Gå til innhold

8-9 timer i barnehagen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dere. Det finnes selvsagt tusen historier om foreldre som er syke, slitne eller alene. Babyer med kolikk og storesøsken med diagnose.

Det må likevel være lov for barnehageansatte å påpeke at mange små, og særlig de minste, har lange dager? Jeg skulle likt å se en statistikk på hvor mange timer barn er i barnehagen nå, kontra for 10  år siden. Jeg tror det er store forskjeller. 

Anonymkode: c1cc2...3f9

Samtidig er det blitt veldig fokus på at alle må jobbe mest mulig. Deltid er fyfy for likestilling og pensjonspoeng - for ikke å snakke om at man er en snylter, som får alle godene uten å betale like mye skatt som andre. 

Anonymkode: 9f9d1...ee0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i bhg i snart 20 år og det vi ser er at de minste har veldig lite fri i forhold til de på stor avdeling. 

Og det vi ofte får høre når ettåringen blir levert kl 7 og hentet kl 16-16.30 er at de kjeder seg hjemme. 

Anonymkode: 83f67...914

Skrevet

Kjenner jeg blir så glad for barnehagen min jeg. 

Jeg har så ofte dårlig samvittighet fordi min fireåring får 8,5 timer i barnehagen, styrer i barnehagen trygger meg og sier hun har det supert i barnehagen og vi koser oss sammen med datteren din. Hadde jeg blitt møtt med at barnet mitt får for lange dager hadde jeg gått rett i kjelleren altså. 

Jeg jobbet redusert de første to årene, da hadde hun seks timers dager,  men nå må jeg jobbe 100. 

At du er sliten har jo noe med bemanning å gjøre da hi. 

Dessuten synes jeg du er et dårlig menneske som sier slikt, jeg blir skikkelig lei meg av slikt prat. 

Anonymkode: f9797...084

Skrevet

Jeg er ikke så uenig i budskapet, men hver gang jeg leser slike innlegg her tenker jeg at barnehageansatte burde ha mer utdannelse.

Det er veldig lite profesjonelt å skrive dette på offentlig forum.

Først klager en assistent over at hun må jobbe mer barn hele dagen, og neste gang klager en annen assistent over at foreldrene ikke har tiltro til assistenter.. 

Det er veldig synd at barnehage er dumpingplass for folk som ikke får annen jobb. Og nå tenker jeg på assistentstillinger

Anonymkode: 231e8...2b2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke så uenig i budskapet, men hver gang jeg leser slike innlegg her tenker jeg at barnehageansatte burde ha mer utdannelse.

Det er veldig lite profesjonelt å skrive dette på offentlig forum.

Først klager en assistent over at hun må jobbe mer barn hele dagen, og neste gang klager en annen assistent over at foreldrene ikke har tiltro til assistenter.. 

Det er veldig synd at barnehage er dumpingplass for folk som ikke får annen jobb. Og nå tenker jeg på assistentstillinger

Helt enig. Ansatte som prater slik på nett er svært uprofesjonelle og trolig ikke skikket til å ivareta barn. 

Hadde jeg visst at ansatte i barnehagen til mitt barn oppførte seg slik på nett hadde jeg blitt skuffet. 

Takk og lov er de som jobber i barnehagen supre folk, de kan til og med stoppe for en kaffe i hagen vår en søndag om de går forbi. Dette er helt supert for barna, at de også er hyggelige og imøtekommende på fritiden. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ansatte i bhg skal IKKE legge seg oppi når jeg leverer barna i bhg og henter. Jeg betaler for det, og skal utnytte det til siste minutt 😀👍🏻 Skal jeg ta meg fri fra jobben for så ta ut barna fra bhg en dag eller to fordi ansatte er sliten? Kødder du meg? Hvem skal betale regningene mine ?

Anonymkode: 48fb3...a9a

Du har jo virkelig ikke forstått poenget i denne tråden. Det er da vel ingen ansatte som forventer at vi tar oss fri fra jobb for å ha barna hjemme. 

At du "betaler for det og skal utnytte det til siste minutt" sier forresten veldig mye om hva dette handler om. Man utnytter et tilbud fordi man har betalt for det fremfor å prioritere tid med barna sine. Det er bare trist! 

Anonymkode: f14b0...273

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner ei som er hjemme for tiden, søker jobber. Leverer ungene 08 og henter 16:30. Og nei - hun søker ikke jobber hele dagen hjemme. Hun tar seg en lur, ser på tv, slapper av. Huset er ikke rent, masse oppvask som ligger og venter osv. Hun sier selv at det er godt å få slappet av uten ungene.

Anonymkode: 011fa...7df

Selvfølgelig er det det 😊 man er ett mennske. Kan ikke miste seg selv helt heller!

Anonymkode: 77529...d0c

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

.... og jeg fikk vite av barnehagen at jeg ikke burde hente henne for tidlig for etter sovestunden fikk de frukt og det elsket hun, og de syntes hun burde få litt tid å leke før jeg hentet....

Ikke enkelt å gjøre alle til lags!

Du er da voksen nok til å bestemme selv. Gi ungen frukt når dere kommer hjem. Det er faktisk lov å tenke selv! 

Anonymkode: 1ec28...332

Skrevet

Det er så mange dumme unnskyldninger. Jeg sier ikke det her for at jeg vil ha mindre å gjøre ! Passer med glede barna. Men merker at mange føler de taper penger på å ha ungen hjemme en dag. Man betaler jo som sagt for det.  Syns det er en slem holding mot avkommet sitt ! Og ettåringer  kjeder seg ikke. 

Barn uten diagnoser trenger heller ikke helt fastsatte og urokkelige rutiner. Må være i barnehagen til 7.00 og hentes 17.00 ellers så rakner de ?? Virkelig ? Er vel mer mor som rakner.

Alle de gode pedagogene og omsorgsfulle voksne ønsker seg bort fra barnehagen, det tærer på samvittigheten å se på denne rovdriften av små mennesker. Det er da ikke en ting dere har satt til verden som må bort mest mulig for at man skal ha mest mulig egentid !  Men mulig ikke all er empati for egne barn.

Man er ikke borte fra ungen sin 9 timer så fremt det ikke er for å jobbe ! Det er ikke menneskelig å klare det av fri vilje. Det er jo vondt nok når man må det på grunn av jobb tenker jeg. Men vi er forskjellige. Men jeg kommer aldri til å forstå det :( 

Anonymkode: 87fd1...a7f

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er da voksen nok til å bestemme selv. Gi ungen frukt når dere kommer hjem. Det er faktisk lov å tenke selv! 

Anonymkode: 1ec28...332

Jeg tenker selv, takk!

Men det illustrerer at ikke alle som jobber i barnehage tenker som hi.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Ansatte som prater slik på nett er svært uprofesjonelle og trolig ikke skikket til å ivareta barn. 

Hadde jeg visst at ansatte i barnehagen til mitt barn oppførte seg slik på nett hadde jeg blitt skuffet. 

Takk og lov er de som jobber i barnehagen supre folk, de kan til og med stoppe for en kaffe i hagen vår en søndag om de går forbi. Dette er helt supert for barna, at de også er hyggelige og imøtekommende på fritiden. 

Ikke skikket til å ivareta barn? Snakk om ta ting helt ut av proporsjoner.  For alt du vet, så kan det være ansatte fra din barnehage som har svart her.

Anonymkode: 3e0ff...5b2

Skrevet

Tror dere ikke alle ansatte er superhyggelige både mot foreldre og barna !! Vi kan jo ikke si høyt hva vi tenker.  Uansett hvor sjokka og oppgitte vi blir av foreldre som setter sine egne behov foran barna kan vi jo ikke si noe. Vi kan hinte litt om at poden er sliten. Men det er alt. Dere må for all del ikke tro at alle i barnehagen syns det er supert at alle barna er 9 timer i barnehagen hver dag, samme hvilken form de er i mens dere selv slapper av 

Anonymkode: 87fd1...a7f

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber som pedleder i en barnehage i Oslo sentrum og kjenner meg dessverre godt igjen i hovedinnlegget her. De fleste barna er levert innen kl 8 og hentes ca 16.40. Hos oss har det vært vanskelig å bestemme tidspunkt for når mellomvakten skal begynne på jobb, enten blir det for mange barn per voksen på morgen eller på ettermiddag. Vi er tre voksne og ni barn. Seks av barna hos oss har fått søsken i år og ikke ett av barna har hatt en eneste dag fri, selv om vi vet at mor og av og til far er hjemme.

Jeg synes det er utrolig trist å se at barna på under to år må ha slike hverdager, jeg mener foreldrene er utrolig egoistiske for å si det rett ut.

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Hvordan mener du at folk skal løse det når begge jobber 100 % da? Mange har lang reisevei innen Oslo. Selv har jeg en times reisevei innenfor Oslo fra hjemmet til jobben. Nå er vi så heldige at vi har råd til at jeg kan jobbe 80 % stilling og på den måten får vi dagen til å gå opp slik at vi slipper å levere 07.30-08 og hente 17.00. Det hadde hadde vært realiteten om jeg måtte jobbe 08-16 med så lang reisevei. 

Og nei, det er ikke «bare» å skaffe seg en annen jobb, og det er ikke alle som kan jobbe deltid eller har en jobb hvor de får lov til det. 

Men, det er klart, folk som jobber fulltid burde jo aldri hatt barn i følge majoriteten her inne. 

Anonymkode: 51a26...ced

Skrevet

Pedlederen her, jeg har stor forståelse for at det er slitsomt med små barn, jeg er selv mamma til tre. Jeg skjønner bare ikke at det aldri går an å ha en kortere dag evt en fridag. Isteden ser vi foreldre som kommer hånd i hånd med kaffekoppen på vogna og så er eldstebarnet på nesten to totalt utslitt..

Anonymkode: 7ccc5...f1f

Det hender ganske ofte at jeg og barnets far kommer hånd i hånd til barnehagen. Det er IKKE fordi vi har hatt fri. Det er fordi vi tilfeldigvis har kommet frem til barnehagen samtidig og da synes det er hyggelig å hente sammen i stedet for at en drar hjem og en henter. Skylle tro det var lov uten å bli dømt av ansatte i Bhg. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du at folk skal løse det når begge jobber 100 % da? Mange har lang reisevei innen Oslo. Selv har jeg en times reisevei innenfor Oslo fra hjemmet til jobben. Nå er vi så heldige at vi har råd til at jeg kan jobbe 80 % stilling og på den måten får vi dagen til å gå opp slik at vi slipper å levere 07.30-08 og hente 17.00. Det hadde hadde vært realiteten om jeg måtte jobbe 08-16 med så lang reisevei. 

Og nei, det er ikke «bare» å skaffe seg en annen jobb, og det er ikke alle som kan jobbe deltid eller har en jobb hvor de får lov til det. 

Men, det er klart, folk som jobber fulltid burde jo aldri hatt barn i følge majoriteten her inne. 

Herregud da, det er jo ikke dere hi snakker om. Hun snakker om de som alikevel er hjemme

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det hender ganske ofte at jeg og barnets far kommer hånd i hånd til barnehagen. Det er IKKE fordi vi har hatt fri. Det er fordi vi tilfeldigvis har kommet frem til barnehagen samtidig og da synes det er hyggelig å hente sammen i stedet for at en drar hjem og en henter. Skylle tro det var lov uten å bli dømt av ansatte i Bhg. 

Det samme gjorde vi. Og ofte kjøpte jeg en kaffe for å kunne drikke den i fred. 

Clue nr 1: har du MED kaffekopp så har du ikke hatt tid til å drikke den på kafé 

Skrevet

Nå var det ikke snakk om at foreldre skulle ta seg fri fra jobben

Så hvordan mener du ellers at man skal unngå at barna er 8-9 timer når en normal arbeidsdag er 8 timer. Hvordan løser man det uten å ta fri mener du. Kom mer enn gjerne med løsningen på det. Det er de aller fleste småbarnsforeldre OG arbeidsgivere interessert i å vite. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så hvordan mener du ellers at man skal unngå at barna er 8-9 timer når en normal arbeidsdag er 8 timer. Hvordan løser man det uten å ta fri mener du. Kom mer enn gjerne med løsningen på det. Det er de aller fleste småbarnsforeldre OG arbeidsgivere interessert i å vite. 

Hvis du hadde lest innlegget til hi, så hadde du visst hva hun siktet til.

Skrevet

Men dere. Det finnes selvsagt tusen historier om foreldre som er syke, slitne eller alene. Babyer med kolikk og storesøsken med diagnose.

Det må likevel være lov for barnehageansatte å påpeke at mange små, og særlig de minste, har lange dager? Jeg skulle likt å se en statistikk på hvor mange timer barn er i barnehagen nå, kontra for 10  år siden. Jeg tror det er store forskjeller. 

Anonymkode: c1cc2...3f9

SELVSAGT er det store forskjeller. Det er også store forskjeller på antall mødre som er i jobb. Fulltid sågar. 

Og hvis du visste hvor ofte jeg blir shamet og uglesett fordi jeg er så frekk å tillate meg å jobbe redusert pga barn. Jeg er en trussel mot likestillingen, må vite. 

Det er alltid noen som skal mene noe om det en gjør, uansett hva det er. Man blir uglesett om man jobber fulltid og det blir man fan meg også om jobber deltid. Hadde vært fint om folk bare kan la være å blande seg inn i andres liv og heller konsentrere seg om sitt eget liv. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud da, det er jo ikke dere hi snakker om. Hun snakker om de som alikevel er hjemme

«Herregud da». Jeg svarte ikke HI, jeg svarte en pedleder som hadde kommentert i tråden. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde lest innlegget til hi, så hadde du visst hva hun siktet til.

Jeg svarer ikke bare på HI sitt innlegg her. Men det er kanskje vanskelig å lese _hele_ tråden og se hva mange her skriver? 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Herregud da». Jeg svarte ikke HI, jeg svarte en pedleder som hadde kommentert i tråden. 

Og hun du siterer skriver at hun kjenner seg igjen i problemstillingen i hi sitt innlegg.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer ikke bare på HI sitt innlegg her. Men det er kanskje vanskelig å lese _hele_ tråden og se hva mange her skriver? 

Jeg vet det, for du siterte meg

Skrevet

Min datter er i bhg 4 dager i uken. Fri annenhver mandag og annenhver fredag, og er på samvær hos far. Når jeg har fri fra jobb begynner hun 09.30 og hentes 15.30. Når jeg er på jobb leveres hun ca 07.15 og hentes kl 15.30. Henter jeg tidligere blir hun fornærmet 🙈 Har det så kjekt i bhg 😊 Har ingen dårlig samvittighet for at hun er i bhg når jeg innimellom har fri fra jobb. Hun har det veldig kjekt der 😊

Anonymkode: 95ee2...88f

Skrevet

Jeg er hjemme med lillebror på 5 mnd, og har hatt vesla på snart 4 hjemme flere ganger - men ser jo at hun har det så fint i barnehagen og storkoser seg der med vennene sine. Hun har det fint hjemme og, men blir det for mange dager på rad går hun jo på veggen. Så det er absolutt både til hennes og min fordel at hun får være i barnehagen. Men hun er der maks 7 timer. 

Anonymkode: 0ca9f...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...