Gå til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!👱🏻‍♂️👱🏻‍♀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mitt (og flere barn) har i noen år blitt mobbet av en klassekamerat. Skolen har vært på banen og vi som foreldre har forsøkt å nå ut til foreldre til 11 åringen. At det er noe som skurrer hjemme der er klart. Foreldrene er likegyldige til alt fra barnets oppførsel, oppfølging av hygiene, oppførsel og lekser. Barnevernet har igangsatt tiltak i forhold til veiledning av foreldrene, uten bedring i mine øyne. 

 

Jeg ble selv mobbet som barn, noe som preget meg i mange år. Dette har gjort at nok er nok. Vi har nå invitert til guttebursdag/fest for min sønn, og mobberen er den eneste som ikke ble invitert i klassen. Jeg har sendt melding til foreldrene om årsaken til dette. Det er helt uaktuelt at denne gutten skal ødelegge nok en bursdag for både min sønn og andre gjester. Mobberen bor også i nærheten av oss, rett som det er stikker han innom for å lage ugang. Han slår de andre på trampolina eller dytter andre hardt ut i bassenget. I sommer jagde jeg han bort å sa han var uvelkommen her og hvis jeg han på vår eiendom igjen vil jeg ringe politiet, det fungerte. Jeg har forsøkt lenge nok. På tide at folk slutter å beskytte mobberen å ikke egne barn fra traumer og vold.

Stakkars mobber? Nei, stakkars andre barn som blir trakassert uten at det får konsekvenser for drittungen!

 

Min sønn og hans venner er sjeleglade for at jeg setter ned foten.

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner problemstillingen. 

Men ikke legg det på barnet. Det er helt klart foreldrene sin skyld. 

Du gjorde rett i å si han må gå når han oppfører seg dårlig. Usikker på om jeg er enig i det andre. 

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What comes around goes around. En 11 åring er såpass stor, at når han oppfører seg som et drittunge, så mister han venner. Og konsekvensene er blant annet at han ikke blir invitert i bursdager for eksempel. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 505ac...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sånn det er da! Når han oppfører seg på den måten! Hadde gjort det samme, en 11-åring er så stor at han selv ET HVA HAN GJØR...

Anonymkode: 88b39...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

What comes around goes around. En 11 åring er såpass stor, at når han oppfører seg som et drittunge, så mister han venner. Og konsekvensene er blant annet at han ikke blir invitert i bursdager for eksempel. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 505ac...32d

Når et menneske ikke har lært noe annet hele livet, så spiller det ingen rolle om de er 5år, 11 år eller 18 år. Noen må lære de det. 

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da blir han sikkert mye greiere...

Anonymkode: c8666...6b9

Han kan ikke bli stort slemmere på skolen. Forskjellen er at barna nå får fri på fritiden. Ofte samles gutta hos meg (vi har stor kjeller) og her blir det fri fra mobberen. Gutten har tidligere fått være her, men nå er han uønsket. Alle de andre er fornøyde, hva mobberen mener får være hans sak! Oppfør deg eller mist goder.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg! Håper han får et ødelagt liv! Karma! Noe mennesker fortjener å lide hele sitt liv. Han er en av de.

Anonymkode: ae76a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når et menneske ikke har lært noe annet hele livet, så spiller det ingen rolle om de er 5år, 11 år eller 18 år. Noen må lære de det. 

Anonymkode: e0c21...b72

Noen har prøvd å lære dem det. Og nei, det er ikke sant. 

Hva mener du foreldrene har gjort mot ham egentlig? Torturert ham? 

Anonymkode: 88b39...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

«Foreldrene er likegyldige til alt», og derfor straffer du en 11-åring... og attpåtil er du stolt av det?

Dette er jo en barnevernssak. Men du velger å la den svakeste i familien ta støyten. Du kunne ha blitt den ene i verden som halte et løvetannbarn opp av asfalten. Men du tramper planten ned og annonserer at du er stolt av det.,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gleder meg! Håper han får et ødelagt liv! Karma! Noe mennesker fortjener å lide hele sitt liv. Han er en av de.

Anonymkode: ae76a...5eb

Du sitter å ønsker et barn smerte resten av livet. 

Kan du synke lavere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Jordbærblomst skrev:

Du sitter å ønsker et barn smerte resten av livet. 

Kan du synke lavere?

Enig. Dette var bare sykt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gleder meg! Håper han får et ødelagt liv! Karma! Noe mennesker fortjener å lide hele sitt liv. Han er en av de.

Anonymkode: ae76a...5eb

Andre barn fortjener ikke å bli mobbet! De andre guttene fortjener ikke å grue seg til bursdag eller til han kommer på besøk. Ville du beskyttet mobberen eller ditt eget barn? Valget er lett for min del. Han fortjener ikke å lide, men han fortjener å vite at barn med slik oppførsel ikke får venner eller goder som å bli invitert med hjem eller på festligheter. På tide at noen beskytter mobbeofrene og ikke mobberen. 

 

Hi 

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ditt ansvar å skikke ham. Selvfølgelig,men vær nå litt forsiktig med å være så innmari høy på hesten din. La oss si da, at han ikke har d bra hjemme. La oss si det er en grunn til at gutten er litt ødelagt. Hva vet du om hva han gjennomgår hjemme bak lukkede dører, eller andre steder. Akkurat nå høres d ut som både barn og nå dere voksne har stilt dere opp MOT denne gutten og prøver å frata han rollen som mobber ved at dere blir mobberen, dytte han ned og heller gjøre han til ett offer. Syns d er så LEIT å lese/ høre om voksne mennesker som deg. Det må jeg bare si.. det er det du kan gjøre, det er din IQ og din kapasitet i livet. Om man er en mobber eller blir mobbet så er det en ting som er sikkert. Begge sliter med noe, vil tro mobberen har det største innvendige problemet. En slik person kan ikke ha det godt. Ett barn.. som er veldig utrygg... tror du han gikk hjem å gnidde seg i hendene og var stolt da du aldri ba han komme tilbake ? Mest sannsynlig ble han lei seg for han har følelser han og, som han ikke klarer å styre og som han ikke har fått lov å lære seg pga dårlige voksen mennesker som ikke er bra for han.. så ja.. klapper for deg som er  nabo og som voksen står i manesjen for alle andre voksne som vil gå i mot denne gutten. Ikke bare foreldrene hans er der forran deg igjen, men kanskje er fleste han kjenner som skal være trygge omsorgspersoner.. en slik gutt med så mange voksne og barn mot seg, vil ALDRI bli bedre i hverken oppførsel eller psyken så lenge ingen gir han det han TRENGER. Du burde angripe denne saken på en helt annen måte, å heller bruke energien din på å hjelpe istedenfor å hate. Hva lærer du barna dine? Noen er slemme!? Bort med dem. Har du glemt at jo vondere ett barn har det jo slemmere kan barnet bli? 

Barn formes og lærer det foreldrene gir og viser dem. Jeg håper så inderlig barnet får hjelp av barnevernet og at INGEN flere voksne får lov å være kjip mot han inkludert naboer😉 Ingen barn fortjener å bli gjort slemme ting mot, hverken mobbere eller andre uansett hva de har gjort. 

 

Anonymkode: 3c20f...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

«Foreldrene er likegyldige til alt», og derfor straffer du en 11-åring... og attpåtil er du stolt av det?

Dette er jo en barnevernssak. Men du velger å la den svakeste i familien ta støyten. Du kunne ha blitt den ene i verden som halte et løvetannbarn opp av asfalten. Men du tramper planten ned og annonserer at du er stolt av det.,,

Barnevernet er inni bildet. Jeg er ferdig med å forsøke å «redde» han på bekostning av mitt barn. Jeg er selv ett løvetannbarn. 

 

Hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnevernet er inni bildet. Jeg er ferdig med å forsøke å «redde» han på bekostning av mitt barn. Jeg er selv ett løvetannbarn. 

 

Hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Og det gir deg bedre grunn enn andre til å true en femteklassing med politi?

Vet du hva, den infoen der gjør det hele bare sykere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Du sitter å ønsker et barn smerte resten av livet. 

Kan du synke lavere?

Jeg ønsker en mobber karma for resten av livet. Hvorfor forsvarer du de som ødelegger andres liv? Jeg ønsker kun og bare at han får ødelegge sitt eget liv og kun og bare det.

Anonymkode: ae76a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen har prøvd å lære dem det. Og nei, det er ikke sant. 

Hva mener du foreldrene har gjort mot ham egentlig? Torturert ham? 

Anonymkode: 88b39...84c

Slikt skjer, ja. Hvis du visste hva advokater må høre av ting som foreldre (til sist) blir anmeldt for, så ville du kaste opp. Unger som blir brent med sigaretter, riset, pisket, stengt inne i tørketrommelen og satt den i gang... fantasien strekker ikke til for meg i alle fall, men jeg har lest nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker en mobber karma for resten av livet. Hvorfor forsvarer du de som ødelegger andres liv? Jeg ønsker kun og bare at han får ødelegge sitt eget liv og kun og bare det.

Anonymkode: ae76a...5eb

Kan jo være at der du ser en ond person, ser vi et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andre barn fortjener ikke å bli mobbet! De andre guttene fortjener ikke å grue seg til bursdag eller til han kommer på besøk. Ville du beskyttet mobberen eller ditt eget barn? Valget er lett for min del. Han fortjener ikke å lide, men han fortjener å vite at barn med slik oppførsel ikke får venner eller goder som å bli invitert med hjem eller på festligheter. På tide at noen beskytter mobbeofrene og ikke mobberen. 

 

Hi 

Anonymkode: 4c3d0...917

Jo, han fortjener at hans oppførsel får konsekvenser for han. Heller at det går ut over han for resten av hans liv enn at det går ut over andres liv for resten av deres liv. Karma...

Anonymkode: ae76a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Slikt skjer, ja. Hvis du visste hva advokater må høre av ting som foreldre (til sist) blir anmeldt for, så ville du kaste opp. Unger som blir brent med sigaretter, riset, pisket, stengt inne i tørketrommelen og satt den i gang... fantasien strekker ikke til for meg i alle fall, men jeg har lest nok. 

Da er det viktig å, samtidig, sørge for at alle de andre barna i klassen også blir torturert. Av ham!

Anonymkode: 88b39...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre må gjerne invitere denne gutten hjem til dere. Invitere han til lek, for så at han går løs på deres barn. Truer og slår. Dere må slippe han inn i deres hjem hvor han er slem med småsøsknene. La han slå i dører eller høre han si « skal jeg slå deg i trynet lille jævel». Det er hyggelig å få stygge merker i huset etter han.  Jeg har forsøkt å åpne armer og hjem, men uten nytte. Nok er nok.

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Kan jo være at der du ser en ond person, ser vi et barn.

Barn har også personligheter. Han er så pass stor at han vet hva han gjør. Barn allerede på ett år vet hva de gjør. Aldri sett et barn gripe tak i en bordsduk og så trekke ned alt sammen, for å å prøve å krype unna og gjemme seg? Det er ikke fordi barnet ble redd på grunn av støyen, det er fordi barnet vet at, "oi, nå gjorde jeg noe dumt noe". Barn vet, de også. Barn har også personligheter.

Anonymkode: ae76a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvertfall med sikkerhet at om min sønn hadde gått i ditt barns klasse hadde det blitt flere som ikke kom i selskap. Jeg hadde ikke ønsket å sende ham hjem til deg. Jeg tror det ville gjelde for flere, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...