GĂ„ til innhold

Jeg kan stolt meddele at mobberen aldri blir invitert i en eneste barnebursdag!đŸ‘±đŸ»â€â™‚ïžđŸ‘±đŸ»â€â™€ïž

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt (og flere barn) har i noen Är blitt mobbet av en klassekamerat. Skolen har vÊrt pÄ banen og vi som foreldre har forsÞkt Ä nÄ ut til foreldre til 11 Äringen. At det er noe som skurrer hjemme der er klart. Foreldrene er likegyldige til alt fra barnets oppfÞrsel, oppfÞlging av hygiene, oppfÞrsel og lekser. Barnevernet har igangsatt tiltak i forhold til veiledning av foreldrene, uten bedring i mine Þyne. 

Jeg ble selv mobbet som barn, noe som preget meg i mange Är. Dette har gjort at nok er nok. Vi har nÄ invitert til guttebursdag/fest for min sÞnn, og mobberen er den eneste som ikke ble invitert i klassen. Jeg har sendt melding til foreldrene om Ärsaken til dette. Det er helt uaktuelt at denne gutten skal Þdelegge nok en bursdag for bÄde min sÞnn og andre gjester. Mobberen bor ogsÄ i nÊrheten av oss, rett som det er stikker han innom for Ä lage ugang. Han slÄr de andre pÄ trampolina eller dytter andre hardt ut i bassenget. I sommer jagde jeg han bort Ä sa han var uvelkommen her og hvis jeg han pÄ vÄr eiendom igjen vil jeg ringe politiet, det fungerte. Jeg har forsÞkt lenge nok. PÄ tide at folk slutter Ä beskytte mobberen Ä ikke egne barn fra traumer og vold.

Stakkars mobber? Nei, stakkars andre barn som blir trakassert uten at det fÄr konsekvenser for drittungen!

Min sĂžnn og hans venner er sjeleglade for at jeg setter ned foten.

Anonymkode: 4c3d0...917

Skrevet

Hjerteknusende. 

Anonymkode: 5bd5e...fc5

Skrevet

SkjÞnner problemstillingen. 

Men ikke legg det pÄ barnet. Det er helt klart foreldrene sin skyld. 

Du gjorde rett i Ä si han mÄ gÄ nÄr han oppfÞrer seg dÄrlig. Usikker pÄ om jeg er enig i det andre. 

Anonymkode: e0c21...b72

Skrevet

What comes around goes around. En 11 Äring er sÄpass stor, at nÄr han oppfÞrer seg som et drittunge, sÄ mister han venner. Og konsekvensene er blant annet at han ikke blir invitert i bursdager for eksempel. SÄnn er det bare. 

Anonymkode: 505ac...32d

Skrevet

Men det er jo sÄnn det er da! NÄr han oppfÞrer seg pÄ den mÄten! Hadde gjort det samme, en 11-Äring er sÄ stor at han selv ET HVA HAN GJØR...

Anonymkode: 88b39...84c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

What comes around goes around. En 11 Äring er sÄpass stor, at nÄr han oppfÞrer seg som et drittunge, sÄ mister han venner. Og konsekvensene er blant annet at han ikke blir invitert i bursdager for eksempel. SÄnn er det bare. 

Anonymkode: 505ac...32d

NÄr et menneske ikke har lÊrt noe annet hele livet, sÄ spiller det ingen rolle om de er 5Är, 11 Är eller 18 Är. Noen mÄ lÊre de det. 

Skrevet

Ja, da blir han sikkert mye greiere...

Anonymkode: c8666...6b9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, da blir han sikkert mye greiere...

Anonymkode: c8666...6b9

Han kan ikke bli stort slemmere pÄ skolen. Forskjellen er at barna nÄ fÄr fri pÄ fritiden. Ofte samles gutta hos meg (vi har stor kjeller) og her blir det fri fra mobberen. Gutten har tidligere fÄtt vÊre her, men nÄ er han uÞnsket. Alle de andre er fornÞyde, hva mobberen mener fÄr vÊre hans sak! OppfÞr deg eller mist goder.

hi

Skrevet

Gleder meg! HÄper han fÄr et Þdelagt liv! Karma! Noe mennesker fortjener Ä lide hele sitt liv. Han er en av de.

Anonymkode: ae76a...5eb

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NÄr et menneske ikke har lÊrt noe annet hele livet, sÄ spiller det ingen rolle om de er 5Är, 11 Är eller 18 Är. Noen mÄ lÊre de det. 

Noen har prÞvd Ä lÊre dem det. Og nei, det er ikke sant. 

Hva mener du foreldrene har gjort mot ham egentlig? Torturert ham? 

Gjest Antarctica
Skrevet

«Foreldrene er likegyldige til alt», og derfor straffer du en 11-Äring... og attpÄtil er du stolt av det?

Dette er jo en barnevernssak. Men du velger Ä la den svakeste i familien ta stÞyten. Du kunne ha blitt den ene i verden som halte et lÞvetannbarn opp av asfalten. Men du tramper planten ned og annonserer at du er stolt av det.,,

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gleder meg! HÄper han fÄr et Þdelagt liv! Karma! Noe mennesker fortjener Ä lide hele sitt liv. Han er en av de.

Du sitter Ä Þnsker et barn smerte resten av livet. 

Kan du synke lavere?

Gjest Antarctica
Skrevet
Akkurat nÄ, JordbÊrblomst skrev:

Kan du synke lavere?

Enig. Dette var bare sykt Ă„ lese.

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Andre barn fortjener ikke Ä bli mobbet! De andre guttene fortjener ikke Ä grue seg til bursdag eller til han kommer pÄ besÞk. Ville du beskyttet mobberen eller ditt eget barn? Valget er lett for min del. Han fortjener ikke Ä lide, men han fortjener Ä vite at barn med slik oppfÞrsel ikke fÄr venner eller goder som Ä bli invitert med hjem eller pÄ festligheter. PÄ tide at noen beskytter mobbeofrene og ikke mobberen. 

Hi 

Skrevet

Er ikke ditt ansvar Ä skikke ham. SelvfÞlgelig,men vÊr nÄ litt forsiktig med Ä vÊre sÄ innmari hÞy pÄ hesten din. La oss si da, at han ikke har d bra hjemme. La oss si det er en grunn til at gutten er litt Þdelagt. Hva vet du om hva han gjennomgÄr hjemme bak lukkede dÞrer, eller andre steder. Akkurat nÄ hÞres d ut som bÄde barn og nÄ dere voksne har stilt dere opp MOT denne gutten og prÞver Ä frata han rollen som mobber ved at dere blir mobberen, dytte han ned og heller gjÞre han til ett offer. Syns d er sÄ LEIT Ä lese/ hÞre om voksne mennesker som deg. Det mÄ jeg bare si.. det er det du kan gjÞre, det er din IQ og din kapasitet i livet. Om man er en mobber eller blir mobbet sÄ er det en ting som er sikkert. Begge sliter med noe, vil tro mobberen har det stÞrste innvendige problemet. En slik person kan ikke ha det godt. Ett barn.. som er veldig utrygg... tror du han gikk hjem Ä gnidde seg i hendene og var stolt da du aldri ba han komme tilbake ? Mest sannsynlig ble han lei seg for han har fÞlelser han og, som han ikke klarer Ä styre og som han ikke har fÄtt lov Ä lÊre seg pga dÄrlige voksen mennesker som ikke er bra for han.. sÄ ja.. klapper for deg som er  nabo og som voksen stÄr i manesjen for alle andre voksne som vil gÄ i mot denne gutten. Ikke bare foreldrene hans er der forran deg igjen, men kanskje er fleste han kjenner som skal vÊre trygge omsorgspersoner.. en slik gutt med sÄ mange voksne og barn mot seg, vil ALDRI bli bedre i hverken oppfÞrsel eller psyken sÄ lenge ingen gir han det han TRENGER. Du burde angripe denne saken pÄ en helt annen mÄte, Ä heller bruke energien din pÄ Ä hjelpe istedenfor Ä hate. Hva lÊrer du barna dine? Noen er slemme!? Bort med dem. Har du glemt at jo vondere ett barn har det jo slemmere kan barnet bli? 

Barn formes og lĂŠrer det foreldrene gir og viser dem. Jeg hĂ„per sĂ„ inderlig barnet fĂ„r hjelp av barnevernet og at INGEN flere voksne fĂ„r lov Ă„ vĂŠre kjip mot han inkludert naboer😉 Ingen barn fortjener Ă„ bli gjort slemme ting mot, hverken mobbere eller andre uansett hva de har gjort. 

Anonymkode: 3c20f...296

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

«Foreldrene er likegyldige til alt», og derfor straffer du en 11-Äring... og attpÄtil er du stolt av det?

Dette er jo en barnevernssak. Men du velger Ä la den svakeste i familien ta stÞyten. Du kunne ha blitt den ene i verden som halte et lÞvetannbarn opp av asfalten. Men du tramper planten ned og annonserer at du er stolt av det.,,

Barnevernet er inni bildet. Jeg er ferdig med Ä forsÞke Ä «redde» han pÄ bekostning av mitt barn. Jeg er selv ett lÞvetannbarn. 

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Barnevernet er inni bildet. Jeg er ferdig med Ä forsÞke Ä «redde» han pÄ bekostning av mitt barn. Jeg er selv ett lÞvetannbarn. 

Hi

Og det gir deg bedre grunn enn andre til Ă„ true en femteklassing med politi?

Vet du hva, den infoen der gjĂžr det hele bare sykere..

Skrevet
7 minutter siden, JordbĂŠrblomst skrev:

Kan du synke lavere?

Jeg Þnsker en mobber karma for resten av livet. Hvorfor forsvarer du de som Þdelegger andres liv? Jeg Þnsker kun og bare at han fÄr Þdelegge sitt eget liv og kun og bare det.

Gjest Antarctica
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen har prÞvd Ä lÊre dem det. Og nei, det er ikke sant. 

Hva mener du foreldrene har gjort mot ham egentlig? Torturert ham? 

Slikt skjer, ja. Hvis du visste hva advokater mÄ hÞre av ting som foreldre (til sist) blir anmeldt for, sÄ ville du kaste opp. Unger som blir brent med sigaretter, riset, pisket, stengt inne i tÞrketrommelen og satt den i gang... fantasien strekker ikke til for meg i alle fall, men jeg har lest nok. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg Þnsker en mobber karma for resten av livet. Hvorfor forsvarer du de som Þdelegger andres liv? Jeg Þnsker kun og bare at han fÄr Þdelegge sitt eget liv og kun og bare det.

Kan jo vĂŠre at der du ser en ond person, ser vi et barn.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andre barn fortjener ikke Ä bli mobbet! De andre guttene fortjener ikke Ä grue seg til bursdag eller til han kommer pÄ besÞk. Ville du beskyttet mobberen eller ditt eget barn? Valget er lett for min del. Han fortjener ikke Ä lide, men han fortjener Ä vite at barn med slik oppfÞrsel ikke fÄr venner eller goder som Ä bli invitert med hjem eller pÄ festligheter. PÄ tide at noen beskytter mobbeofrene og ikke mobberen. 

Hi 

Jo, han fortjener at hans oppfÞrsel fÄr konsekvenser for han. Heller at det gÄr ut over han for resten av hans liv enn at det gÄr ut over andres liv for resten av deres liv. Karma...

Skrevet
1 minutt siden, Pashla skrev:

Slikt skjer, ja. Hvis du visste hva advokater mÄ hÞre av ting som foreldre (til sist) blir anmeldt for, sÄ ville du kaste opp. Unger som blir brent med sigaretter, riset, pisket, stengt inne i tÞrketrommelen og satt den i gang... fantasien strekker ikke til for meg i alle fall, men jeg har lest nok. 

Da er det viktig Ä, samtidig, sÞrge for at alle de andre barna i klassen ogsÄ blir torturert. Av ham!

Skrevet

Dere andre mÄ gjerne invitere denne gutten hjem til dere. Invitere han til lek, for sÄ at han gÄr lÞs pÄ deres barn. Truer og slÄr. Dere mÄ slippe han inn i deres hjem hvor han er slem med smÄsÞsknene. La han slÄ i dÞrer eller hÞre han si « skal jeg slÄ deg i trynet lille jÊvel». Det er hyggelig Ä fÄ stygge merker i huset etter han.  Jeg har forsÞkt Ä Äpne armer og hjem, men uten nytte. Nok er nok.

Skrevet
Akkurat nÄ, Pashla skrev:

Kan jo vĂŠre at der du ser en ond person, ser vi et barn.

Barn har ogsÄ personligheter. Han er sÄ pass stor at han vet hva han gjÞr. Barn allerede pÄ ett Är vet hva de gjÞr. Aldri sett et barn gripe tak i en bordsduk og sÄ trekke ned alt sammen, for Ä Ä prÞve Ä krype unna og gjemme seg? Det er ikke fordi barnet ble redd pÄ grunn av stÞyen, det er fordi barnet vet at, "oi, nÄ gjorde jeg noe dumt noe". Barn vet, de ogsÄ. Barn har ogsÄ personligheter.

Skrevet

Jeg vet hvertfall med sikkerhet at om min sÞnn hadde gÄtt i ditt barns klasse hadde det blitt flere som ikke kom i selskap. Jeg hadde ikke Þnsket Ä sende ham hjem til deg. Jeg tror det ville gjelde for flere, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...