Gå til innhold

Folk som har med strikketøy over alt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har bare ikke forstått det, mange er virkelig 100 % tilstede når de strikker på noe som ikke krever konsentrasjon som telling, øking, felling, mønster.

Jeg kjenner heller ingen som strikker blant andre for å roe nervene, så der ryker den teorien din også, selv om noen selvfølgelig også kan bruke det som det.

De jeg kjenner som strikker har ingen diagnoser, de har ingen problemer med å sitte i ro eller å konsentrere seg uten strikketøyet, og ingen har behov for noe å holde fast i. De strikker fordi de liker å gjøre det og de har sosial intelligens til å ikke når de ikke bør, og ingen av de som ikke strikker synes det er noe galt i at andre ev. har med strikketøyet.

Igjen, automatiserte oppgaver trenger ikke hjernen bruke fokus på, derfor kan noen være 100 % tilstede i samtalen selv om de strikker på noe enkelt. Hvis man ikke har automatisert strikkingen, da kan man det selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Eller, du har ikke skjønt det? Det kan faktisk være du som tar «feil».

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller, du har ikke skjønt det? Det kan faktisk være du som tar «feil».

Anonymkode: 457d1...4db

Nei, temaet har vært oppe vennegjengen og med noen bekjente. Noen av strikkerne spurte om ikke-strikkerne ble forstyrret av strikkingen, og alle har ment det jeg har skrevet tidligere. At strikking der man må fokusere på mønster/telling osv. bør man gjøre hjemme, men at automatisert strikking er helt greit, at de ikke merker forskjell når folk strikker eller ikke.

Alle har også vært enige i når man kan strikke og absolutt ikke bør gjøre det, og det er jo bare sosial fornuft. Ang. strikking i studiesal har de fleste ment det ikke hører hjemme der, de som mente det var greit mente strikkerne bør sitte helt bakerst for å ikke forstyrre andre. Alle har vært enige i at jobb, møter og jobbkurs strikker man ikke. Heller ikke i selskaper. Hun ene har en svigerinne med angst, hun strikker i litt flere selskaper, men har vært åpen om det til flere, så der er det heller ikke noe problem, for hun med angsten strikker også ting som kan gå på automatikk i sosiale situasjoner. Null problem.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, temaet har vært oppe vennegjengen og med noen bekjente. Noen av strikkerne spurte om ikke-strikkerne ble forstyrret av strikkingen, og alle har ment det jeg har skrevet tidligere. At strikking der man må fokusere på mønster/telling osv. bør man gjøre hjemme, men at automatisert strikking er helt greit, at de ikke merker forskjell når folk strikker eller ikke.

Alle har også vært enige i når man kan strikke og absolutt ikke bør gjøre det, og det er jo bare sosial fornuft. Ang. strikking i studiesal har de fleste ment det ikke hører hjemme der, de som mente det var greit mente strikkerne bør sitte helt bakerst for å ikke forstyrre andre. Alle har vært enige i at jobb, møter og jobbkurs strikker man ikke. Heller ikke i selskaper. Hun ene har en svigerinne med angst, hun strikker i litt flere selskaper, men har vært åpen om det til flere, så der er det heller ikke noe problem, for hun med angsten strikker også ting som kan gå på automatikk i sosiale situasjoner. Null problem.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Så din vennegjeng sitter på fasiten? 😂 

Og der kom det med diagnose igjen, strikker som tviholder på strikketøyet i feil settinger har tydeligvis problemer. Ikke bare med sosial kompetanse. 

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så din vennegjeng sitter på fasiten? 😂 

Og der kom det med diagnose igjen, strikker som tviholder på strikketøyet i feil settinger har tydeligvis problemer. Ikke bare med sosial kompetanse. 

Anonymkode: 457d1...4db

Du har ikke mye å komme med når du forsøker deg på den latterliggjøringen, den viser bare at du ikke har særlig å argumentere med.

Du sliter tydeligvis med leseforståelsen din. Du mente jeg burde vurdere om det er jeg som tar feil i dette. Jeg fortalte deg at dette har vært et tema i vennegjengen og blant en del bekjente, og det er altså slik blant alle dem som jeg fortalte. Det vil si, det er ikke bare jeg som tar feil, som du ville ha det til, men mange som mener det samme, både strikkere og ikke-strikkere.

Og det med den diagnosen - det er én blant mange, mange som er helt uten diagnoser. Og for de få det gjelder som strikker pga. sosial angst, de vil jeg påstå har sosial kompetanse og god fornuft når de tar med strikking som er automatisert for å være sosial - fremfor å isolere seg. At du ikke forstår det heller er egentlig ikke særlig overraskende.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp mitt poeng. Folk med diagnoser som gjør dette, det er jo ikke normalt å måtte strikke blandt folk for å kunne få slappe av. 

Anonymkode: 457d1...4db

Ingen diagnose, bare sinnsykt stressende jobb. Jeg synes strikking er avslappende.

Jeg synes det er rart at strikking er så forstyrrende i forelesning, mens hamring på pctastatur og babyer er helt ok.

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så din vennegjeng sitter på fasiten? 😂 

Og der kom det med diagnose igjen, strikker som tviholder på strikketøyet i feil settinger har tydeligvis problemer. Ikke bare med sosial kompetanse. 

Anonymkode: 457d1...4db

Nei, men du gjør åpenbart det😂😂😂😂

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men du gjør åpenbart det😂😂😂😂

Anonymkode: f55a2...fe9

Flere som er enige med meg her. Og det er jo en grunn til at strikking ikke er lov på forelesninger og jobber rundt omkring da. 

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff, ikke lett å forstå dette? Man har åpenbart ikke fult fokus på den man snakker med om man strikker samtidig. Uansett hvor automatisk man mener det går. Det er ikke gøy å snakke med noen som driver med noe annet. Det er jo dårlig folkeskikk! 

Anonymkode: 457d1...4db

Nei, det var ikkje lett å forstå dette faktisk. Eg har aldri opplevd det som frekt at nokon andre strikkar medan vi snakkar saman. Når den andre personen strikkar altså. Det er ikkje dårleg folkeskikk å strikke medan du har ei vanleg samtale. Det er heller ikkje openbart at ein ikkje har fullt fokus på den ein snakkar med. Men greit nok, skal skrive det bak øyret at enkelte blir krenka av strikking, om eg nokon gong blir ein strikkar igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Syngensang skrev:

Nei, det var ikkje lett å forstå dette faktisk. Eg har aldri opplevd det som frekt at nokon andre strikkar medan vi snakkar saman. Når den andre personen strikkar altså. Det er ikkje dårleg folkeskikk å strikke medan du har ei vanleg samtale. Det er heller ikkje openbart at ein ikkje har fullt fokus på den ein snakkar med. Men greit nok, skal skrive det bak øyret at enkelte blir krenka av strikking, om eg nokon gong blir ein strikkar igjen. 

Selv om ikke du synes det er frekt eller dårlig folkeskikk, så kan andre synes det uten at du skal være så barnslig at du trekker krenke kortet. Det blir for dumt.

Anonymkode: c3a8c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemor strikket over alt, "rekorden" var 16 Marius gensere på en vinter( voksenstørrelse). Jeg husker at hun satt å strikket på en genser med fire tråder samtidig som de hadde besøk og så på dagsrevyen og snakket om det de så på TV.  Hun hadde nok mønstret i fingrene utrolig sjelden eller aldri før hun ble syk at vi har sett at hun har rekket opp noe 

Gjør meg ingenting om noen strikker bare de ikke bråker eller faller helt ut av samtalene. Skulle ønsket at jeg var så god og ikke fikk så vondt i armene av å strikke.

Anonymkode: ab4c9...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om ikke du synes det er frekt eller dårlig folkeskikk, så kan andre synes det uten at du skal være så barnslig at du trekker krenke kortet. Det blir for dumt.

Anonymkode: c3a8c...fc3

Det er trist at du og andre har mistet så mye av din/deres egen historie. Kvinner har strikket overalt i århundrer, de har strikket og vært sosiale og snakket. Det ble til og med gjerne forventet at man strikket!

 

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er trist at du og andre har mistet så mye av din/deres egen historie. Kvinner har strikket overalt i århundrer, de har strikket og vært sosiale og snakket. Det ble til og med gjerne forventet at man strikket!

 

Anonymkode: 4ae17...a3e

Ja, kvinner har strikket på vinkvelder i alle tider 😆 

 

Anonymkode: cfb50...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så inderlig takknemlig for at jeg ikke har evnen til å irritere meg over slike bagateller. 

Livet er for kort. 

Anonymkode: 37db1...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere som er enige med meg her. Og det er jo en grunn til at strikking ikke er lov på forelesninger og jobber rundt omkring da. 

Anonymkode: 457d1...4db

Og mange er uenig med deg.

 

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kvinner har strikket på vinkvelder i alle tider 😆 

 

Anonymkode: cfb50...5cd

Her jeg bor har vi strikkepub. Det er absolutt ikke et stille sted. Alle strikker, drikker øl/vin og skravla går helt uanstrengt. Ingen blir fornærma. Min bestemor og hennes venninner drakk likør og strikka, og det er jeg ganske sikker på at min oldemor også gjorde. Det var tross alt hennes likøroppskrift. Så jeg tror faktisk du har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kvinner har strikket på vinkvelder i alle tider 😆 

 

Anonymkode: cfb50...5cd

Det trur eg faktisk du har heilt rett i! Mannfolka drakk øl, kvinnfolka lagde vin, drakk den og strikka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og mange er uenig med deg.

 

Anonymkode: f55a2...fe9

Ja, såklart. Alle de asosiale strikkerne😂

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, såklart. Alle de asosiale strikkerne😂

Anonymkode: 457d1...4db

😂😂😂😂 Og alle de lett krenkede er enig med deg.

Strikk og drikk!

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂😂 Og alle de lett krenkede er enig med deg.

Strikk og drikk!

Anonymkode: f55a2...fe9

Her er det jo strikkerne som føler seg krenket, som ikke tåler at folk ikke er enige med de

Anonymkode: c3a8c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, av alt ein kan diskutere og lage ein lang tråd om, så tar dette nesten kaka altså😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂😂 Og alle de lett krenkede er enig med deg.

Strikk og drikk!

Anonymkode: f55a2...fe9

Eh.. hallo? Det er jo strikkerne som er krenket her da. Når det blir påpekt at det er frekt, respektløst, sært og egoistisk å sitte å strikke på teater eller når man snakker med folk. 

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eh.. hallo? Det er jo strikkerne som er krenket her da. Når det blir påpekt at det er frekt, respektløst, sært og egoistisk å sitte å strikke på teater eller når man snakker med folk. 

Anonymkode: 457d1...4db

Hei. Eller du er lettkrenket når du blir så opprørt over strikketøy.

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eh.. hallo? Det er jo strikkerne som er krenket her da. Når det blir påpekt at det er frekt, respektløst, sært og egoistisk å sitte å strikke på teater eller når man snakker med folk. 

Anonymkode: 457d1...4db

Nesj, de er no dei som i utgangspunktet vart fornærma over at folk kunne vere så lettsindige at dei faktisk strikka medan dei var saman med andre som vart fornærma først. Men, men, moro med lange utgreiingar om temaet likevel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det jo strikkerne som føler seg krenket, som ikke tåler at folk ikke er enige med de

Anonymkode: c3a8c...fc3

Men ikke-strikkerne tåler jo ikke at strikkerne er uenig. Er det ikke-strikkerne som skal legge premisset for samværet?

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...