Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

H*n gjør jo ikke det hun prøver bare og være positiv og gi TS positiv respons fordi hun velger og beholde. du derimot burde samme deg makan til umoden oppførsel og sitte bak en skjerm anonym og kritisere og dømme ett menneske du ikke kjenner. Og si at hun ikke kommer til og bli en god mor. Wtf? Det virker som om du har ganske store problemer siden du er så fordommdsfull av unnskyld får og si det rett ut full av  dritt! Vi trenger deg rett og slett ikke i denne tråden om du ønsker og fortsette med og dømme kritisere og si at TS ikke er egnet får og bli mor når hun faktisk sier hun er det. Hun er ikke klar får jobb nå men hun er frisk nokk til og ta av seg sitt barn hun sier det selv så hva er problemet ditt egenklig? Om du ikke har noe positivt eller gode råd får TS før hun føder så råder jeg deg om og holde deg unna denne tråden får her er det ikke ett spørsmål om og ta abort eller beholde hun har allerede tatt valge om og beholde så da får vi rundt respektere hennes valg om du ikke klarer det så er det vel du såm kanskje burde trenge psykolog?

Anonymkode: f4d19...f00

Det skrives ‘som’ og ‘for’. 

Anonymkode: 76f98...8e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time hos nav for å få oversikt over de økonomiske muligheter.

Mange steder har en lokal fb-gruppe for gibort/bytte. Sjekk det ut. Her er det ofte babyklær/utstyr.

Kontakt helsestasjonen. De vet om hvilke tilbud/muligheter som finnes for småbarnsforeldre lokalt.

Ikke vær redd for å kjøpe brukt. Baby bryr seg ikke.

Lykke til.

Anonymkode: a1cf2...b07

Skrevet
3 hours ago, amandine said:

Det er jo essensen her, det å ta inn over seg at det ikke bare er ens egen kropp det er snakk om. Det er snakk om å ta ansvar for et liv. Og å ta ansvar for et liv innebærer enormt mye mer enn det rent økonomiske.

I tillegg kommer det som står i kontrast til hva flere nevner her, det er ikke barnet som skal gjøre forelderen egnet til ansvaret, det er forelderens jobb. Alt blir ikke bra selv om man fullfører et svangerskap.

I følge det hi sier har hun mye ansvar for samboerens barn. Betyr det at han ikke gjør sin del av jobben? De har ikke bodd sammen lenge, han har et lite barn fra før, han har fysiske plager som gjør at han ikke jobber ( rygg, arm) hun har psykiske. 

Økonomien er nå det minste problemet.

Jeg tar mye ansvar for min stesønn fordi jeg er glad i han. Jeg ser på han som min egen. Min kjære gjør alt han kan for sønnen sin, selv om det er belastende fysisk. Som er derfor han må prioritere sønnen sin akuratt nå. Tydelig at du ikke har lest alt her og du er vist veldig glad i å hoppe til konklusjoner om hvor gode foreldre er. Sorry men med mindre du har noen tips ØKONOMISK, mind your own business.

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Synes det helt bakmål og dømme/kritisere andre når man ikke overhodet kjenner til situasjonen hennes eller hvordan hun er som person! Det sier inventing om hvilken person Ts er, men sier en hel masse om personene som kommentere dette innlegget. Kan man ikke være saklig og svare på det som er relevant så la vær og kommentere! Hva slags sykdoms historie hun har, har ikke verken du eller noe andre noe med. Tenk på hvordan dere kommentere her inne på dette innlegget og sikkert andre steder, hvor lærer barna mobbing og kritisering av andre fra? Jo akkurat slike steder som dette! Jeg er helt i mot mobbing/trakassering på andre mennesker pga de ikke er i samme situasjon som deg, har jobb og etc! Hvem er du til og dømme egentlig? Begynn og tenk over hvordan dere kommenter til andre mennesker. Det som holdes på med her er rett og slett ikke greit, det er person angrep og trakassering!! En fin regel er; har du ikke noe fint og saklig og si, så la vær. Tenk på hva slike kommentarer gjør med den personen som får de! Hadde du likt og fått slengt slike kommentarer etter deg? Dette kan faktisk gjøre slik at en person får det verre enn den hadde i utgangspunktet og kan i verstefall bidra til at en slik person tar livet sitt! Sier ikke Ts har tenkt til det eller vill gjøre det, men velg dine ord med omhuet i stedet! 

Anonymkode: 1781a...43a

Folk elsker å kommentere og ytre sine meninger om situasjoner folk ikke vet noe om. Veldig mange her skjønner tydelig ikke hva panikklidelse er. Panikk gir ikke ofte mening. Nettopp derfor jeg går og får hjelp. Så jeg kan gå i jobb igjen. Men det driter de fleste her i. De vil bare kritisere folk som de vet har det vanskelig. Så nei er ikke så rart mange spesielt unge sliter psykisk med så mange som oppfører seg som forvokste babier. En ting å si "Jeg mener ikke dere burde hatt barn. Men du kan....." og faktisk gi et relevant tips enn å sitte å si hvor dårlig mor jeg kommer til å bli. De tar ting helt ut av kontekst. Men derfor jeg bare må ta alt jeg leser her med en klype salt 😕 tusen takk for kommentaren(e) dine ❤️

Skrevet

En ting er det økonomiske, det fikser de nok så lenge de har aap pengene, men spesielt hi sine diagnoser kan det bli bv pes av når det gjelder å få nytt barn. Ikke tegn et så rosenrødt bilde av alt, men ei var jo faktisk ærlig og ba hi skjule psyken sin for helsepersonell, og det sa hun rett og slett med tanke på bv.  Jeg lurer også veldig på hvorfor hi kan gå ut døren hver dag, gå på lekeplasser, butikker og behandlere men overhodet ikke på jobb selv om hun kjente de hun jobbet med? Det er kanskje der unnasluntrer tanken kommer inn, folk som ikke takler noe folk og sosialisering i det hele tatt er jo en ting , men hi du takler jo kun morsomme saker? Og jeg lurer også på hvilken nettstudie du tar, fordi hvis du tar opp fag for generell studiekompetanse nå vil du ikke på dine 3 år på aap rekke en ferdig utdanning nok som garanterer deg jobb. 

Anonymkode: ee70e...88a

Skrevet

Hvis jeg skulle være helt ærlig , hadde jeg vert i dine sko hadde jeg tatt abort, ikke greit med så dårlig økonomi og sette en baby til verden

Anonymkode: c8069...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...