Gå til innhold

Folk som har med strikketøy over alt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. Eller du er lettkrenket når du blir så opprørt over strikketøy.

Anonymkode: f55a2...fe9

Vet du hva krenket betyr?😂 Tar du et poppis ord og bruker der du tror det passer?

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men ikke-strikkerne tåler jo ikke at strikkerne er uenig. Er det ikke-strikkerne som skal legge premisset for samværet?

Anonymkode: f55a2...fe9

Trur vi må lage ein regel, dei som ikkje toler konkurranse frå eit strikketøy får gå med blått armband, og dei som tolererer strikking tar på eit rosa. Så kan strikkarane holde pinnane godt skjult i veska om dei oppdagar ein antistrikkar... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vet du hva krenket betyr?😂 Tar du et poppis ord og bruker der du tror det passer?

Anonymkode: 457d1...4db

Ja. Vet du? Så opprørt som man kan bli for at noen strikker. Er du alltid så selvopptatt at du krever 100% oppmerksomhet av omgivelsene dine? 

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke-strikkerne tåler jo ikke at strikkerne er uenig. Er det ikke-strikkerne som skal legge premisset for samværet?

Anonymkode: f55a2...fe9

Premisset må vel være respekt og folkeskikk? Og det er virkelig ikke folkeskikk å sitte med andre ting. Det hadde ikke blitt godt mottatt om den andre satt og scrolla på tlf? Det blir jo det samme, den ene føles «avstengt».

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Premisset må vel være respekt og folkeskikk? Og det er virkelig ikke folkeskikk å sitte med andre ting. Det hadde ikke blitt godt mottatt om den andre satt og scrolla på tlf? Det blir jo det samme, den ene føles «avstengt».

Anonymkode: 457d1...4db

Det er vel her vi er grunnleggende uenig. Jeg er ikke enig med deg i at strikking er manglende respekt og manglende folkeskikk.

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Vet du? Så opprørt som man kan bli for at noen strikker. Er du alltid så selvopptatt at du krever 100% oppmerksomhet av omgivelsene dine? 

Anonymkode: f55a2...fe9

Nei, ikke det som er saken. Hadde du likt om de du snakket med satt og scrollet på tlf hele tiden?

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel her vi er grunnleggende uenig. Jeg er ikke enig med deg i at strikking er manglende respekt og manglende folkeskikk.

Anonymkode: f55a2...fe9

Nei, men du hadde ment det om vi snakket om å sitte å scrolle på tlf?

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke det som er saken. Hadde du likt om de du snakket med satt og scrollet på tlf hele tiden?

Anonymkode: 457d1...4db

Og jeg mener at det ikke er det samme. Så vi er uenig.

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, men du hadde ment det om vi snakket om å sitte å scrolle på tlf?

Anonymkode: 457d1...4db

Klarer du å lese og samtidig føre en samtale? Det klarer ikke jeg. Kan jeg strikke og snakke uten problemer - ja uten vansker.

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Premisset må vel være respekt og folkeskikk? Og det er virkelig ikke folkeskikk å sitte med andre ting. Det hadde ikke blitt godt mottatt om den andre satt og scrolla på tlf? Det blir jo det samme, den ene føles «avstengt».

Anonymkode: 457d1...4db

Når den som strikker uten å følge med på strikkingen, at fingrene går av seg selv og man greier å være fullt med i samtalen, ha blikkontakt, lytte og snakke, da er det veldig merkelig at ikke-strikkeren føler seg "avstengt". Det virker jo nesten som om det er ikke-strikkeren som lar seg bli forstyrret av strikkingen til strikkeren.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du å lese og samtidig føre en samtale? Det klarer ikke jeg. Kan jeg strikke og snakke uten problemer - ja uten vansker.

Anonymkode: f55a2...fe9

Man leser jo ikke så mye, det går på automatikk, man bare glor og ser litt. Trenger ikke tenke aktivt. Null problem å gjøre det mens en gjør noe annet.

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når den som strikker uten å følge med på strikkingen, at fingrene går av seg selv og man greier å være fullt med i samtalen, ha blikkontakt, lytte og snakke, da er det veldig merkelig at ikke-strikkeren føler seg "avstengt". Det virker jo nesten som om det er ikke-strikkeren som lar seg bli forstyrret av strikkingen til strikkeren.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Men det er jo dere som påstår at strikkerne er fullt fokusert på alt annet enn strikking og 0 % whatosoever på strikinga. DET er jo ikke sant. 

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo dere som påstår at strikkerne er fullt fokusert på alt annet enn strikking og 0 % whatosoever på strikinga. DET er jo ikke sant. 

Anonymkode: 457d1...4db

Du forstår tydeligvis ikke betydningen av å ha automatisert bevegelser.

Det pussige med denne tråden er at ikke-strikkerne har langt mer fokus på strikkingingen enn det strikkerne selv har ;)

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du forstår tydeligvis ikke betydningen av å ha automatisert bevegelser.

Det pussige med denne tråden er at ikke-strikkerne har langt mer fokus på strikkingingen enn det strikkerne selv har ;)

Anonymkode: 4ae17...a3e

Jo, jeg vet jo hva automatiserte bevegelser er og vet også at selv om dette er automatisert så kreves det faktisk at strikkerne vier strikketøyet sitt litt oppmerksomhet også. Det er jo løgn å påstå noe annet.

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg vet jo hva automatiserte bevegelser er og vet også at selv om dette er automatisert så kreves det faktisk at strikkerne vier strikketøyet sitt litt oppmerksomhet også. Det er jo løgn å påstå noe annet.

Anonymkode: 457d1...4db

Trolig bruker strikkere mindre oppmerksomhet på automatisert strikking enn det du bruker når du ser på en som strikker, når du ser ut av vinduet på kafeen når du sitter der med en venninne eller ser en fin veske en annen på kafeen har, eller om tv'n står på uten lyd og du kaster et blikk bort på den når dere sitter og prater. Så hva er da problemet? Sitter du og ser den du snakker med i øynene hele tiden? Kan du sitte og drikke eller spise og prate med noen samtidig?

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men du hadde ment det om vi snakket om å sitte å scrolle på tlf?

Anonymkode: 457d1...4db

Å scrolle på telefonen tar, for meg, mye mer oppmerksomhet enn å strikke. Strikking er en bevegelse som hendene mine gjør av seg selv, akkurat som beina mine kan gå uten at jeg må tenke "høyre fot fram, sett ned, bøy venstre kne...". Jeg trenger ikke se på strikketøyet en gang. Klarer du å gå og snakke samtidig? Føler du at venninna di ikke gir deg nok oppmerksomhet om hun går mens hun prater? Jeg kan både strikke og prate og gå og prate. Det ene tar ikke mer konsentrasjon enn det andre. 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg vet jo hva automatiserte bevegelser er og vet også at selv om dette er automatisert så kreves det faktisk at strikkerne vier strikketøyet sitt litt oppmerksomhet også. Det er jo løgn å påstå noe annet.

Anonymkode: 457d1...4db

Når du sitter sammen med venner og prater. Er du fullstendig fokusert på samtalen da? Flytter aldri blikket for å skjenke kaffe, finne lypsylen, klø deg på skuldra, flytte på håret, snyte deg, se ut vinduet på bilen som kjørte forbi, sjekke mobilen, se på klokka?  Bruker du mye av oppmerksomheten din på å alt dette andre? 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av dere strikkere i tråden her, høres personlig fornærmet ut, og har ingen forståelse for at langt i fra alle strikkere strikker uten å ha oppmerksomheten mye mot strikketøyet.

Anonymkode: c3a8c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Å scrolle på telefonen tar, for meg, mye mer oppmerksomhet enn å strikke. Strikking er en bevegelse som hendene mine gjør av seg selv, akkurat som beina mine kan gå uten at jeg må tenke "høyre fot fram, sett ned, bøy venstre kne...". Jeg trenger ikke se på strikketøyet en gang. Klarer du å gå og snakke samtidig? Føler du at om venninna di ikke gir deg nok oppmerksomhet går mens hun går og prate? Jeg kan både strikke og prate og gå og prate. Det ene tar ikke mer konsentrasjon enn det andre. 

Når du sitter sammen med venner og prater. Er du fullstendig fokusert på samtalen da? Flytter aldri blikket for å skjenke kaffe, finne lypsylen, klø deg på skuldra, flytte på håret, snyte deg, se ut vinduet på bilen som kjørte forbi, sjekke mobilen, se på klokka?  Bruker du mye av oppmerksomheten din på å alt dette andre? 

Disse andre tingene er ting alle sikkert gjør, man er likeverdige. Når en strikker og en ikke holder en på med noe helt annet. Det er respektløst og viser jo lite interesse, dårlig folkeskikk. 

Heldigvis har jeg ingen rundt meg, annet enn gamle tanter og bestemødre som mener man kan strikke uansett. Man føler jo at man er lite prioritert. 

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Disse andre tingene er ting alle sikkert gjør, man er likeverdige. Når en strikker og en ikke holder en på med noe helt annet. Det er respektløst og viser jo lite interesse, dårlig folkeskikk. 

Heldigvis har jeg ingen rundt meg, annet enn gamle tanter og bestemødre som mener man kan strikke uansett. Man føler jo at man er lite prioritert. 

Anonymkode: 457d1...4db

Så om du og ei venninne går på kafe, og hun bestiller en salat mens du bare tar en kaffe, er hun da respektløs, viser lite interesse og har dårlig folkeskikk, samt gjør at du ikke føler deg prioritert fordi hun bruker noe av oppmerksomheten sin på å spise? Hvorfor føler du at du må ha noens udelte oppmerksomhet for å bli fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Disse andre tingene er ting alle sikkert gjør, man er likeverdige. Når en strikker og en ikke holder en på med noe helt annet. Det er respektløst og viser jo lite interesse, dårlig folkeskikk. 

Heldigvis har jeg ingen rundt meg, annet enn gamle tanter og bestemødre som mener man kan strikke uansett. Man føler jo at man er lite prioritert. 

Anonymkode: 457d1...4db

Og her ligger det - du føler deg lite sett, lite prioritert.

I århundrer har det vært fullt akseptert at man strikker selv om man snakker med andre. I århundrer har folk sett på det som noe helt normalt, også de som ikke strikker.

Men nå må man altså ta hensyn til at noen ikke føler seg prioritert selv om man er fullt med i samtalen, er interessert og har blikkontakt med den de prater med. Dermed ligger jo problemet hos deg og ditt oppmerksomhetsbehov, ikke at noen strikker uten å tenke på det de gjør.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at det er forstyrrende å ha en samtale med noen som strikker, så lenge det ikke er snakk om helt overfladisk samtale. Jeg føler vedkommende ikke er helt med i samtalen, tenker at jeg ikke er viktig eller emnet er viktig nok, selv om hendene går av seg selv kjennes det feil ut. Jeg sidestiller det litt med at den jeg prater med sitter og holder på med mobilen samtidig, det har noe med holdninger å gjøre. Når jeg studerte var det et par stk som alltid strikket på forelesninger og da var det klirring og rasling, veldig spesielt at de ikke evnet å skjønne at det forstyrret ganske mange, for vi var flere som reagerte og hevet et øyenbryn.

Merkelig hvor fredet strikking er.

Anonymkode: c1510...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Så om du og ei venninne går på kafe, og hun bestiller en salat mens du bare tar en kaffe, er hun da respektløs, viser lite interesse og har dårlig folkeskikk, samt gjør at du ikke føler deg prioritert fordi hun bruker noe av oppmerksomheten sin på å spise? Hvorfor føler du at du må ha noens udelte oppmerksomhet for å bli fornøyd?

Hvordan i alle dager klarer du å få det til å bli det samme?

Anonymkode: c3a8c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Å scrolle på telefonen tar, for meg, mye mer oppmerksomhet enn å strikke. Strikking er en bevegelse som hendene mine gjør av seg selv, akkurat som beina mine kan gå uten at jeg må tenke "høyre fot fram, sett ned, bøy venstre kne...". Jeg trenger ikke se på strikketøyet en gang. Klarer du å gå og snakke samtidig? Føler du at venninna di ikke gir deg nok oppmerksomhet om hun går mens hun prater? Jeg kan både strikke og prate og gå og prate. Det ene tar ikke mer konsentrasjon enn det andre. 

Når du sitter sammen med venner og prater. Er du fullstendig fokusert på samtalen da? Flytter aldri blikket for å skjenke kaffe, finne lypsylen, klø deg på skuldra, flytte på håret, snyte deg, se ut vinduet på bilen som kjørte forbi, sjekke mobilen, se på klokka?  Bruker du mye av oppmerksomheten din på å alt dette andre? 

Hvis jeg spiller et spill på telefonen, så er det ganske automatisert faktisk. Jeg klarer å ha fullt fokus på samtalen også. Så da er det ok å sitte med telefonen da? 

Jeg er en strikker selv. Jeg liker veldig godt å strikke og gjør mange prosjekter hvert eneste år. Men jeg legger faktisk fra meg både strikketøy og telefon om jeg er på besøk eller har besøk, dersom besøket ikke er et «strikkebesøk» 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og her ligger det - du føler deg lite sett, lite prioritert.

I århundrer har det vært fullt akseptert at man strikker selv om man snakker med andre. I århundrer har folk sett på det som noe helt normalt, også de som ikke strikker.

Anonymkode: 4ae17...a3e

I århundrer bestemte menn over kvinner. I århundrer ble det ikke bare sett på som normalt, men også som en selvfølgelighet. Verden endrer seg ikke......

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lurt hvis de satt med mobilen mens de var på biltilsynet? Er da vel bedre å strikke enn å stirre på mobilen overalt man går.

Frekt å strikke hvis man er på besøk hos folk og ikke kan prate fordi man strikker, men ellers er det da vel bare helt supert. Men de fleste som strikker klarer vel fint å prate samtidig som de strikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man leser jo ikke så mye, det går på automatikk, man bare glor og ser litt. Trenger ikke tenke aktivt. Null problem å gjøre det mens en gjør noe annet.

Anonymkode: 457d1...4db

Det er jo bare tull. Ellers ville det vel vært lov å fomle med telefon mens man kjørte bil. 

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...