Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Hvorfor er alle som ikke må i barnehagen hver dag 8-9 timer når de ikke har behov ? Er hjemme med småsøsken, jobber halv osv. ? Bare lurer ? Hvorfor ikke ha 7 timersdager og gjerne en fridag i halvåret om ikke annet ? Hilsen utslitt assistent 😢 ( ja søker ny jobb ) Anonymkode: 87fd1...a7f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Vet du alt om barnas familier da? Vet du alt om foreldre og småsøskens helse? Vet du alt om deres liv? Hvis svaret på ett av spørsmålene mine er «nei», har du ingenting med hvorfor barna er fulle dager i bhg. Foreldre betaler for plassen og bruker den som de vil. Blir du så utslitt av at barnegruppa er fulltallig store deler av dagen, er det nok like greit du søker ny jobb. Anonymkode: 688c4...b69
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Men hadde du ikke vært like utslitt hvis foreldrene hadde full jobb og barnet må være der da? Skjønte ikke den helt... Anonymkode: e8bc3...ed2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Blir mest utlsitt av å se på foreldre skyve barna sine vekk mest mulig Anonymkode: 87fd1...a7f
Dumi Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Blir mest utlsitt av å se på foreldre skyve barna sine vekk mest mulig Anonymkode: 87fd1...a7f Du vet nok ikke alt. Det er ikke alltid og alt pedagogiske ledere eller styrer deler all informasjon med assistentene.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Samme hos oss 😐, 14 småbarn. Vi åpner kl 07.00, kl 07.10 er det som regel 8 barn 1 voksen , kl 07.30 er det 10 barn, å kl 08. 00 er alle 14 barna på plass å det er 2 voksne på jobb. I dag når jeg gikk hjem kl 15.30 så var ingen av barna hentet å da er det også bare 2 voksne, kl 16.00 er det bare 1 voksen og ofte 8 barn igjen. Ikke rart vi blir utslitt. Det er 10 1 åringer og 4 2 åringer på avdelingen. Anonymkode: 7916b...800
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme hos oss 😐, 14 småbarn. Vi åpner kl 07.00, kl 07.10 er det som regel 8 barn 1 voksen , kl 07.30 er det 10 barn, å kl 08. 00 er alle 14 barna på plass å det er 2 voksne på jobb. I dag når jeg gikk hjem kl 15.30 så var ingen av barna hentet å da er det også bare 2 voksne, kl 16.00 er det bare 1 voksen og ofte 8 barn igjen. Ikke rart vi blir utslitt. Det er 10 1 åringer og 4 2 åringer på avdelingen. Anonymkode: 7916b...800 Men da er det jo bemanningen det er noe galt med. Skal ikke det være 4-5 fulltidsstillinger på småbarn med 14barn? Hvis dere er bare to voksne kl 08.00 og en voksen kl 16.00 så er det få som jobber vanlig 8timers dag hos dere? Jobber man 100% når man har barn så må dessverre barna ofte være 9 timer i bhg. Anonymkode: d38ac...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Ja syns det er er trist verden vi lever i blir helt matt. Fine, flotte små barn som ikke får være hjemme så fremt feberen ikke er 40. Foreldre rett i forsvar om vi sier de trenger litt fri. De som jobber er faktisk mer ydmyke og har faktisk oftere fri ! Trist Anonymkode: 87fd1...a7f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme hos oss 😐, 14 småbarn. Vi åpner kl 07.00, kl 07.10 er det som regel 8 barn 1 voksen , kl 07.30 er det 10 barn, å kl 08. 00 er alle 14 barna på plass å det er 2 voksne på jobb. I dag når jeg gikk hjem kl 15.30 så var ingen av barna hentet å da er det også bare 2 voksne, kl 16.00 er det bare 1 voksen og ofte 8 barn igjen. Ikke rart vi blir utslitt. Det er 10 1 åringer og 4 2 åringer på avdelingen. Anonymkode: 7916b...800 Er dere bare 3 voksne på 14 småbarn? Dere må se på vaktene, om de kan endres/forskyves, samt når pedagogen(e) tar ut plantiden sin. Anonymkode: 688c4...b69
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja syns det er er trist verden vi lever i blir helt matt. Fine, flotte små barn som ikke får være hjemme så fremt feberen ikke er 40. Foreldre rett i forsvar om vi sier de trenger litt fri. De som jobber er faktisk mer ydmyke og har faktisk oftere fri ! Trist Anonymkode: 87fd1...a7f Skjønner at foreldre går i forsvar om de blir fortalt at barnet trenger litt fri, særlig hvis det gjøres i garderoben eller over gjerdet i levere-/hentesituasjoner. Tviler på at de går rett i forsvar om det tas opp på en ordentlig måte i en foreldresamtale med avdelingens leder. Anonymkode: 688c4...b69
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at foreldre går i forsvar om de blir fortalt at barnet trenger litt fri, særlig hvis det gjøres i garderoben eller over gjerdet i levere-/hentesituasjoner. Tviler på at de går rett i forsvar om det tas opp på en ordentlig måte i en foreldresamtale med avdelingens leder. Anonymkode: 688c4...b69 Det kan jeg love deg at flere gjør Anonymkode: 3e0ff...5b2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 Har blitt helt vilt foreldre vergrer seg virkelig for å ha tid med barna sine. Faktisk verre jo mindre barna er. Får helt vondt og det gjør jobben vår tøff. Hvorfor trenger man 8-9 timer alene med ny baby? Får man ikke kost nok i løpet av 6-7 timer ? Når man starter egen vakt 15.00. Trenger man da virkelig fri fra ungen helt fra 8.00. Man ser da ikke ungen sin på 2 dager helt frivellig Anonymkode: 87fd1...a7f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har blitt helt vilt foreldre vergrer seg virkelig for å ha tid med barna sine. Faktisk verre jo mindre barna er. Får helt vondt og det gjør jobben vår tøff. Hvorfor trenger man 8-9 timer alene med ny baby? Får man ikke kost nok i løpet av 6-7 timer ? Når man starter egen vakt 15.00. Trenger man da virkelig fri fra ungen helt fra 8.00. Man ser da ikke ungen sin på 2 dager helt frivellig Anonymkode: 87fd1...a7f Jammen i alle dager! Kjenner jeg blir skikkelig provosert. Dette blir uprofesjonelt. Dere har ingen innblikk i hvordan hver enkelt familie har det. F.eks de som er hjemme med baby, kanskje den bare skriker, må trilles hele dagen!? Bedre for storesøsken å være i bhg hvor de kan leke og kose seg. De fleste foreldre gjør det de mener er best for sine barn. Hilsen pedagogisk leder og mamma til to små. Anonymkode: 8ab1a...a6c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 Men det kan jo tenkes at foreldrene har barnet i barnehagen for en grunn? Som kanskje du ikke vet om? Det kan være mange grunner for at en hjemmeværende foreldre har ungen i barnehagen. Kan ta meg selv som et eksempel; jeg har vært hjemme med minstemann i en god del mnd nå, men eldste er fortsatt i barnehagen. Han blir levert rundt kl 07, og hentet mellom 1415 og 1450. Jeg fikk en del skader etter fødsel, og er ikke helt i form. Jeg har ungene en del alene, men da blir ting bare verre, og det går utover formen den neste dagen. Derfor har jeg innsett at ungen har det faktisk best i barnehagen nå. En annen ting er at minstemann legger seg for en dupp 0730, og sover mellom 2 og 3 timer. Da kommer vi for sent, med tanke på kjernetiden. Kunne sikkert ha vekket minstemann for å kjøre eldstemann i barnehagen, men da er hele dagen tullet til med soving og humør på minste. Han er et sikkelig sovedyr, og blir supersliten av å bli vekket. Og eldste sliter veldig mye med å komme inn i leken dersom han blir levert senere. Han er vant til å være av de første som kommer, og det fungerer best for han. Dette har heldigvis barnehagen sett selv også, og anbefalte oss å levere han til fast tid. Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet for at eldste er i barnehagen selv om jeg er hjemme nå. Men jeg kjenner det stikker litt når folk ikke kan se lengre enn sin egen nese. Det må da være utrolig slitsomt å være så utrolig opptatt av hva som er best for alle andre?!? Anonymkode: 52dff...25e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jeg love deg at flere gjør Anonymkode: 3e0ff...5b2 Har jobbet en god del år som ped.leder nå, og har fortsatt tilgode å møte slike foreldre. De gangene jeg har tatt opp lignende problemstilling, har de faktisk skjønt det og gjort endringer. Men skal sier at det ikke er mange tilfellene, det skal mye til før man blander seg inn i en families avgjørelser og behov ift oppholdstid i bhg. Hvis du opplever at foreldre går raskt i forsvar når du tar opp ting, er det kanskje lurt å se på ditt eget ordvalg, toneleie, kroppsspråk og ansiktsmimikk. Anonymkode: 688c4...b69
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 .... og jeg fikk vite av barnehagen at jeg ikke burde hente henne for tidlig for etter sovestunden fikk de frukt og det elsket hun, og de syntes hun burde få litt tid å leke før jeg hentet.... Ikke enkelt å gjøre alle til lags! Anonymkode: 9f9d1...ee0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dere bare 3 voksne på 14 småbarn? Dere må se på vaktene, om de kan endres/forskyves, samt når pedagogen(e) tar ut plantiden sin. Anonymkode: 688c4...b69 Nei vi er 4 voksne, jobber 7,5 timers dag, pedagog tar ut plantid når de små sover. Tidligvakt 07.00-14.30, Mellovakt 07-30-15-00, Seinmellomvakt 08.30-16.00, Seinvakt 09.00-16.30. Vi kan ikke endre noe særlig med vaktene, men vi går mye 30 min overtid for å hjelpe hverandre 🙂. Anonymkode: 7916b...800
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har jobbet en god del år som ped.leder nå, og har fortsatt tilgode å møte slike foreldre. De gangene jeg har tatt opp lignende problemstilling, har de faktisk skjønt det og gjort endringer. Men skal sier at det ikke er mange tilfellene, det skal mye til før man blander seg inn i en families avgjørelser og behov ift oppholdstid i bhg. Hvis du opplever at foreldre går raskt i forsvar når du tar opp ting, er det kanskje lurt å se på ditt eget ordvalg, toneleie, kroppsspråk og ansiktsmimikk. Anonymkode: 688c4...b69 For det er helt utenkelig at det finnes sånne foreldre? Anonymkode: 3e0ff...5b2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #19 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er alle som ikke må i barnehagen hver dag 8-9 timer når de ikke har behov ? Er hjemme med småsøsken, jobber halv osv. ? Bare lurer ? Hvorfor ikke ha 7 timersdager og gjerne en fridag i halvåret om ikke annet ? Hilsen utslitt assistent 😢 ( ja søker ny jobb ) Anonymkode: 87fd1...a7f Glad du bytter jobb! Du har så lite empati og forståelse. Dømmer folk attpåtil. Takk for at du bytter jobb😊🌸 Anonymkode: 77529...d0c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det er helt utenkelig at det finnes sånne foreldre? Anonymkode: 3e0ff...5b2 Det er i alle fall usannsynlig at de er i flertall! Anonymkode: 9f9d1...ee0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #21 Skrevet 3. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er i alle fall usannsynlig at de er i flertall! Anonymkode: 9f9d1...ee0 Det har jeg da heller ikke påstått at de er Anonymkode: 3e0ff...5b2
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #22 Skrevet 3. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det er helt utenkelig at det finnes sånne foreldre? Anonymkode: 3e0ff...5b2 Du sier du kan love at flere foreldre går i forsvar. Det vil si du har tatt opp denne problemstillingen noen ganger. Jeg tror jeg kan telle mine tilfeller på én hånd (i løpet av 15 år), og ingen av de har reagert sånn. Tar du ofte opp foreldres bruk av bhg? Anonymkode: 688c4...b69
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #23 Skrevet 3. juni 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei vi er 4 voksne, jobber 7,5 timers dag, pedagog tar ut plantid når de små sover. Tidligvakt 07.00-14.30, Mellovakt 07-30-15-00, Seinmellomvakt 08.30-16.00, Seinvakt 09.00-16.30. Vi kan ikke endre noe særlig med vaktene, men vi går mye 30 min overtid for å hjelpe hverandre 🙂. Anonymkode: 7916b...800 Ja, der var det ikke så mye å hente.. Alternativet er vel å ikke få betalt pause og jobbe 8 timers dager (som dere i praksis allerede gjør en del, utfra det du skriver). Dere går ganske likt som oss, men vi har kun 9 timers åpningstid, det gjør selvfølgelig at vi har tettere bemanning gjennom hele dagen. Kjenner det skal mye til for å få meg tilbake til bhg som er åpen 7-17 (eller 6.45-17.15 som mange har). Anonymkode: 688c4...b69
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #24 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har blitt helt vilt foreldre vergrer seg virkelig for å ha tid med barna sine. Faktisk verre jo mindre barna er. Får helt vondt og det gjør jobben vår tøff. Hvorfor trenger man 8-9 timer alene med ny baby? Får man ikke kost nok i løpet av 6-7 timer ? Når man starter egen vakt 15.00. Trenger man da virkelig fri fra ungen helt fra 8.00. Man ser da ikke ungen sin på 2 dager helt frivellig Anonymkode: 87fd1...a7f Slike innlegg er det dummeste jeg leser.... Tror du virkelig at de aller fleste bare koser seg hjemme med baby? Mange må sove på dagtid når babyen sover, for de har vært våken store deler av natten. Mange har babyer med kolikk. Mange babyer må trilles flere timer i løpet av en dag for å sove. Jeg er hjemme med nr 3 som har blitt 4 mnd nå, og jeg har ikke kost meg hjemme med babyen en eneste dag siden fødselen!! Det går i ett og jeg er konstant utslitt. Storesøskene har det klart mye bedre på barnehagen enn hjemme med meg og kolikkbabyen. Mine er aldri mer enn 6-7 timer på barnehagen nå når jeg er i permisjon, men jeg skjønner faktisk at noen må ha søsken fulle dager i barnehagen når de er hjemme med baby. Anonymkode: ac258...552
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2019 #25 Skrevet 3. juni 2019 Kjære HI. Jeg jobbet også i barnehage og tenkte på samme måte som du før jeg fikk barn selv. Når jeg fikk mitt eldste barn var jeg alene med han. Jeg jobbet 100% fra han var 1 år til han var 2 år, da var engasjementet mitt over, og jeg var tilkallingsvikar. Jeg hadde mange dager fri denne perioden, men var også rimelig sliten av å være alene med en aktiv 2-3 åring. Jeg brukte barnehagen for å ta meg selv inn de dagene jeg selv hadde fri. Noen dager leverte jeg han senere i barnehagen, dette fikk jeg beskjed av barnehagen at ikke var bra for han, da han hadde vanskelig å komme inn i leken når han kom sent, og de andre allerede var i gang med leken når han kom (dette var når han var begynt på stor avdeling i 3-4 års alder.) og at det beste var at han kom senest kl 8.00 og fikk spise frokost der og gå rett i lek sammen med de andre. Det er ikke sikkert alle ansatte i barnehagen/på avdelingen visste at avdelingsleder hadde hatt denne samtalen med meg, og at det var avdelingsleder som hadde bedt meg komme tidligere med han. Det hendte også at jeg satt på/laget middagen før jeg hentet han i barnehagen, noe som da bidro til at han ble hentet noe senere, dette fordi han krevde mye av meg etter barnehagen, og det var enklere for meg å lage middagen først, og ha tid til han med en gang vi kom hjem, spise samme og så ha tid til å leke, i stedet for at jeg skulle be han vente mens jeg lagde middag. Det måtte jeg uansett gjøre de dagene jeg hadde jobb, og hentet han etter jobb. Anonymkode: 30326...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå