Gå til innhold

Folk som har med strikketøy over alt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare tull. Ellers ville det vel vært lov å fomle med telefon mens man kjørte bil. 

Anonymkode: f55a2...fe9

Det er ikke lov å strikke mens man kjører bil heller. Det er jo fordi blikket og armene ikke er der de skal være som gjør det

Anonymkode: 1759f...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legekontor, biltilsynet eller andre steder en sitter å gørrer seg ser jeg ikke problemer med.. men i hyggelig lag er det jo like uhøflig som å dra frem telefonen å kikke på den.

Anonymkode: dc033...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager klarer du å få det til å bli det samme?

Anonymkode: c3a8c...fc3

Man bruker ikke mye oppmerksomhet på å spise, ikke mer enn en dreven strikker bruker på å strikke. Hun jeg svarte mente at det å strikke var uhøflig om en strikket og den andre ikke strikket, for da gjorde man noe forskjellig. Da lurte jeg bare på om det også er uhøflig når den ene spiser og ikke den andre. For da vier jo spiseren et fnugg av oppmerksomheten sin til maten, og prioriterer ikke venninna si 100%. Ganske likt, synes jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, såklart. Alle de asosiale strikkerne😂

Anonymkode: 457d1...4db

Men. De strikker jo når de er sammen med andre. Hvordan kan de være asosiale da?

Jeg har aldri strikka en sokk, men har mange venner som er rene strikkemaskinene og jeg har aldri, ikke en eneste gang, tenkt at det er irriterende eller uhøflig av dem å strikke når vi er sammen. De tar jo ikke med seg de mest krevende prosjektene på venninnekveld, liksom. 

Dette tror jeg er en ikke-sak for 99,99 % av jordens befolkning. 

Anonymkode: 37db1...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Himmel og hav skrev:

Så om du og ei venninne går på kafe, og hun bestiller en salat mens du bare tar en kaffe, er hun da respektløs, viser lite interesse og har dårlig folkeskikk, samt gjør at du ikke føler deg prioritert fordi hun bruker noe av oppmerksomheten sin på å spise? Hvorfor føler du at du må ha noens udelte oppmerksomhet for å bli fornøyd?

Så idiotisk sammenlikning! 

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og her ligger det - du føler deg lite sett, lite prioritert.

I århundrer har det vært fullt akseptert at man strikker selv om man snakker med andre. I århundrer har folk sett på det som noe helt normalt, også de som ikke strikker.

Men nå må man altså ta hensyn til at noen ikke føler seg prioritert selv om man er fullt med i samtalen, er interessert og har blikkontakt med den de prater med. Dermed ligger jo problemet hos deg og ditt oppmerksomhetsbehov, ikke at noen strikker uten å tenke på det de gjør.

Anonymkode: 4ae17...a3e

Men strikkerne har ikke blikkontakt og er ikke fullt med. DET er jo poenget!

Før måtte man strikke for å få klær, da hadde man ikke tid til å sitte å bare prate. Nå letes det desperat etter gode argumenter her uten at de finnes...

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Himmel og hav skrev:

Man bruker ikke mye oppmerksomhet på å spise, ikke mer enn en dreven strikker bruker på å strikke. Hun jeg svarte mente at det å strikke var uhøflig om en strikket og den andre ikke strikket, for da gjorde man noe forskjellig. Da lurte jeg bare på om det også er uhøflig når den ene spiser og ikke den andre. For da vier jo spiseren et fnugg av oppmerksomheten sin til maten, og prioriterer ikke venninna si 100%. Ganske likt, synes jeg.  

Sammenligningen er fremdeles helt idiotisk

Anonymkode: c3a8c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare tull. Ellers ville det vel vært lov å fomle med telefon mens man kjørte bil. 

Anonymkode: f55a2...fe9

Å herregud, nå tror jeg du må prøve litt mer å komme med noe fornuftig🙄 Er det lov å strikke mener du?

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater folk som må strikke hele tiden. Og jeg lar også vær å invitere folk som må strikke. Synes det er det samme som å fikle med mobilen. 

Anonymkode: a880c...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Himmel og hav skrev:

Man bruker ikke mye oppmerksomhet på å spise, ikke mer enn en dreven strikker bruker på å strikke. Hun jeg svarte mente at det å strikke var uhøflig om en strikket og den andre ikke strikket, for da gjorde man noe forskjellig. Da lurte jeg bare på om det også er uhøflig når den ene spiser og ikke den andre. For da vier jo spiseren et fnugg av oppmerksomheten sin til maten, og prioriterer ikke venninna si 100%. Ganske likt, synes jeg.  

Hvis du ikke evner se at dette er to ulike situasjoner er det jo ingen vits å diskutere med deg. Da kan jeg heller ta diskusjonen videre med potteplanta mi, den virker mer fornuftig😂

Anonymkode: 457d1...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke evner se at dette er to ulike situasjoner er det jo ingen vits å diskutere med deg. Da kan jeg heller ta diskusjonen videre med potteplanta mi, den virker mer fornuftig😂

Anonymkode: 457d1...4db

Ja, den gir deg 100% oppmerksomhet. Kanskje like greit.

Anonymkode: f55a2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sammenligningen er fremdeles helt idiotisk

Anonymkode: c3a8c...fc3

Det er en helt adekvat sammenligning. 

Anonymkode: 89efb...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater folk som må strikke hele tiden. Og jeg lar også vær å invitere folk som må strikke. Synes det er det samme som å fikle med mobilen. 

Anonymkode: a880c...501

Hater faktisk. Det var da voldsomt. Jeg hater ABB. Å si at man hater folk som tilfeldigvis har en hobby du ikke har er jo helt ekstremt dramaqueen. 

Anonymkode: 89efb...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hater faktisk. Det var da voldsomt. Jeg hater ABB. Å si at man hater folk som tilfeldigvis har en hobby du ikke har er jo helt ekstremt dramaqueen. 

Anonymkode: 89efb...e01

Ja, jeg synes strikkere er frekke. Å trekke frem strikketøy hele tiden er ufint. Må da for søren kunne la det ligge hjemme når man skal på besøk? 

Jeg gidder ikke invitere disse. 

Anonymkode: a880c...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg synes strikkere er frekke. Å trekke frem strikketøy hele tiden er ufint. Må da for søren kunne la det ligge hjemme når man skal på besøk? 

Jeg gidder ikke invitere disse. 

Anonymkode: a880c...501

Men å synes de er frekke og å hate de er to forskjellige ting. Hate er et veldig sterkt ord. DET var poenget mitt, siden du åpenbart må ha det innen mokkaskje. 

Anonymkode: 89efb...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en helt adekvat sammenligning. 

Anonymkode: 89efb...e01

Nei

Anonymkode: c3a8c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg spiller et spill på telefonen, så er det ganske automatisert faktisk. Jeg klarer å ha fullt fokus på samtalen også. Så da er det ok å sitte med telefonen da?

Anonymkode: 1759f...1e2

Greier du å spille spill på telefonen uten å se på telefonen mer enn ett sekund eller to med noen minutters mellomrom?

Anonymkode: 4ae17...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å synes de er frekke og å hate de er to forskjellige ting. Hate er et veldig sterkt ord. DET var poenget mitt, siden du åpenbart må ha det innen mokkaskje. 

Anonymkode: 89efb...e01

Ja. Jeg hater når de trekker frem strikketøyet over alt. Du liker å kverulere og vri og vende på ting. Når jeg skriver at jeg hater folk SOM strikker så betyr det at jeg hater strikkingen. Det betyr ikke at jeg hater mennesket. 

Anonymkode: a880c...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg hater når de trekker frem strikketøyet over alt. Du liker å kverulere og vri og vende på ting. Når jeg skriver at jeg hater folk SOM strikker så betyr det at jeg hater strikkingen. Det betyr ikke at jeg hater mennesket. 

Anonymkode: a880c...501

Nei. Når du sier når du sier du «hater FOLK som strikker», sier du at du hater disse menneskene. Hvis du «hater» strikkingen, så får du faktisk si «jeg hater strikking». 

Anonymkode: 89efb...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei

Anonymkode: c3a8c...fc3

Jo. 😘

Anonymkode: 89efb...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Jeg hater når de trekker frem strikketøyet over alt. Du liker å kverulere og vri og vende på ting. Når jeg skriver at jeg hater folk SOM strikker så betyr det at jeg hater strikkingen. Det betyr ikke at jeg hater mennesket. 

Anonymkode: a880c...501

Nei. Det betyr at du hater alle folk som strikker. Så pass at du aldri inviterer dem, faktisk. 

Om du mener noe annet må du skrive det annerledes. 

Anonymkode: 37db1...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det betyr at du hater alle folk som strikker. Så pass at du aldri inviterer dem, faktisk. 

Om du mener noe annet må du skrive det annerledes. 

Anonymkode: 37db1...be8

Jeg hater strikkingen så jeg inviterer de ikke. Sånn er det. Skjønner ikke hvorfor dette skal være er problem for deg? Jeg hater folk som strikker overalt. 

Anonymkode: a880c...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke evner se at dette er to ulike situasjoner er det jo ingen vits å diskutere med deg. Da kan jeg heller ta diskusjonen videre med potteplanta mi, den virker mer fornuftig😂

Anonymkode: 457d1...4db

Hvor er forskjellen? Om du og venninna, eventuelt potteplanta, går på kafe, og hun tar opp strikketøyet og strikker mens dere prater, så vil hun i ny og ne se ned på strikketøyet, hendene vil være opptatt, men hun vil allikevel prate med deg, ha øyekontakt osv. I følge deg har hun da ikke folkeskikk og viser at du ikke er prioritert fordi dere gjør forskjellige ting. Om dere så går på kafe og hun kjøper en salat, så vil hun i ny og ne se ned på salaten, hendene vil være opptatt med bestikk, men hun vil allikevel prate med deg, ha øyekontakt...nei, vent. beklager. Du har helt rett. Dette er to helt ulike situasjoner. Når hun spiser så kan hun jo ikke prate, med mindre hun prater med mat i munnen, og da har hun jo ikke folkeskikk, dessuten vil hun se mye ned på maten sin og ikke gi deg prioritet. Spise er jo mye verre enn å strikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 27.6.2019 den 20.44, Anonym bruker skrev:

Kjenner folk som er så smarte at dei har eit lettstrikka prosjekt som dei kan ta med og sleppe o konsentrere seg om når ein snakkar med andre, og eit vanskeleg prosjekt dei strikkar på heime. Det syns eg er lurt!! Og strikking på teater går vel fint, eg syns det er godt å ha noko i hendene medan eg føl med på slikt. Og i kø er det jo supert! 

Anonymkode: 1a7e3...d04

På teater er det barbari å strikke. Det er også barbari å spise, drikke, file negler, sjekke mobilen eller ta bilder/filme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...