Gå til innhold

8-9 timer i barnehagen ?


Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vanskelig for å tro på denne, da det er krav om 4 uker ferie. Vi betaler ikke for bhg i juli.

Anonymkode: 650cb...9c1

Den 4 uken blir regnet inn i de 5 planleggingsdagene vi har i løpet av året, så de må bare ha 3 uker sammenhengende i sommerferien. Vet ikke hvordan det er andre plasser men sånn er det hos oss. 

Anonymkode: 7916b...800

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er veldig synd, dere sitter og dømmer andre på denne måten. Når dere ikke vet hvordan det er. 

Med første barnet gikk jeg hjemme til det var 2 år, med neste måtte jeg sende det i barnehage 10 mnd gammel, da jeg var syk. Og jeg hadde veldig dårlig samvittighet for det. Og barnehagen var ikke klar over at jeg var syk, jeg var jo fortsatt under utredning. Og var jo jevnlig på flere forskjellige sykehus for undersøkelser. Barnehagen trodde jeg bare gikk hjemme. Nå gjorde vi det vi kunne, for at han skulle ha korte dager, men det er jo ikke alltid det gikk. 

Anonymkode: c7349...e3f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den 4 uken blir regnet inn i de 5 planleggingsdagene vi har i løpet av året, så de må bare ha 3 uker sammenhengende i sommerferien. Vet ikke hvordan det er andre plasser men sånn er det hos oss. 

Anonymkode: 7916b...800

Helt utrolig😳 hos oss har alle 4-5 uker ferie ila sommeren/tidlig høst.

Anonymkode: 650cb...9c1

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med ferie? I min barnehage har de aller fleste barna 3 uker ferie, trodde de fleste hadde 5 uker med ferie, på min avdeling har vi 8 barn som har foreldre som er lærere men likevel får barna 3 uker ferie i løpet av et helt år, vi har 3 barn som har foreldre som er i permisjon, men likevel får barna bare 3 uker ferie i løpet av et helt år. Å barna kommer kl 07.00 å blir hentet kl 16.00, 8 av barna er fortsatt bare 1  år. 

Anonymkode: 7916b...800

5 uker er for et helt år. Det vil si at det skal dekke jul og påske også, samt planleggingsdager. Det går fort med to uker (= 10 enkeltdager) på resten av året.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med ferie? I min barnehage har de aller fleste barna 3 uker ferie, trodde de fleste hadde 5 uker med ferie, på min avdeling har vi 8 barn som har foreldre som er lærere men likevel får barna 3 uker ferie i løpet av et helt år, vi har 3 barn som har foreldre som er i permisjon, men likevel får barna bare 3 uker ferie i løpet av et helt år. Å barna kommer kl 07.00 å blir hentet kl 16.00, 8 av barna er fortsatt bare 1  år. 

Anonymkode: 7916b...800

8 barn med lærerforeldre, hvor alle barna har tre uker ferie, på én og samme avdeling? Det høres utrolig ut, og det er selvsagt umulig for oss å verifisere. Om det er et reelt problem vil jeg anbefale deg å ta det opp med de foreldrene det gjelder, i stedet for å klage her. Hva tenker du at du vil oppnå med dette? Tror du foreldrene det gjelder sitter her inne og følger med?

Anonymkode: fb5ec...a2d

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

8 barn med lærerforeldre, hvor alle barna har tre uker ferie, på én og samme avdeling? Det høres utrolig ut, og det er selvsagt umulig for oss å verifisere. Om det er et reelt problem vil jeg anbefale deg å ta det opp med de foreldrene det gjelder, i stedet for å klage her. Hva tenker du at du vil oppnå med dette? Tror du foreldrene det gjelder sitter her inne og følger med?

Anonymkode: fb5ec...a2d

Samme situasjon der jeg jobber, midt i Oslo

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt utrolig😳 hos oss har alle 4-5 uker ferie ila sommeren/tidlig høst.

Anonymkode: 650cb...9c1

Men da må jo barna til gjengjeld være i barnehagen alle hverdagene i jula og påsken. Er det noe bedre?

Og hva gjør foreldrene egentlig med planleggingsdagene? 

Skrevet

Ganske spesielt at så mange tydeligvis ofte har behov for fri og egentid, pga en slitsom hverdag, og samtidig tenker at det er helt greit at barna har fulle dager, fulle uker hele året. Fordi barna har det "best" i barnehagen. Selv er man sliten og trenger at barnet er i barnehagen, men null innsikt på hvor slitsomt det faktisk er for barna. 

Anonymkode: f14b0...273

Skrevet
På 3.6.2019 den 18.24, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er alle som ikke må i barnehagen hver dag 8-9 timer når de ikke har behov ? Er hjemme med småsøsken, jobber halv osv. ? Bare lurer ? Hvorfor ikke ha 7 timersdager og gjerne en fridag i halvåret om ikke annet ? 

 

Hilsen utslitt assistent 😢 ( ja søker ny jobb ) 

Anonymkode: 87fd1...a7f

Blir du utslitt av full barnegruppe er det vel på tide å bytte jobb, ja. Jobber som barnehagelærer og er like glad hver gang det er full gruppe. Da får alle være med å leke, får med seg opplegget vi har, osv. Selvfølgelig er det bra at barna tar fri en dag i blant, de blir jo slitne, men det er ikke for min skyld de burde ta fri en gang i mellom!

Anonymkode: ec5c5...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...