Gå til innhold

Usikker på om jeg er gravid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På ‎16‎.‎09‎.‎2019 den 6.49, Ønskernummer2 skrev:

Endelig var det faktisk min tur!!! 😍

427022E5-5994-4912-9F77-2AAB2694DCAB.jpeg

Åå gratulerer såå mye!! :D Der ser du <3 Masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Havfrue8 skrev:

Åå gratulerer såå mye!! :D Der ser du ❤️ Masse lykke til fremover!

Tusen takk 🙏🏼❤️❤️❤️ Kvalmen har allerede gjort ett kraftig innrykk, så jeg håper det kun skal vare tolv uker (Max!!) 😂  

 

gleder meg til å følge deg fremover - håper ditt vidunder er rett rundt hjørnet ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎09‎.‎2019 den 10.56, Ønskernummer2 skrev:

Tusen takk 🙏🏼❤️❤️❤️ Kvalmen har allerede gjort ett kraftig innrykk, så jeg håper det kun skal vare tolv uker (Max!!) 😂  

 

gleder meg til å følge deg fremover - håper ditt vidunder er rett rundt hjørnet ❤️❤️

Hvordan er formen din? :) Jeg har vært på første utredningstime hos fertilitetslege. Og hun fant ingenting i første omgang, så satser på at alt er i orden. Da er det bare ikke riktig tid enda, tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her på forumet, så vet ikke om jeg skjønner alle forkortelser og sånn, hehe.

Prøver å få vårt første barn, har nå prøvd i ca 3 måneder. Vet det ikke er lenge, men blir utålmodig likevel. Denne gangen har jeg en veldig god følelse, men prøver ikke håpe for mye slik at jeg blir skuffet.

I følge appen jeg bruker skulle egentlig eggløsning komme nå til helgen, men jeg er helt sikker på at jeg hadde eggløsning på tirsdag! Mandag morgen forandret plutselig utfloden min seg og mandag kveld og tirsdag morgen hadde jeg kramper i magen. Onsdag var utfloden tilbake til vanlig. Jeg tok en eggløsningstest mandagen, men den var negativ. Men helt ærlig, så har jeg i tre måneder aldri fått en positiv eggløsningstest, så jeg har mistet litt troa på den. Det er i tillegg billigtester jeg har brukt.

I går og i dag har jeg vært trøtt og sliten. Men det blir man kanskje hvis man innbiller seg det også? Jeg skal hvertfall ta det med ro fremover, og spise vitaminene mine for sikkerhets skyld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2019 den 10.29, Havfrue8 skrev:

Hvordan er formen din? :) Jeg har vært på første utredningstime hos fertilitetslege. Og hun fant ingenting i første omgang, så satser på at alt er i orden. Da er det bare ikke riktig tid enda, tenker jeg..

Det var godt å høre, det da ❤️ Håper det er som du sier, bare ikke riktig tid - men håper tiden er din snart 💕🙏🏼🙏🏼

Med meg har kvalmen roet seg veldig, noe som naturlig nok skremmer meg litt, men så kjenner jeg tegn til ligamentsmerter i ny og ne, samt at jeg har MYE hodepine og sliter med avføring (beklager oversharing) 😂 så jeg håper jo virkelig alt står bra til med den lille. Skal til lege på tirsdag og tidlig UL den 8.okt, da er jeg 7-8 uker 🙏🏼💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎09‎.‎2019 den 13.49, Ønskernummer2 skrev:

Det var godt å høre, det da ❤️ Håper det er som du sier, bare ikke riktig tid - men håper tiden er din snart 💕🙏🏼🙏🏼

Med meg har kvalmen roet seg veldig, noe som naturlig nok skremmer meg litt, men så kjenner jeg tegn til ligamentsmerter i ny og ne, samt at jeg har MYE hodepine og sliter med avføring (beklager oversharing) 😂 så jeg håper jo virkelig alt står bra til med den lille. Skal til lege på tirsdag og tidlig UL den 8.okt, da er jeg 7-8 uker 🙏🏼💕

Jeg tror ikke forstoppelse er så uvanlig i tidlig graviditet! Sikkert mye nytt og uvante ting.. Håper det gikk bra på legetimen! Lykke til med UL <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Havfrue8 skrev:

Jeg tror ikke forstoppelse er så uvanlig i tidlig graviditet! Sikkert mye nytt og uvante ting.. Håper det gikk bra på legetimen! Lykke til med UL ❤️

Legetimen gikk fint, sykmeldt i 4 uker til - da kvalme og oppkast er tilbake 🥴😬 heldigvis ett godt tegn, men FY SØREN så slitsomt.... 😔 jeg bare ber til høyere makter at det går over etter 12-13 uker 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

- og Tusen takk! Blir spennende å forhåpentligvis få se ett bankende hjerte ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 1.10.2019 den 13.00, Havfrue8 skrev:

Jeg tror ikke forstoppelse er så uvanlig i tidlig graviditet! Sikkert mye nytt og uvante ting.. Håper det gikk bra på legetimen! Lykke til med UL ❤️

Hvordan står det til hos deg Havfrue? 💕 

 

jeg kaster opp så det føles som jeg skal dø.. 😭 venter på den magiske 12.uke - håper det er over da.. (det var det ikke sist svangerskap, men det er lov å håpe) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎10‎.‎2019 den 14.27, Ønskernummer2 skrev:

Hvordan står det til hos deg Havfrue? 💕 

 

jeg kaster opp så det føles som jeg skal dø.. 😭 venter på den magiske 12.uke - håper det er over da.. (det var det ikke sist svangerskap, men det er lov å håpe) 😅

Enda en ny PP på meg! Fikk svar fra gyn om at prøvene ikke viste noe galt, og fikk ny oppfølging om 6 måneder :P Så da er det vel bare tiden..Ikke lett å være utålmodig da!

Uffda, hjelper det hvis jeg sier at jeg er litt sjalu? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 23.10.2019 den 8.47, Havfrue8 skrev:

Enda en ny PP på meg! Fikk svar fra gyn om at prøvene ikke viste noe galt, og fikk ny oppfølging om 6 måneder :P Så da er det vel bare tiden..Ikke lett å være utålmodig da!

Uffda, hjelper det hvis jeg sier at jeg er litt sjalu? :laugh:

Den tiden.. den kan vel nesten være vår verste fiende 😅 men godt å høre med prøvene da 😊💕

hehe, du må vel være sjalu.. men jeg unner ikke min verste fiende det her 🤷🏼‍♀️😂

teller ned uker og håper formen snur snart då jeg forhåpentligvis virkelig kan ta glede av denne graviditeten ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ønskernummer2 skrev:

 

Den tiden.. den kan vel nesten være vår verste fiende 😅 men godt å høre med prøvene da 😊💕

hehe, du må vel være sjalu.. men jeg unner ikke min verste fiende det her 🤷🏼‍♀️😂

teller ned uker og håper formen snur snart då jeg forhåpentligvis virkelig kan ta glede av denne graviditeten ❤️

SE HER! Er det sant??? Jeg trodde jo jeg hadde mensen 😳😳 synes jo testen er litt svak, men hørt normal sine tester er dårlige? Har i hvertfall kjøpt clearblue som skal tas i morgen tidlig. Jeg er i sjokk 

56269B32-52D8-4E60-8E1A-8E57F5057291.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Havfrue8 skrev:

SE HER! Er det sant??? Jeg trodde jo jeg hadde mensen 😳😳 synes jo testen er litt svak, men hørt normal sine tester er dårlige? Har i hvertfall kjøpt clearblue som skal tas i morgen tidlig. Jeg er i sjokk 

56269B32-52D8-4E60-8E1A-8E57F5057291.jpeg

Normal sine tester har alltid vis rett på meg 😃😃

Anonymkode: 84406...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Havfrue8 skrev:

Ingen tvil her..jeg er i sjokk!

E44C4AE3-FFC3-4C32-B24D-24F15AC3A91C.jpeg

WOHOOOOO 😄😄👏🏼👏🏼👏🏼❤️❤️❤️ Endelig satt den!! Gratulerer så masse 😄👏🏼👏🏼👏🏼 Nå ble jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ønskernummer2 skrev:

WOHOOOOO 😄😄👏🏼👏🏼👏🏼❤️❤️❤️ Endelig satt den!! Gratulerer så masse 😄👏🏼👏🏼👏🏼 Nå ble jeg glad!

Tusen takk! Det er veldig uvirkelig, spesielt når jeg ikke har et eneste symptom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92

Hei damer! 
Veldig lenge siden sist, men jeg trengte en pause fra alt en stund! 
Jeg ser det har klaffet for dere begge, og ble super glad for det ☺️ Gratulerer så utrolig mye! Hvordan er formen deres? 

Endret av Småen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎10‎.‎2019 den 20.26, Småen92 skrev:

Hei damer! 
Veldig lenge siden sist, men jeg trengte en pause fra alt en stund! 
Jeg ser det har klaffet for dere begge, og ble super glad for det ☺️ Gratulerer så utrolig mye! Hvordan er formen deres? 


Hei! Så hyggelig å høre fra deg igjen :D Jeg er mest sannsynlig 7+3 i dag og tenker å ta en tidlig ultralyd i uke 8 eller 9. Formen er overraskende bra. Ingen kvalme, ingen spesiell trøtthet, men noe oppblåst og litt tett nese. Derfor er det veldig vanskelig for meg å faktisk tro på at dette er virkelig :P

Hvordan er formen din? Hvor langt er du på vei nå? Synes å huske at du også var ganske symptomfri i starten, varte det? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
9 timer siden, Havfrue8 skrev:


Hei! Så hyggelig å høre fra deg igjen :D Jeg er mest sannsynlig 7+3 i dag og tenker å ta en tidlig ultralyd i uke 8 eller 9. Formen er overraskende bra. Ingen kvalme, ingen spesiell trøtthet, men noe oppblåst og litt tett nese. Derfor er det veldig vanskelig for meg å faktisk tro på at dette er virkelig :P

Hvordan er formen din? Hvor langt er du på vei nå? Synes å huske at du også var ganske symptomfri i starten, varte det? :)
 

Jeg begynte ikke å merke noe særlig før i uke 10, og da begynte halsbrannen. Også fikk jeg influensa som varte i 5 uker. Håper det fortsetter lenge for deg også uten at du får noe særlig plager. Så det er fullt mulig å være gravid uten å få hele lista med symptomer. 
 

Nå derimot, så sliter jeg med bekkenløsning, mye halsbrann(så må hele tiden være forsiktig med hva jeg spiser og drikker), trøtt og ømme nipler. Jeg er 21+4 i dag, så er over halvveis.

Syns det var så moro å lese at det klaffet for dere begge ☺️

Endret av Småen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Småen92 skrev:

Jeg begynte ikke å merke noe særlig før i uke 10, og da begynte halsbrannen. Også fikk jeg influensa som varte i 5 uker. Håper det fortsetter lenge for deg også uten at du får noe særlig plager. Så det er fullt mulig å være gravid uten å få hele lista med symptomer. 
 

Nå derimot, så sliter jeg med bekkenløsning, mye halsbrann(så må hele tiden være forsiktig med hva jeg spiser og drikker), trøtt og ømme nipler. Jeg er 21+4 i dag, så er over halvveis.

Syns det var så moro å lese at det klaffet for dere begge ☺️

Er det noen av dere som har opplevd småblødninger? Jeg får iblant litt utvannede blødninger. Starter med litt lyserosa på papiret og blir lys brunt etter hvert før det går over igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 20.26, Småen92 skrev:

Hei damer! 
Veldig lenge siden sist, men jeg trengte en pause fra alt en stund! 
Jeg ser det har klaffet for dere begge, og ble super glad for det ☺️ Gratulerer så utrolig mye! Hvordan er formen deres? 

Takk! Formen min er rævva .. spyr noe inni hampen... 10 uker nå, så håpet henger i ett snøre om at uke 12-13 er redningen 🤷🏼‍♀️😅

godt å høre at svangerskapet har gått bra for deg - vet du hva det blir? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Havfrue8 skrev:

Er det noen av dere som har opplevd småblødninger? Jeg får iblant litt utvannede blødninger. Starter med litt lyserosa på papiret og blir lys brunt etter hvert før det går over igjen.

Jeg har ikke hatt det selv, men har flere steder lest at det kan være «vanlig» og ufarlig :) men kan jo være greit å sjekke om du blir urolig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
På 31.10.2019 den 8.09, Havfrue8 skrev:

Er det noen av dere som har opplevd småblødninger? Jeg får iblant litt utvannede blødninger. Starter med litt lyserosa på papiret og blir lys brunt etter hvert før det går over igjen.

Jeg hadde det, men mine var helt ufarlige. Fikk beskjed om at slimhinnene er mye tynnere enn normalt. Men føler du deg utrygg, så ta kontakt med lege/jordmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
På 31.10.2019 den 14.05, Ønskernummer2 skrev:

Takk! Formen min er rævva .. spyr noe inni hampen... 10 uker nå, så håpet henger i ett snøre om at uke 12-13 er redningen 🤷🏼‍♀️😅

godt å høre at svangerskapet har gått bra for deg - vet du hva det blir? 😊

Jeg får ei lita jente, så det blir spennende ☺️ For oss var det viktigste at lille i magen var frisk, så vi hadde egentlig ikke noe spesielt ønske. 

Håper det roer seg mellom uke 12-15 da! For det der er ikke moro😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...