Gå til innhold

Sov halvnaken i seng


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt ikke greit at han la seg i sengen din, full eller ikke, påkledd eller ikke. 

De som svarer som det var din skyld er de samme som mener at kvinner som blir voldtatt eller mishandlet nok hadde litt skyld i det selv. 

Jeg vet ikke om jeg hadde gjort noe videre med dette, men hadde absolutt ikke likt det og hadde følt som hi. 

Min søster sover utrolig tungt selv i edru tilstand, så henne kunne man nok gjort hva man ville med nattestid, men det er jo selvsagt ikke greit likevel?

Anonymkode: 34903...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ville også følt dette som meget ekkelt, Hi.

Drit i de idiotkommentarene som kommer over.

Jeg hadde vurdert å ta det opp med ham, for det han gjorde var helt uakseptabelt! Det å være full er nå en ting, men dere var tross alt på en jobbtur. Du hadde sovnet først, så du hadde ikke akseptert å dele seng med ham. Og i hvert fall ikke med ham naken nedentil.

Om han "bare" hadde vært full, som andre sa, så hadde vel han også sovnet med klærne på. Om han er edru nok til å bestemme seg for å legge seg i senga til en full, sovende kollega og bare kle av seg nedentil, da tenker jeg at han nok ikke bare hadde uskyldige hensikter. Han hadde vel et eget rom i nærheten som han like gjerne kunne gått til.

Om dere ofte er på hotellsamlinger med jobben ville jeg krevd å få et eget rom neste gang, og jeg ville fortalt sjefen at det å dele rom med to andre damer tydeligvis ikke er en sikkerhet for å slippe uønskede tilnærminger. Da kan du velge hvem som ev. kommer inn på ditt hotellrom og du kan la være å risikere nachspiel på rommet ditt.

 

Anonymkode: 70e6b...4a4

Takk for at du forstår min frustrasjon.. Skjønner ikke hvordan det skal være ok å legge seg halvnaken i sengen til noen som sover.. Selv om det kanskje ikke har skjedd noe, synes jeg ikke det er greit.. Og at damene på rommet synes dette var morsomt, kan jeg ikke forstå. Hadde jeg observert det ville jeg ha sakt i fra.. Men hele situasjonen ble latterliggjort og jeg fikk ikke noe sjans til å si hvor ekkelt det var. 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Skjønner deg godt! DIB er ikke et sted for forståelse og støtte, her møter du moralisme og fordømmelse. Det må du bare ignorere. Damene på DIB er nådeløse og dømmende.

Mest sannsynlig har han ikke gjort noe som helst. Han var full, trodde at han la seg i sin egen seng og synes antagelig episoden er like flau som deg. 

 

Anonymkode: fda0e...ced

Nei, merket at det ikke var så mye støtte å få... Håper virkelig ikke det skjedde noe, men synes det var så rart at boxeren hans var av.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Hvordan kan noen voksne kvinner tenke det er innenfor at en mann, en kollega!, legger seg avkledd i en seng med en sovende kvinne.

Det er dette russen får holdningsendrende info om!

Jeg ville snakket med kollegaen, ikke greit!

Anonymkode: 4b283...f54

Nei, synes heller ikke det var greit.. Egentlig ble jeg litt sjokkert over noen av kommentarene her inne.. Jeg ba han aldri i min seng og heller ikke at han skulle ta av seg boxseren, jeg la meg helt enkelt for å sove fordi jeg var trøtt og ville ikke stoppe de andre for å prate sammen.. 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for at du forstår min frustrasjon.. Skjønner ikke hvordan det skal være ok å legge seg halvnaken i sengen til noen som sover.. Selv om det kanskje ikke har skjedd noe, synes jeg ikke det er greit.. Og at damene på rommet synes dette var morsomt, kan jeg ikke forstå. Hadde jeg observert det ville jeg ha sakt i fra.. Men hele situasjonen ble latterliggjort og jeg fikk ikke noe sjans til å si hvor ekkelt det var. 

Anonymkode: 77456...0a9

Men de visste vel ikke at han tatt av seg bokseren? Du skriver at det ble ble oppdaget når han skulle kle på seg. Men jeg skjønner at du synes det var ubehagelig

Anonymkode: bb8bf...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Det er selvsagt ikke greit at han la seg i sengen din, full eller ikke, påkledd eller ikke. 

De som svarer som det var din skyld er de samme som mener at kvinner som blir voldtatt eller mishandlet nok hadde litt skyld i det selv. 

Jeg vet ikke om jeg hadde gjort noe videre med dette, men hadde absolutt ikke likt det og hadde følt som hi. 

Min søster sover utrolig tungt selv i edru tilstand, så henne kunne man nok gjort hva man ville med nattestid, men det er jo selvsagt ikke greit likevel?

Anonymkode: 34903...665

Takk!! Da jeg skrev dette følte jeg meg så frustrert og lei.. Ønsket at noen kunne se hvor upassende det var og hvor ubehagelig hele situasjonen er.. Og det at de andre på rommet synes det var morsomt synes jeg heller ikke noe om... Hadde det skjedd dem hadde de nokk forstått det faktisk ikke er ok. 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Men de visste vel ikke at han tatt av seg bokseren? Du skriver at det ble ble oppdaget når han skulle kle på seg. Men jeg skjønner at du synes det var ubehagelig

Anonymkode: bb8bf...1ec

Nei de visste ikke det før han kledde på seg.. Men det var da de synes det var morsomt! 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for at du forstår min frustrasjon.. Skjønner ikke hvordan det skal være ok å legge seg halvnaken i sengen til noen som sover.. Selv om det kanskje ikke har skjedd noe, synes jeg ikke det er greit.. Og at damene på rommet synes dette var morsomt, kan jeg ikke forstå. Hadde jeg observert det ville jeg ha sakt i fra.. Men hele situasjonen ble latterliggjort og jeg fikk ikke noe sjans til å si hvor ekkelt det var. 

Anonymkode: 77456...0a9

Av og til velger folk "enkleste utvei" når det kommer til reaksjoner.

Jeg vil tro det var enklere for dem å le av ham og det at han hadde ligget der halvnaken enn å reagere slik de burde gjort - spurt ham hva i h.... han hadde gjort, lagt seg naken på underkroppen i sengen til en dame som lå og sov og ikke hadde gått med på at han skulle ligge der, langt mindre at han skulle ligge der halvnaken. I tillegg kommer det kollegiale, at dette kan bli en litt pinlig sak på jobb.

Jeg tror ikke de nødvendigvis ville reagert med latter om det var dem selv. Det er heller ikke sikkert de vil le av det om de blir spurt om det på tomannshånd. Men jeg vil tro de valgte minste motstands vei...

Selv kunne jeg kanskje ledd av situasjonskomikken i å se en kollega naken på underkroppen slik, men jeg ville samtidig spurt ham hva pokker han har gjort - spesielt siden du ikke var våken da han la seg der. Det er jo også merkelig at de andre to damene godtok at han la seg i din seng når du allerede sov. Det synes jeg var veldig dårlig gjort. Jeg hadde krevd at han gikk, eller så hadde han fått ligge i dobbelsengen med de to andre.

Uansett mener jeg dette er helt uakseptabelt, og jeg ville tatt det opp med ham. Spurt ham hvorfor i h.... han mente det var ok å legge seg i nærmest naken sammen med deg når du var full og lå og sov. Og avhengig av hans reaksjon hadde jeg sett hva jeg gjorde videre. Jeg ville uansett ha snakket med sjefen og sagt at neste gang jobben skal på tur så må du ha et enkeltrom pga. ting som skjedde på denne turen. Om kollegaen din legger seg flat og unnskylder deg ville jeg kanskje ikke sagt mer til sjefen, men om kollegaen ikke legger seg flat og ber om unnskyldning, da synes jeg det bør sies fra, for det han gjorde er helt uakseptabelt.

Anonymkode: 70e6b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei de visste ikke det før han kledde på seg.. Men det var da de synes det var morsomt! 

Anonymkode: 77456...0a9

Det er uansett ikke greit under noen omstendigheter å gjøre sånn. Jeg hadde følt det ukomfortabelt. Jeg synes ikke det er morsomt.

Anonymkode: bb8bf...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Anonym bruker said:

Av og til velger folk "enkleste utvei" når det kommer til reaksjoner.

Jeg vil tro det var enklere for dem å le av ham og det at han hadde ligget der halvnaken enn å reagere slik de burde gjort - spurt ham hva i h.... han hadde gjort, lagt seg naken på underkroppen i sengen til en dame som lå og sov og ikke hadde gått med på at han skulle ligge der, langt mindre at han skulle ligge der halvnaken. I tillegg kommer det kollegiale, at dette kan bli en litt pinlig sak på jobb.

Jeg tror ikke de nødvendigvis ville reagert med latter om det var dem selv. Det er heller ikke sikkert de vil le av det om de blir spurt om det på tomannshånd. Men jeg vil tro de valgte minste motstands vei...

Selv kunne jeg kanskje ledd av situasjonskomikken i å se en kollega naken på underkroppen slik, men jeg ville samtidig spurt ham hva pokker han har gjort - spesielt siden du ikke var våken da han la seg der. Det er jo også merkelig at de andre to damene godtok at han la seg i din seng når du allerede sov. Det synes jeg var veldig dårlig gjort. Jeg hadde krevd at han gikk, eller så hadde han fått ligge i dobbelsengen med de to andre.

Uansett mener jeg dette er helt uakseptabelt, og jeg ville tatt det opp med ham. Spurt ham hvorfor i h.... han mente det var ok å legge seg i nærmest naken sammen med deg når du var full og lå og sov. Og avhengig av hans reaksjon hadde jeg sett hva jeg gjorde videre. Jeg ville uansett ha snakket med sjefen og sagt at neste gang jobben skal på tur så må du ha et enkeltrom pga. ting som skjedde på denne turen. Om kollegaen din legger seg flat og unnskylder deg ville jeg kanskje ikke sagt mer til sjefen, men om kollegaen ikke legger seg flat og ber om unnskyldning, da synes jeg det bør sies fra, for det han gjorde er helt uakseptabelt.

Anonymkode: 70e6b...4a4

Ja følte meg egentlig ganske dritt når de lo det bort, og slik hele situasjonen ble håndtert.. Noe som gjorde at jeg holdt frustrasjonen og sinne for meg selv.. Derfor fikk jeg ikke snakket med han før vi alle skilte lag.. (han jobber i en annen region enn meg) kjenner ikke han så godt. Så eneste måten jeg får snakket med han på er over telefon.. Men jeg har lyst å si til ham at det ikke var greit.. 

 

 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja følte meg egentlig ganske dritt når de lo det bort, og slik hele situasjonen ble håndtert.. Noe som gjorde at jeg holdt frustrasjonen og sinne for meg selv.. Derfor fikk jeg ikke snakket med han før vi alle skilte lag.. (han jobber i en annen region enn meg) kjenner ikke han så godt. Så eneste måten jeg får snakket med han på er over telefon.. Men jeg har lyst å si til ham at det ikke var greit.. 

 

 

Anonymkode: 77456...0a9

Vet du, jeg synes egentlig du bør ta det med sjefen uansett, for dette er en ukultur som de bør gjøre noe med.

Og denne mannen - om han holder på slik er det fort gjort at han ender som voldtektsmann i fylla. Hva hadde skjedd om du ikke hadde vært påkledd? Det at han har så dårlige antenner at han legger seg i senga til ei han kjenner dårlig, og gjør det halvnaken, det er noe han må slutte med.

Jeg greier heller ikke fri meg fra tanken på hvorfor han kler seg helt naken på underkroppen, men beholder klærne oventil. Man kan jo spekulere i om han har gjort noe lignende før - og om han da ikke hadde sovet så lenge så kunne han kanskje kledd på seg og gått uten at noen så at han hadde vært naken nedentil. Da kunne han hatt "vitne" på at han var "påkledd", fordi de så ham i skjorte/genser på overkroppen og antok han hadde klær nedentil også. Uansett er det han gjorde helt uakseptabelt, og det å gjøre det i jobbsammenheng er enda verre.

Jeg synes ledelsen bør informeres.

Anonymkode: 70e6b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg synes egentlig du bør ta det med sjefen uansett, for dette er en ukultur som de bør gjøre noe med.

Og denne mannen - om han holder på slik er det fort gjort at han ender som voldtektsmann i fylla. Hva hadde skjedd om du ikke hadde vært påkledd? Det at han har så dårlige antenner at han legger seg i senga til ei han kjenner dårlig, og gjør det halvnaken, det er noe han må slutte med.

Jeg greier heller ikke fri meg fra tanken på hvorfor han kler seg helt naken på underkroppen, men beholder klærne oventil. Man kan jo spekulere i om han har gjort noe lignende før - og om han da ikke hadde sovet så lenge så kunne han kanskje kledd på seg og gått uten at noen så at han hadde vært naken nedentil. Da kunne han hatt "vitne" på at han var "påkledd", fordi de så ham i skjorte/genser på overkroppen og antok han hadde klær nedentil også. Uansett er det han gjorde helt uakseptabelt, og det å gjøre det i jobbsammenheng er enda verre.

Jeg synes ledelsen bør informeres.

Anonymkode: 70e6b...4a4

«Fort gjort at han ender som voldtektsmann»

 

Ja, ikke sant 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 175e9...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg synes egentlig du bør ta det med sjefen uansett, for dette er en ukultur som de bør gjøre noe med.

Og denne mannen - om han holder på slik er det fort gjort at han ender som voldtektsmann i fylla. Hva hadde skjedd om du ikke hadde vært påkledd? Det at han har så dårlige antenner at han legger seg i senga til ei han kjenner dårlig, og gjør det halvnaken, det er noe han må slutte med.

Jeg greier heller ikke fri meg fra tanken på hvorfor han kler seg helt naken på underkroppen, men beholder klærne oventil. Man kan jo spekulere i om han har gjort noe lignende før - og om han da ikke hadde sovet så lenge så kunne han kanskje kledd på seg og gått uten at noen så at han hadde vært naken nedentil. Da kunne han hatt "vitne" på at han var "påkledd", fordi de så ham i skjorte/genser på overkroppen og antok han hadde klær nedentil også. Uansett er det han gjorde helt uakseptabelt, og det å gjøre det i jobbsammenheng er enda verre.

Jeg synes ledelsen bør informeres.

Anonymkode: 70e6b...4a4

Jeg synes heller ikke at dette var greit. Men å si at han fort kan ende opp som voldteksmann er drøyt å si.Det er forskjell på å være en idiot og være en voldtektsmann.

Anonymkode: bb8bf...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Su var drita og husker ingen ting. Han var drita og husker ikke hvorfor han tok av deg bokseren. Verre er det ikke. Men han var sikkert fryktelig flau og det gjorde at kollegene dine lo av ham. Men her var det du som var påkledd og han som var avkledd. Håper for din del at du husker litt mer etterhvert, for det kan ha vært du som har kledd av ham og ikke husker det. 

Anonymkode: 4f996...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Su var drita og husker ingen ting. Han var drita og husker ikke hvorfor han tok av deg bokseren. Verre er det ikke. Men han var sikkert fryktelig flau og det gjorde at kollegene dine lo av ham. Men her var det du som var påkledd og han som var avkledd. Håper for din del at du husker litt mer etterhvert, for det kan ha vært du som har kledd av ham og ikke husker det. 

Anonymkode: 4f996...8ff

Hvor står det at hun var drita?

Anonymkode: 34903...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at hun var drita?

Anonymkode: 34903...665

Hun skriver at hun ikke husker noe. Det er ofte et tegn på for høyt inntak av alkohol

Anonymkode: 4f996...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skriver at hun ikke husker noe. Det er ofte et tegn på for høyt inntak av alkohol

Anonymkode: 4f996...8ff

Nei? Hun sier at hun ikke merket at han la seg i sengen. 

Det trenger ikke være tegn på noe. 

Det er uansett ikke greit å legge seg med en person som ikke enser det, uansett av hvilken grunn. 

Anonymkode: 34903...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Fort gjort at han ender som voldtektsmann»

 

Ja, ikke sant 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 175e9...9f2

 

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes heller ikke at dette var greit. Men å si at han fort kan ende opp som voldteksmann er drøyt å si.Det er forskjell på å være en idiot og være en voldtektsmann.

Anonymkode: bb8bf...1ec

Jo, det kan være "fort gjort". En full mann som kler helt av seg på underkroppen slik at han er naken der for deretter å legge seg i en enkeltseng der det ligger en full og sovende dame som ikke har godkjent at han legger seg der. Hun kan ha sovet så tungt at hun trodde det var kjæresten hennes som prøvde seg, han kan da ha trodd at hun var villig og hatt seg med henne. "Fort gjort". Neste morgen når hun oppdaget at han hadde hatt sex med henne ville han ha vært voldtektsmann.

His kollega skal være glad Hi hadde klær på seg.

Anonymkode: 70e6b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Jo, det kan være "fort gjort". En full mann som kler helt av seg på underkroppen slik at han er naken der for deretter å legge seg i en enkeltseng der det ligger en full og sovende dame som ikke har godkjent at han legger seg der. Hun kan ha sovet så tungt at hun trodde det var kjæresten hennes som prøvde seg, han kan da ha trodd at hun var villig og hatt seg med henne. "Fort gjort". Neste morgen når hun oppdaget at han hadde hatt sex med henne ville han ha vært voldtektsmann.

His kollega skal være glad Hi hadde klær på seg.

Anonymkode: 70e6b...4a4

 

Jeg er glad jeg ikke er mann. Man kan jo bli voldtektsmann uten å ane det.

Anonymkode: 175e9...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Hun sier at hun ikke merket at han la seg i sengen. 

Det trenger ikke være tegn på noe. 

Det er uansett ikke greit å legge seg med en person som ikke enser det, uansett av hvilken grunn. 

Anonymkode: 34903...665

Hun husker ikke noe av natten mens hun sov skriver hun. Og ingen har sett at han har kledd av seg. For alt vi og HI vet, kan det være hun som kledde av ham

Anonymkode: 4f996...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jo, det kan være "fort gjort". En full mann som kler helt av seg på underkroppen slik at han er naken der for deretter å legge seg i en enkeltseng der det ligger en full og sovende dame som ikke har godkjent at han legger seg der. Hun kan ha sovet så tungt at hun trodde det var kjæresten hennes som prøvde seg, han kan da ha trodd at hun var villig og hatt seg med henne. "Fort gjort". Neste morgen når hun oppdaget at han hadde hatt sex med henne ville han ha vært voldtektsmann.

His kollega skal være glad Hi hadde klær på seg.

Anonymkode: 70e6b...4a4

Her er det fortere gjort at HI blir voldtektskvinne. Hun hadde klær på, han hadde klær av. Ingen vet hvordan klærne hans ble tatt av

Anonymkode: 4f996...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det fortere gjort at HI blir voldtektskvinne. Hun hadde klær på, han hadde klær av. Ingen vet hvordan klærne hans ble tatt av

Anonymkode: 4f996...8ff

Det er faktisk litt sant. Hadde hi våknet uten truse, og mannen med klær, så hadde det vært mannen som hadde blitt mistenkt da og

Anonymkode: bb8bf...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det helt klart.. Ja vi hadde narch og ja det var alkohol i bilde, jeg sover tungt og spesielt når jeg har drukket... Når jeg sover i fylla så sover jeg.. Har aldri opplevd å våknet opp for å rote med noen for å så sovne igjen og ikke huske det. Jeg var ikke så full.. 

Anonymkode: 77456...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for at du forstår min frustrasjon.. Skjønner ikke hvordan det skal være ok å legge seg halvnaken i sengen til noen som sover.. Selv om det kanskje ikke har skjedd noe, synes jeg ikke det er greit.. Og at damene på rommet synes dette var morsomt, kan jeg ikke forstå. Hadde jeg observert det ville jeg ha sakt i fra.. Men hele situasjonen ble latterliggjort og jeg fikk ikke noe sjans til å si hvor ekkelt det var. 

Anonymkode: 77456...0a9

Jeg ville tatt tak i mannen og bedt han legge seg på sitt rom om jeg så at han var på vei til å legge seg i seng med en sovende person. Og spesielt en som ikke er singel. 

Anonymkode: acc37...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg er glad jeg ikke er mann. Man kan jo bli voldtektsmann uten å ane det.

Anonymkode: 175e9...9f2

Nei, man må bare bruke det hodet som har hjerne. Dvs. IKKE drikke så mye at man ikke har kontroll på det man gjør. IKKE legge seg i senga til damer som ikke har latt dem få lov til å gjøre det. IKKE ta av seg på underkroppen sammen med en dame som sover og ikke har gitt noen tegn til å ville ha sex.

Det er ikke en formildende omstendighet om man har drukket hvis den man "har sex" med ikke har vært i en slik tilstand at vedkommende ikke har kunnet samtykke - da er det pr. definisjon voldttekt.

Det er ikke noe man blir "uten å ane det".

Anonymkode: 70e6b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...