GĂ„ til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!đŸ‘±đŸ»â€â™‚ïžđŸ‘±đŸ»â€â™€ïž

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Pashla skrev:

SÄ da mÄ hun mobilisere alle de andre foreldrene ogsÄ, sÄnn at de kan sikre systematisk marginalisering av en allerede marginalisert gutt pÄ 11 Är. Det skal altsÄ fÞrtiÄringene i gata stÄ samlet om. Hva med et demonstrasjonstog? Fakler og hÞygafler? 

Slapp av. De andre foreldrene stÞtter mitt valg men det betyr ikke at de vil gjÞre det samme. Hva de gjÞr i deres hjem bryr jeg meg ikke noe om, ei heller hvem de vil invitere nÄr deres barn har bursdag. I mitt hjem fÄr ikke mobberen komme. Ingen som sier at jeg kommer til Ä arrangere verken falleltog eller demonstrasjon. Ro deg ned kvinne.

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff, FÄr vondt langt inni i hjerte av denne gutten <3.. Det du/dere holder med pÄ med er rett og slett ikke greit.

og jo her er det stakkars gutt

Anonymkode: f047e...41e

Ja her er det stakkars gutt, og stakkars ofre. Ofrene er det ingen som tenker pÄ, eller? Jeg har forsÞkt alt, etter flere Är er det slutt . Mitt barn mÄ settes fÞrst da jeg innser at jeg ikke kommer noen vei med gutten eller foreldrene.

hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye bedre Ä fÄ bursdagen sin Þdelagt pÄ et lekeland altsÄ.....

Anonymkode: ba807...48f

Der kan han ikke plage smÄsÞsken, lage stygge merker i huset osv, og det er ogsÄ flere voksne som passer pÄ. Der er det ogsÄ mer naturlig Ä bare be med noen fÄ evt. Jeg hadde alltid bursdag for mine sÞnner pÄ lekeland /gocart el.l. pÄ den alderen, fordi noen av guttene i klassen alltid Þdela noe hvis de var pÄ besÞk.

Anonymkode: 1fad5...bca

Skrevet

Vel, det er feil, for det gjorde jeg ikke. Jeg pÄpekte at jeg ikke gidder Ä svare pÄ «sÄ du elsker altsÄ ikke barna dine»-argumentasjon.

Les deg litt opp.

082ED25C-9B04-4D5C-BDEB-48D46C178EA0.jpeg

«Oj, du ville visst snakke med strÄmannen din og ikke med meg. Ring dit i stedet» dette er ikke Ä pÄpeke at du ikke gidder Ä svare pÄ den type argumentasjon. Dette er Ä latterliggjÞre andres argumenter med ett teit begrep. 

Anonymkode: c14db...212

Skrevet

Vel, det er feil, for det gjorde jeg ikke. Jeg pÄpekte at jeg ikke gidder Ä svare pÄ «sÄ du elsker altsÄ ikke barna dine»-argumentasjon.

Les deg litt opp.

082ED25C-9B04-4D5C-BDEB-48D46C178EA0.jpeg

ForÞvrig sÄ er kommentaren din pÄ slutten her, «Les deg litt opp», ogsÄ ett dÄrlig forsÞk pÄ hersketeknikk... Ønsker du Ä bli tatt seriÞst bÞr du holde deg for god for den type argumentasjon i diskusjoner. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av. De andre foreldrene stÞtter mitt valg men det betyr ikke at de vil gjÞre det samme. Hva de gjÞr i deres hjem bryr jeg meg ikke noe om, ei heller hvem de vil invitere nÄr deres barn har bursdag. I mitt hjem fÄr ikke mobberen komme. Ingen som sier at jeg kommer til Ä arrangere verken falleltog eller demonstrasjon. Ro deg ned kvinne.

hi

Men overskrifta di seier jo at "mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag"  forsto det slik at du og dei andre foreldra var enige om Ä aldri invitere han meir. DÄ missforsto eg, og godt var det. 

Anonymkode: e50be...6cb

Gjest Antarctica
Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Oj, du ville visst snakke med strÄmannen din og ikke med meg. Ring dit i stedet» dette er ikke Ä pÄpeke at du ikke gidder Ä svare pÄ den type argumentasjon. Dette er Ä latterliggjÞre andres argumenter med ett teit begrep. 

Fantomet er hĂžflig mot de hĂžflige. De som legger meg ord i munnen jeg aldri har sagt, bĂžr neppe regne med Ă„ bli tatt seriĂžst.

Gjest Antarctica
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ForÞvrig sÄ er kommentaren din pÄ slutten her, «Les deg litt opp», ogsÄ ett dÄrlig forsÞk pÄ hersketeknikk... Ønsker du Ä bli tatt seriÞst bÞr du holde deg for god for den type argumentasjon i diskusjoner. 

Jeg kan ikke etterlyse kunnskap hos andre? 

Nei, lista bÞr ligge sÄ lavt at det gÄr an Ä Äle seg over den. Point taken...

Gjest Antarctica
Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Men si meg ... hvorfor etterlyser du stÞtte for ditt valg? Hvis du er sÄ trygg pÄ at det er rett, hvorfor sÞker du bekreftelse fÞrst hos alle andre foreldre, og deretter hos oss? Det fÞrste smaker litt av et forsÞk pÄ Ä bygge allianser. Det sistnevnte kan se ut som om du sÞker moralsk legitimering.

Skrevet
6 minutter siden, Pashla skrev:

Jeg kan ikke etterlyse kunnskap hos andre? 

Nei, lista bÞr ligge sÄ lavt at det gÄr an Ä Äle seg over den. Point taken...

Du gir deg virkelig ikke med bruk av hersketeknikk du? Det neste blir vel at du drar «jenta mi» kortet...🙄 

Men, slik er det vel nÄr argumentene faller i grus. Da mÄ man ty til andre taktikker...

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Ja her er det stakkars gutt, og stakkars ofre. Ofrene er det ingen som tenker pÄ, eller? Jeg har forsÞkt alt, etter flere Är er det slutt . Mitt barn mÄ settes fÞrst da jeg innser at jeg ikke kommer noen vei med gutten eller foreldrene.

hi

Jo selvfÞlgelig er det synd pÄ de som blir mobbet,men snu litt om pÄ det, hadde det vert helt greit for deg hvis dette var din gutt? her mÄ man faktisk gi foreldrene skylden, er de likegyldig overfor deg, sÄ vet du jo ikke hvordan sÞnnen deres har det hjemme.

Godt bv er i bilde i alle fall. Men synes det er lavmÄl av dere uansett hvordan du snur og vender pÄ det

Anonymkode: f047e...41e

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du inviterer alle unntatt denne gutten, sÄ er jo ikke du noe bedre. Det gjÞr deg til en mobber?

Anonymkode: c8b66...82b

det gjĂžr henne til en kjĂŠrlig og ansvarsfull mor som tar ansvar for SITT barn.

Anonymkode: fb0a0...88c

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Men si meg ... hvorfor etterlyser du stÞtte for ditt valg? Hvis du er sÄ trygg pÄ at det er rett, hvorfor sÞker du bekreftelse fÞrst hos alle andre foreldre, og deretter hos oss? Det fÞrste smaker litt av et forsÞk pÄ Ä bygge allianser. Det sistnevnte kan se ut som om du sÞker moralsk legitimering.

Si meg. Har du barn? og hvis sÄ, har barnet ditt blitt mobbet? og hvis sÄ, har du tvunget gjennom at ditt barn skal omgÄs mobberen? hvordan har du taklet dette? Jeg mener at slik du uttaler deg  sÄ burde jo du ha fÞrstehÄnds kjennskap til dette. Mitt barn mistet nesten livet pga en mobber fordi jeg skulle vÊre sÄ inkluderende og forstÄelsesfull. Hvor gÄr da grensen for Ä ta ansvar for sitt eget barns beskyttelse mot en mobber? Har du barn som aldri er blitt mobbet burde du ikke fremstÄ med sÄ bastante meninger!!

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si meg. Har du barn? og hvis sÄ, har barnet ditt blitt mobbet? og hvis sÄ, har du tvunget gjennom at ditt barn skal omgÄs mobberen? hvordan har du taklet dette? Jeg mener at slik du uttaler deg  sÄ burde jo du ha fÞrstehÄnds kjennskap til dette. Mitt barn mistet nesten livet pga en mobber fordi jeg skulle vÊre sÄ inkluderende og forstÄelsesfull. Hvor gÄr da grensen for Ä ta ansvar for sitt eget barns beskyttelse mot en mobber? Har du barn som aldri er blitt mobbet burde du ikke fremstÄ med sÄ bastante meninger!!

Dette hÞres ikke ut som en klassisk mobbesak. Her er det en gutt som plager flere/alle i klassen. Gutten til hi har, etter det det virker som, mange andre venner. Barn reagerer ofte med Ä trekke seg unna et barn som er ubehagelig, har uÞnsket atferd, oppfÞrer seg slemt.. SÄ min fÞrste tanke er at denne gutten ikke har det sÄ bra i klassemiljÞet ogsÄ, og atferden hans har eskalert. Kanskje er atferden hans reaksjon pÄ at han fÞler seg utestengt og vennelÞs, kanskje han til og med fÞler seg mobbet? Jeg sitter ikke pÄ fasiten her, men jeg tror det er flere sider av denne saken. 

Dersom det er et snev av noe rett i min tanke, sÄ er det sÊrdeles trist at de voksne reagerer pÄ samme mÄte som barna. AltsÄ at lÞsningen er Ä ekskludere han. Her tenker jeg skolen (og foreldrene) virkelig mÄ pÄ banen, slik at bÄde gutten til hi, denne gutten og de andre barna fÄr det bedre. 

Anonymkode: 89c55...ea0

Skrevet

Jeg syns heller ikke dette hÞres ut som en mobbesak, for det er faktisk ikke mobbing nÄr én utÞver vold mot flere - som stÄr sammen. Vold og utagering kan likevel vÊre like belastende for dem som rammes, og jeg forstÄr at hi vil beskytte barnet sitt. 

Alle dere som «ville satt foten ned» eller «ikke akseptert den oppfÞrselen», dere har nok ikke mÞtt en utagerende 11-Äring. Jeg jobber i skolen, og jeg har ikke sjans til Ä hÄndtere enkelte nÄr de blir voldelige. Da mÄ vi vÊre flere, eller jeg mÄ ha hjelp av en mannlig kollega. 

Hvis denne gutten hadde vÊrt elev ved min skole, ville det vÊrt satt inn en-til-en ressurs pÄ ham. Han ville hatt store deler av skoledagen sin pÄ gÄrd eller i verksted. Til en hver tid ville han vÊrt fotfulgt av en fagarbeider med fysisk styrke til Ä beskytte gutten mot Ä utÞve vold, og andre mot Ä rammes. Vi ville ogsÄ brukt noe av ressursen pÄ at fagarbeideren fulgte i bursdager. Har gutten det er snakk om her noen slik ressurs pÄ skolen? 

Det er vanskelig nÄr foreldrene ikke fÞlger opp, men da er det ekstra viktig at andre ser dette barnet! 

Anonymkode: 93252...bc2

Skrevet

Utrolig at et voksent menneske er stolt av at et barn utestenges fra alle bursdager. SelvfÞlgelig mÄ man skjerme sitt eget barn og, men Ä vÊre stolt av at en hel foreldregruppe utestenger og mobber et barn er trist, det er ikke mye Ä vÊre stolt av.

Anonymkode: ce08d...042

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at et voksent menneske er stolt av at et barn utestenges fra alle bursdager. SelvfÞlgelig mÄ man skjerme sitt eget barn og, men Ä vÊre stolt av at en hel foreldregruppe utestenger og mobber et barn er trist, det er ikke mye Ä vÊre stolt av.

En hel foreldregruppe? Hvor har du lest det? Jeg har aldri skrevet at de andre foreldrene gjÞr det samme valget. Vi har valgt det slik, hva de andre gjÞr er opp til dem. PÄ fritiden henger guttene stort sett her, og her er gutten ikke velkommen. Skulle har derimot endre atferd totalt sÄ selvfÞlgelig, men ingenting tyder pÄ det,

HI

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En hel foreldregruppe? Hvor har du lest det? Jeg har aldri skrevet at de andre foreldrene gjÞr det samme valget. Vi har valgt det slik, hva de andre gjÞr er opp til dem. PÄ fritiden henger guttene stort sett her, og her er gutten ikke velkommen. Skulle har derimot endre atferd totalt sÄ selvfÞlgelig, men ingenting tyder pÄ det,

HI

Les din egen overskrift.

Anonymkode: cf03c...e3c

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Du skriver jo at han aldri blir invitert i en eneste barnebursdag

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver jo at han aldri blir invitert i en eneste barnebursdag

Hos oss ja. Ikke nÞdvendigvis slik at hele verden gjÞr det samme. 

hi

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss ja. Ikke nÞdvendigvis slik at hele verden gjÞr det samme. 

hi

Hvordan skal han eventuelt fÄ endret adferd hvis guttene i klassen stort sett henger hjemme hos dere og han ikke er velkommen? 

Anonymkode: c8666...6b9

Gjest Antarctica
Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

PÄ alle dine spÞrsmÄl: Ja. Og jeg skrev om det sÄ seint som i forrige uke:

Skrevet
PĂ„ 17.8.2019 den 20.48, Anonym bruker skrev:

hi

Men hvorfor gjÞr dette deg stolt egentlig? Tenker du at dette er noe som er sÄ eksepsjonelt bra at du bare mÄtte stolt informere foreldrene til denne gutten, alle de andre foreldrene OG DIB/BIM? Blir du sÄ stolt av Ä stenge en gutt som tydelig har det vanskelig ute? 

Anonymkode: c8b66...82b

Skrevet
PĂ„ 16.8.2019 den 16.25, Anonym bruker skrev:

Og sÄ lurer man pÄ hvorfor barn vokser opp og klikker? HÄper du husker pÄ at hvis denne gutten blir norges fÞrste skoleskytter, og hevner seg pÄ guttene du lar vÊre i kjelleren sÄ har du og de andre voksne en stor del av skylden.

Anonymkode: 79f50...e49

SÄÄÄ enig med deg !

Anonymkode: adc79...85b

Skrevet
PĂ„ 16.8.2019 den 16.25, Anonym bruker skrev:

Og sÄ lurer man pÄ hvorfor barn vokser opp og klikker? HÄper du husker pÄ at hvis denne gutten blir norges fÞrste skoleskytter, og hevner seg pÄ guttene du lar vÊre i kjelleren sÄ har du og de andre voksne en stor del av skylden.

Anonymkode: 79f50...e49

SÄÄÄ enig med deg !

Anonymkode: adc79...85b

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...