Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #76 Skrevet 4. juni 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet det, for du siterte meg Anonymkode: 3e0ff...5b2 Hva med å faktisk svare på det du blir spurt om i stedet for å holde på sånn som dette? Anonymkode: 51a26...ced
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #77 Skrevet 4. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å faktisk svare på det du blir spurt om i stedet for å holde på sånn som dette? Anonymkode: 51a26...ced Fordi det du spurte meg om, har ikke noe med tråden å gjøre Anonymkode: 3e0ff...5b2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #78 Skrevet 4. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fordi det du spurte meg om, har ikke noe med tråden å gjøre Anonymkode: 3e0ff...5b2 Men det du driver med nå har noe med tråden å gjøre? OK. 🤣 kos deg med det du. Anonymkode: 51a26...ced
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #79 Skrevet 4. juni 2019 Rovdrift? Dumpingplass? Hva slags barnehager er det egentlig dere jobber i eller har barn i? Jeg som i min enfoldighet trodde barnehager hadde pedagogisk opplegg, og var trygge, sosiale arenaer. Jeg tror de av dere som mener "alt var så mye bedre før" og "foreldre kan ikke få barn hvis ikke de har tid til dem!!!!" får lese litt om hvordan barn i Norge har hatt det mens foreldre har vært på jobb, frem til det som faktisk ikke er så langt unna vår egen tid. Anonymkode: fb5ec...a2d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #80 Skrevet 4. juni 2019 Du er utslitt fordi du må gjøre jobben du får betalt for? Altså det er det rareste jeg har hørt....... Anonymkode: 8d195...29c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #81 Skrevet 4. juni 2019 På 3.6.2019 den 19.39, Anonym bruker skrev: Har blitt helt vilt foreldre vergrer seg virkelig for å ha tid med barna sine. Faktisk verre jo mindre barna er. Får helt vondt og det gjør jobben vår tøff. Hvorfor trenger man 8-9 timer alene med ny baby? Får man ikke kost nok i løpet av 6-7 timer ? Når man starter egen vakt 15.00. Trenger man da virkelig fri fra ungen helt fra 8.00. Man ser da ikke ungen sin på 2 dager helt frivellig Anonymkode: 87fd1...a7f Tror du at vi som er hjemme med baby og har flere barn er hjemme å KOSER oss når de eldste er i barnehage og på skolen? 😂🙈 da skal du få komme hjem hit å se hva vi egentlig driver med. Jeg leverer 2 åringen kl 9.30 hver dag og henter kl 15. Den tiden bruker jeg på å lufte hunder, rydde/vaske, henge opp og brette klær, forberede middag(nytter ikke lage mat med tre unger i skjørtet) så her kuttes og lages det på forhånd. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sovet på dagen etter at minsten kom for 3 mnd siden. Det er nok å gjøre for de fleste for å holde familien AS under kontroll når de største er i barnehagen. Det positive er at når jeg henter kl 15 har jeg all tid i verden frem til leggetid til å KOZZZE meg med alle barna. Men kjerjetiden 10-15 må brukes effektivt for å få dette til. Anonymkode: 8d195...29c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #82 Skrevet 4. juni 2019 Snakker da virkelig ikke om dere som bruker kjernetiden ! Snakker i grunn kun om de som bruker mer enn 7 timer i barnehagen uten grunn ! Og som aldri kan ta en dag hjemme i løpet av flere måneder, ikke en gang når ungen er syk ! Og sånne er det veldig mange av. Anonymkode: 87fd1...a7f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #83 Skrevet 4. juni 2019 Det er klart at noen må ha ungene i bhg lange dager, så vi skal ikke dømme når vi ikke vet. Men at noen rett og slett ikke gidder å være med ungene sine er helt sikkert. Hadde noen naboer hvor far gikk arbeidsledig hjemme, og da jeg kom hjem fra jobb og henta mine i bhg var så og si alltid treåringen deres der fortsatt (gikk i samme bhg). Det var veldig mye innsyn til stua deres, så jeg kunne ikke unngå å se at faren stadig satt og spilte tv-spill når vi kom hjem... det synes jeg var skikkelig trist.. nå har vi flytta så jeg aner ikke om ting har endra seg. Men det var i hvertfall en unge som fikk full dag i bhg hver dag fordi far heller ville spille... heldigvis er ikke det normalen da! Anonymkode: b81d2...230
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2019 #84 Skrevet 4. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakker da virkelig ikke om dere som bruker kjernetiden ! Snakker i grunn kun om de som bruker mer enn 7 timer i barnehagen uten grunn ! Og som aldri kan ta en dag hjemme i løpet av flere måneder, ikke en gang når ungen er syk ! Og sånne er det veldig mange av. Anonymkode: 87fd1...a7f Men hvordan kan du vite at de har barna i bh fulle dager uten grunn? Fatter ikke hvordan du kan vite 100% at de ligger på sofaen å later seg. Anonymkode: 8d195...29c
Pobie Skrevet 5. juni 2019 #85 Skrevet 5. juni 2019 Jeg synes det virker som barnehageansatte ofte overskrider en profesjonell grense når de begynner å synse og mene noe om alle foreldre og mener at sin egen oppfatning om andre sine barn er riktigere og går utifra at de har mer peiling enn foreldrene bare fordi de er utdannet innen barn. Jobben deres er å passe og aktivisere barna. Jobben deres er ikke å mene noe om foreldrene sitt liv eller rutiner, siden de garantert 100% av tiden ikke vet alt om en persons historie, helse, rutine, utfordringer, følelser, tanker, osv. 99% av foreldre gjør det som de mener er best for barna sine.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #86 Skrevet 5. juni 2019 Pedlederen her. Jeg snakker ikke om de som benytter seg av kjernetiden i bhg. De jeg tenker på er barna (6 av 9) på min avdeling der vi vet at mor er hjemme med baby men likevel lar barna ha så lange dager og aldri (!) en fridag. Som en over her skrev, ikke engang når barna er småsyke..der tror jeg flere foreldre burde gått litt i seg selv. Tråden her viser forøvrig at mange foreldre går i forsvarsposisjon. Jeg tror ikke det er sannsynlig at så mange av de små har kolikk, slik at det i løpet av et halvt år ikke var mulig med en kosedag/lekedag hjemme. Anonymkode: 7ccc5...f1f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #87 Skrevet 5. juni 2019 Denne tråden gjør meg dypt taknemmelig for at jeg er ferdig med å ha barn i barnehage! Så mye fordømmelse på så løst grunnlag! Kanskje enkelte bruker barnehage for mye, men de aller fleste stresser livet av seg når barna er små for å gi dem et godt liv - og nei, de forteller ikke barnehagen alt om hva som foregår på hjemmefronten, hvorfor de avleverer den store selvom de er hjemme med den lille osv. Men det er jo tydelig at da blir man mistenkeliggjort og sett ned på. Man må passe seg for å levere barnet uten å gjøre rede for hvorfor. Ellers fordømmes man av personalet. Det er virkelig ikke bra! Anonymkode: 9f9d1...ee0
Pobie Skrevet 5. juni 2019 #88 Skrevet 5. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pedlederen her. Jeg snakker ikke om de som benytter seg av kjernetiden i bhg. De jeg tenker på er barna (6 av 9) på min avdeling der vi vet at mor er hjemme med baby men likevel lar barna ha så lange dager og aldri (!) en fridag. Som en over her skrev, ikke engang når barna er småsyke..der tror jeg flere foreldre burde gått litt i seg selv. Tråden her viser forøvrig at mange foreldre går i forsvarsposisjon. Jeg tror ikke det er sannsynlig at så mange av de små har kolikk, slik at det i løpet av et halvt år ikke var mulig med en kosedag/lekedag hjemme. Anonymkode: 7ccc5...f1f Selvfølgelig går folk i forsvar når du antyder at du vet bedre enn dem hva barna deres trenger og stiller spørsmål ved om de i det hele tatt liker barna sine. Her er det du som bør gå i deg selv og skjønne at du vet ikke nok om folk til å dømme hvorfor de sender barna sine i barnehagen. Og hadde du virkelig dømt dem noe mindre hvis barnet tilbragte en time mindre i barnehagen? For det tror ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #89 Skrevet 5. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pedlederen her. Jeg snakker ikke om de som benytter seg av kjernetiden i bhg. De jeg tenker på er barna (6 av 9) på min avdeling der vi vet at mor er hjemme med baby men likevel lar barna ha så lange dager og aldri (!) en fridag. Som en over her skrev, ikke engang når barna er småsyke..der tror jeg flere foreldre burde gått litt i seg selv. Tråden her viser forøvrig at mange foreldre går i forsvarsposisjon. Jeg tror ikke det er sannsynlig at så mange av de små har kolikk, slik at det i løpet av et halvt år ikke var mulig med en kosedag/lekedag hjemme. Anonymkode: 7ccc5...f1f Du får motstand på ganske unyansert, småkjipe klagemål, og forklarer det med at foreldre går i forsvarsposisjon? Du har ikke vurdert muligheten for at det er du som bør revurdere måten du tenker på? Vet du, jeg tror alle i denne tråden er enige om at det er døvt med foreldre som ikke gjør jobben sin. Det er ikke poenget. Poenget er at ikke du er i posisjon til å mene noe om det. Anonymkode: fb5ec...a2d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #90 Skrevet 5. juni 2019 4 timer siden, Pobie skrev: Jeg synes det virker som barnehageansatte ofte overskrider en profesjonell grense når de begynner å synse og mene noe om alle foreldre og mener at sin egen oppfatning om andre sine barn er riktigere og går utifra at de har mer peiling enn foreldrene bare fordi de er utdannet innen barn. Jobben deres er å passe og aktivisere barna. Jobben deres er ikke å mene noe om foreldrene sitt liv eller rutiner, siden de garantert 100% av tiden ikke vet alt om en persons historie, helse, rutine, utfordringer, følelser, tanker, osv. 99% av foreldre gjør det som de mener er best for barna sine. Hvilken verden lever du i egentlig? Du har i alle fall liten peiling på hva som er jobben til barnehageansatte. Det er slik, skjønner du, at de på lik linje med helsepersonell bl.a. plikter å melde fra til offentlige instanser ved mistanke om omsorgssvikt el.l. Så på den måten har de i aller høyeste grad en rett til å mene noe om «foreldrene sitt liv og rutiner». Begrunnelsene de gir her for at de synes så synd på barna er dog IKKE en legitim grunn til å dømme. Men å legge merke til om man tror foreldrene har et alkohol/rusproblem feks, ER i aller høyeste grad noe de skal bry seg med. Anonymkode: 51a26...ced
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #91 Skrevet 5. juni 2019 Jeg hadde vært glad på barnets vegne om de fikk ha litt kortere dager, jeg ser hvor lei seg de blir når noen av barna begynner å bli hentet og de selv er igjen til slutt. Jeg synes også det er underlig at de som har storesøsken iblant lar disse få fri, men likevel leverer de yngste..jeg blir nok aldri klok på dette, og har aldri nevnt et ord til kolleger eller foreldre om dette. Jeg er nok den hyggeligste og mest forståelsesfulle du møter på i bhg. Anonymkode: 7ccc5...f1f
Pobie Skrevet 5. juni 2019 #92 Skrevet 5. juni 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken verden lever du i egentlig? Du har i alle fall liten peiling på hva som er jobben til barnehageansatte. Det er slik, skjønner du, at de på lik linje med helsepersonell bl.a. plikter å melde fra til offentlige instanser ved mistanke om omsorgssvikt el.l. Så på den måten har de i aller høyeste grad en rett til å mene noe om «foreldrene sitt liv og rutiner». Begrunnelsene de gir her for at de synes så synd på barna er dog IKKE en legitim grunn til å dømme. Men å legge merke til om man tror foreldrene har et alkohol/rusproblem feks, ER i aller høyeste grad noe de skal bry seg med. Anonymkode: 51a26...ced Ja selvfølgelig skal de melde fra, men de har ikke noe med å mene noe om gjennomsnittlige foreldre, som jo er 95% av foreldrene de møter. Likevel synes og mener de noe om helt vanlige folk som sender barna sine i barnehagen og vanlige folk er redde for hva barnehageansatte mener om dem som foreldre. Da er det noe som ikke stemmer.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #93 Skrevet 5. juni 2019 Da jeg var hjemme i permisjon var storesøster (3 år gammel den gang) typisk i barnehagen mellom 9/9.30 til 16.00, så mange vil sikkert rynke på nesen over at jeg ikke hentet henne tidligere (hadde ikke kolikkbarn eller andre «unnskyldninger»), men saken er den at jeg prøvde flere ganger i starten å hente storesøster i tretiden, og måtte da gå igjen med uforrettet sak fordi hun nektet plent å bli hentet så tidlig når alle vennene hennes var igjen i barnehagen! Så vi endte opp med at kl 16 var et greit tidspunkt for henting for alle parter selv om jeg altså egentlig hadde sett for meg at hun skulle få kortere dager i barnehagen mens jeg selv var i permisjon. Anonymkode: 246e2...a0b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #94 Skrevet 5. juni 2019 1 time siden, Pobie skrev: Selvfølgelig går folk i forsvar når du antyder at du vet bedre enn dem hva barna deres trenger og stiller spørsmål ved om de i det hele tatt liker barna sine. Her er det du som bør gå i deg selv og skjønne at du vet ikke nok om folk til å dømme hvorfor de sender barna sine i barnehagen. Og hadde du virkelig dømt dem noe mindre hvis barnet tilbragte en time mindre i barnehagen? For det tror ikke jeg. De fleste småbarn har det ikke best ved å være i barnehagen 8-9 timer hver dag. Jeg skjønner godt at de som jobber i barnehage kan reagere dersom de samme foreldrene gjentatte ganger sender barna småsyke i bhg, og de aldri får en fridag hjemme dersom mor og/eller far er hjemme. Hvis man påstår at en 1-2 åring har det bedre i bhg enn hjemme så mener jeg det er en unnskyldning for andre ting. Da får man heller si det som det er. Hvis man har så dårlig helse at man aldri orker å ha barna hjemme på en ukedag, så burde man jo hvertfall se hvor slitsomt det er å bli sendt i barnehagen når man ikke er i form. Nå har ikke jeg lest påstanden om at enkelte foreldre ikke liker barna sine, det blir evt selvsagt å dra påstandene for langt. Men jeg tror mange foreldre kunne gått noen runder med seg selv hvis barna aldri får fri, og man forteller seg selv at det kun er for barnas beste. Da handler det om mer enn det. Anonymkode: f14b0...273
Pobie Skrevet 5. juni 2019 #95 Skrevet 5. juni 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste småbarn har det ikke best ved å være i barnehagen 8-9 timer hver dag. Jeg skjønner godt at de som jobber i barnehage kan reagere dersom de samme foreldrene gjentatte ganger sender barna småsyke i bhg, og de aldri får en fridag hjemme dersom mor og/eller far er hjemme. Hvis man påstår at en 1-2 åring har det bedre i bhg enn hjemme så mener jeg det er en unnskyldning for andre ting. Da får man heller si det som det er. Hvis man har så dårlig helse at man aldri orker å ha barna hjemme på en ukedag, så burde man jo hvertfall se hvor slitsomt det er å bli sendt i barnehagen når man ikke er i form. Nå har ikke jeg lest påstanden om at enkelte foreldre ikke liker barna sine, det blir evt selvsagt å dra påstandene for langt. Men jeg tror mange foreldre kunne gått noen runder med seg selv hvis barna aldri får fri, og man forteller seg selv at det kun er for barnas beste. Da handler det om mer enn det. Anonymkode: f14b0...273 Jeg klarer faktisk ikke å synes synd på barn som er i barnehagen. Hvorfor synes barnehageansatte at det er synd på barna? Synes de ikke sitt eget tilbud er bra nok? Barn trenger å aktiviseres og det er sunt for dem å leke med andre barn og være ute mye osv, og det er ikke alltid foreldrene aktiviserer nok og barnet ender foran tv. Da er det bedre at de er i barnehagen. Jeg har sendt sønnen min når han har vært småsyk for han skal være veldig syk før han slutter å være turbo. Hvis han kan løpe runder i huset, klatre i vinduskarmene, og synge av full hals, har han energi til å være i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #96 Skrevet 5. juni 2019 Mange foreldre hadde hatt godt av å jobbe en måned eller to i barnehage, da hadde de nok kanskje sett selv hvor slitsomt det kan være for barna å være i barnehagen hele dagen. Anonymkode: 3e0ff...5b2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #97 Skrevet 5. juni 2019 14 minutter siden, Pobie skrev: Jeg klarer faktisk ikke å synes synd på barn som er i barnehagen. Hvorfor synes barnehageansatte at det er synd på barna? Synes de ikke sitt eget tilbud er bra nok? Barn trenger å aktiviseres og det er sunt for dem å leke med andre barn og være ute mye osv, og det er ikke alltid foreldrene aktiviserer nok og barnet ender foran tv. Da er det bedre at de er i barnehagen. Jeg har sendt sønnen min når han har vært småsyk for han skal være veldig syk før han slutter å være turbo. Hvis han kan løpe runder i huset, klatre i vinduskarmene, og synge av full hals, har han energi til å være i barnehagen. Behøver jo på ingen måte å bety at et tilbud er dårlig om man tenker at barna har godt av litt mer tid hjemme med foreldrene, eller at de har godt av litt roligere dager hjemme innimellom. Hvis barnet automatisk havner foran en skjerm hele dagen når de er hjemme så er det jo igjen foreldrene som må gå i seg selv. Selvsagt har barn godt av aktivisering og sosialisering, men om de får en fridag med mamma eller pappa innimellom har de jammen godt av det også. Og når man snakker om småsyke barn så tror jeg ikke Hi sikter til de barna som kommer i barnehagen, hoster litt og orker aktivitetsnivået. Det er vel gjerne de barna man ser er påvirket av det og ikke er i form. For det er faktisk mange som sender barna i bhg på tross av det, dessverre. Når man må ringe og be foreldre hente barnet 3 dager på rad er det noe som er riv ruskende galt. Anonymkode: f14b0...273
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #98 Skrevet 5. juni 2019 Leverer mellom 08.00-08.30 og henter 16.00. Nå er mine barn blant de største i bhg, så vet ikke om det er like relevant. Men, jeg henter ikke før 16 så lenge det er godt vær. De går ut på nytt i 15 tiden hvis været er bra, og hvis jeg forsøker å hente de da blir de sure. Jeg er mye hjemme på dagtid, dagene går til husarbeid og matlaging. De kjeder seg hjemme med meg, noe jeg forstår. Alle barna i gata er på skolen eller i bhg så er ingen å leke med heller. Dib er en rar verden! Hvis barna har lenge dager i bhg er det synd på de, men hvis de ikke går i sfo er det omsorgssvikt fordi de vil gå glipp av så mye viktig og gøy(det var en tråd om det tidligere) og før noen sier at det er forskjell på en 1 åring og en 5 åring vil jeg si at flesteparten av barna i bhg er over 2 år. Anonymkode: 650cb...9c1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #99 Skrevet 5. juni 2019 Hva med ferie? I min barnehage har de aller fleste barna 3 uker ferie, trodde de fleste hadde 5 uker med ferie, på min avdeling har vi 8 barn som har foreldre som er lærere men likevel får barna 3 uker ferie i løpet av et helt år, vi har 3 barn som har foreldre som er i permisjon, men likevel får barna bare 3 uker ferie i løpet av et helt år. Å barna kommer kl 07.00 å blir hentet kl 16.00, 8 av barna er fortsatt bare 1 år. Anonymkode: 7916b...800
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2019 #100 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva med ferie? I min barnehage har de aller fleste barna 3 uker ferie, trodde de fleste hadde 5 uker med ferie, på min avdeling har vi 8 barn som har foreldre som er lærere men likevel får barna 3 uker ferie i løpet av et helt år, vi har 3 barn som har foreldre som er i permisjon, men likevel får barna bare 3 uker ferie i løpet av et helt år. Å barna kommer kl 07.00 å blir hentet kl 16.00, 8 av barna er fortsatt bare 1 år. Anonymkode: 7916b...800 Har vanskelig for å tro på denne, da det er krav om 4 uker ferie. Vi betaler ikke for bhg i juli. Anonymkode: 650cb...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå