GĂ„ til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!đŸ‘±đŸ»â€â™‚ïžđŸ‘±đŸ»â€â™€ïž


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Helt enig! NÄr barna er  sÄ store bÞr  de skjÞnne at mobbing ikke er greit. 

SelvfÞlgelig sier det seg selv at denne gutten ikke har det bra. Men det er ikke din oppgave og redde han. 

 

Anonymkode: 926ed...7d3

Jo, det er oppgaven til alle voksne som har kontakt med denne gutten og som forstÄr at noe er galt.

Syns dette var utrolig trist Ă„ lese. B

Anonymkode: c8666...6b9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han kan ikke bli stort slemmere pÄ skolen. Forskjellen er at barna nÄ fÄr fri pÄ fritiden. Ofte samles gutta hos meg (vi har stor kjeller) og her blir det fri fra mobberen. Gutten har tidligere fÄtt vÊre her, men nÄ er han uÞnsket. Alle de andre er fornÞyde, hva mobberen mener fÄr vÊre hans sak! OppfÞr deg eller mist goder.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Og sÄ lurer man pÄ hvorfor barn vokser opp og klikker? HÄper du husker pÄ at hvis denne gutten blir norges fÞrste skoleskytter, og hevner seg pÄ guttene du lar vÊre i kjelleren sÄ har du og de andre voksne en stor del av skylden.

Anonymkode: 79f50...e49

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Andre barn fortjener ikke Ä bli mobbet! De andre guttene fortjener ikke Ä grue seg til bursdag eller til han kommer pÄ besÞk. Ville du beskyttet mobberen eller ditt eget barn? Valget er lett for min del. Han fortjener ikke Ä lide, men han fortjener Ä vite at barn med slik oppfÞrsel ikke fÄr venner eller goder som Ä bli invitert med hjem eller pÄ festligheter. PÄ tide at noen beskytter mobbeofrene og ikke mobberen. 

 

Hi 

Anonymkode: 4c3d0...917

Du tror ikke han vet dette? Du har jo sÄ lite innsikt at det er skremmende...

Anonymkode: f305b...8ac

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er greit Ä gi konsekvenser for handling. Men noen skriver her at barnet skal lide osv. Bare ikke straff barnet i lang tid. Gi flere sjanser 

Anonymkode: e0c21...b72

Det er jeg enig i. Men et mobbeoffer mÄ fÄ slippe Ä vÊre redd og ha det jÊvlig pÄ sin egen bursdag. En eneste dag mÄ mobbeofferet ogsÄ fÄ fred. 

Anonymkode: 71c71...c7c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og sÄ lurer man pÄ hvorfor barn vokser opp og klikker? HÄper du husker pÄ at hvis denne gutten blir norges fÞrste skoleskytter, og hevner seg pÄ guttene du lar vÊre i kjelleren sÄ har du og de andre voksne en stor del av skylden.

Anonymkode: 79f50...e49

Det kan forsÄvidt like godt hende at det er en av de som ble mobbet over lang tid, det klikker for og blir landets fÞrste skoleskytter, eller tar sitt eget liv. Hvem har skylden da?

Anonymkode: 71c71...c7c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Til syvende og siste skal jeg vedde for at du ikke hadde kastet dit eget barn under bussen, for Ä redde ett annet. Det hÞres flott ut det du skriver, men nÄr det gÄr ut over mitt barn er saken en annen. Vi er flere som har forsÞkt, bv er inni bildet men de fatter ikke mer tiltak enn veiledning. Hva som skjer hjemme vet ikke jeg, men bv mener tydeligvis at ting er godt nok til at barnet bor hjemme.

 

hi

Anonymkode: 4c3d0...917

Har du noen gang hatt gutten pÄ tomannshÄnd og snakket med han? Dette hÞres ut som et veldig ulykkelig barn. Og du bare fÞrer en ond sirkel videre! Ingen barn fortjener Ä bli frosset ut, aller minst av voksne. SkjÞnner fortvilelsen over ditt barn som blir mobbet. Men vÊr voksen! Og vÊr et medmenneske! Kommer gutten i bursdagen burde du da klare Ä fÞlge med, fotfÞlge og passe pÄ at alle har det bra!? SÄnn at ogsÄ denne gutten kan fÄ NOEN positive opplevelser i livet sitt! 

Anonymkode: ad6a5...7d9

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

I hverdagen er jeg med pÄ at alle som er pÄ besÞk mÄ oppfÞre seg og gjÞr de ikke det sÄ mÄ de gÄ. NÄr det gjelder bursdager sÄ hadde jeg lÞst det ved at gutten selvsagt inviteres men at han mÄ ha med en foresatt 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i. Men et mobbeoffer mÄ fÄ slippe Ä vÊre redd og ha det jÊvlig pÄ sin egen bursdag. En eneste dag mÄ mobbeofferet ogsÄ fÄ fred. 

Anonymkode: 71c71...c7c

Etter alt du har skrive her er eg litt i tvil om kven som egentleg er mobbeofferet her... ForstĂ„r at det fĂžlest umogleg Ă„ invitere nokon som slĂ„r og sparkar og snakkar stygt til dei andre. Men det hĂžyrest ut som ditt barn har venner. Og at alle dei andre ĂČg er redd denne guten. Har han venner? Eg trur ikkje born er fĂždde onde. Men dei kan nok bli det, om alt her i verda gĂ„r dei imot.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Dette gjorde vondt Ă„ lese. En voksen som meddeler at hun med stolthet holder et barn utenfor en bursdagsfeiring...Huff😱

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen gang hatt gutten pÄ tomannshÄnd og snakket med han? Dette hÞres ut som et veldig ulykkelig barn. Og du bare fÞrer en ond sirkel videre! Ingen barn fortjener Ä bli frosset ut, aller minst av voksne. SkjÞnner fortvilelsen over ditt barn som blir mobbet. Men vÊr voksen! Og vÊr et medmenneske! Kommer gutten i bursdagen burde du da klare Ä fÞlge med, fotfÞlge og passe pÄ at alle har det bra!? SÄnn at ogsÄ denne gutten kan fÄ NOEN positive opplevelser i livet sitt! 

Anonymkode: ad6a5...7d9

Men skal ikke mobbeofferet ha en eneste dags fred og glede. Ikke en gang pÄ egen bursdag.Tror ikke dere forstÄr hvordan det er Ä bli mobbet. Det hjelper ikke om mobberens foreldre, egne foreldre, lÊreren eller hvem som helst voksen er der. Man er redd, redd, redd, bÄnn ulykkelig og alene langt inni sjelen fordi mobberen er der. Er voksne virkelig sÄ ufÞlsomme at de vil et barn skal ha det slik til og med pÄ bursdagen. Ikke rart det er mye grusomhet i verden.

Anonymkode: 71c71...c7c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 minutter siden, Syngensang skrev:

Etter alt du har skrive her er eg litt i tvil om kven som egentleg er mobbeofferet her... ForstĂ„r at det fĂžlest umogleg Ă„ invitere nokon som slĂ„r og sparkar og snakkar stygt til dei andre. Men det hĂžyrest ut som ditt barn har venner. Og at alle dei andre ĂČg er redd denne guten. Har han venner? Eg trur ikkje born er fĂždde onde. Men dei kan nok bli det, om alt her i verda gĂ„r dei imot.

Jeg er ikke hi.

Anonymkode: 71c71...c7c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Barnet burde inkluderes ikke ekskluderes. Regner med at barnet gjÞr opprÞr over dÄrlige forhold hjemmefra og det gÄr ut over andre barn. Veldig uheldig ja, men barnet har det tydeligvis ikke bra hjemme selv. 

Jeg synes dette med ekskludering er mobbing. 

 

Anonymkode: 2549d...03c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er oppgaven til alle voksne som har kontakt med denne gutten og som forstÄr at noe er galt.

Syns dette var utrolig trist Ă„ lese. B

Anonymkode: c8666...6b9

  Alle voksne som har kontakt med gutten mÄ ringe barnevernet og forklare at noe  er galt. SÄ mÄ barnevern og skole hjelpe gutten. 

Men jeg som mor til offeret mÄ faktisk fÄ lov Ä si nei. At nok er nok. 

Det er trist at noen barn har det vondt. 

Det er en uting at det er offeret som mÄ lide . 

Anonymkode: 926ed...7d3

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke hi.

Anonymkode: 71c71...c7c

Sorry, las ikkje kodane😣. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

NÄr et menneske ikke har lÊrt noe annet hele livet, sÄ spiller det ingen rolle om de er 5Är, 11 Är eller 18 Är. Noen mÄ lÊre de det. 

Anonymkode: e0c21...b72

Stemmer ikke. Hi skriver at bÄde skole, abup og barnevern har vÊrt pÄ banen. Da er han ikke helt bortglemt for Ä si det sÄnn. 

Anonymkode: 505ac...32d

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Selvsagt skal barnet ditt slippe Ä invitere mobberen sin i bursdagen. Det skulle da bare mangle! Hjelpes sÄ mange «inkluderende» damer som mener det motsatte, helt til de stÄr i situasjonen selv. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er bÄde enig og uenig med deg. SjÞnner deg, samtidig mÄ han slite med noe. 

Vi har en gutt i klassen til sÞnnen min som har vÊrt ekkel til mange. SlÄr, og sier stygge sÄrende ting. 

Han er hatet av mange foreldre, og jeg nektet han Ä komme hit noen dager etter en voldsepisode. 

Etter noen dager med tenking og dÄrlig samvittighet, og hjertet mitt blÞdde for han, sÄ opphevet jeg «besÞksforbudet hit» og sa han var velkommen. 

Har sagt til han at han er hjertelig velkommen hit, alltid. Og uansett hva, sÄ kan han alltid komme hit. 

Foreldre til andre elever i klassen er sure for at jeg ikke fryser han ut, og noen har kuttet kontakten med oss. ( helt greit) 

 

min sÞnn er ikke ekkel, han er en gutt som er venn med alle, som alle vil vÊre med. Og  noen barn vil ikke komme hit i frykt for at han andre gutten er her. 

 

Den « ekle» gutten er kjempesnill og trivelig her. Jeg har ikke opplevd noen ufine sider nÄr han er her. Men pÄ skolen og i fritiden er det mye tull og bÞll..

 

SÄ da ble valget han eller de, og jeg valgte han. 

Mye kjÊrlighet til han, og han gir tilbake. En fin gutt som sliter, men som stortrivest her. 

 

StĂžrst av alt er kjĂŠrligheten.....

 

 

 

men...

 

hadde mitt barn blitt mobbet stygt av han, slÄtt og sparket. Hadde nok pipa vÊrt annerledes. 

Ville nok ha prÞvd, kanskje vÊrt sammen med de og prÞvd Ä finne problemet. 

 

I enkelte saker tror jeg det kan vĂŠre overhysteriske bobleplastforeldre... De vet jeg ikke helt om hvem som er verst. De eller foreldrene til mobbere som ikke bryr seg.. đŸ§đŸ€”

 

- Ăžstlandsjenta-

Anonymkode: 0a2de...2df

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt (og flere barn) har i noen Är blitt mobbet av en klassekamerat. Skolen har vÊrt pÄ banen og vi som foreldre har forsÞkt Ä nÄ ut til foreldre til 11 Äringen. At det er noe som skurrer hjemme der er klart. Foreldrene er likegyldige til alt fra barnets oppfÞrsel, oppfÞlging av hygiene, oppfÞrsel og lekser. Barnevernet har igangsatt tiltak i forhold til veiledning av foreldrene, uten bedring i mine Þyne. 

 

Jeg ble selv mobbet som barn, noe som preget meg i mange Är. Dette har gjort at nok er nok. Vi har nÄ invitert til guttebursdag/fest for min sÞnn, og mobberen er den eneste som ikke ble invitert i klassen. Jeg har sendt melding til foreldrene om Ärsaken til dette. Det er helt uaktuelt at denne gutten skal Þdelegge nok en bursdag for bÄde min sÞnn og andre gjester. Mobberen bor ogsÄ i nÊrheten av oss, rett som det er stikker han innom for Ä lage ugang. Han slÄr de andre pÄ trampolina eller dytter andre hardt ut i bassenget. I sommer jagde jeg han bort Ä sa han var uvelkommen her og hvis jeg han pÄ vÄr eiendom igjen vil jeg ringe politiet, det fungerte. Jeg har forsÞkt lenge nok. PÄ tide at folk slutter Ä beskytte mobberen Ä ikke egne barn fra traumer og vold.

Stakkars mobber? Nei, stakkars andre barn som blir trakassert uten at det fÄr konsekvenser for drittungen!

 

Min sĂžnn og hans venner er sjeleglade for at jeg setter ned foten.

Anonymkode: 4c3d0...917

Det er da ingenting Ä vÊre stolt av. Alle med litt i mellom Þrene hadde gjort akkurat det samme... 

Anonymkode: 9eb62...277

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg syns du er umoden. I ett barneselskap kunne du ha overvÄke situasjonen og evt. sendt han hjem om han mobbet eller bare var slem. Stakkars gutt som blir sviktet av alle, alltid. 

 

SÄ unge mobbere fÞler kanskje at eneste mÄten Ä fÄ oppmerksomhet pÄ er ved Ä vÊre slem, hva med Ä vise han at ved Ä vÊre slem blir man kastet ut, men ved Ä vÊre hyggelig fÄr man bli. Syns du er ekkel jeg.

Anonymkode: 6c3c4...7a1

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til dels enig. Det er bare at HI virker som hun er ikke har vettet i behold. Ønsker at barnet skal lide osv. Bare se alt hun skriver. SÄnt er bare ikke greit. 

Anonymkode: e0c21...b72

NÄ mÄ du slutte. Det er en annen som skriver det, ikke HI. Klarer du virkelig ikke Ä se at det er to forskjellige personer. det er da IKKE sÄ vanskelig Ä lese anonymkoder!!!! Slutt Ä beskylde feil person!

Anonymkode: fb0a0...88c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns du er umoden. I ett barneselskap kunne du ha overvÄke situasjonen og evt. sendt han hjem om han mobbet eller bare var slem. Stakkars gutt som blir sviktet av alle, alltid. 

 

SÄ unge mobbere fÞler kanskje at eneste mÄten Ä fÄ oppmerksomhet pÄ er ved Ä vÊre slem, hva med Ä vise han at ved Ä vÊre slem blir man kastet ut, men ved Ä vÊre hyggelig fÄr man bli. Syns du er ekkel jeg.

Anonymkode: 6c3c4...7a1

ja, selvfÞlgelig snille du. Og det skal gÄ pÄ beskostning av sÞnnen hennes og attpÄtil pÄ bursdagen hans!

 

 

Anonymkode: fb0a0...88c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, Pashla skrev:

Og dermed skal de holdes ansvarlige?

Du, det er en grunn til at man ikke strafferettslig forfÞlger barn og unge under 15 i Norge, og grunnen er at man ikke regner dem som utviklede nok til Ä se konsekvensene av sine handlinger.

Jeg skjÞnner det du sier. Men min 9 Äring (nÄ 14) ble sÄ mobbet pÄ skolen (blÄveiser og slÄtt ut en tann) av en gutt som ikke hadde det greit tydeligvis. Min sÞnn ble til slutt akuttinnlagt pÄ Haukeland psykiatri for barn pga angst og depresjon (han var da nesten 12 Är)  Alt dette fordi jeg skulle vÊre sÄ forstÄelsesfull og inkluderende med mobberen. Det kostet nesten livet til mitt eget barn. Jeg vil aldri igjen pÄ beskostning av mine egne barn vÊre sÄ forstÄelsesfull igjen. ALDRI! 

Anonymkode: fb0a0...88c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt (og flere barn) har i noen Är blitt mobbet av en klassekamerat. Skolen har vÊrt pÄ banen og vi som foreldre har forsÞkt Ä nÄ ut til foreldre til 11 Äringen. At det er noe som skurrer hjemme der er klart. Foreldrene er likegyldige til alt fra barnets oppfÞrsel, oppfÞlging av hygiene, oppfÞrsel og lekser. Barnevernet har igangsatt tiltak i forhold til veiledning av foreldrene, uten bedring i mine Þyne. 

 

Jeg ble selv mobbet som barn, noe som preget meg i mange Är. Dette har gjort at nok er nok. Vi har nÄ invitert til guttebursdag/fest for min sÞnn, og mobberen er den eneste som ikke ble invitert i klassen. Jeg har sendt melding til foreldrene om Ärsaken til dette. Det er helt uaktuelt at denne gutten skal Þdelegge nok en bursdag for bÄde min sÞnn og andre gjester. Mobberen bor ogsÄ i nÊrheten av oss, rett som det er stikker han innom for Ä lage ugang. Han slÄr de andre pÄ trampolina eller dytter andre hardt ut i bassenget. I sommer jagde jeg han bort Ä sa han var uvelkommen her og hvis jeg han pÄ vÄr eiendom igjen vil jeg ringe politiet, det fungerte. Jeg har forsÞkt lenge nok. PÄ tide at folk slutter Ä beskytte mobberen Ä ikke egne barn fra traumer og vold.

Stakkars mobber? Nei, stakkars andre barn som blir trakassert uten at det fÄr konsekvenser for drittungen!

 

Min sĂžnn og hans venner er sjeleglade for at jeg setter ned foten.

Anonymkode: 4c3d0...917

Hi

Har du selv snakket ordentlig med dette barnet? SÄnn ordentlig? Ja, vi andre voksne mÄ trÄ til da ! 

Bestevenninen til barnet mitt oppfÞrer seg veldig slemt. Foreldrene bare ler. 

Jeg har snakket ordentlig med denne janta, ja jeg er bestemt og lÊrer henne hva som er rett og galt. Slitsomt for meg! Men jeg ser det funker. Hun kommer til meg og liker meg. 

En annen gutt i familien oppfÞrer seg veldig dÄrlig. Sier mye slemt og slÄr. Foreldrene bare ler. Driter i veiledningen de har fÄtt. 

Denne gutten har jeg bare lyst til Ä drite i. Men jeg mÄ. Han kommer til meg, selvom jeg sier at han ikke mÄ dytte og hvorfor. Han Äpner seg for meg. Og det har roet seg ned. 

Hvis ikke foreldrene hjelper barna, hcem gjĂžr det da ?

Jeg tenker  at barn vil ikke vÊre vanskelig, men har det vanskelig.  

Anonymkode: adc79...85b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hadde jeg blitt tvunget til Ä invitere mobberne mine i bursdager, hadde jeg valgt Ä ikke feire bursdag. Skal man ikke fÄ én dag fri fra mobbing? Ikke engang pÄ sin egen bursdag. 

Dessuten..hadde de kommet hjem til meg, skal jeg love dere at de kun hadde funnet mer Ä mobbe meg for. F.eks fargen pÄ soverommet vÄrt, at jeg delte soverom med de to brÞdrene mine, at badet var lite osv osv. 

Anonymkode: aec1e...20b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...