Gå til innhold

Folk som har med strikketøy over alt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Greit at dere liker å strikke. Jeg liker også det, men hvorfor ha det med over alt?

Var innom biltilsynet i går. Laaang kø. Og der satt det to damer og strikket mens de venter på sin tur. 

Venninnekvelder med god mat og vin. Midt i praten dras strikketøyet frem.

kaffebesøk, så dras strikketøyet frem. 

Så prøver man å få kontakt med de, men de er midt i en omgang hvor de teller masker, så man må vente. Eller de må bare strikke omgangen hvor det er mønster før de kan svare.

Hvorfor være sammen med andre når man bare er opptatt av å strikke i stedet for det som skjer? Og hvem i all verden kom på at det var smart å ta med strikketøyet til biltilsynet??

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at jeg strikker selv,  men det hørtes jo ut som ypperlig tidtrøyte hos biltilsynet!

Vinkvelder og kaffebesøk derimot, det er drepen. 

Anonymkode: cfb50...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kø på biltilsynet synes jeg det er greit at de gjør noe nyttig. Men i sosiale setninger og på møter og forelesninger osv så er det helt feil. Så en dame med strikketøy på teater en gang. Hvorfor DEA dit da liksom?

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den på biltilsynet var smart. Men bare det at damene kom på det? «Skal på biltilsynet? Jeg tar med strikketøyet!» hvordan kommer man på noe sånt?

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner folk som er så smarte at dei har eit lettstrikka prosjekt som dei kan ta med og sleppe o konsentrere seg om når ein snakkar med andre, og eit vanskeleg prosjekt dei strikkar på heime. Det syns eg er lurt!! Og strikking på teater går vel fint, eg syns det er godt å ha noko i hendene medan eg føl med på slikt. Og i kø er det jo supert! 

Anonymkode: 1a7e3...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner folk som er så smarte at dei har eit lettstrikka prosjekt som dei kan ta med og sleppe o konsentrere seg om når ein snakkar med andre, og eit vanskeleg prosjekt dei strikkar på heime. Det syns eg er lurt!! Og strikking på teater går vel fint, eg syns det er godt å ha noko i hendene medan eg føl med på slikt. Og i kø er det jo supert! 

Anonymkode: 1a7e3...d04

Jeg synes det er drit kjedelig å forsøke å snakke med noen som sitter og strikker om ikke alle gjør det. Er det syklubb, strikkekveld eller noe, så ok, men du er rimelig kjip om du drar frem strikketøyet over alt, hver gang

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er drit kjedelig å forsøke å snakke med noen som sitter og strikker om ikke alle gjør det. Er det syklubb, strikkekveld eller noe, så ok, men du er rimelig kjip om du drar frem strikketøyet over alt, hver gang

Anonymkode: 1759f...1e2

Då har du snakka med amatørstrikkerar. Dei fleste klarar godt å både strikke og snakke på ein gong! 

Anonymkode: 1a7e3...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Då har du snakka med amatørstrikkerar. Dei fleste klarar godt å både strikke og snakke på ein gong! 

Anonymkode: 1a7e3...d04

Jeg også klarer det, men jeg klarer også å la være. 

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det irriterer deg sånn skal jeg ihvertfall fortsette å ta med meg strikketøyet overalt! 😎

Anonymkode: 79b71...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri med meg «telle-prosjekter» på besøk. Hvis jeg strikker med venninner er det også avtalt på forhånd, og alle har med en eller annen form for håndarbeid. 

Mens jeg venter på dekkskift eller service på bilen, venter i passkø, er på seminar med jobb hvor jeg bare skal sitte og høre etter hele dagen el.l. tar jeg alltid noe håndarbeid i veska. Synes det er mye bedre enn å sitte å scrolle på mobilen eller skrible kruseduller på et ark. Jeg er mer konsentrert og avslappet når fingrene har noe å gjøre. 

Anonymkode: e71bd...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du det samme med mobiltelefon? Ser langt oftere at mobilen er framme. Mulig de strikket før sosiale medier tok dem, de og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Anonym bruker said:

Då har du snakka med amatørstrikkerar. Dei fleste klarar godt å både strikke og snakke på ein gong! 

Anonymkode: 1a7e3...d04

De fleste klarer også å gi 100% oppmerksomhet til den de snakker med. 

Strikkere kan være utrolig selvsentrerte. Dere klarer sikkert å følge med på hva vi sier, men det er ikke det samme å snakke med noen som multitasker.

Anonymkode: cfb50...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prekæs skrev:

Tenker du det samme med mobiltelefon? Ser langt oftere at mobilen er framme. Mulig de strikket før sosiale medier tok dem, de og :)

Absolutt. Det er ikke noe bedre det. Je har tatt fra venninner telefonen fordi de vare sitter og tar selfier og sender de til Gud vet hvem på jentekvelder. En uting det også 

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det greit om noen drar frem telefonen og spiller candy crush eller slikt på samme settingen?

Anonymkode: 4262b...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det greit om noen drar frem telefonen og spiller candy crush eller slikt på samme settingen?

Anonymkode: 4262b...fec

Selvsagt ikke

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg strikketøy i veska. At noen strikker mens de venter i kø kan da umulig plage noen? Strikker riktignok aldri mens jeg prater med andre. Med mindre det er en halvslitsom person som på død og liv SKAL sitte ved siden av meg på toget og plage meg med meningsløs pjatt. På toget strikker jeg, det får folk bare tåle.

Strikker også på forelesning. Er utrolig rastløs, hater å sitte i ro, så strikketøyet hjelper meg mye med å konsentrere meg og fokusere. I en pause spurte jeg foreleseren om hun mislikte det og forklarte hvorfor jeg strikket. Tvert imot syntes hun det bare var hyggelig og at hun ofte hadde gjort det selv.

Anonymkode: 6fc75...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg mye mer med alle som sitter med mobilen limt fast til hånda uansett hvor de er. Minst like vanskelig å få øyekontakt med dem. Var hos legen for noen dager siden , sytten på venteværelset. Alle satt med telefonen. Noen gikk til og med og så på den mens de gikk inn til legen. Jeg strikket ikke der, men ellers har jeg ofte strikketøy med når jeg vet jeg skal vente på noe. Strikker ikke når jeg er på/har besøk, med mindre jeg vet de andre ikke har noe i mot det. Men jeg multitasker alltid , klarer ikke konsentrere meg ordentlig hvis jeg bare gjør en ting. Så må strikke når jeg leser, ser TV etc ellers detter jeg ut av handlingen, klarer ikke konsentrere meg. 

Anonymkode: 2a5d2...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater virkelig at folk strikker på forelesninger, konferanser og sånt. Bruker høreapparat og klikkingen fra strikkepinnene er virkelig forstyrrende! Synes det er flaut å si ifra, så jeg har kastet bort mye tid og penger på konferanser der jeg ikke har fått med meg det som blir sagt...

Anonymkode: 1b9bd...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater virkelig at folk strikker på forelesninger, konferanser og sånt. Bruker høreapparat og klikkingen fra strikkepinnene er virkelig forstyrrende! Synes det er flaut å si ifra, så jeg har kastet bort mye tid og penger på konferanser der jeg ikke har fått med meg det som blir sagt...

Anonymkode: 1b9bd...f85

Jeg hater når folk noterer på PC på konferanser og i forelesninger. Forferdelig med den klikkinga på tastaturet altså...

Anonymkode: 6fc75...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater virkelig at folk strikker på forelesninger, konferanser og sånt. Bruker høreapparat og klikkingen fra strikkepinnene er virkelig forstyrrende! Synes det er flaut å si ifra, så jeg har kastet bort mye tid og penger på konferanser der jeg ikke har fått med meg det som blir sagt...

Anonymkode: 1b9bd...f85

Bambuspinnar er eit must i slike forsamlingar. Vi fekk beskjed om at det var supert at vi strikka, men det måtte vere med trepinnar. 

Anonymkode: 1a7e3...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig et langt større problem med alle de som sitter på den mobilen konstant. De tror de er så sosiale, men det er jo det motsatte de er. Om de ikke får sjekket mobilen annethvert minutt så blir de urolig, kikker mot dit de har mobilen... og har den pepet med en melding så er det jo krise og de kaster seg over mobilen, selv om de visste det bare var en oppdatering fra en eller annen på fb eller lignende.

De fleste som strikker har evnen til å følge med i samtalen og delta i samtalen selv om de strikker. De fleste vil gjemme de vanskelige arbeidene med telling og mye mønster til de har ro hjemme, og heller ha prosjekt man ikke trenger å tenke for å gjøre med seg utenfor hjemmet. Jeg har aldri opplevd at noen ikke greier å følge en samtale selv om de strikker!

Da jeg studerte var det heldigvis ikke lov med pc i undervisningen, unntaket var de som var blinde. Vi fikk heller ikke lov til å strikke i forelesningene, noe jeg egentlig også synes er helt greit, for det er ikke alle som greier å strikke like lydløst. Om jeg hadde studert i dag tror jeg at jeg ville irritert meg over klapring på pc'en. Og unødvendig er det for de fleste også. Forskning viser at man lærer bedre av å skrive egne notater for hånd.

Men strikking er jo en del av vår kulturarv. Kvinner har strikket og pratet i århundre. Strikketøyet var med overalt, til og med på åkeren/markene, i tilfelle det kom noen ledige stunder hvor de måtte vente til neste arbeidsoppgave. Selv minnes jeg med stor glede alle samtalene jeg var så heldig å få ha med min oldemor, bestemor og mormor. De to første strikket. Den siste heklet innviklede mønstre, men hadde aldri problemer med å delta i samtaler på lik linje med alle andre. Håndarbeid er ofte med på å bryte en barriere mellom personer, skape et fellesskap, og det er jo vist at det er avstressende også. Sist jeg reiste med Hurtigruten strikket jeg og fikk da mange hyggelige og interessante samtaler med turister som kom bort for å snakke med meg om håndarbeid. Samme sist jeg tok tog, ei som så jeg strikket og lurte på om jeg kunne hjelpe henne med en liten ting hun ikke forstod i mønsteret, og det utviklet seg til en veldig koselig samtale om helt andre ting, mens vi begge strikket.

Jeg vil heller oppmuntre til mer strikking og mindre mobil ;)

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Greit at dere liker å strikke. Jeg liker også det, men hvorfor ha det med over alt?

Var innom biltilsynet i går. Laaang kø. Og der satt det to damer og strikket mens de venter på sin tur. 

Venninnekvelder med god mat og vin. Midt i praten dras strikketøyet frem.

kaffebesøk, så dras strikketøyet frem. 

Så prøver man å få kontakt med de, men de er midt i en omgang hvor de teller masker, så man må vente. Eller de må bare strikke omgangen hvor det er mønster før de kan svare.

Hvorfor være sammen med andre når man bare er opptatt av å strikke i stedet for det som skjer? Og hvem i all verden kom på at det var smart å ta med strikketøyet til biltilsynet??

Anonymkode: 1759f...1e2

herlighet alt man skal bry seg med

Anonymkode: f16c3...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst. Hvordan klarer man å irritere seg over sånt? Jeg forstår det rett og slett ikke. Livet er bare for kort. 

Anonymkode: 7e0c2...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt seriøst. Hvordan klarer man å irritere seg over sånt? Jeg forstår det rett og slett ikke. Livet er bare for kort. 

Anonymkode: 7e0c2...01b

Jeg har svart over, er enig med deg - og så på Biltilsynet av alle plasser :D

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svart over, er enig med deg - og så på Biltilsynet av alle plasser :D

Anonymkode: 4ae17...a3e

Ser bare for meg hi som sitter og irriterer seg i køen på biltilsynet😂

Anonymkode: 7e0c2...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...