Da har vi funnet folk som ønsker å passe hund. Jeg vet noen tar mye penger men er også mange som ikke tar mye penger, men som ønsker å ha hund av og til. Så om du har mulighet å ta med hundene til Oslo for å levere der kan dette være løsningen. 

Det er ikke lett å finne kjentfolk til å passe hund, og mange ønsker ikke ha hund i huset. Kjenner godt til det. 

Anonymkode: 264ab...29b

Husker du hvilken side dette er? Vi ønsker en hund å passe innimellom da det ikke passer for oss å ha hund på heltid.

Anonymkode: 5999b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk flashback til 'mannen og drittvalpen'...

Anonymkode: 409fb...c41

Åja......

Anonymkode: ae9f3...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte de til barna. Det er to små røytefrie hunder.

Anonymkode: 6981f...207

Å kjøpe kjæledyr til barna er det dummeste dere kan gjøre, dersom dere ikke ønsker dyr selv. Barn kan ikke ha et slikt ansvar. Dere/du har sikkert tatt ansvar likevel, men nå er problemet kommet fordi dere egentlig ikke ville ha dyr. Det er dette dyrevernorganisasjoner advarer mot. Kjøp aldri kjæledyr «kun» fordi barna ønsker seg det. Det er et stort ansvar som varer i veldig mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sug lut skrev:

Altså, hvor vanskelig er det for deg å ha dine egne hunder? Dette er en total ikkesak.

Vi kjøpte de sammen og jeg regnet selvfølgelig ikke at jeg måtte sitte med de alene. For meg så er dette en stor sak, selv om det ikke er det for deg. Grunnen er at jeg må bli hjemme hver eneste helg fremover. Det er et problem. Jeg liker å være sosial og være med venner, feks på cafe eller dra ut på på byen eller en hyttetur i ny og ne. Hundene er VÅRE, ikke mine. Vi kjøpte de sammen og jeg synes ikke jeg er urimelig overhodet om jeg ønsker at hundene følger barna. Det betyr at de er hos han ca 5 dager i måneden og at jeg har de de resterende 25..

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Å kjøpe kjæledyr til barna er det dummeste dere kan gjøre, dersom dere ikke ønsker dyr selv. Barn kan ikke ha et slikt ansvar. Dere/du har sikkert tatt ansvar likevel, men nå er problemet kommet fordi dere egentlig ikke ville ha dyr. Det er dette dyrevernorganisasjoner advarer mot. Kjøp aldri kjæledyr «kun» fordi barna ønsker seg det. Det er et stort ansvar som varer i veldig mange år!

Selvfølgelig hadde vi ikke kjøpt de om vi ikke ønsket det selv. Men hovedgrunnen var fordi vi ønsket å la barna vokse opp med hund. Det at de er "deres" betyr jo ikke at det er de som har ansvaret. Vi er eiere og det var vi som kjøpte de sammen.

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig hadde vi ikke kjøpt de om vi ikke ønsket det selv. Men hovedgrunnen var fordi vi ønsket å la barna vokse opp med hund. Det at de er "deres" betyr jo ikke at det er de som har ansvaret. Vi er eiere og det var vi som kjøpte de sammen.

Anonymkode: 6981f...207

Håper folk som vurderer å skaffe seg hund leser denne tråden! Så man kan skrive en kontrakt om hva som skjer med hundene hvis man skiller lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, DetYrer skrev:

Håper folk som vurderer å skaffe seg hund leser denne tråden! Så man kan skrive en kontrakt om hva som skjer med hundene hvis man skiller lag.

Ja, det var fryktelig dumt av oss (meg)..men man tenker jo ikke på hva som kan skje dessverre. 

Anonymkode: 6981f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut til at dette er typisk menn altså...

Anonymkode: 482c1...0c5

 

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så ja - du har rett. Menn elsker å stikke av fra ansvar og la andre i stikken!

Anonymkode: 87c0c...0e6

Og jeg kjenner to tilfeller hvor kona ønsket seg hund, mannen ikke, men hund ble anskaffet. Ved skillsmissen ble det "for slitsomt" og "ødeleggende for mitt sosiale liv" for begge disse konene å ha hunden de selv hadde trumfet gjennom å skaffe. I begge tilfellene tok mennene ansvar for hundene de aldri hadde ønsket seg - fordi det ikke skulle gå utover barna at mødrende plutselig ikke ville ha det ansvaret de selv hadde valg, og fordi de mente at hundene var uskyldige og ikke skulle lide fordi de som familie ikke greide å holde sammen.

Dette er i tillegg menn som har tatt ansvar hele veien, ofte mer enn kvinnene de har bodd sammen med, både med barn og hus... og hund.

Så skal jeg konkludere med at det er typisk for kvinner å stikke av fra ansvar og la andre i stikken?

 

Anonymkode: d6bd7...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte de sammen og jeg regnet selvfølgelig ikke at jeg måtte sitte med de alene. For meg så er dette en stor sak, selv om det ikke er det for deg. Grunnen er at jeg må bli hjemme hver eneste helg fremover. Det er et problem. Jeg liker å være sosial og være med venner, feks på cafe eller dra ut på på byen eller en hyttetur i ny og ne. Hundene er VÅRE, ikke mine. Vi kjøpte de sammen og jeg synes ikke jeg er urimelig overhodet om jeg ønsker at hundene følger barna. Det betyr at de er hos han ca 5 dager i måneden og at jeg har de de resterende 25..

Anonymkode: 6981f...207

Du har hatt min sympati hele tråden, men nå synes jeg du sutrer fælt. Jada, dere var to nå dere skaffet dere hundene, men livet endret seg, sånn som det ofte kan gjøre, og da må man ta konsekvensene av det. Selvfølgelig er det surt når ansvaret dumpes på deg, men eksmannen har tatt sitt valg angënde hundene så får du ta ditt. Enten så må du omplassere hundene, eller så må du legge fra deg martyrholdningen og finne andre løsninger. Og kan og vil du ikke ha ansvaret for de, så får du sørge for at de kommer i nye gode hjem. Tar man til seg dyr, så har man ansvaret for de, uansett hvordan livet snur.

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har man dyr og eller barn «kommer man seg aldri noe sted»! Man får ta konsekvens av valgene de få årene det pågår og bruke kennel til hundene/finne på ting hundene kan bli med på etc. 

Anonymkode: e9f0c...156

Og det er jo hovedessensen i his innlegg. HUN tar ansvar for hundene. Problemet er jo nettopp det at his eksmann IKKE gjør dette, selv om han var enig i å skaffe seg hund.

Så hvorfor tror du hi trengte en leksjon i det å ta ansvar for egne hunder?

Anonymkode: a51cd...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var fryktelig dumt av oss (meg)..men man tenker jo ikke på hva som kan skje dessverre. 

Anonymkode: 6981f...207

Nei. Man gjør ikke det - MEN man burde alltid avtale at det er én som tar hunden(e), for det er jo mest logisk at vil skje uansett. Da jeg hadde hund var avtalen at det var jeg som skulle ha hunden om vi skilte lag. Det ble aldri aktuelt, men den avtalen stod i kontrakten vi skrev med oppdretteren, faktisk... Det var ganske smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Og jeg kjenner to tilfeller hvor kona ønsket seg hund, mannen ikke, men hund ble anskaffet. Ved skillsmissen ble det "for slitsomt" og "ødeleggende for mitt sosiale liv" for begge disse konene å ha hunden de selv hadde trumfet gjennom å skaffe. I begge tilfellene tok mennene ansvar for hundene de aldri hadde ønsket seg - fordi det ikke skulle gå utover barna at mødrende plutselig ikke ville ha det ansvaret de selv hadde valg, og fordi de mente at hundene var uskyldige og ikke skulle lide fordi de som familie ikke greide å holde sammen.

Dette er i tillegg menn som har tatt ansvar hele veien, ofte mer enn kvinnene de har bodd sammen med, både med barn og hus... og hund.

Så skal jeg konkludere med at det er typisk for kvinner å stikke av fra ansvar og la andre i stikken?

 

Anonymkode: d6bd7...7c1

Du kan jo legge til at menn er i flertall når det kommer til å ditche kone og barn for en elskerinne, eller for å finne seg selv.... Hvor mange alenemødre er det der ute, vs alenefedre?

Anonymkode: ae9f3...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo legge til at menn er i flertall når det kommer til å ditche kone og barn for en elskerinne, eller for å finne seg selv.... Hvor mange alenemødre er det der ute, vs alenefedre?

Anonymkode: ae9f3...44f

Og hvor mange av de alenemødrene tviholder ikke på omsrgen og mener at far ikke kan ha hovedomsorgen

Anonymkode: 79bc8...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...