Gå til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!👱🏻‍♂️👱🏻‍♀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barn har også personligheter. Han er så pass stor at han vet hva han gjør. Barn allerede på ett år vet hva de gjør. Aldri sett et barn gripe tak i en bordsduk og så trekke ned alt sammen, for å å prøve å krype unna og gjemme seg? Det er ikke fordi barnet ble redd på grunn av støyen, det er fordi barnet vet at, "oi, nå gjorde jeg noe dumt noe". Barn vet, de også. Barn har også personligheter.

Anonymkode: ae76a...5eb

Og dermed skal de holdes ansvarlige?

Du, det er en grunn til at man ikke strafferettslig forfølger barn og unge under 15 i Norge, og grunnen er at man ikke regner dem som utviklede nok til å se konsekvensene av sine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det viktig å, samtidig, sørge for at alle de andre barna i klassen også blir torturert. Av ham!

Anonymkode: 88b39...84c

Kan jo hende at det fins en mellomting her. Som verken innebærer at noen tortureres eller at noen trues med politi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Jeg vet hvertfall med sikkerhet at om min sønn hadde gått i ditt barns klasse hadde det blitt flere som ikke kom i selskap. Jeg hadde ikke ønsket å sende ham hjem til deg. Jeg tror det ville gjelde for flere, faktisk.

Hittil kommer alle unntatt to stk. De to viste jeg var bortreist. De andre foreldrene til gutta er enige om at nok er nok. Flere har ikke invitert gutten inn på åresvis, men heller sendt barna ut til lek. Noen foreldre mente det var på tide og sette ned foten nå som han er større og sterkere.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Kan jo hende at det fins en mellomting her. Som verken innebærer at noen tortureres eller at noen trues med politi...

Hva skulle det vært? Når bare hans nærvær gjør at han MÅ være voldelig mot de andre barna? SKal noen voksne sitte og fysisk holde ham fast, fordi "nå skal vi kose oss med film, dere!"

Anonymkode: 88b39...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for at man skal ta ansvar for andre barn og prøve å hjelpe i den grad man kan. Men man setter sine egne barn først rett og slett. Dere har prøvd, ungene har prøvd, ingenting hjelper. Det skal da ikke gå ut over ens eget barns liv bare fordi man skal inkludere alle og prøve å hjelpe en som bare ødelegger for ens eget barn. Jada, det er sikkert grunner til at mobberen er som han er. Men det er ikke HI sitt ansvar å oppdra dette barnet. Hun skal passe på sine egne barn og sette deres sikkerhet først! 

Jeg hadde heller ikke giddet å ha denne ungen på besøk. Barnevernet er inne i bildet, dere har prøvd å inkludere. Du har ikke noe mer ansvar HI. Støtter deg i å passe på dine egne barn. 

Anonymkode: 717ed...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere andre må gjerne invitere denne gutten hjem til dere. Invitere han til lek, for så at han går løs på deres barn. Truer og slår. Dere må slippe han inn i deres hjem hvor han er slem med småsøsknene. La han slå i dører eller høre han si « skal jeg slå deg i trynet lille jævel». Det er hyggelig å få stygge merker i huset etter han.  Jeg har forsøkt å åpne armer og hjem, men uten nytte. Nok er nok.

Anonymkode: 4c3d0...917

Og hvor tror du dette barnet har lært denne oppførselen?

Min søster og mann er beredskapshjem og har vært det i mange år. Hvis du visste hvor mye vold det var mot barn hadde du blitt sjokkert. Stygg vold. De barna som kommer igjennom dørene dems er regelrett banket opp. Du kan også lese et innlegg på politiforum (tror jeg det var) det en ansatt på barnehuset i Bodø skildret en vanlig uke på jobb. En uke, og det var mye jævelskap. Som @Pashla også sier, det er vanvittig mye. Jeg tør nesten vedde lillefingeren min på denne gutten blir banket hjemme.

jeg skjønner at du vil beskytte dine barn og at det er en vanskelig situasjon å håndtere. Men det som er problemet her er holdningen din. Voksne mennesker som deg kaster jeg opp i munn av. Mine barn hadde ikke fått være inne i ditt hus pga måten du er på. Jeg vil beskytte de for voksne mobbere og hva tror du barna dine lærer av deg?

Anonymkode: c1ef7...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen har prøvd å lære dem det. Og nei, det er ikke sant. 

Hva mener du foreldrene har gjort mot ham egentlig? Torturert ham? 

Anonymkode: 88b39...84c

Ja, han har sikkert blitt mishandlet siden han ikke har lært oppdragelse. 

*klaskipanna* At han ikke har lært oppdragelse er foreldrene sin skyld. De trenger på ingen måte å være slemme med han. 

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skulle det vært? Når bare hans nærvær gjør at han MÅ være voldelig mot de andre barna? SKal noen voksne sitte og fysisk holde ham fast, fordi "nå skal vi kose oss med film, dere!"

Anonymkode: 88b39...84c

Si meg, er du HI? Kjenner du personen, eller snakker du kun ut fra egen erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor tror du dette barnet har lært denne oppførselen?

Min søster og mann er beredskapshjem og har vært det i mange år. Hvis du visste hvor mye vold det var mot barn hadde du blitt sjokkert. Stygg vold. De barna som kommer igjennom dørene dems er regelrett banket opp. Du kan også lese et innlegg på politiforum (tror jeg det var) det en ansatt på barnehuset i Bodø skildret en vanlig uke på jobb. En uke, og det var mye jævelskap. Som @Pashla også sier, det er vanvittig mye. Jeg tør nesten vedde lillefingeren min på denne gutten blir banket hjemme.

jeg skjønner at du vil beskytte dine barn og at det er en vanskelig situasjon å håndtere. Men det som er problemet her er holdningen din. Voksne mennesker som deg kaster jeg opp i munn av. Mine barn hadde ikke fått være inne i ditt hus pga måten du er på. Jeg vil beskytte de for voksne mobbere og hva tror du barna dine lærer av deg?

Anonymkode: c1ef7...db1

Til syvende og siste skal jeg vedde for at du ikke hadde kastet dit eget barn under bussen, for å redde ett annet. Det høres flott ut det du skriver, men når det går ut over mitt barn er saken en annen. Vi er flere som har forsøkt, bv er inni bildet men de fatter ikke mer tiltak enn veiledning. Hva som skjer hjemme vet ikke jeg, men bv mener tydeligvis at ting er godt nok til at barnet bor hjemme.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker en mobber karma for resten av livet. Hvorfor forsvarer du de som ødelegger andres liv? Jeg ønsker kun og bare at han får ødelegge sitt eget liv og kun og bare det.

Anonymkode: ae76a...5eb

Et menneske skal stå til ansvar resten av livet for det mam gjorde da mam var barn?

Du har lure mellom øra altså. 

Ja man skal gi konsekvenser. Men ikke straffe barnet resten av skolegangen. 

Her er det mye dere foreldre kunne gått sammen om å gjøre for å hjelpe dette barnet. 

Ja du skal forsvare og passe på barna dine. Men du skal da ikke godtte deg på andres ulykke? Hvor moden er du a?

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri sent mine barn til deg. Du er jo verre en et barn som mobber. 

Du er en voksen som mobber og utestenger et barn. 

Du burde skammes

Anonymkode: c45ef...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere andre må gjerne invitere denne gutten hjem til dere. Invitere han til lek, for så at han går løs på deres barn. Truer og slår. Dere må slippe han inn i deres hjem hvor han er slem med småsøsknene. La han slå i dører eller høre han si « skal jeg slå deg i trynet lille jævel». Det er hyggelig å få stygge merker i huset etter han.  Jeg har forsøkt å åpne armer og hjem, men uten nytte. Nok er nok.

Anonymkode: 4c3d0...917

Og det er helt greit.

Men måten du skriver på her, og ønsker at han skal lide osv er bare ikke greit av et voksent menneske. Ærlig talt. Det er snakk om et barn. Hva med at du tar en tlf til bv igjen og sier at ting ikke er bra.

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et menneske skal stå til ansvar resten av livet for det mam gjorde da mam var barn?

Du har lure mellom øra altså. 

Ja man skal gi konsekvenser. Men ikke straffe barnet resten av skolegangen. 

Her er det mye dere foreldre kunne gått sammen om å gjøre for å hjelpe dette barnet. 

Ja du skal forsvare og passe på barna dine. Men du skal da ikke godtte deg på andres ulykke? Hvor moden er du a?

Anonymkode: e0c21...b72

Det er ikke jeg som har svart dette.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og det er helt greit.

Men måten du skriver på her, og ønsker at han skal lide osv er bare ikke greit av et voksent menneske. Ærlig talt. Det er snakk om et barn. Hva med at du tar en tlf til bv igjen og sier at ting ikke er bra.

Anonymkode: e0c21...b72

Nå må du lese på nytt. Den som vil at mobberen skal lide er da ikke meg! Se på koden til den som svarer, den er ikke lik min.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble selv pint, plaget og torturert av en mobber, gjennom hele barne- og ungdomsskolen. Gudskjelov, slapp jeg å ha vedkommende i bursdagen min, den dagen er min og den fikk hun ikke ødelegge. Et underlig fenomen, at det er den som blir mobbet som skal ta støyten , og være redd i sin egen bursdag til og med. Hva tror dere det ødelegger for resten av livet, og tilliten til mennesker. En eller annen gang blir selv barn, så store at de kan se og ta konsekvensen av det de gjør. Jeg mener en elleveåring er gammel nok til å fatte hvorfor han ikke får bursdagsinvitasjon. Klart barnet ikke har det bra hjemme og det må taes tak i, men ikke ofre et allerede ødelagt mobbeoffer enda mer og til og med på bursdagen.

Anonymkode: 71c71...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pashla skrev:

Si meg, er du HI? Kjenner du personen, eller snakker du kun ut fra egen erfaring? 

Hun skriver det selv. 

Men du kan godt svare da, eller hva? Vanskelig?

Anonymkode: 88b39...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri sent mine barn til deg. Du er jo verre en et barn som mobber. 

Du er en voksen som mobber og utestenger et barn. 

Du burde skammes

Anonymkode: c45ef...9a7

Nei, hun er en voksen som passer på barnet sitt. 

Anonymkode: 88b39...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt for at man skal ta ansvar for andre barn og prøve å hjelpe i den grad man kan. Men man setter sine egne barn først rett og slett. Dere har prøvd, ungene har prøvd, ingenting hjelper. Det skal da ikke gå ut over ens eget barns liv bare fordi man skal inkludere alle og prøve å hjelpe en som bare ødelegger for ens eget barn. Jada, det er sikkert grunner til at mobberen er som han er. Men det er ikke HI sitt ansvar å oppdra dette barnet. Hun skal passe på sine egne barn og sette deres sikkerhet først! 

Jeg hadde heller ikke giddet å ha denne ungen på besøk. Barnevernet er inne i bildet, dere har prøvd å inkludere. Du har ikke noe mer ansvar HI. Støtter deg i å passe på dine egne barn. 

Anonymkode: 717ed...c08

Til dels enig. Det er bare at HI virker som hun er ikke har vettet i behold. Ønsker at barnet skal lide osv. Bare se alt hun skriver. Sånt er bare ikke greit. 

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du lese på nytt. Den som vil at mobberen skal lide er da ikke meg! Se på koden til den som svarer, den er ikke lik min.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Okay. Men da gjelder det den som har skrevet det. 

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble selv pint, plaget og torturert av en mobber, gjennom hele barne- og ungdomsskolen. Gudskjelov, slapp jeg å ha vedkommende i bursdagen min, den dagen er min og den fikk hun ikke ødelegge. Et underlig fenomen, at det er den som blir mobbet som skal ta støyten , og være redd i sin egen bursdag til og med. Hva tror dere det ødelegger for resten av livet, og tilliten til mennesker. En eller annen gang blir selv barn, så store at de kan se og ta konsekvensen av det de gjør. Jeg mener en elleveåring er gammel nok til å fatte hvorfor han ikke får bursdagsinvitasjon. Klart barnet ikke har det bra hjemme og det må taes tak i, men ikke ofre et allerede ødelagt mobbeoffer enda mer og til og med på bursdagen.

Anonymkode: 71c71...c7c

Ja, det er greit å gi konsekvenser for handling. Men noen skriver her at barnet skal lide osv. Bare ikke straff barnet i lang tid. Gi flere sjanser 

Anonymkode: e0c21...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt - jeg har ingen problemer med å forstå følelsen du og de andre foreldrene sitter med oppi dette og behovet for å beskytte egne barn. Det er en fortvilende situasjon.

Og likevel - gutten er nå 11 år, dere har sett ting som dere har stusset på ved foreldrenes oppfølging av gutten i flere år... og først nå er barnevernet koblet inn. Har dere meldt til barnevernet om dette tidligere, og fortsatt å melde inn siden ingenting skjedde - eller har dere latt være for å ikke blande dere inn?

Dere har en mulighet nå. Enten kan dere gå akkurat den veien dere går nå - eller dere kan se om det er mulig å gjøre ting bedre. For mest trolig må dere fortsette å forholde dere til denne gutten, enten det er direkte eller indirekte, i flere år fremover. Da er spørsmålet - tror dere barna dere vil få det tryggere når han kommer i tenårene, blir sterkere og kanskje hissigere hvis han fremdeles blir behandlet som utskuddet? Jeg tror ikke det...

Jeg tror helt ærlig at hvis jeg var i din situasjon så ville jeg hatt mange av de følelsene du sitter med nå, HI. Men jeg håper jeg hadde summet meg og tatt et steg ut av følelsene og begynt å tenke mer konstruktivt igjen. Det du og de andre foreldrene nå har gjort er kun symptomdemping, det løser få problemer, for barna deres må nødvendigvis fortsette å forholde seg til denne gutten i flere år fremover. Og "symptomene" kan bli langt verre på de arenaene dere foreldre ikke styrer, skole og fritid, når ungene blir litt større, enn de er nå.

Det du gjorde med å si at gutten var uønsket var ok - så lenge du samtidig fortalte ham at han er uønsket så lenge han ikke oppfører seg ok mot andre? Hvis du kun sa at han var uønsket, og at du skulle tilkalle politiet hvis han viste seg igjen, da er det virkelig ikke ok. Men uansett, med å si det sendte du et veldig tydelig signal til denne gutten. Kanskje ingen har vært så tydelig med ham noengang? Og i så fall er det der muligheten deres ligger. For da kan dere ta kontakt med ham igjen og fortelle ham at han er velkommen tilbake hvis han oppfører seg fint mot andre - men at han vil bli vist bort om han igjen er stygg mot andre. At det er hans valg nå, og dere vil gjerne at han kommer så lenge han oppfører seg fint, som du vet han kan. Da forteller du ham at du tror han har det i seg å være en grei gutt.

Dette er noe dere kan be om hjelp til av hjelpeapparatet også. Det er viktig at de får vite hva dere har gjort tidligere, hva som har fungert, hva som ikke har fungert, at du og andre foreldre nå har gjort ham uønsket overalt, og at dere er villige til å revurdere det hvis dere får hjelp til å få det til å fungere fremover.

Eller dere kan selvfølgelig drite i alt og håpe at han ikke skader noen av barna deres verre når han blir eldre...

Selv gikk jeg til politiet for en stund siden, ikke pga. egne barn, men pga. barn jeg visste var utsatt for to lignende gutter, på skolen og utenfor, bl.a. svært alvorlige trusler. Samme alder. Skole hadde "forsøkt" i flere år, men hadde bl.a. ikke meldt det til bv. Foreldre var "redde" for å melde til bv selv. Så jeg tok det til politiet, som bekreftet at dette var noe de så alvorlig på, nettopp pga. barnas alder, at det er snakk om 1-2 år så kan det være for sent å snu disse barna. Politiet tok tak i det med skole, fikk koblet inn bv i tillegg. Men den store forskjellen skjedde på skolen og barna som var problem fikk tett oppfølging av andre etater + at politi kalte inn både barna og foreldrene til samtaler om hva som ville skje om de ikke endret seg og sluttet å plage, skade og true andre. Nå fungerer barna sammen, trusler har opphørt. De som var problemet er ikke engler nå heller, men det fungerer for alle. Politiet var enig med meg - her skulle foreldre ha meldt fra for lenge siden selv. Og de mente at nettopp siden de kom inn mens ungene gikk på barneskolen så var muligheten til å snu situasjonen langt større - noe de faktisk har greid. Så det er mulig...

 

Anonymkode: ed6ad...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til syvende og siste skal jeg vedde for at du ikke hadde kastet dit eget barn under bussen, for å redde ett annet. Det høres flott ut det du skriver, men når det går ut over mitt barn er saken en annen. Vi er flere som har forsøkt, bv er inni bildet men de fatter ikke mer tiltak enn veiledning. Hva som skjer hjemme vet ikke jeg, men bv mener tydeligvis at ting er godt nok til at barnet bor hjemme.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

 Så lenge barnet bor hjemme er forholdene greie nok? Det er en enorm prosess å få barn ut av hjemmet. mange mange barn lever under direkte kriseforhold hjemme. Du har ikke så lav kapasitet at du ikke skjønner at dette barnet lærer språkbruken, måten å håndtere frustrasjon og konflikter på og relasjonskompetanse hjemme i fra. 

Som jeg skrev skjønner jeg at det er en vanskelig situasjon, men det er holdningen din som er til å spy av.  Det er faktisk ikke å kaste eget barn under bussen å samtidig prøve å finne løsninger enkelte ganger som inkluderer alle. Dere må forholde dere til dette barnet lenge fremover og dette barnet blir ungdom. Måten dere oppfører dere på nå, ved å totalt utestenge og samtidig hovere og være stolt av det, kan slå så fryktelig tilbake på dere selv en dag.

Anonymkode: c1ef7...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den tristeste tråden jeg har lest herinne på lenge!

Vet omtrent ikke hva jeg skal si. 

Ble selv mobbet hele grunnskolen og er stadig preget av det. Men jeg ønsker ikke evig lidelse over mobberne! De var også barn, og hadde skolen og deres foreldre grepet inn hadde ting kanskje vært anderledes. 

Å utestenge og jage gutten kommer ikke til å gjøre ham til et bedre menneske. Det du gjør nå hi er å ta hevn. Øye for øye. Det fungerer desverre ikke. Jeg tilslutter meg det ...ef1 skriver.

 

Anonymkode: cf03c...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Helt enig! Når barna er  så store bør  de skjønne at mobbing ikke er greit. 

Selvfølgelig sier det seg selv at denne gutten ikke har det bra. Men det er ikke din oppgave og redde han. 

 

Anonymkode: 926ed...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...