Gå til innhold

Vaskehjelp - hvor vanlig? Har dere det?


Julie (:

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De er 4 og 6. Poenget er ikke at de skal være effektive men at de er sysselsatt.

Anonymkode: e6435...950

Ikke sant. Det funker når de blir såpass store. Mine er 1, 2 og 6. Ihvertfall den yngste jobber stort sett mot meg på rydde- og vaskefronten. Eldste er flink til å bidra, da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hver 14 dag, så vasker vi selv der det er behov den uka hun ikke er her. I enkelte andre land er det sett på som en selvfølgelighet at de som har råd/god råd har vaskehjelp osv osv. Du skal dele pengene du har og det å ikke ha hjelp i huset blir sett på som gjerrig. Sysselsetting og det er bedre at noen får en vaskejobb enn ingen jobb. Men her er jo dette fy fy for her kan jo nav betale eller..... 

Anonymkode: d95db...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har hver 14 dag, så vasker vi selv der det er behov den uka hun ikke er her. I enkelte andre land er det sett på som en selvfølgelighet at de som har råd/god råd har vaskehjelp osv osv. Du skal dele pengene du har og det å ikke ha hjelp i huset blir sett på som gjerrig. Sysselsetting og det er bedre at noen får en vaskejobb enn ingen jobb. Men her er jo dette fy fy for her kan jo nav betale eller..... 

Anonymkode: d95db...19f

Dette. Jeg bor i utlandet og her er dette normen. Du sørger for en arbeidsplass, og med bevis på at de har jobb får mange rettigheter til goder de ellers ikke ville ha hatt. 

Vi har hushjelp én gang i uken, hun tar alt men jeg rydder dagen før, og vasker lett ellers i uken. Og så får jeg brukt mer tid på barna siden jeg slipper å ta klesvasken. 

Anonymkode: 7dbea...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎06‎.‎2019 den 11.24, sug lut skrev:

Samfunnet da jeg var liten på syttitallet hadde også to arbeidende foreldre. Og dugnader, treninger og oppfølging. Det er bare tull og selvbedrag og unnskyldninger å prøve på den forklaringsmodellen.

Jeg hadde også 2 fulltidsarbeidende foreldre på 70-tallet. Men det var virkelig noe helt annet, og langt fra samme krav den gang som nå. Da moren min var på sykehus flere perioder på begynnelsen av 80-tallet , så sendte kommunen husmorvikar. Hun var der frem til ettermiddagen, og lagde middag, vasket huset, pakket matpakker, vasket klær og lekte med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...