GĂ„ til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!đŸ‘±đŸ»â€â™‚ïžđŸ‘±đŸ»â€â™€ïž


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det var en barnslig mÄte Ä hÄndtere det pÄ. At du ikke vil ha ham i hus er forstÄelig, men du kunne bare bedt noen fÄ, hatt det pÄ et lekeland eller funnet en annen lÞsning. Ikke bedt alle bortsett fra en, og i tillegg gitt beskjed til alle foreldrene om hvorfor. Du dummer ham ut, det virker som om du vil hevne deg pÄ ham. 

Anonymkode: 1fad5...bca

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gleder meg! HÄper han fÄr et Þdelagt liv! Karma! Noe mennesker fortjener Ä lide hele sitt liv. Han er en av de.

Anonymkode: ae76a...5eb

Er du helt syk i hodet. Et barn med dÄrlige hjemmeforhold, fortjener Ä lide hele sitt liv. SpÞrs om ikke karma tar deg og

Anonymkode: ce08d...042

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg syns det er helt pÄ tryne at unger hele tiden skal tvinges til Ä inkludere, samtidig som foreldre velger sine egne gjester til eget selskap. Noe fristed bÞr unger som blir mobbet ha.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

FÄr helt vondt av denne gutten:( 

En ting er nÄr barn mobber barn, men nÄr voksne mobber barn er det gjennomfÞrt ondskapsfullt! 

Anonymkode: a8675...e82

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

De verste mobberne her er alle dere som hadde dratt inn sitt eget barns mobber i sin egen bursdagsfeiring. Jeg synes utrolig synd pÄ barna deres, som dere ikke en gang klarer Ä holde trygge i eget hjem, i egen bursdag, bare for Ä fremstÄ sÄ jÊvla korrekt. Det finnes 364 andre dager i Äret Ä leke reddende engler pÄ, hvorfor Þdelegge ditt eget barns bursdag for ham/henne? Snakk om Ä svikte egne barn! 

Anonymkode: ebd14...cdc

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Et barn mobber. Det er faktisk ikke alltid noe galt hjemme, mange barn gjÞr det fordi de kan. Uansett vet barnet at adferden er gal og nÄr den har fÄtt forklart det Þrten ganger er det faktisk greit Ä la det fÞle konsekvenser. "Du slÄr Jonas? Da kan du ikke gÄ i Jonas bursdag" Det er faktisk noe barnehagebarn skjÞnner.

Anonymkode: 2f7bf...e07

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Denne trÄden er noe av det tristeste jeg har lest her inne. HÄper mye av det er manglende kunnskap om barn, utvikling og atferd. Men at voksne mennesker Þnsker barn vondt, pga uÞnsket atferd... Og mÞter barn med hevn og "samme mynt." Jeg gremmes. 

Hans atferd mÄ selvsagt hÄndteres og han trenger tydelig hjelp til det. Men dette var ikke veien Ä gÄ Hi. Og det hjelper garantert ikke. 

Anonymkode: 89c55...ea0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kjenner jeg er veldig delt i denne saken. Ikke helt enig med mÄten hi uttrykker seg, men forstÄr hvorfor hun vil skÄne barnet sitt pÄ bursdagen. Jeg ble mobbet og mamma fÞlte jeg mÄtte invitere alle jentene i klassen i bursdagen min slik som var vanlig. Ble fÞrste og siste bursdagsfeiring. Jeg var 8 Är. Den dag i dag sÄ hater jeg Ä feire bursdagen min. 

NÄ har jeg selv en datter. Heldigvis blir ikke hun mobbet. Vi har en felles regel i klassen. Alle gutter/jenter blir invitert, men vi foreldre skal vÊre tilgjengelig pÄ tlf. Hvis et barn etter gjentatte beskjeder ikke oppfÞrer seg, mÄ foreldrene hente barnet. EnnÄ ikke skjedd med jentene men har skjedd noen ganger med gutta.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Andre barn fortjener ikke Ä bli mobbet! De andre guttene fortjener ikke Ä grue seg til bursdag eller til han kommer pÄ besÞk. Ville du beskyttet mobberen eller ditt eget barn? Valget er lett for min del. Han fortjener ikke Ä lide, men han fortjener Ä vite at barn med slik oppfÞrsel ikke fÄr venner eller goder som Ä bli invitert med hjem eller pÄ festligheter. PÄ tide at noen beskytter mobbeofrene og ikke mobberen. 

 

Hi 

Anonymkode: 4c3d0...917

Men ... er han 1 som mobber alle i klassen ? Er ikke de fler enn han og da kan gjenge seg opp? Sier ikke at han ikke er en «drittunge/mobber» men her hÞres det ut som om alle ofrene er en hel gjeng som mobber, mobberen. ? Veldig forvirrende ?? Hva med Ä prÞve Ä inkludere mobberen?? Kanskje han langer ut fordi han vet at han er annerledes ? Eller kanskje fÞler seg ensom?

Jeg fÄr litt vondt av alle her... 

Anonymkode: 308bb...f6c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ... er han 1 som mobber alle i klassen ? Er ikke de fler enn han og da kan gjenge seg opp? Sier ikke at han ikke er en «drittunge/mobber» men her hÞres det ut som om alle ofrene er en hel gjeng som mobber, mobberen. ? Veldig forvirrende ?? Hva med Ä prÞve Ä inkludere mobberen?? Kanskje han langer ut fordi han vet at han er annerledes ? Eller kanskje fÞler seg ensom?

Jeg fÄr litt vondt av alle her... 

Anonymkode: 308bb...f6c

Dette tenkte jeg pÄ ogsÄ. Merkelig at en gutt mobber alle andre liksom.. Er nok flere sider av denne saken. 

Anonymkode: 89c55...ea0

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er enig med denne moren her altsÄ... Hi har min fulle stÞtte.... 

Anonymkode: 9eb62...277

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver det selv. 

Men du kan godt svare da, eller hva? Vanskelig?

Anonymkode: 88b39...84c

Ja, klart jeg kan svare. Jeg har nemlig ikke pÄtatt meg Ä utdype om situasjonen pÄ vegne av HI, noe du derimot har gjort. Du kommer med egne beskrivelser som ikke er HI sine.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De verste mobberne her er alle dere som hadde dratt inn sitt eget barns mobber i sin egen bursdagsfeiring. Jeg synes utrolig synd pÄ barna deres, som dere ikke en gang klarer Ä holde trygge i eget hjem, i egen bursdag, bare for Ä fremstÄ sÄ jÊvla korrekt. Det finnes 364 andre dager i Äret Ä leke reddende engler pÄ, hvorfor Þdelegge ditt eget barns bursdag for ham/henne? Snakk om Ä svikte egne barn! 

Anonymkode: ebd14...cdc

Jeg mÄ si meg enig. Jeg VAR en av de som skulle vÊre sÄ forstÄelsesfull og inkluderende med en gutt som mobbet mitt barn og andre barn. Jeg visste at han ikke hadde det greit. Det kostet nesten livet til mitt eget barn. ALDRI, ALDRI om jeg noengang vil utsette noen av barna mine for noe slikt igjen. Jeg tilgir aldri meg selv for at jeg lot det gÄ sÄ langt. 

Anonymkode: fb0a0...88c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De verste mobberne her er alle dere som hadde dratt inn sitt eget barns mobber i sin egen bursdagsfeiring. Jeg synes utrolig synd pÄ barna deres, som dere ikke en gang klarer Ä holde trygge i eget hjem, i egen bursdag, bare for Ä fremstÄ sÄ jÊvla korrekt. Det finnes 364 andre dager i Äret Ä leke reddende engler pÄ, hvorfor Þdelegge ditt eget barns bursdag for ham/henne? Snakk om Ä svikte egne barn! 

Anonymkode: ebd14...cdc

Helt enig. Hva er alt dette tullet med Ä beskytte og inkludere mobberen for enhver pris? Ikke rart man ikke fÄr bukt med mobbing! Mens mobbeofre stadig blir Þdelagt for resten av livet og ender som psykiske vrak pÄ trygd. PÄ tide Ä stÄ opp for de som faktisk er uskyldige og trenger beskyttelse. Hi er en god mor som stÞtter og tar ansvar for sitt barns helse og fremtid. Dette handler ikke om hevn eller Ä ekskludere barn som flere har hevder. Helt utrolig hva folk fÄr seg til Ä mene

Anonymkode: fbf10...7e6

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Dette er den tristeste trÄden jeg har lest herinne pÄ lenge!

Vet omtrent ikke hva jeg skal si. 

Ble selv mobbet hele grunnskolen og er stadig preget av det. Men jeg Þnsker ikke evig lidelse over mobberne! De var ogsÄ barn, og hadde skolen og deres foreldre grepet inn hadde ting kanskje vÊrt anderledes. 

Å utestenge og jage gutten kommer ikke til Ă„ gjĂžre ham til et bedre menneske. Det du gjĂžr nĂ„ hi er Ă„ ta hevn. Øye for Ăžye. Det fungerer desverre ikke. Jeg tilslutter meg det ...ef1 skriver.

 

Anonymkode: cf03c...e3c

Man bruker ikke egne barn som prĂžveklut for egne edle prinsipper.

Anonymkode: b1575...8df

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

FÄr helt vondt av denne gutten:( 

En ting er nÄr barn mobber barn, men nÄr voksne mobber barn er det gjennomfÞrt ondskapsfullt! 

Anonymkode: a8675...e82

Jeg fÄr mer vondt av barna som mobbes og plages.

Anonymkode: b1575...8df

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Helt enig. Hva er alt dette tullet med Ä beskytte og inkludere mobberen for enhver pris? Ikke rart man ikke fÄr bukt med mobbing! Mens mobbeofre stadig blir Þdelagt for resten av livet og ender som psykiske vrak pÄ trygd. PÄ tide Ä stÄ opp for de som faktisk er uskyldige og trenger beskyttelse. Hi er en god mor som stÞtter og tar ansvar for sitt barns helse og fremtid. Dette handler ikke om hevn eller Ä ekskludere barn som flere har hevder. Helt utrolig hva folk fÄr seg til Ä mene

Anonymkode: fbf10...7e6

Nettopp.

Anonymkode: b1575...8df

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man bruker ikke egne barn som prĂžveklut for egne edle prinsipper.

Anonymkode: b1575...8df

Å skrive at man er stolt over Ă„ ha organisert barn og foreldre sĂ„ gutten aldri skal fĂ„ komme i en barnebursdag igjen er Ă„ ta hevn! SĂ„ kan man pakke det inn i fine floskler, men det er Ă„ ta hevn! Å si "jeg valgte Ă„ ikke invitere ham denne gangen sĂ„ fĂ„r vi se neste gang" er noe annet. Vi hadde en slik gutt i min sĂžns klasse. Han ble invitert i alle barnebursdager for det - sammen med en av sine foreldre. En voksen var i nĂŠrheten av ham konstant og begynte han pĂ„ noe tull mĂ„tte han gĂ„. Men han ble invitert. Å gjĂžre ham til en utstĂžtt vil ikke lĂžse problemet pĂ„ sikt.

 

Anonymkode: cf03c...e3c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Og alle voksne inviterer den de ikke liker, den som er frekk, den som tafser, den som slÄr og den som sier stygge ting. Eller?? 

Min datter har blitt slÄtt, rispet med kniv, kastet stein pÄ, blitt lÄst inne osv. Jeg har meldt til bÄde skolen og barnevernet, men jeg er ikke sÄ raus at jeg inviterer den som utsetter datteren min for vold hjem til oss. Ville voksne hatt den som utsetter dem for vold hjemme pÄ besÞk? 

Anonymkode: 75fca...694

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og alle voksne inviterer den de ikke liker, den som er frekk, den som tafser, den som slÄr og den som sier stygge ting. Eller?? 

Min datter har blitt slÄtt, rispet med kniv, kastet stein pÄ, blitt lÄst inne osv. Jeg har meldt til bÄde skolen og barnevernet, men jeg er ikke sÄ raus at jeg inviterer den som utsetter datteren min for vold hjem til oss. Ville voksne hatt den som utsetter dem for vold hjemme pÄ besÞk? 

Anonymkode: 75fca...694

Om jeg inviterer kollegene, sÄ inviterer jeg ikke alle utenom en! 

Anonymkode: cf03c...e3c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg kan forstĂ„ at det i noen ekstreme tilfeller er nĂždvendig Ă„ utelate en mobber, hvis man ikke finner noen andre mĂ„ter Ă„ beskytte barnet sitt pĂ„. Å bestemme at barnet aldri noen sinne skal inviteres og Ă„ gjĂžre utelatelsen sĂ„ tydelig for bĂ„de barnet og andre synes jeg derimot er bĂ„de ondskapsfult og dumt.

Hvis forholdene var sÄ ille at jeg ansÄ det nÞdvendig Ä holde ham borte fra feiringen ville jeg forsÞkt Ä gjÞre det litt diskret slik at han selv ikke trengte Ä vite at han ble holdt borte. Jeg kunne for eksempel ringt foreldrene og forklart problemet slik at de kunne sÞrge for at gutten hadde andre planer den dagen og ikke kunne komme selv om han offesielt ble invitert som de andre, eller jeg kunne lagt selskapet til et tidspunkt jeg viste han var bortreist for eksempel.

Jeg mener det er riktig Ä beskytte eget bsrn mot mobbing, men ikke ved Ä skade andre eller hevne seg pÄ barn som har vÊrt slemme.

Neste Ă„r kan situasjonen vĂŠre en annen. De fleste vokser opp til Ă„ bli bra mennesler selv om de har mobbet som barn. Det er ingen grunn til Ă„ dĂžmme dem til utenforskap for resten av livet selv om de oppfĂžrte seg ille som barn.

Anonymkode: 5801c...c72

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan forstĂ„ at det i noen ekstreme tilfeller er nĂždvendig Ă„ utelate en mobber, hvis man ikke finner noen andre mĂ„ter Ă„ beskytte barnet sitt pĂ„. Å bestemme at barnet aldri noen sinne skal inviteres og Ă„ gjĂžre utelatelsen sĂ„ tydelig for bĂ„de barnet og andre synes jeg derimot er bĂ„de ondskapsfult og dumt.

Hvis forholdene var sÄ ille at jeg ansÄ det nÞdvendig Ä holde ham borte fra feiringen ville jeg forsÞkt Ä gjÞre det litt diskret slik at han selv ikke trengte Ä vite at han ble holdt borte. Jeg kunne for eksempel ringt foreldrene og forklart problemet slik at de kunne sÞrge for at gutten hadde andre planer den dagen og ikke kunne komme selv om han offesielt ble invitert som de andre, eller jeg kunne lagt selskapet til et tidspunkt jeg viste han var bortreist for eksempel.

Jeg mener det er riktig Ä beskytte eget bsrn mot mobbing, men ikke ved Ä skade andre eller hevne seg pÄ barn som har vÊrt slemme.

Neste Ă„r kan situasjonen vĂŠre en annen. De fleste vokser opp til Ă„ bli bra mennesler selv om de har mobbet som barn. Det er ingen grunn til Ă„ dĂžmme dem til utenforskap for resten av livet selv om de oppfĂžrte seg ille som barn.

Anonymkode: 5801c...c72

Jeg mener det er helt riktig Ä la gutten selv fÄ vite at han ikke er invitert grunnet hans oppfÞrsel og gjentatte tilsnakk som ikke fÞrer frem. Ingenting i veien for at han kan se at dÄrlig oppfÞrsel fÄr sÄnne konsekvenser. Skal man late som hele barndommen da, og dekke over at ingen egentlig vil vÊre sammen med han, sÄ han tror det er helt greit Ä fortsette og ikke fÄr konsekvenser? Hva da nÄr han blir eldre?

Anonymkode: fbf10...7e6

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neste Ă„r kan situasjonen vĂŠre en annen. De fleste vokser opp til Ă„ bli bra mennesler selv om de har mobbet som barn. Det er ingen grunn til Ă„ dĂžmme dem til utenforskap for resten av livet selv om de oppfĂžrte seg ille som barn.

Anonymkode: 5801c...c72

Da har jo barnet god tid Ä vise at den er blitt grei hvis man tenker pÄ neste Ärs bursdag.

Det dere forstÄsegpÄere tydeligvis ikke skjÞnner eller aksepterer er at barnet selv setter seg utenfor og nekter Ä vÊre en del av gruppen.

Anonymkode: 2f7bf...e07

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg inviterer kollegene, sÄ inviterer jeg ikke alle utenom en! 

Anonymkode: cf03c...e3c

OgsÄ den som har slÄtt deg og rispet deg med kniv? 

Anonymkode: 75fca...694

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...