GĂ„ til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!đŸ‘±đŸ»â€â™‚ïžđŸ‘±đŸ»â€â™€ïž

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 hours ago, Pashla said:

Kollegaen er voksen.

Denne trÄden handler om en elleveÄring.

Ts Þnsker at barnet hennes skal fÄ feire bursdag i fred for mobberen. Det er forstÄelig.

Anonymkode: b1575...8df

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler om Ä kunne fÞle seg trygg hjemme og at hjemmet skal vÊre det stedet man ikke blir utsatt for vold, trakassering, mobbing ol. Hvorfor skal barn finne seg i at voksne ikke beskytter, ikke engang hjemme? 

NĂ„r mitt barn har blitt slĂ„tt og rispet med kniv sĂ„ er mitt fĂžrste ansvar Ă„ beskytte og trygge mitt barn. Å skulle invitere hjem den som har utsatt henne for dette er ikke noe jeg vil gjĂžre. Jeg har kontaktet det andre barnets foreldre og andre instanser som mĂ„ hjelpe det barnet. 

Anonymkode: 75fca...694

Joda, du kan velge Ä ikke invitere det eine barnet. Eller du kan invitere barnet med foreldre. 

Min sÞnn fikk for 6 mnd diagnose full adhd som 10 Äring . FÞr han fikk den hjelpa sÄ vi i mange Är har kjempa for sÄ var han pÄ skolen ein bajas. Kasta stein, slo med pinner, slo, tok kvelertak. Han var en skrekk for mange. 

I stedenfor at skolen hjalp, sÄ blei det bare bekymringsmeldinger til BV. Etter 2 melding kom bv pÄ skolen og sa til rektor at det er ingen bekymring i hjemmet, at skolen mÄ ogsÄ hÞre pÄ foreldrenes Þnske om bup og alltona. 

NÄ skal han opp i 6 kl. VennskapsbÄnd er sjÞre, men pÄ vei til Ä bli sterkere.  

Skolen har satt inn ekstra personer som er i nÊrheten av han i friminutt, spesiellt i overganger. 

Skoletimene er lagt opp med 15 min jobbing sÄ litt pause. 

Mye av grunnen til at min sÞnn fortsatt har venner, er fordi hans klassekamerater har noen ubeskrivelige flotte og forstÄelsesfulle foreldre. 

De har aldri eksludert han. 

Jeg har hatt foreldre i tlf der vi har grÄtt begge to. 

Det er aldri kjekt at ditt barn blir slÄtt, det er sÄrt, men som mor til den som slÄr er ogsÄ vondt. For jeg vet at min sÞnn sliter med impulser. 

Han hsr begynt pÄ medisiner etter at diagnosen ble satt. Dette hjalp mye. 

SÄ jeg hÄper at skolestart nÄ pÄ mandag vil gÄ godt.  

Anonymkode: c45ef...9a7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, du kan velge Ä ikke invitere det eine barnet. Eller du kan invitere barnet med foreldre. 

Min sÞnn fikk for 6 mnd diagnose full adhd som 10 Äring . FÞr han fikk den hjelpa sÄ vi i mange Är har kjempa for sÄ var han pÄ skolen ein bajas. Kasta stein, slo med pinner, slo, tok kvelertak. Han var en skrekk for mange. 

I stedenfor at skolen hjalp, sÄ blei det bare bekymringsmeldinger til BV. Etter 2 melding kom bv pÄ skolen og sa til rektor at det er ingen bekymring i hjemmet, at skolen mÄ ogsÄ hÞre pÄ foreldrenes Þnske om bup og alltona. 

Skolen har satt inn ekstra personer som er i nÊrheten av han i friminutt, spesiellt i overganger. 

Mye av grunnen til at min sÞnn fortsatt har venner, er fordi hans klassekamerater har noen ubeskrivelige flotte og forstÄelsesfulle foreldre. 

Det er aldri kjekt at ditt barn blir slÄtt, det er sÄrt, men som mor til den som slÄr er ogsÄ vondt. For jeg vet at min sÞnn sliter med impulser. 

Ville bare si at din sÞnn er heldig som har en mor som er en slik kjemperessurs. Flott at skolen tilslutt begynte Ä samarbeide med dere og at gutten har det bedre nÄ. 

Ikke alle barn er sÄ heldig. Noen har foreldre som ikke ser, eller vil se at barnet deres trenger hjelp.

Gjest Antarctica
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det smaker av kjĂŠrlighet og omsorg for egne barn. Elsker ikke du barna dine? Ville ikke du beskyttet de mot en som forsĂžkte Ă„ Ăždelegge de for livet?

Anonymkode: ae76a...5eb

Oj, du ville visst snakke med strÄmannen din og ikke med meg. Ring dit i stedet. 

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ts Þnsker at barnet hennes skal fÄ feire bursdag i fred for mobberen. Det er forstÄelig.

Anonymkode: b1575...8df

SÄ da mÄ hun mobilisere alle de andre foreldrene ogsÄ, sÄnn at de kan sikre systematisk marginalisering av en allerede marginalisert gutt pÄ 11 Är. Det skal altsÄ fÞrtiÄringene i gata stÄ samlet om. Hva med et demonstrasjonstog? Fakler og hÞygafler? 

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

Oj, du ville visst snakke med strÄmannen din og ikke med meg. Ring dit i stedet. 

Har du lÊrt deg ett nytt begrep i lÞpet av sommeren? Du drar frem denne strÄmannen din titt og ofte. Ser ikke du selv hvor patetisk denne formen for hersketeknikk er? 

Anonymkode: c14db...212

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

.

Endret av Pashla
Dobbeltposting
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Endret av Pashla
Dobbeltposting
Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler om Ä kunne fÞle seg trygg hjemme og at hjemmet skal vÊre det stedet man ikke blir utsatt for vold, trakassering, mobbing ol. Hvorfor skal barn finne seg i at voksne ikke beskytter, ikke engang hjemme? 

NĂ„r mitt barn har blitt slĂ„tt og rispet med kniv sĂ„ er mitt fĂžrste ansvar Ă„ beskytte og trygge mitt barn. Å skulle invitere hjem den som har utsatt henne for dette er ikke noe jeg vil gjĂžre. Jeg har kontaktet det andre barnets foreldre og andre instanser som mĂ„ hjelpe det barnet. 

Anonymkode: 75fca...694

Du er ikke HI og kan fÞlgelig ikke trekke inn din historie om knivrisping som del av argumentasjonen i denne trÄden.

Sier som en annen her; hvis ditt barn er blitt skadet med kniv pÄ skolen, sÄ er det de voksne der som totalt mangler kontroll.

Gjest Antarctica
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du lÊrt deg ett nytt begrep i lÞpet av sommeren? Du drar frem denne strÄmannen din titt og ofte. Ser ikke du selv hvor patetisk denne formen for hersketeknikk er? 

PÄ hvilken mÄte er det en hersketeknikk Ä forlange logisk og rasjonell argumentasjon?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell pÄ et barn med kort lunte og dÄrlig impulskontroll og et barn som mobber. Det fÞrste barnet kan man hjelpe og man kan forebygge ved at foreldrene er med eller at en annen voksen fÞlger litt med. Da kan man gripe inn/avlede/forebygge. I tillegg kan adferden forklares ut fra en situasjon (selv om det selvsagt ikke unnskyldes) . Et slikt barn hadde jeg hatt stor tÄlmodighet med. En mobber derimot jobber pÄ en helt annen mÄte uten at det er situasjonsbetinget. Kan lett finne mÄter Ä ramme den den mobber uten at de voksne ser det/forstÄr det selv om voksne stÄr i situasjonen.  En mobber mÄ det settes grenser for og mobbing mÄ fÄ konsekvenser. Det er ofte en maktubalanse mellom mobber og offeret der offeret oppleves som mindre verd. Ved Ä invitere en mobber i bursdag vil bÄde mobber og offer kunne fÞle at dette bekreftes. Da vil det vÊre greit Ä mobbe, mens offerets redsel er mindre verd.  Det er ikke godt at det er offerets egne foreldre som stÄr for denne bekreftelsen. Jeg synes som en del andre her at man mÄ vÊre tydelig overfor mobberen. Gi beskjed til barnet og foreldrene om hvorfor barnet ikke er invitert og hva som skal til for Ä bli invitert i fremtiden. MÄlet mÄ jo vÊre at mobberen fÄr hjelp til Ä slutte Ä mobbe og at alle etterhvert kan ha det greit sammen.     

Anonymkode: 12384...eef

Skrevet
7 minutter siden, Pashla skrev:

PÄ hvilken mÄte er det en hersketeknikk Ä forlange logisk og rasjonell argumentasjon?

LatterliggjĂžring...

Gjest Antarctica
Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

LatterliggjĂžring...

Nei, det er ikke latterliggjÞring Ä pÄpeke at noen forvrenger eller helt bytter ut mitt argument med den hensikt Ä gjÞre det lettere Ä angripe.

Tulleargumentasjon av typen «du elsker ikke barna dine, hvis du faktisk mener en mobber er et menneske» er Ä konstruere strÄmann. 

Skrevet

Uansett hvordan man vrir og vender pÄ dette blir ikke gutten noe snillere av at voksne og barn mobiliserer mot han. Hva vil dere egentlig oppnÄ med det? Lik det eller ikke lik det men gutten er en del av deres hverdag nÄ og med mindre dere eller gutten flytter bÞr dere finne en konstruktiv mÄte Ä lÞse situasjonen pÄ

Skrevet
10 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, det er ikke latterliggjÞring Ä pÄpeke at noen forvrenger eller helt bytter ut mitt argument med den hensikt Ä gjÞre det lettere Ä angripe.

Tulleargumentasjon av typen «du elsker ikke barna dine, hvis du faktisk mener en mobber er et menneske» er Ä konstruere strÄmann. 

Du gjorde ikke det. Du kom med ett latterlig begrep for Ä mindreverdige den andres kommentar. Det finnes mange mÄter Ä si att en annens kommentar er tullete en ved Ä latterliggjÞre den og ved bruk av hersketeknikk. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om denne ene er han som tafser deg i skrittet og prÞver Ä ta deg pÄ puppene hver gang dere gÄr forbi hverandre eller mÞtes pÄ kopirommet? Selv om han er den som gjÞr narr av ditt arbeid og bruker det som mal for hvordan det IKKE skal vÊre? Selv om han har sagt at hans mÄl er Ä presse deg ut av jobben?

Anonymkode: 7900e...08b

AltsÄ, han hadde jo kun fÄtt prÞvd Ä gjÞre dette en gang fÞr jeg hadde eksplodert og satt foten ned da. Man lar jo ikke folk gjÞre sÄnn? 

Anonymkode: f305b...8ac

Skrevet
4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Uansett hvordan man vrir og vender pÄ dette blir ikke gutten noe snillere av at voksne og barn mobiliserer mot han. Hva vil dere egentlig oppnÄ med det? Lik det eller ikke lik det men gutten er en del av deres hverdag nÄ og med mindre dere eller gutten flytter bÞr dere finne en konstruktiv mÄte Ä lÞse situasjonen pÄ

I en vanlig mobbesak synes jeg ikke det er offeret oppgave Ä ofre seg enda mer for at barnet kanskje skal bli snillere. Det er det opp til andre Ä jobbe med. Offeret mÄ fÄ vÊre trygt i sitt eget hjem. Ofre for mobbing mÄ ofte forsake mye ved at de slutter pÄ aktiviteter grunnet mobberen, blir skviset ut, mister venner osv. Det er bare rett og rimelig at mobbing fÄr konsekvenser for mobberen ogsÄ.  Det er ofte helt vanvittig hva man forventer av offeret, det er pÄ tide man begynner Ä forvente og forlange noe av mobberne ogsÄ. Selv om de kanskje har det vanskelig hjemme skal de ikke fÄ Þdelegge andres liv. 

NÄr det gjelder saken til HI synes jeg den er veldig pussig. Saken ligner ikke pÄ noen annen sak jeg har hÞrt om da mobberen mobber alle og ikke virker Ä ha noen venner selv. Jeg forstÄr ikke helt dynamikken her er og hvordan dette i det hele tatt er mulig. 

Gjest Antarctica
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du gjorde ikke det. Du kom med ett latterlig begrep for Ä mindreverdige den andres kommentar. Det finnes mange mÄter Ä si att en annens kommentar er tullete en ved Ä latterliggjÞre den og ved bruk av hersketeknikk. 

Vel, det er feil, for det gjorde jeg ikke. Jeg pÄpekte at jeg ikke gidder Ä svare pÄ «sÄ du elsker altsÄ ikke barna dine»-argumentasjon.

Les deg litt opp.

082ED25C-9B04-4D5C-BDEB-48D46C178EA0.jpeg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I en vanlig mobbesak synes jeg ikke det er offeret oppgave Ä ofre seg enda mer for at barnet kanskje skal bli snillere. Det er det opp til andre Ä jobbe med. Offeret mÄ fÄ vÊre trygt i sitt eget hjem. Ofre for mobbing mÄ ofte forsake mye ved at de slutter pÄ aktiviteter grunnet mobberen, blir skviset ut, mister venner osv. Det er bare rett og rimelig at mobbing fÄr konsekvenser for mobberen ogsÄ.  Det er ofte helt vanvittig hva man forventer av offeret, det er pÄ tide man begynner Ä forvente og forlange noe av mobberne ogsÄ. Selv om de kanskje har det vanskelig hjemme skal de ikke fÄ Þdelegge andres liv. 

NÄr det gjelder saken til HI synes jeg den er veldig pussig. Saken ligner ikke pÄ noen annen sak jeg har hÞrt om da mobberen mobber alle og ikke virker Ä ha noen venner selv. Jeg forstÄr ikke helt dynamikken her er og hvordan dette i det hele tatt er mulig. 

Poenget mitt er kun at i Hi sitt tilfelle hjelper det ingen Ä mobilisere mot gutten 

Gjest Antarctica
Skrevet

Her stusser jeg ogsÄ, isÊr fordi den vanlige definisjonen pÄ mobbing inneholder en passus om at der er en styrkeforskjell mellom partene (alder, antall, stÞrrelse el. lign.) Og da lÄter det rart at en som opererer helt aleine kan ha sÄ mye makt. Er han 1.80 hÞy og norgesmester i bryting, liksom? 

Skrevet
1 minute ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Poenget mitt er kun at i Hi sitt tilfelle hjelper det ingen Ä mobilisere mot gutten 

Ja, bortsett fra hennes egen sÞnn? Sikkert ikke sÄ viktig det..

Anonymkode: eba5e...236

Skrevet
1 minute ago, Pashla said:

Her stusser jeg ogsÄ, isÊr fordi den vanlige definisjonen pÄ mobbing inneholder en passus om at der er en styrkeforskjell mellom partene (alder, antall, stÞrrelse el. lign.) Og da lÄter det rart at en som opererer helt aleine kan ha sÄ mye makt. Er han 1.80 hÞy og norgesmester i bryting, liksom? 

Det er ikke veldig mange voldelige barn, sÄ de trenger ikke Ä vÊre store eller sterke. Det eneste de trenger er Ä vÊre villig til Ä skade andre, og det er de fÊrreste i stand til.

Men blant barn som mobber er han ikke unik.

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det var en barnslig mÄte Ä hÄndtere det pÄ. At du ikke vil ha ham i hus er forstÄelig, men du kunne bare bedt noen fÄ, hatt det pÄ et lekeland eller funnet en annen lÞsning. Ikke bedt alle bortsett fra en, og i tillegg gitt beskjed til alle foreldrene om hvorfor. Du dummer ham ut, det virker som om du vil hevne deg pÄ ham. 

Anonymkode: 1fad5...bca

Mye bedre Ä fÄ bursdagen sin Þdelagt pÄ et lekeland altsÄ.....

Anonymkode: ba807...48f

Skrevet

Ja, bortsett fra hennes egen sÞnn? Sikkert ikke sÄ viktig det..

Hvis man som voksen ikke forstÄr at voksne ikke mobiliserer mot ett barn sÄ bÞr man begynne der. Selvsagt er det grusomt dersom historien til HI stemmer men de mÄ fortsatt hÄndtere det pÄ riktig mÄte . 

Skrevet

Uff, FÄr vondt langt inni i hjerte av denne gutten <3.. Det du/dere holder med pÄ med er rett og slett ikke greit.

og jo her er det stakkars gutt

Anonymkode: f047e...41e

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...