Gå til innhold

Sov halvnaken i seng


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette her kan jo like gjerne være HI som har antastet mannen. Kvinner voldtar de også, og/eller antaster. Hvis det hadde vært motsatt; en mann hadde sovnet i sengen og våknet opp med hans klær på og hun var uten truse. Hva hadde dere sagt da? 

HI, dette må du bare legge fra deg. Begynner du å nøre oppunder dette kan dette snu mot deg, og med rette for alt vi vet.

Anonymkode: 6403b...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir helt målløs og kvalm av mange av kommentarene her, snakk om victimshaming! Jeg forstår godt at kvinner skammer seg når de blir utsatt for overgrep og holder det for seg selv. Jeg aner ikke hva som har skjedd i denne sammenhengen, mulig hi overreagerer, men svarene til mange her er skremmende!

Anonymkode: 52159...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette her kan jo like gjerne være HI som har antastet mannen. Kvinner voldtar de også, og/eller antaster. Hvis det hadde vært motsatt; en mann hadde sovnet i sengen og våknet opp med hans klær på og hun var uten truse. Hva hadde dere sagt da? 

HI, dette må du bare legge fra deg. Begynner du å nøre oppunder dette kan dette snu mot deg, og med rette for alt vi vet.

Anonymkode: 6403b...d61

Jada, kvinner voldtar også. Men her var det hun som la seg først og sovnet alene i en enkeltseng, så kom en kollega hun knapt kjenner og legger seg med nakent underliv i senga hennes. Det er ikke tvil om hvem som har tråkket langt over alle grenser.

Hi - ikke hør på alle disse idiotkommentarene!

 

Anonymkode: 70e6b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem hele greia. Hva er vitsen med å spekulere?

At du ikke husker noen ting , fått med deg at han var halvnaken osv, da er du bra full. Get over it. Inngenting ble sett, hørt eller følt. Er det noe å bekymre seg over ? 

Anonymkode: bef5b...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare glem hele greia. Hva er vitsen med å spekulere?

At du ikke husker noen ting , fått med deg at han var halvnaken osv, da er du bra full. Get over it. Inngenting ble sett, hørt eller følt. Er det noe å bekymre seg over ? 

Anonymkode: bef5b...c11

Trenger ikke være så full. Jeg har to venninner som kan sove seg gjennom det utrolig, helt edrue.

Når en kollega oppfører seg slik bør man ta det videre, for det er ikke akseptabelt uansett!

Anonymkode: 70e6b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det fortere gjort at HI blir voldtektskvinne. Hun hadde klær på, han hadde klær av. Ingen vet hvordan klærne hans ble tatt av

Anonymkode: 4f996...8ff

Ja det tror jeg er et megagodt argument neste gang en kvinne rapporterer om sovevoldtekt: du sov og husker ikke, dermed kan det være du som voldtok!

Eller...? 

Greit å forsøke å bruke IQen du forhåpentligvis har fått utdelt. HI SOV. De aller færreste mennesker på denne planeten kler av fremmede mennesker mens de sover. Og de aller færreste kaster seg over noen andre og har sex mens de sover. 

Håper ikke du er like blottet for intelligens i virkeligheten som du fremstår her. Det er lett å være stor i kjeften bak en PC, men husk at det er vanlige menneskers liv du omtaler. 

Anonymkode: fda0e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette her kan jo like gjerne være HI som har antastet mannen. Kvinner voldtar de også, og/eller antaster. Hvis det hadde vært motsatt; en mann hadde sovnet i sengen og våknet opp med hans klær på og hun var uten truse. Hva hadde dere sagt da? 

HI, dette må du bare legge fra deg. Begynner du å nøre oppunder dette kan dette snu mot deg, og med rette for alt vi vet.

Anonymkode: 6403b...d61

Hadde du gitt dette svaret til din datter hvis hun hadde våknet opp i SIN seng med en fremmed mann???

Tviler på det. 

Du grusomme menneske.

Anonymkode: fda0e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette her kan jo like gjerne være HI som har antastet mannen. Kvinner voldtar de også, og/eller antaster. Hvis det hadde vært motsatt; en mann hadde sovnet i sengen og våknet opp med hans klær på og hun var uten truse. Hva hadde dere sagt da? 

HI, dette må du bare legge fra deg. Begynner du å nøre oppunder dette kan dette snu mot deg, og med rette for alt vi vet.

Anonymkode: 6403b...d61

Hi la seg alene og påkledd i sengen sin. 

Hun våknet sammen med en halvnaken mann som har lagt seg ubudt oppi til henne. 

Er dette virkelig hi sitt ansvar, mener du?

Anonymkode: 34903...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir helt målløs og kvalm av mange av kommentarene her, snakk om victimshaming! Jeg forstår godt at kvinner skammer seg når de blir utsatt for overgrep og holder det for seg selv. Jeg aner ikke hva som har skjedd i denne sammenhengen, mulig hi overreagerer, men svarene til mange her er skremmende!

Anonymkode: 52159...7e5

Enig! Det er utrolig kvalmt å lese om all victim blaming kvinner driver med. Hvorfor gjør kvinner sånt mot hverandre????

Anonymkode: fda0e...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt utrolig utilpass og skamfull selv om det ikke var min feil. Dette er ikke grei oppførsel, verken av din mannlige eller dine kvinnelige kollegaer!! 

Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort videre, men det er helt klart et overtramp! 

Anonymkode: 883d5...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gjort noe mer med det, men jeg skjønner at du opplevde det som ubehagelig. Jeg selv hadde våknet om noen tok på meg, men det at han la seg naken i din seng er ikke ok. Det er ikke din feil at han havnet der uansett hvor lite kledd han var. Men hvis du ikke er sikker på at du har blitt antastet så hadde jeg latt det være og heller, en evnt annen gang, sørget for å kaste ut gjester(og forsåvidt kvinnelige kollegaer også) før jeg la meg. Få ditt eget rom så slipper du dumme fulle menn og idiot "venninner" som ler av sånt.

 

Anonymkode: 7a230...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg hadde blitt utrolig utilpass og skamfull selv om det ikke var min feil. Dette er ikke grei oppførsel, verken av din mannlige eller dine kvinnelige kollegaer!! 

Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort videre, men det er helt klart et overtramp! 

Anonymkode: 883d5...c7c

Er usikker på hva jeg skal gjøre... Men vil at han skal vite at slik oppførsel ikke er greit. Jeg la meg ned for å sove, og ønsket ikke noen i min seng (spesielt en jeg ikke kjenner så godt) når jeg sover så sover jeg tungt. ville aldri våknet opp for å kle av han bokseren og antastet han som folk nevner..Det ville jeg selvfølgelig ha husket.. Er ikke heilt fjern.. 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg hadde nok ikke gjort noe mer med det, men jeg skjønner at du opplevde det som ubehagelig. Jeg selv hadde våknet om noen tok på meg, men det at han la seg naken i din seng er ikke ok. Det er ikke din feil at han havnet der uansett hvor lite kledd han var. Men hvis du ikke er sikker på at du har blitt antastet så hadde jeg latt det være og heller, en evnt annen gang, sørget for å kaste ut gjester(og forsåvidt kvinnelige kollegaer også) før jeg la meg. Få ditt eget rom så slipper du dumme fulle menn og idiot "venninner" som ler av sånt.

 

Anonymkode: 7a230...fbb

Eg usikker på om jeg skal gjøre noe annet med det enn å snakke med han om det.. For jeg synes ikke det var greit uansett om han antastet meg eller ei å legge seg i seng med meg når jeg sov.. Og jallefall halvnaken. Dette er en person jeg ikke har noe annet til felles med enn at vi jobber i samme bedrift.. Han er faktisk 15 år eldre enn meg.. 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det at han ikke hadde boxer på som fikk meg til å føle meg uvell.. Selv om jeg ikkje var avkledd er det jo mulig at han har tafset.. 

Anonymkode: 77456...0a9

Eller kanskje du tafset på han mens du sov. 

Anonymkode: 28a23...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. Kinkig sak.

Enn om det hadde vært motsatt. Et rom med menn hvor det var holdt etterfest. Også var det en kvinne som endte opp med å kle av seg og legge seg naken ved siden av en mann i enkeltseng. Full, i den tro at hun var på rommet sitt. Da hadde det liksom ikke vært "tvil" om at det eneste rette hadde vært at de andre mennene som lå på rommet og festet like lenge som kvinnen, selvfølgelig skulle ha fulgt henne tilbake til RIKTIG rom og ikke latt henne legge seg naken i seng med en mann,- dog påkledd.... eller?

Her tror jeg HI, samme hvor besudlet hun føler seg,- ikke har noe å slå i bordet med. Om mannen føler seg utsatt for overgrep den andre veien ved at ingen har hjulpet ham tilbake til rommet sitt,- men latt ham legge seg naken i seng med en kvinne, så vil enhver lett kunne komme med påstander som ikke bare gjør HI til en potensiell overgriper, men også damene som delte rom med henne med det at de IKKE hjalp mannen tilbake til sitt rom. Dette er den enkle,- og for HI sin del,- brutale sannhet...Om det så HAR skjedd et overgrep mot HI,-eller det HAR vært motsatt, at HI overtalte og manipulerte denne mannen i halvsøvnen og småfull på en måte som gjorde at han havnet oppi sengen hennes, så vil mest sannsynlig mannen, som var naken, og var alene på et rom med flere kvinner,- bli sett på som den mest utsatte part i dette tilfelle og vinne en "ord mot ord" diskusjon som evt måtte oppstå om det blir styr rundt det.

Det enkleste er selvsagt og snakke med den mannlige kollega og snakke ut og forhåpentligvis bli enig om hendelsesforløpet og bare la hele saken ligge som en litt flau fadese fra begge parter... Men om en eller begge parter føler seg krenket vil det ikke finnes noe løsning rett og slett...

 

 

Anonymkode: a8295...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller kanskje du tafset på han mens du sov. 

Anonymkode: 28a23...789

Mener du dette? Er det hi som har gjort noe galt her? 

Anonymkode: 34903...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Oj.. Kinkig sak.

Enn om det hadde vært motsatt. Et rom med menn hvor det var holdt etterfest. Også var det en kvinne som endte opp med å kle av seg og legge seg naken ved siden av en mann i enkeltseng. Full, i den tro at hun var på rommet sitt. Da hadde det liksom ikke vært "tvil" om at det eneste rette hadde vært at de andre mennene som lå på rommet og festet like lenge som kvinnen, selvfølgelig skulle ha fulgt henne tilbake til RIKTIG rom og ikke latt henne legge seg naken i seng med en mann,- dog påkledd.... eller?

Her tror jeg HI, samme hvor besudlet hun føler seg,- ikke har noe å slå i bordet med. Om mannen føler seg utsatt for overgrep den andre veien ved at ingen har hjulpet ham tilbake til rommet sitt,- men latt ham legge seg naken i seng med en kvinne, så vil enhver lett kunne komme med påstander som ikke bare gjør HI til en potensiell overgriper, men også damene som delte rom med henne med det at de IKKE hjalp mannen tilbake til sitt rom. Dette er den enkle,- og for HI sin del,- brutale sannhet...Om det så HAR skjedd et overgrep mot HI,-eller det HAR vært motsatt, at HI overtalte og manipulerte denne mannen i halvsøvnen og småfull på en måte som gjorde at han havnet oppi sengen hennes, så vil mest sannsynlig mannen, som var naken, og var alene på et rom med flere kvinner,- bli sett på som den mest utsatte part i dette tilfelle og vinne en "ord mot ord" diskusjon som evt måtte oppstå om det blir styr rundt det.

Det enkleste er selvsagt og snakke med den mannlige kollega og snakke ut og forhåpentligvis bli enig om hendelsesforløpet og bare la hele saken ligge som en litt flau fadese fra begge parter... Men om en eller begge parter føler seg krenket vil det ikke finnes noe løsning rett og slett...

 

 

Anonymkode: a8295...96f

Det var 2 mannlige kollegaer på dette narchet og 3 damer.. Jeg bestemte meg for å sove så jeg la meg for å SOVE.. De andre forsatte. Jeg fortalte han aldri i halvsøvne at han skulle legge seg i min seng.. Men jeg forstår hva du mener me at folk har et visst ansvar å følge han på sitt rom.. Forstår bare ikke hvordan en av dem kom seg i egen seng mens han andre la seg med meg..

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal snakke med noen om dette, bare for å få det ut. Snakk med mannen din, så du ikke føler at du skjuler noe for ham (du har ikke gjort noe galt, men noen ganger kan det føles som om man har gjort det likevel). Snakk med en venninne. 

Snakk gjerne med han der ekle kollegaen på tomannshånd og gjør det klart for ham at hvis han prøver seg på et sånt stunt igjen, så kommer du til å lage et helvete for ham. Gjør det klart at sånn oppfører man seg bare ikke, full eller ikke. Han kommer sikkert til å komme med noen tåpelige unnskyldninger, men da må du bare gjenta at dette er ikke greit. Uansett. Hvis han på noen måte prøver å si at du har vært med på det, og du vet at du ikke var det, så si nei og gjenta at det ikke er greit. Og så går du. 

Neste gang dere skal på overnatting, så gjør du som noen andre her har foreslått, krev enmannsrom fordi du hadde en ubehagelig opplevelse sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mener du dette? Er det hi som har gjort noe galt her? 

Anonymkode: 34903...665

Sier ikke det. 

Men hun anklager en annen for noe hun ikke en gang vet hva som har skjedd. 

 

Anonymkode: 28a23...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var 2 mannlige kollegaer på dette narchet og 3 damer.. Jeg bestemte meg for å sove så jeg la meg for å SOVE.. De andre forsatte. Jeg fortalte han aldri i halvsøvne at han skulle legge seg i min seng.. Men jeg forstår hva du mener me at folk har et visst ansvar å følge han på sitt rom.. Forstår bare ikke hvordan en av dem kom seg i egen seng mens han andre la seg med meg..

Anonymkode: 77456...0a9

Jeg er glad jeg ikke er gift med det eller disse mennene. Jeg mener det i utgangspunktet er å gå over streken med å invitere menn tilbake på hotellrommet for nachspiel. 

Hadde ikke likt om mannen min hadde invitert kvinnelige kolleger tilbake på sitt rom og han hadde ikke likt det om jeg gjorde det. Nachspiel ja, men ikke på hotellrommet. 

Syns hele situasjonen er absurd. 

Anonymkode: 9532a...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad jeg ikke er gift med det eller disse mennene. Jeg mener det i utgangspunktet er å gå over streken med å invitere menn tilbake på hotellrommet for nachspiel. 

Hadde ikke likt om mannen min hadde invitert kvinnelige kolleger tilbake på sitt rom og han hadde ikke likt det om jeg gjorde det. Nachspiel ja, men ikke på hotellrommet. 

Syns hele situasjonen er absurd. 

Anonymkode: 9532a...318

Nachspiel - helt greit. Men å legge seg naken i senga til kollegaer - ikke greit. Jeg er også glad for at jeg ikke er gift med denne mannen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Sier ikke det. 

Men hun anklager en annen for noe hun ikke en gang vet hva som har skjedd. 

 

Anonymkode: 28a23...789

Det er da faen meg ikke greit å legge seg i en annens seng! At han i tillegg var halvnaken gjør det bare enda verre.

Hi, jeg ville i tillegg snakket med sine kvinnelige kolleger og sagt at det som.skjedde var ugreit. Uten å anklage dem, men bare fortelle din opplevelse av det

Anonymkode: 4b283...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da faen meg ikke greit å legge seg i en annens seng! At han i tillegg var halvnaken gjør det bare enda verre.

Hi, jeg ville i tillegg snakket med sine kvinnelige kolleger og sagt at det som.skjedde var ugreit. Uten å anklage dem, men bare fortelle din opplevelse av det

Anonymkode: 4b283...f54

Ikke sikkert han vet en gang hvor han la seg.  For allt vi vet så hadde han og en annen av dei arb kolleger hatt seg en hyrdestund før han valgene gikk å la seg. 

Eller kanskje hi bare har skyldfølelse for å vert utro og sier til alle hun var fullt påkledd. 

Vi har bare hennes ord for det så har skjedd. 

Anonymkode: 28a23...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert han vet en gang hvor han la seg.  For allt vi vet så hadde han og en annen av dei arb kolleger hatt seg en hyrdestund før han valgene gikk å la seg. 

Eller kanskje hi bare har skyldfølelse for å vert utro og sier til alle hun var fullt påkledd. 

Vi har bare hennes ord for det så har skjedd. 

Anonymkode: 28a23...789

Men nå har det seg sånn at det er HI vi skal gi råd til. Altså utifra hva som står skrevet i hovedinnlegget. Dette er ikke en rettsak hvor vi må vurdere om HI juger eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...