Gå til innhold

8-9 timer i barnehagen ?


Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har blitt helt vilt :( foreldre vergrer seg virkelig for å ha tid med barna sine. Faktisk verre jo mindre barna er.  Får helt vondt og det gjør jobben vår tøff. Hvorfor trenger man 8-9 timer alene med ny baby? Får man ikke kost nok i løpet av 6-7 timer ? Når man starter egen vakt 15.00. Trenger man da virkelig fri fra ungen helt fra 8.00. Man ser da ikke ungen sin på 2 dager helt frivellig 

Anonymkode: 87fd1...a7f

Kjenner ei som er hjemme for tiden, søker jobber. Leverer ungene 08 og henter 16:30. Og nei - hun søker ikke jobber hele dagen hjemme. Hun tar seg en lur, ser på tv, slapper av. Huset er ikke rent, masse oppvask som ligger og venter osv. Hun sier selv at det er godt å få slappet av uten ungene.

Anonymkode: 011fa...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som pedleder i en barnehage i Oslo sentrum og kjenner meg dessverre godt igjen i hovedinnlegget her. De fleste barna er levert innen kl 8 og hentes ca 16.40. Hos oss har det vært vanskelig å bestemme tidspunkt for når mellomvakten skal begynne på jobb, enten blir det for mange barn per voksen på morgen eller på ettermiddag. Vi er tre voksne og ni barn. Seks av barna hos oss har fått søsken i år og ikke ett av barna har hatt en eneste dag fri, selv om vi vet at mor og av og til far er hjemme.

Jeg synes det er utrolig trist å se at barna på under to år må ha slike hverdager, jeg mener foreldrene er utrolig egoistiske for å si det rett ut.

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har blitt helt vilt :( foreldre vergrer seg virkelig for å ha tid med barna sine. Faktisk verre jo mindre barna er.  Får helt vondt og det gjør jobben vår tøff. Hvorfor trenger man 8-9 timer alene med ny baby? Får man ikke kost nok i løpet av 6-7 timer ? Når man starter egen vakt 15.00. Trenger man da virkelig fri fra ungen helt fra 8.00. Man ser da ikke ungen sin på 2 dager helt frivellig 

Anonymkode: 87fd1...a7f

Da jeg fikk nummer to, så var det ingen som kunne forstå at 2-åringen min var 8 timer i barnehagen. Jeg var liksom lat. 

Jeg sov 3 timer hver natt. Babyen bare gråt og gråt. Jeg var heldig om en av timene var sammenhengende. Men det så jo ikke barnehagen. Ved levering og henting sov ungen for da hadde vi kjørt bil og jeg bar ungen inn i bilsetet for at han skulle sove litt til. Hele dagen ellers bestod av å trille vogn, amme, sove 15 min og så på’n igjen. Sikkert kjempegøy for en 2-åring å ikke få noe som helst av det hun trengte i stedet for å være i barnehagen sammen med andre barn. I tillegg lå både mor og baby 2 uker på sykehuset etter fødsel. Jeg gjorde mitt ytterste for å ikke vise at jeg var utslitt.

Da lillebror endelig klarte å ha en rutine, så ble det litt kortere dager, men det synes ikke eldste var noe hyggelig. Jeg leverte etter frokost og hentet før frukt og da fikk jeg kjeft og i foreldresamtale ble jeg spurt om jeg kunne levere til frokost og vente til etter frukt fordi barnet ble urolig av å være ute av rutinen. 

Jeg begynte å jobbe igjen da minste var 7 mnd og det ble ingen overgang for barna av det heller. Samme rutine hver dag.

Noen trenger hvile eller å hente seg inn, ikke tid til å kose. Nyfødt baby og baby generelt er ikke bare kos

Anonymkode: 5b8cf...249

Skrevet

Pedlederen her, jeg har stor forståelse for at det er slitsomt med små barn, jeg er selv mamma til tre. Jeg skjønner bare ikke at det aldri går an å ha en kortere dag evt en fridag. Isteden ser vi foreldre som kommer hånd i hånd med kaffekoppen på vogna og så er eldstebarnet på nesten to totalt utslitt..

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Skrevet

Mine to små blir vanskelige å levere viss devikke er blandt de første som kommer. Så vi kommer når barnehagen åpner. Det er rolig og de får starte frokosten før det ramler inn barn et kvarter senere. De har vært oppe to timer før barnehagen åpner, så vi har hatt en rolig morgen.

 

jeg henter kl 14.30. Nå er de mye ute og mine nekter å gå hjem. De ansatte lurer på hvorfor jeg henter så tidlig. Jeg er ufør, men har mange dager der jeg har mye vondt pga ofte operasjoner osv. Dette vet ikke de ansatte og det vises heller ikke når jeg er innom i barnehagen.

 

mine har mye fri. Men når jeg er veldig dårlig har de lengre dager pga mannen henter. Noe vi ikke informerer om i barnehagen.

Anonymkode: 0c9b7...612

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber som pedleder i en barnehage i Oslo sentrum og kjenner meg dessverre godt igjen i hovedinnlegget her. De fleste barna er levert innen kl 8 og hentes ca 16.40. Hos oss har det vært vanskelig å bestemme tidspunkt for når mellomvakten skal begynne på jobb, enten blir det for mange barn per voksen på morgen eller på ettermiddag. Vi er tre voksne og ni barn. Seks av barna hos oss har fått søsken i år og ikke ett av barna har hatt en eneste dag fri, selv om vi vet at mor og av og til far er hjemme.

Jeg synes det er utrolig trist å se at barna på under to år må ha slike hverdager, jeg mener foreldrene er utrolig egoistiske for å si det rett ut.

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Skjønner deg veldig godt å helt enig med deg. 

Anonymkode: 7916b...800

Skrevet

Var derfor jeg sluttet som pedagogisk leder. 

Var drit lei av å passe andre sine barn i 9 timer. Ingen barn, da mener jeg INGEN har godt av å «bo» i barnehagen!

mange av disse små går rett i seng når de kommer hjem. Også står de og venter 0645 når barnehagen åpner! Jeg blir så provosert. Alle kan ta ett valg. Ikke få barn om du ikke har tid og kapasitet til dem!!!

Anonymkode: dff07...878

Skrevet

Min er fra 9.30 - 15 hver dag, og elsker å være der. 

Anonymkode: 072bb...6d9

Skrevet

Trist og urovekkende at mange barn har det bedre i barnehagen enn hjemme, spør du meg.. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg veldig godt å helt enig med deg. 

Anonymkode: 7916b...800

Jeg og..

Anonymkode: dff07...878

Skrevet

Takk Gud for at du bytter jobb, sånne som deg trenger ikke barna våre. 🌸🎉 Jeg leverer og henter når det passer meg. 

Anonymkode: 48fb3...a9a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pedlederen her, jeg har stor forståelse for at det er slitsomt med små barn, jeg er selv mamma til tre. Jeg skjønner bare ikke at det aldri går an å ha en kortere dag evt en fridag. Isteden ser vi foreldre som kommer hånd i hånd med kaffekoppen på vogna og så er eldstebarnet på nesten to totalt utslitt..

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Helt enig!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og..

Anonymkode: dff07...878

Jeg og

Anonymkode: 3e0ff...5b2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk Gud for at du bytter jobb, sånne som deg trenger ikke barna våre. 🌸🎉 Jeg leverer og henter når det passer meg. 

Anonymkode: 48fb3...a9a

Ja gjør du det. Med god samvittighet!

Anonymkode: dff07...878

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk Gud for at du bytter jobb, sånne som deg trenger ikke barna våre. 🌸🎉 Jeg leverer og henter når det passer meg. 

Anonymkode: 48fb3...a9a

Det er jo sånne ansatte barna trenger, sånne ansatte som faktisk ser barna uavhengig av hva foreldre måtte mene om det

Anonymkode: 3e0ff...5b2

Skrevet
2 minutter siden, førskolelæreren skrev:

Trist og urovekkende at mange barn har det bedre i barnehagen enn hjemme, spør du meg.. 

Hva mener du med det? Det er jo i tilfelle ingen andre å være sammen med hjemme enn foreldrene sine. Det er ikke sånn at alle barn er ute å leker i "gata" på dagtid lenger, og at man har noen å leke med. Viktig for det sosiale å gå i bhg, men i en ideel verden maks 5-6t daglig. Har 2 varn med helt forskjellige behov, 3 år mellom de. Regner med de er fornøyd med å ha sitt eget nettverk utenfor hjemmet. 

Anonymkode: 072bb...6d9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sånne ansatte barna trenger, sånne ansatte som faktisk ser barna uavhengig av hva foreldre måtte mene om det

Anonymkode: 3e0ff...5b2

Ansatte i bhg skal IKKE legge seg oppi når jeg leverer barna i bhg og henter. Jeg betaler for det, og skal utnytte det til siste minutt 😀👍🏻 Skal jeg ta meg fri fra jobben for så ta ut barna fra bhg en dag eller to fordi ansatte er sliten? Kødder du meg? Hvem skal betale regningene mine ?

Anonymkode: 48fb3...a9a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sånne ansatte barna trenger, sånne ansatte som faktisk ser barna uavhengig av hva foreldre måtte mene om det

Anonymkode: 3e0ff...5b2

Ansatte i bhg skal IKKE legge seg oppi når jeg leverer barna i bhg og henter. Jeg betaler for det, og skal utnytte det til siste minutt 😀👍🏻 Skal jeg ta meg fri fra jobben for så ta ut barna fra bhg en dag eller to fordi ansatte er sliten? Kødder du meg? Hvem skal betale regningene mine ?

Anonymkode: 48fb3...a9a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ansatte i bhg skal IKKE legge seg oppi når jeg leverer barna i bhg og henter. Jeg betaler for det, og skal utnytte det til siste minutt 😀👍🏻 Skal jeg ta meg fri fra jobben for så ta ut barna fra bhg en dag eller to fordi ansatte er sliten? Kødder du meg? Hvem skal betale regningene mine ?

Anonymkode: 48fb3...a9a

Det er viktigere å utnytte all tid du kan benytte til barnepass enn å være med barna dine? 😡

Anonymkode: 072bb...6d9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er viktigere å utnytte all tid du kan benytte til barnepass enn å være med barna dine? 😡

Anonymkode: 072bb...6d9

Jeg er med barna når jeg ikke er på jobb. Når jeg må på jobb, så må barna være i bhg. Sånn er det bare. Jeg lever ikke en fantasiverden 

Anonymkode: 48fb3...a9a

Skrevet

Heller 9 timer i bhg enn å sitte hjemme i soafen med nettbrett! For hva tror dere barna som er hjemme med mor og baby gjør? De passiviseres for å ikke mase for mye på en sliten mamma etter en natt med nattevåking. Er 4-åringen skikkelig heldig, har lillebror kolikk eller låsninger, for da blir det iallefall en ordentlig kosedag med mamma.

.....

 

Nei, jeg kan ikke vite at det er sånn, akkurat som alle som klager på barns oppholdstid i bhg, ikke vet alt om hjemmemiljøet. 

Anonymkode: 688c4...b69

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ansatte i bhg skal IKKE legge seg oppi når jeg leverer barna i bhg og henter. Jeg betaler for det, og skal utnytte det til siste minutt 😀👍🏻 Skal jeg ta meg fri fra jobben for så ta ut barna fra bhg en dag eller to fordi ansatte er sliten? Kødder du meg? Hvem skal betale regningene mine ?

Anonymkode: 48fb3...a9a

Nå var det ikke snakk om at foreldre skulle ta seg fri fra jobben

Anonymkode: 3e0ff...5b2

Skrevet

Jeg har hatt barn i barnehagen med foreldre hjemme som ikke har hatt en dag fri i løpet av 1 år. Ikke en eneste dag !!! Storesøsken har fått være hjemme hele høsteferien, den lille ikke en time mindre ! De får ikke være hjemme når de er syke en gang !!! Nå er ikke alle sånn, men skremmende mange ! Hva skal det bli av disse små !! Det river i hjertet mitt :( så har du de som jobber hver dag. De sender bestemødre og hele slekta for å hente før i blant, og får mor en dag fri så får lille det og. Selv om de er så slitne selv. Hva bruker alle de lange fridagene sine på?? Får man ikke hvilt, trent osv på 7 timer ? Må det være 8-9 ? 

Anonymkode: 87fd1...a7f

Skrevet

Men dere. Det finnes selvsagt tusen historier om foreldre som er syke, slitne eller alene. Babyer med kolikk og storesøsken med diagnose.

Det må likevel være lov for barnehageansatte å påpeke at mange små, og særlig de minste, har lange dager? Jeg skulle likt å se en statistikk på hvor mange timer barn er i barnehagen nå, kontra for 10  år siden. Jeg tror det er store forskjeller. 

Anonymkode: c1cc2...3f9

Skrevet

Si meg, står det så dårlig til i barnehagene rundt omkring? Trodde barnehagene var en pedagogisk institusjon med eget opplegg og proffe folk? Syte på nett fordi barnegruppa er fulltallig? Skal begynne å syte jeg og da fordi kun en av 8 pasienter på avdelinga mi var hjemme til sine på julaften og stakkars, slitne meg måtte ta meg av hele 7 pensjonærer...Nei vettu hva....

Hører du ikke selv hvor uprofesjonelt dette blir? Hvis arbeidssituasjonen deres er så ille, ta det med lederen i barnehagen og ikke syt på foreldreforum.

Jeg er helt enig i at særlig de minste ungene har godt av litt fri hvis mulig, men kom ikke her og fortell meg at en treåring har det bedre sammen med en sliten barselkvinne eller en turnusarbeider som prøver å lade opp/ gjøre husarbeid før seinvakt. 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...