Gå til innhold

Folk som har med strikketøy over alt

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Pashla skrev:

På teater er det barbari å strikke. Det er også barbari å spise, drikke, file negler, sjekke mobilen eller ta bilder/filme. 

Amen! For øvrig var denne debatten - jeg har lest gjennom hele tråden siden det er søndag og hviledag - knisende artig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Hvor er forskjellen? Om du og venninna, eventuelt potteplanta, går på kafe, og hun tar opp strikketøyet og strikker mens dere prater, så vil hun i ny og ne se ned på strikketøyet, hendene vil være opptatt, men hun vil allikevel prate med deg, ha øyekontakt osv. I følge deg har hun da ikke folkeskikk og viser at du ikke er prioritert fordi dere gjør forskjellige ting. Om dere så går på kafe og hun kjøper en salat, så vil hun i ny og ne se ned på salaten, hendene vil være opptatt med bestikk, men hun vil allikevel prate med deg, ha øyekontakt...nei, vent. beklager. Du har helt rett. Dette er to helt ulike situasjoner. Når hun spiser så kan hun jo ikke prate, med mindre hun prater med mat i munnen, og da har hun jo ikke folkeskikk, dessuten vil hun se mye ned på maten sin og ikke gi deg prioritet. Spise er jo mye verre enn å strikke. 

Men dette greier du, det er ikke sikkert alle greier dette.

Jeg strikker selv, og kan ha det hos både venner og kafe, men jeg har også venner som mener de er med i samtalen, mener de er aktive mens de strikker, alikevel må jeg gjenta ting, de følger ikke med, de må stoppe, rakke opp fordi de har gjort feil også må de konsentrere seg om å gjøre det riktig neste gang. Og det er disse strikkerne som det finnes flest av etter min oppfatning.

Og ellers, det å strikke på teateret, under forelesninger eller på viktige møter med metallpinner er rett og slett dårlig folkeskikk. Likt som at skal man skrive under forelesninger skaffer man seg en pc med dempede taster.

Anonymkode: 62774...cac

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Greier du å spille spill på telefonen uten å se på telefonen mer enn ett sekund eller to med noen minutters mellomrom?

Anonymkode: 4ae17...a3e

Jepp! Går fint det

Anonymkode: 1759f...1e2

Skrevet
3 timer siden, Pashla skrev:

På teater er det barbari å strikke. Det er også barbari å spise, drikke, file negler, sjekke mobilen eller ta bilder/filme. 

Det har du rett i, vart litt reven med av diskusjonen😂😂

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, den gir deg 100% oppmerksomhet. Kanskje like greit.

Anonymkode: f55a2...fe9

Ja, den er mye mer oppmerksom enn strikkerne, det er sikkert og visst!

Anonymkode: 457d1...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...